Emre bey, bu kanı birçok insanda var, frenlerim tutmuyor, yaa tabi tutmuyorda üretici öylesine bi fren sistemi yapmış ve en kısa fren mesafesine sahip araçlara biniyor değilmi

şimdi aracın durmamasında birçok etken şey vardır,
1.si ve en önemlisi insan hatası, nasıl derseniz eğer ; önünze birşey çıktığında yada acil durmanız gerektiğinde genelde herkez ilk önce debr,yaja basar, ama bu çok yanlış bir harekettir, motorun ve debriyaj sisteminin boşa çıkmasıyla 1.2 tınluk bir kütle ileriye doğru gitme eyilimine girer, sizde o sırada sadece fren yaparak bu koskoca kütleyi durdurmaya çalışırsınız, yanlış işte burda, herzaman söylerim, asla debriyaja basmayın direk frene basın,
önce debriyaja basmanın 2 sakıncası var, biri frene basma süreniz 1sn kadar gecikiçektir ve bu 1 saniye içinde araç metrelerce yol alıcaktır
2.si ise frenleri daha çok zorlayacak ve aracı durdurmak zor hale gelicektir.
3.sü lastik durumlarıdır ; lastik dişleri az ise araç daha uzun mesafede duracaktır
4.sü lastik basınçlarıdır ; lastik basınçları az çok veya dengesiz ise , fren mesafesi uzayacaktır
5.si hava koşullarıdır ; soğuk havalarda lastikler ısınmadığı için tutunma özelliği azalacak ve fren mesafesi uzayacaktır, lastikler en iyi fren mesafesini üreticinin ön gördüğü uygun sıcaklıkta , lastik hamurunun yumuşak olduğu zamanlarda gerçekleşir.
6.sı ve bir diğer büyük etken ise, frene çok sert basıp absyi devreye sokmak , ABS devreye girdiği anda fren mesafeniz uzar, zaten ABS'nin amacı aracı çabuk durdurmak değil, lastikler kilitlenip aracın kaymasını engelliyerek direksiyon hakimiyetinin sürücde olmasını sağlamaktır , bu nedenle fren mesafesi uzar.
başkada birşeyler saymama gerek yok heralde

önce fren , sonra debriyaja basın
bukadar ayrıntılı anlatım ve bilgi yeter sanırım.