Gönderen Konu: Lütfennnn Yardımmmm  (Okunma sayısı 3317 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99270
  • Model Yılı: '97
  • 1 kere teşekkür edildi
Lütfennnn Yardımmmm
« : Ekim 14, 2007, 02:13:46 »
arkaadslar merhaba ya sizle birsey sormak istiyorum ya bu kompresyon ölcümü ne demektir . 2= aracım 200 binde servise gidip motor testine sokabilirmiyim 3= aracın subab ayarı arızalıysa nasıl anlasılır
4= aracların fren sıvısı yani hidrolik yagı belli periyotlarda degisirmi degismzse ne gibi bir zararı olur

5= arac hareket halindeyken ön taraftan bir ugultu sesi ve sanki bir sey sürtüyor gibi bir ses geliyor

6= aracın triger setini ve tüm kayıslarını 1 sene evvel degistim yanlız kayıslar üstünde 17bin km yaptım degismek ihtiyacı bulunurmu

7=aracın debriyajından ayak cektigimizde tak diye bir ses geliyor aynı yerde bir iki üc kere yapıyosunuz tak sesi geliyor ondan sonra kaldırın gelmiyor ondan sonra gene geliyor yani sanki bi dislide bi bosluk olurda bosluk olan yerleri bir birine vurur gibi( aracın komple difransiyeli sanzıman giris cıkıs bilyeleri keceler yag debriyaj balatası degisti)

8= belli periyotlarda radyatörü söktürüp temizletmelimi  aracın icindeki antifirizi tam anlamıyla nasıl temizleriz

9= arac bildiginiz gibi 94model corolla xl.i 1.6 16 valve arac 200 binde tavsiye edeceginiz degistirmem gereken parcalar varmı acaba  lütfen yardımcı olursanız cok sevinirim simdiden verceginiz cevaplara cok tesekkür ederim

Toyota Club Türkiye

Lütfennnn Yardımmmm
« : Ekim 14, 2007, 02:13:46 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 2 kere teşekkür edildi
Lütfennnn Yardımmmm
« Yanıtla #1 : Ekim 14, 2007, 12:05:08 »
Motor kompresyon basıncı, emme ve egzoz supapları ile silindir, piston ve segmanlarının sızdırmazlığına bağlıdır. Kompresyon basıncı normal olan bir motorun emme ve egzoz supaptan, silindiri, piston ve segmanlar sağlam demektir.
Kompresyon basıncı düşük çıkan bir motorun supaptan ayarsız veya arızalı, silindiri, piston ve segmanlar (biri veya birkaçı) arızalı olduğu anlaşılır. (Alıntıdır.)

Aracını 200.000 km de tabiki motor güç testine sokabilirsin.

Subap ayarı arızalı ise dışardan şıkırtı şkelinde ses duyulur basit olarak böyle anlaşılır.

Aracında kullandığın bu yağların motor yağı gibi ömürleri vardır değişmesse tam performans alamazsın. mesela fren hidroliğin özelliğini kaybetmiş ise  yağ daha erken ısınır ve fren performansın düşer.

Kayışarını değiştirdikten sonra 17.000 km yapmışsın anladığıma göre. Değiştirmene gerek yok.

Araçtaki antifirizi motor soğutma suyunu tamamen boşaltarak temizltebilirsin. Tabii yenisini koydurmayı unutma antifiriz motor sağlığı açısından önemlidir ve karışım oranı iyi ayarlanmalıdır.

Radyatörünü eğer sorunun yoksa temizletmene gerek yok bence ama hararet gibi sorunların oluyorsa tabiki baktırman lazım.

Aracından gelen sesleri iyi bir ustaya baktırman lazım binbir çeşit şey olabilir burdan yorum yapmak pek sağlıklı olmaz diye düşünüyorum:)

Alıntı yapılan: erdem yılmaz
arkaadslar merhaba ya sizle birsey sormak istiyorum ya bu kompresyon ölcümü ne demektir . 2= aracım 200 binde servise gidip motor testine sokabilirmiyim 3= aracın subab ayarı arızalıysa nasıl anlasılır
4= aracların fren sıvısı yani hidrolik yagı belli periyotlarda degisirmi degismzse ne gibi bir zararı olur

5= arac hareket halindeyken ön taraftan bir ugultu sesi ve sanki bir sey sürtüyor gibi bir ses geliyor

6= aracın triger setini ve tüm kayıslarını 1 sene evvel degistim yanlız kayıslar üstünde 17bin km yaptım degismek ihtiyacı bulunurmu

7=aracın debriyajından ayak cektigimizde tak diye bir ses geliyor aynı yerde bir iki üc kere yapıyosunuz tak sesi geliyor ondan sonra kaldırın gelmiyor ondan sonra gene geliyor yani sanki bi dislide bi bosluk olurda bosluk olan yerleri bir birine vurur gibi( aracın komple difransiyeli sanzıman giris cıkıs bilyeleri keceler yag debriyaj balatası degisti)

8= belli periyotlarda radyatörü söktürüp temizletmelimi  aracın icindeki antifirizi tam anlamıyla nasıl temizleriz

9= arac bildiginiz gibi 94model corolla xl.i 1.6 16 valve arac 200 binde tavsiye edeceginiz degistirmem gereken parcalar varmı acaba  lütfen yardımcı olursanız cok sevinirim simdiden verceginiz cevaplara cok tesekkür ederim
[/quote]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
Lütfennnn Yardımmmm
« Yanıtla #2 : Ekim 14, 2007, 15:36:55 »
Alıntı yapılan: erdem yılmaz
arkaadslar merhaba ya sizle birsey sormak istiyorum ya bu kompresyon ölcümü ne demektir . 2= aracım 200 binde servise gidip motor testine sokabilirmiyim 3= aracın subab ayarı arızalıysa nasıl anlasılır
4= aracların fren sıvısı yani hidrolik yagı belli periyotlarda degisirmi degismzse ne gibi bir zararı olur

5= arac hareket halindeyken ön taraftan bir ugultu sesi ve sanki bir sey sürtüyor gibi bir ses geliyor

6= aracın triger setini ve tüm kayıslarını 1 sene evvel degistim yanlız kayıslar üstünde 17bin km yaptım degismek ihtiyacı bulunurmu

7=aracın debriyajından ayak cektigimizde tak diye bir ses geliyor aynı yerde bir iki üc kere yapıyosunuz tak sesi geliyor ondan sonra kaldırın gelmiyor ondan sonra gene geliyor yani sanki bi dislide bi bosluk olurda bosluk olan yerleri bir birine vurur gibi( aracın komple difransiyeli sanzıman giris cıkıs bilyeleri keceler yag debriyaj balatası degisti)

8= belli periyotlarda radyatörü söktürüp temizletmelimi   aracın icindeki antifirizi tam anlamıyla nasıl temizleriz

9= arac bildiginiz gibi 94model corolla xl.i 1.6 16 valve arac 200 binde tavsiye edeceginiz degistirmem gereken parcalar varmı acaba  lütfen yardımcı olursanız cok sevinirim simdiden verceginiz cevaplara cok tesekkür ederim
[/quote]

1. bilgim yok
2. istediğin zaman motor testi yaptırabilirsin
3. Ziya arkadaşımın belirttiği olaylar sabittir.
4. Fren hidroliği 40,000 ve katları olan km'lerde değiştirilmelidir. (200,000'de değiştirmelisiniz)
5. Bu bir çok parçadan olabilir. ama ağırlıklı olarak tekerleklerden birinin bilyesi dağılmıştır. hareket anında uğultu yapar. içeriden rahatça duyabildiğinize göre değişim şart olmuş.
6. Triger setleri her 100,000km'de bir değiştirilir. yani 300,000km bulmadan önce değiştirmelisiniz. tabi kullandığınız marka servisin bire bir taktığı parçaysa. yan sanayi bir ürünse ve kalitesi belli değilse 50,000 geçilmesi pek tavsiye olunmaz.
7. Bu ses Dacia Logan Station modellerde fabrika çıkışında da olan bir ses. bu baskı balata setinin kalitesizliğine bağlanıyor, kullandığınız balata özellikle istanbuldaysanız eisin asco vs olmalıdır. bu tip durumlarda araç, balatayı değiştiren tamircinin üzerine sürülmelidir.
8. Tam anlamıyla temizlik zamanı geldiğinde yapılır. ama radyatör sökülmez. o da 40,000km'de bir değiştirilmelidir.
9. Şanzıman takozuna baktırın, denge çubuğu burç tutucuları, z rotlar, ön askı rotları, lastik bilyeleri (dağılanlar olmuş olabilir), radyatörün üst kapağını ve çevresini iyice inceleyin, boyada kabarmalar başlamışsa veya dökülmüşse muhtelif yerdlerde çatlama meydana gelmiş veya gelecek olabilir (carina hastalığıdır), şanzıman yağı, motor yağı, fren hidroliği, tüm filtreler, bujiler (40,000'de bir)  zaten standart olarak değişmesi gerekenler. şu anda aklıma başka bir şey gelmiyor.

99 / T22 / 2.0 / SOL

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99270
  • Model Yılı: '97
  • 1 kere teşekkür edildi
Lütfennnn Yardımmmm
« Yanıtla #3 : Ekim 15, 2007, 00:15:12 »
peki ziya sana sunu sorayım bu kompresyon ölcümünü nerde yaptırabilirim yetkili servisler yapıyormu ve fiyatı ne kadar olur birde biz herseyi degisiriz ama hidroligi degismiyoz bide bizim debriyajlarda yagla calısıyor fren gibi bilirsin onada bi ayar gerekiyormu ist avrupa yakasındayım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Lütfennnn Yardımmmm
« Yanıtla #4 : Ekim 30, 2007, 21:02:56 »
Alıntı yapılan: erdem yılmaz
arkaadslar merhaba ya sizle birsey sormak istiyorum ya bu kompresyon ölcümü ne demektir . 2= aracım 200 binde servise gidip motor testine sokabilirmiyim 3= aracın subab ayarı arızalıysa nasıl anlasılır
4= aracların fren sıvısı yani hidrolik yagı belli periyotlarda degisirmi degismzse ne gibi bir zararı olur

5= arac hareket halindeyken ön taraftan bir ugultu sesi ve sanki bir sey sürtüyor gibi bir ses geliyor

6= aracın triger setini ve tüm kayıslarını 1 sene evvel degistim yanlız kayıslar üstünde 17bin km yaptım degismek ihtiyacı bulunurmu

7=aracın debriyajından ayak cektigimizde tak diye bir ses geliyor aynı yerde bir iki üc kere yapıyosunuz tak sesi geliyor ondan sonra kaldırın gelmiyor ondan sonra gene geliyor yani sanki bi dislide bi bosluk olurda bosluk olan yerleri bir birine vurur gibi( aracın komple difransiyeli sanzıman giris cıkıs bilyeleri keceler yag debriyaj balatası degisti)

8= belli periyotlarda radyatörü söktürüp temizletmelimi  aracın icindeki antifirizi tam anlamıyla nasıl temizleriz

9= arac bildiginiz gibi 94model corolla xl.i 1.6 16 valve arac 200 binde tavsiye edeceginiz degistirmem gereken parcalar varmı acaba  lütfen yardımcı olursanız cok sevinirim simdiden verceginiz cevaplara cok tesekkür ederim
[/quote]
5 nolu problem bende de vardı. devirdaim pompası değişirse sanırım hallolacak bir problem. kazasız günler dilerim

....Beyaz olsun 3 kuruş fazla olsun...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99270
  • Model Yılı: '97
  • 1 kere teşekkür edildi
Lütfennnn Yardımmmm
« Yanıtla #5 : Ekim 31, 2007, 00:09:49 »
ya bu devirdayım pompası nın arızası nsasıl anlasılırki

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 2 kere teşekkür edildi
Lütfennnn Yardımmmm
« Yanıtla #6 : Ekim 31, 2007, 00:17:51 »
DEvirdaim arızalandığında motor soğutma suyu eksilme yapar. Tamamlasanız dahi belli aralıklarla kontrol ettiğinizde tekrar azaldığını görürsünüz. Aracı park ettiğiniz zaman bazen alt tarafa damla şeklinde sızıntı da yapabilir ama genelde bu sıvı motor sıcaklığından dolayı buharlaşır ve kayıp gözle görülemez.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99270
  • Model Yılı: '97
  • 1 kere teşekkür edildi
Lütfennnn Yardımmmm
« Yanıtla #7 : Ekim 31, 2007, 11:45:28 »
yani arac su eksiltmeye basladıgı zaman devirdaimini degis diyosun yok abi masallah o zmana daha suyunu 1 sene evvel koydum inan hic eksiltmedi

ama ön teker bilyaları berbat ya cok ugultu yapıyor onlara birsey tavsiye edermisin bu arada ziya teybinde cok güzel masallah allah nazardan saklasın nede olsa pıoneer demi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Lütfennnn Yardımmmm
« Yanıtla #8 : Ekim 31, 2007, 13:03:50 »
Alıntı yapılan: Ziya Bingöl
DEvirdaim arızalandığında motor soğutma suyu eksilme yapar. Tamamlasanız dahi belli aralıklarla kontrol ettiğinizde tekrar azaldığını görürsünüz. Aracı park ettiğiniz zaman bazen alt tarafa damla şeklinde sızıntı da yapabilir ama genelde bu sıvı motor sıcaklığından dolayı buharlaşır ve kayıp gözle görülemez.
[/quote]

yanliz bu devirdaim pompasi catladiginda gecerli.
eger pompa tamamen bozulursa araba aninda hararet yapar.
Oradan anlarsin.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 2 kere teşekkür edildi
Lütfennnn Yardımmmm
« Yanıtla #9 : Ekim 31, 2007, 17:27:23 »
Alıntı yapılan: erdem yılmaz
yani arac su eksiltmeye basladıgı zaman devirdaimini degis diyosun yok abi masallah o zmana daha suyunu 1 sene evvel koydum inan hic eksiltmedi

ama ön teker bilyaları berbat ya cok ugultu yapıyor onlara birsey tavsiye edermisin bu arada ziya teybinde cok güzel masallah allah nazardan saklasın nede olsa pıoneer demi
[/quote]
Teşekkür ediyorum teybimden gerçekten çok memnunum. Bilyalar içinde söyleyebileceğim iyi bir servise kontrol ettirmen olacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99270
  • Model Yılı: '97
  • 1 kere teşekkür edildi
Lütfennnn Yardımmmm
« Yanıtla #10 : Ekim 31, 2007, 18:27:08 »
Alıntı yapılan: Ziya Bingöl
Teşekkür ediyorum teybimden gerçekten çok memnunum. Bilyalar içinde söyleyebileceğim iyi bir servise kontrol ettirmen olacaktır.
[/quote]


ziya bende pıoneer 2900mp aldım abi pioneer se sorun yok  mukemmle teypler biraz fazla para vewriyosun ama deyiyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Lütfennnn Yardımmmm
« Yanıtla #11 : Aralık 01, 2007, 15:49:55 »
Alıntı yapılan: erdem yılmaz
arkaadslar merhaba ya sizle birsey sormak istiyorum ya bu kompresyon ölcümü ne demektir . 2= aracım 200 binde servise gidip motor testine sokabilirmiyim 3= aracın subab ayarı arızalıysa nasıl anlasılır
4= aracların fren sıvısı yani hidrolik yagı belli periyotlarda degisirmi degismzse ne gibi bir zararı olur

5= arac hareket halindeyken ön taraftan bir ugultu sesi ve sanki bir sey sürtüyor gibi bir ses geliyor

6= aracın triger setini ve tüm kayıslarını 1 sene evvel degistim yanlız kayıslar üstünde 17bin km yaptım degismek ihtiyacı bulunurmu

7=aracın debriyajından ayak cektigimizde tak diye bir ses geliyor aynı yerde bir iki üc kere yapıyosunuz tak sesi geliyor ondan sonra kaldırın gelmiyor ondan sonra gene geliyor yani sanki bi dislide bi bosluk olurda bosluk olan yerleri bir birine vurur gibi( aracın komple difransiyeli sanzıman giris cıkıs bilyeleri keceler yag debriyaj balatası degisti)

8= belli periyotlarda radyatörü söktürüp temizletmelimi  aracın icindeki antifirizi tam anlamıyla nasıl temizleriz

9= arac bildiginiz gibi 94model corolla xl.i 1.6 16 valve arac 200 binde tavsiye edeceginiz degistirmem gereken parcalar varmı acaba  lütfen yardımcı olursanız cok sevinirim simdiden verceginiz cevaplara cok tesekkür ederim
[/quote]
Selam. Sana şu şekilde yardımcı olmaya çalışıyım.
1= Motordaki kaçaklara bakar. Segman, piston vs. Diagnos a bağlatırsan motorunun durumunu öğrenebilirsin.
2=Motor testini neden istiyorsun? Bence ilk önce motorun ve yürüyen aksamın için gerekli yenilemeleri yap ondan sonra kontrola git. Mesela tüm kayışlar, debriyaj, filtreler, motor yağı ve diğer yağlar, frenler...
3=Subap ayarı gerekliyse diğer işlemlerin sonunda zaten serviste belli olur.
4=Fren hidroliği zamanla nem tutar, buda özelliğini kaybetmesine yol açar. 2-3 senede bir değiştirmen yeterli olur.
5=Sesini dinleyip yerini tam olarak senin bulman lazım. Davlumbazda sürtebilir, devirdaim de ömrünü tamamlamış olabilir. Çok geniş bir yelpazede herşey olabilir.
6=Triger kayışlarının normal kullanımda ömrü en az 60 bin km. dir.(Orjinalse) Ancak aşırı dekompresyon yapmak triger kayışınında ömrünü kısaltır.
7=Debriyaj kontrolü yaptırırın derim. Debriyaj setinde de problem olabilir, debriyaj ayarında da.Çok önemsiz bir problem de olabilir. Baktırmakta fayda var.