Gönderen Konu: Toyota Müşteri Memnuniyeti  (Okunma sayısı 2953 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • karakus11.blogcu.com/
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 16 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Toyota Müşteri Memnuniyeti
« : Kasım 27, 2010, 13:28:13 »
  >:( >:( >:( >:(
Beni yeni aldığım , Toyota Auris 1.33 için müşteri memnuniyeti için aradılar. Ancak ben memnun kalmadım...
Satıcıların hitabetleri hiç ama hiç güzel değil....
Birde bana 5 üzerinden 5 verirsiniz dimi diye soruyorlar...
Ya sessiz durdukça böyle mi oluyor anlamadım....
Ya bende bedava değil paramla alıyorum .... Sanki lütfen bana araba veriyorlar ....
Ben doktorum eğer ben hastama böyle davransam hastalar beni mahkemeye verirler ....
Acaba sırf dünya için mi yaratılmışsın ki, bütün vaktini ona sarfediyorsun!
" Zaman gösterdi ki, Cennet ucuz değil, Cehennem dahi lüzumsuz değil "
" İnsan bir yolcudur. Sabavetten (çocukluktan) gençliğe, gençlikten ihtiyarlığa, ihtiyarlıktan kabre, kabirden haşre, haşirden ebede kadar yolculuğu devam eder." (Mesnevi-i Nuriye)

Toyota Club Türkiye

Toyota Müşteri Memnuniyeti
« : Kasım 27, 2010, 13:28:13 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: <'90
  • 9 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Müşteri Memnuniyeti
« Yanıtla #1 : Kasım 27, 2010, 13:33:19 »
kaç verdin peki abi :)
???

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • karakus11.blogcu.com/
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 16 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Müşteri Memnuniyeti
« Yanıtla #2 : Kasım 27, 2010, 13:35:41 »
3
Acaba sırf dünya için mi yaratılmışsın ki, bütün vaktini ona sarfediyorsun!
" Zaman gösterdi ki, Cennet ucuz değil, Cehennem dahi lüzumsuz değil "
" İnsan bir yolcudur. Sabavetten (çocukluktan) gençliğe, gençlikten ihtiyarlığa, ihtiyarlıktan kabre, kabirden haşre, haşirden ebede kadar yolculuğu devam eder." (Mesnevi-i Nuriye)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Mesaj Kaygısına Son
    • DÝKKAT BOÞ BELEÞ VAR !!!
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Toyota Müşteri Memnuniyeti
« Yanıtla #3 : Kasım 30, 2010, 18:18:38 »
Benide servisten arayıp birkaç soru sordular. Hepsine 1-2 puan deyince, ''efendim neden böyle oldu'' dediler.
Aracı tampondaki çiziği gidermeleri için servise bıraktım. Aracı geri alıp eve gittim, bahçeye bıraktım, 2 saat sonra yıkarken (aracı yıkama zahmetinde bulunmamışlar) kaputun üstünde 12 cm lik çizik gördüm. Neyse yarın hallettiririm dedim. Yıkadıktan sonra lambaları kontrol ederim çalışmayan var mı diye. Bi baktım sisler çalışmıyor. Akşam saati olduğu için sabahı bekledim mecburen. Sabah gittim kaputu çizmişsiniz dedim. Bana diyorki servis görevlisi, evin önünde çizmişlerdir. Sizden aldım, direk bahçeye koydum, yıkarken farkettim... Kim hangi ara evimin bahçesine girdide çizdi deyince, bu defa biz kimsenin arabasını bilerek çizmiyoruz dedi. Ben sinirlendim tabi. Biraz sert konuştum. Sis farlarıda çalışmıyor, onuda mı ben bozdum, özensiz çalışmışsınız deyince, inanmadı buyrun bakalım dedi. Farları açmazsanız sisler çalışmaz dedi. Oturdu lambaları açtı, sisleri açtı baktı çalışmıyor. Siz oturun ben hallettireyim dedi. Tamponu söküp takarken sisleri bağlamamışlar. Sonra çiziğide giderip verdiler. İsterseniz yıkatayım dedi, gerek yok dedim çıktım.
Eğer toyota merkezden arasalardı o sinirle beş para etmez, 0 veriyorum diyecektim. Ama aramadılar. Lakin burayı kapatırlarsa başka illere gitmek zorunda kalıcaz o da sıkıntı. Onun için bu şekilde idare etmeye çalışıyoruz. |-\  Servisten arayan kişi bide, sizi ararlarsa 5 puan verirmisiniz diye soruyor. Şimdi arasalar 3 puandan fazla vermem. :P

İlk mesajınızda ilgimi çekti. Hastalar artık doktor dünyanın parasını alıyor, ben istediğimi yaparım gözüyle bakıyor doktorlara. Geçen 112 de çalışan birisi diyorki. 6. kattan hasta indiriyoruz sedye ile. Hastlar bunu bizim görevimiz sanıyor. Eğer öyle olsaydı gider hammal olurdum. Bizi hastasına müdahele edecek biri olarak değilde hastayı taşıyacak kişi olarak görüyorlar. Hasta muayaene edene hadi indir neyi bekliyorsun diyen var. :argh: Diğer yerlerde de (sağlık ocağı, hastane) benzer birçok olay yaşanıyor.

Son olarak BÜYÜK HARF forum jargonuna göre bağırmak demektir. :islik:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • karakus11.blogcu.com/
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 16 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Müşteri Memnuniyeti
« Yanıtla #4 : Kasım 30, 2010, 18:35:06 »
Siz çok güzel açıklamışsınız .... 8-)
Ben yakıt deposuyla ilgilis orunum oldu beni başından savıp , saçma sapan tavsiyelerde bulunuyorlar...
Burda haliyle herkes toyota kullanıyor ancak bir fikri olan yok ....
Bundan dolayı büyük harfle yazdım .....
Çok özen gösteriyor madem toyota bunu adam akıllı yapsın inan satışlarını 3 - 4 katlar... Araçlar çok güzel ama eğitimsiz insan faktörünü düzeltmeli ....
 :kötü: :kötü:
Acaba sırf dünya için mi yaratılmışsın ki, bütün vaktini ona sarfediyorsun!
" Zaman gösterdi ki, Cennet ucuz değil, Cehennem dahi lüzumsuz değil "
" İnsan bir yolcudur. Sabavetten (çocukluktan) gençliğe, gençlikten ihtiyarlığa, ihtiyarlıktan kabre, kabirden haşre, haşirden ebede kadar yolculuğu devam eder." (Mesnevi-i Nuriye)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Mesaj Kaygısına Son
    • DÝKKAT BOÞ BELEÞ VAR !!!
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Toyota Müşteri Memnuniyeti
« Yanıtla #5 : Kasım 30, 2010, 18:55:03 »
Bunlar birazda kurumsallaşmakla ilgili. Yani toyota deyince kişilerin önemi kalmayacak, işler kendiliğinden yürüyecek. Çalışan personelden ziyade işlerin yürürlüğü ön planda olacak. İstanbulda aldığın hizmeti, Karstada alacaksın. Aslında bunu Türkiyede iyi yapan oto firmalarından birisi (belki en iyisi) toyotada olsa, aradaki birkaç çürük elma sepeti çürütüyor bazen. Umarım sorunu çözersiniz yakında.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Müşteri Memnuniyeti
« Yanıtla #6 : Kasım 30, 2010, 19:19:36 »
kudurdu bunlar kudurdu, bi tarafları kalktı, hondada arıyor ama renk olsun diye değil harbiden ilgileniyorlar, son akü şarj opersyonumla ilgili olarak bu gün servisten aradılar, valla şimdilik bi sorun yok ama kontak kapalıyken müzik dinlemeye korkuyorum dedim, olurmu hiç , özellikle deneyin, eğer gene akü biterse bu sefer değişiriz dedi , servis dediğin işte böyle olur

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • karakus11.blogcu.com/
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 16 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Müşteri Memnuniyeti
« Yanıtla #7 : Kasım 30, 2010, 22:59:28 »
Evet Toyota Reisten aldım. Satış elemanı arabayı almadan önce kağıtları vermeye gittim... Bana tekrar gelmeyin diye hitap ediyor... Ben Avensis alıyım mı düşünürken Avensisi deneyim derken böyle söyleyince VW Passat almaya karar verdim ... Bunlarda kime satarsa satsın... Nasıl esnaflık nasıl ticaret anlayışı anlamadım.....
:(
Acaba sırf dünya için mi yaratılmışsın ki, bütün vaktini ona sarfediyorsun!
" Zaman gösterdi ki, Cennet ucuz değil, Cehennem dahi lüzumsuz değil "
" İnsan bir yolcudur. Sabavetten (çocukluktan) gençliğe, gençlikten ihtiyarlığa, ihtiyarlıktan kabre, kabirden haşre, haşirden ebede kadar yolculuğu devam eder." (Mesnevi-i Nuriye)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: <'90
  • 9 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Müşteri Memnuniyeti
« Yanıtla #8 : Kasım 30, 2010, 23:06:12 »
kudurdu bunlar kudurdu, bi tarafları kalktı, hondada arıyor ama renk olsun diye değil harbiden ilgileniyorlar, son akü şarj opersyonumla ilgili olarak bu gün servisten aradılar, valla şimdilik bi sorun yok ama kontak kapalıyken müzik dinlemeye korkuyorum dedim, olurmu hiç , özellikle deneyin, eğer gene akü biterse bu sefer değişiriz dedi , servis dediğin işte böyle olur

hondaya  :alkis:
???

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • DEPREMDE ŞEHİT OLAN MESLEKTAŞLARIMA AÐLIYORUM...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Müşteri Memnuniyeti
« Yanıtla #9 : Kasım 30, 2010, 23:46:37 »
Bunlar birazda kurumsallaşmakla ilgili. Yani toyota deyince kişilerin önemi kalmayacak, işler kendiliğinden yürüyecek. Çalışan personelden ziyade işlerin yürürlüğü ön planda olacak. İstanbulda aldığın hizmeti, Karstada alacaksın. Aslında bunu Türkiyede iyi yapan oto firmalarından birisi (belki en iyisi) toyotada olsa, aradaki birkaç çürük elma sepeti çürütüyor bazen. Umarım sorunu çözersiniz yakında.

+1000000000
2013 TOYOTA COROLLA D4D ADVANCE MANUEL
İNCİ BEYAZI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Müşteri Memnuniyeti
« Yanıtla #10 : Aralık 01, 2010, 00:11:00 »
hondaya  :alkis:
Bence de Honda'ya alkış! Eğer çağrı merkezlerindeki bayan oturduğu yerden aküyü değiştirtebiliyorsa... Çok komik ya... :)

Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Müşteri Memnuniyeti
« Yanıtla #11 : Aralık 01, 2010, 11:52:55 »
Bence de Honda'ya alkış! Eğer çağrı merkezlerindeki bayan oturduğu yerden aküyü değiştirtebiliyorsa... Çok komik ya... :)


lafı neresinden anladın anlayamadım Ergün;  :P  o kız genel merkezden arıyor ve tam yetkili, eğerki servisten veya servis elemanlarından birisinden az da olsa hoşnutsuzluğunuzu belli ederseniz, ertesi gün bi daha o elamanı göremiyorsunuz, :nija: :zombi:
bana söylediği ise taktire değer bir öneri, "sen dene gene sorun çıkarsa SERVİS aküyü değiştirir demek istedi, yoksa kızcaaazın uzaktan kumandalı akü değiştirme düzeneği yok tabiki :rofl: :rofl: :rofl:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • DEPREMDE ŞEHİT OLAN MESLEKTAŞLARIMA AÐLIYORUM...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Müşteri Memnuniyeti
« Yanıtla #12 : Aralık 01, 2010, 13:09:56 »
Ya ben bu servisten arayıp puan verdirmelerinden hoşnut olmuyorum... Her kriteri teker teker dinleyip puan vermektense "ben servisten memnunum, hepsi 5" desek daha iyi ama telefondaki bayanların hiçbiri kabul etmiyor... İlle hepsini okuyacaklar...
2013 TOYOTA COROLLA D4D ADVANCE MANUEL
İNCİ BEYAZI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • karakus11.blogcu.com/
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 16 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Müşteri Memnuniyeti
« Yanıtla #13 : Aralık 01, 2010, 13:19:38 »
Toyotanın müşteri memnuniyeti bence yol almalı ve bu gün ilk kez güler yüz gördüm.....  :huh: ;)
Acaba sırf dünya için mi yaratılmışsın ki, bütün vaktini ona sarfediyorsun!
" Zaman gösterdi ki, Cennet ucuz değil, Cehennem dahi lüzumsuz değil "
" İnsan bir yolcudur. Sabavetten (çocukluktan) gençliğe, gençlikten ihtiyarlığa, ihtiyarlıktan kabre, kabirden haşre, haşirden ebede kadar yolculuğu devam eder." (Mesnevi-i Nuriye)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • chappuler
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 34 kere teşekkür etti
  • 52 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Müşteri Memnuniyeti
« Yanıtla #14 : Aralık 01, 2010, 15:25:22 »
hocam yalnız aman diyeyim sizin hastalara müşteri memnuniyeti sorulmaz... :D :D
Tüm üye ve üye olacakların dikkatine! lütfen forum kurallarını gözden geçiriniz....
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=3.0
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır..."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Müşteri Memnuniyeti
« Yanıtla #15 : Aralık 01, 2010, 16:07:12 »
Ben henüz 1300 km'deyim. 1000-3000 bakımına bile gitmedim. Ama satış temsilcisinden de, servisle -başka bir nedenle gitmiştim- aramızda kurduğu köprüden de çok memnunum. Elbette henüz çok erken, ama madem memnuniyetsizlikler dile geliyor, tersi de olsun diyerek yazıyorum. Maalesef ülkemize kurumsal kimlik en kurumsal firmalarda bile pek "yemiyor" ve bu nedenle kişisel yaklaşımlar ve insan kalitesi markanın kalite anlayışının doğrudan temsilcisi haline geliyor. Türkiye'de karısı ile kavga edip evden çıkmış adamı müşteriye gülümseyerek "hoş geldin" demeye ikna edemesiniz. Siz o adamla o gün karşılaşırsanız kötü hizmet alırsınız. Aksine, adamın çok iyi bir tarafına rastlarsanız bu kez de yere göğe sığdırmazsınız. Bu yüzden ülkemizde bu kalite anlayışındaki normal olmayan dalgalanmalar normal geliyor insana.

Kısacası, bunda beni Toyota merkezden henüz aramamış olmalarının nedeni var mı bilmiyorum ama, şu ana kadar 1 dediğim 2 olmadı. Aracı servise bıraktığımda iş yerime kendileri getirdiler. Telefon açtığımda hep çok ilgiliydiler...

Hepimiz çok daha iyisini hak ediyoruz, çünkü tüketiciyiz. Bu kısmı ayrı tabi...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: Toyota Müşteri Memnuniyeti
« Yanıtla #16 : Aralık 01, 2010, 16:37:31 »
Emrah bey söylediklerinize ülkemin insanını tanıyaraktan katılıyorum ama diğer taraftan firma gerçekten kurumsal ise profesyönellik kavramını bilmelidir diye eklemek isterim.
Bu arada profil bilgilerinizde katıldığınız ili göremedim, aracınızı götürdüğünüz servisi paylaşırsanız sevinirim...
Honda Jazz / 2012

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Müşteri Memnuniyeti
« Yanıtla #17 : Aralık 01, 2010, 18:24:10 »
Güven Bey;
aslında farklı şeylerden bahsetmiyoruz. Kesinlikle firmalar kurumsal kimlik standartlarını sağlamak zorundalar. Ama yerel yaklaşımlar da önemli. Ben uzun süre Japonya'da yaşadım. Japonya'da siz içeri girdiğinizde postanede ne kadar çalışan varsa kalkıp "hoş geldiniz" diye bağırır, başıyla selamlar. Bu işinin bir parçası olarak ona öğretilmiştir. Yani işi ordaki kırtasiye işlerini halletmek, mektup kabul etmek falan değildir. İşi insanları selamlamak ve bu işleri de yapmaktır. Aynı şeyi burda yaptırmaya kalksak birçok kişinin işsiz kalmayı tercih edeceğini, gururunun "her önüne gelene" selam vermesine engel olacağını düşünüyorum. Öte yandan, servis veren açısından olduğu gibi servis alan açısından da yaklaşımlar farklı. Eşimin aracının motorunda fare izlerine rastladık. Çok şükür birşey çıkmadı ama, çıksa da ben o firmaya (qashqai) fare için önlem almadıkları için kızamam ki. Çünkü adamın öyle bir problem algısı yok. Bu ve benzer farklılıklar ister istemez "merkez" ile bizler arasına set örüyor. Özellikle hizmet kalitesi anlamında... Buna benzer o kadar çok örnek verilebilir ki. Bu yaklaşıma saygı duymuyorum, anlayışla karşılamıyorum. Ama nedenini anlayabiliyorum. İki taraftan da kaynaklanan sorunlar var. Japonya'da müşteri memnuniyeti herşeyin üzerindedir ama orda da burda benim yaptığım gibi orjinal olmayan aksesuarları serviste taktırmak isteyene rastlanamaz :)

Sonuçta marifet iltifata tabidir diyerek yazdım bir önceki mesajı. Elbette hep birlikte hakkımızı arayacağız ve daha iyi hizmet talep edeceğiz. Bu konuda herhangi bir anlaşmazlık yok yani.

Herkese kazasız belasız sürüşler...