Gönderen Konu: TOYOTALARIN GÜVENLİĞİ  (Okunma sayısı 13930 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: TOYOTALARIN GÜVENLİĞİ
« Yanıtla #40 : Kasım 25, 2010, 23:37:50 »
O zaman bahsedilen araçların konu başlığına göre güvenirliliği yetersiz takla atınca açılmayan üstten kaputa ve tavana darbe geldiğine açılmayan güvenliği var diyebiliriz. Sadece önden sağdan ve soldan darbe alınca açılabilir bunları göz önünde bulundurarak Toyota yada Mitsubishi almak lazım diyebiliriz rahatlıkla :)
Tolga bey bu bütün araçlarda böyle hiç bir araç üreticisi %100 can güvenli sağlıyorum diyemez zaten can güvenliğini öncelikle sürücüler kurallara uyarak sağlarlar otomobil üreticilerinin yaptıkları güvenlik sistemleri ise sadece önlemdir bu önlemlerinde nekadar başarılı olup olmadığını belirleyen kurum euro ncap tır ve yeni nesil corollaya en yüksek olan 5 yıldızı vermiştir aşağıdaki linktende detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.
http://www.euroncap.com/tests/toyota_corolla_2007/285.aspx

Zaten takla atmış bir araçta perde ve ön hava yastıkları açılsa bile sizi korumaz çünkü darbe önden yada yandan gelmiyor üstten (tavandan) geliyor onun için tavanında hava yastığı bulunan bir araç almamız lazım.

Toyota Club Türkiye

Ynt: TOYOTALARIN GÜVENLİĞİ
« Yanıtla #40 : Kasım 25, 2010, 23:37:50 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: TOYOTALARIN GÜVENLİĞİ
« Yanıtla #41 : Kasım 25, 2010, 23:47:07 »
Tavan hava yastığı değil hiç biri açılmamış orası ilginç.

Ya neresi ilginç hala anlamıyorsunuz sensörler darbe almamış diyorum size, sensörlerin yerlerini tarif ediyorum hala nesi ilginç geliyor ya.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: TOYOTALARIN GÜVENLİĞİ
« Yanıtla #42 : Kasım 25, 2010, 23:48:53 »
  İyi de araba tavandan ezilirken hava yastıkları açılsa ne olur açılmasa ne olur?? Ne ön ne yan hava yastığı sizin omurilik zedelenmenizi önlemez. Hava yastıkları sadece kafa tramvalarını önlemek veya azaltmak amaçlıdır.
Aslında Özgür Bey burada konuyu özetlemiş.
 Mesut Abi de ısrarla doğrusunu anlatmış ancak düz mantıkla düşündüğümüz için biz de ısrarla anlattıklarını dikkate almamışız.
 İşin özeti şudur;
 Bu araçlarda 6 adet sensör ve bir de emniyet kemeri ile senkronize çalışan kontrol ünitesi(beyin) mevcuttur.
 Ön iki sensör ön şasi kollarının ucunda bulunur ve ön sürücü, yolcu ve diz hava yastığını tetikler.
 Orta direklerin içinde sağ ve sol olmak üzere iki adet sensör bulunur ve koltuk hava yastıklarını tetikler.
 Arka çamurlukların ön kısımlarında, arka koltuk minderlerinin uçlarında sağ ve sol olmak üzere iki adet sensör bulunur ve bunlarda perde hava yastıklarını tetikler.
 Araç bu sensörlerden birinden darbe alırsa ve darbe şiddetine göre kemer takılı yada takılı olmaksızın ilgili hava yastığını açar. Kemer takılı değilken de hava yastığı açılır ancak darbe şiddetinin çok fazla olması gerekiyor. Diyeceksiniz ki kemer takılı değilken hava yastığı açılması daha zararlı değil mi?
 Evet zararlı ancak bu bahsettiğim olay zaten araba neredeyse paramparça olacak kadar büyük bir darbe alırsa, yani zaten kullanıcının kurtulma ihtimali azaldığı durumlarda gerçekleşiyor.
 Resimlerle ilgili olarak, sensörlerden darbe almadığından dolayı açılmaması bence de normal. Ancak;
 Yukarıda da alıntı yaptığım gini Özgür Bey'in söyledikleri sizi ikna edecektir diye düşünüyorum.
 Takla atarken hava yastıklarının açılması sizce ne kadar işe yarar. Bırakalım işe yaramasını zarar bile verir. Tavanla hava yastığı arasında kafanızın ezilmesi sizi ne kadar kurtarır?
 Umarım yazdıklarım sizi ikna etmeye yeterli olur. Araçlarınızla güvenle, huzurla yolculuk yapın. Bunları dert etmeyin...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Ynt: TOYOTALARIN GÜVENLİĞİ
« Yanıtla #43 : Kasım 25, 2010, 23:56:13 »
Ya neresi ilginç hala anlamıyorsunuz sensörler darbe almamış diyorum size, sensörlerin yerlerini tarif ediyorum hala nesi ilginç geliyor ya.
yorma kendini mesut abi :) sen doğru olanı söylüyorsun haklısın açıklamalarında tamamiyle konuyu geç farkettim bende zaten... yoksa en başından bende seninkilere yakın açıklamaları yapardım
hesap iptal :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: TOYOTALARIN GÜVENLİĞİ
« Yanıtla #44 : Kasım 26, 2010, 00:17:50 »
Buyurun euro ncapın testi belki incelemke isteyen olur diye. :)

http://www.euroncap.com/Player.aspx?nk=87698c9c-8052-4be6-a7c5-469c31b43753

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '13
  • 32 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
Ynt: TOYOTALARIN GÜVENLİĞİ
« Yanıtla #45 : Kasım 26, 2010, 01:11:52 »
2006 yılında bizzat kullandığım araç ile yaptığım kaza, yan koltukta oturan kardeşim ufak bi omuz sorunu ile 1 hafta sargılı gezdi, bunun dışında bir sorunu yok, benim durum az daha karışık solda olmam rağmen kafamı sağ direğin olduğu kısıma çarptım muhtemelen 2 büyük ameliyat, kafada ek dolgu malzeme :)
2'mizin de emniyet kemerleri takılı iken tahmini 120 civarı bir süratle yan kayarak, park halindeki midübse 2 kapı ortasındaki direkten çarpmak suretiyle resimlerde görünen durum ortaya çıkmıştır.
Kaza yönündeki yan hava yastığı ve perdeler dahil olmak üzere 3 adet hava yastığı açılmış olup, koltuğu 2ye katlanan araçtan o koltuktaki yolcuyu burun kanaması dahi olmadan çıkarmıştır.





Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: TOYOTALARIN GÜVENLİĞİ
« Yanıtla #46 : Kasım 26, 2010, 06:12:26 »
Tamam beyler siz haklısınız.
Hava yastıklı aracım olursa ileride (böyle olcaksa hiç olmasın) kaza yaapcağım zaman sensörlerin yerlerini ve sizi düşünücem  :argh:


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: TOYOTALARIN GÜVENLİĞİ
« Yanıtla #47 : Kasım 26, 2010, 08:25:46 »
Tamam beyler siz haklısınız.
Hava yastıklı aracım olursa ileride (böyle olcaksa hiç olmasın) kaza yaapcağım zaman sensörlerin yerlerini ve sizi düşünücem  :argh:

Bilgisize bilgi aktarmak en zor şeylerden biridir, sen hala ısrarla anlamamaya devam et, sana resimli kanıtlı fotoğraf bile eklemiş Doğan arkadaşımız ve başından geçen talihsiz durumu anlatmış (Doğancım çok geçmiş olsun bu arada) ama sen hala anlamamakta ısrar ediyorsun , bu arada Kaan Karataş arkadaşımız ise yıllarca yetkili serviste çalışmış ve halen çalışmaya devam etmekte olan biridir ;) Euroncap testi eklenmiş fotolar eklenmiş, servis elemanı açıklama yapmış ama sen hala anlıyamadın ilginç :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: <'90
  • 9 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: TOYOTALARIN GÜVENLİĞİ
« Yanıtla #48 : Kasım 26, 2010, 08:43:17 »
20 takla atan araç direk ters düşmüş değil mi?
evet mesut arkadaşı bilmem ama ben anlayışsızım
neden şunu anlamıyorsunuz bu araçları insanlar yapıyor hatada yapılabilir ama yoooooooooooooook toyota hata yapmaz düşüncesi var sizde
araçlar üretimden sonra teste tabi tutuluyo ama her araca çarpışma testi yapılmıyo ben böyle bi fanatiklik görmedim
bence o kazada toyotada hata var,
yok toyotanın sensörü orada hondanın sensörü farın altında olabilirde olmayabilirde ondan açmış diyorsun (sensörün yerini bilmeyip kesin konuşuyorsun) vw den foto koydum onlara cvp yok
poligon gibi burası maşallah
???

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: TOYOTALARIN GÜVENLİĞİ
« Yanıtla #49 : Kasım 26, 2010, 09:54:38 »
Sefa arkadaş sen devam et böyle :D sen hangi çarpışma testinde takla attırıldığını gördün araçlara ;)  Tolga arkadaşımız için yazdıklarım senin içinde geçerli, serviste çalışan arkadaş durumu anlatmış ama anlayana ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2005 corolla hb sol A/T "CC" lü :D
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: TOYOTALARIN GÜVENLİĞİ
« Yanıtla #50 : Kasım 26, 2010, 10:03:23 »
ya ben bu konu bitmiştir sona ermiştir dedim ama..bakındım ve okuduklarımla sadece " pes " diyorum.. deveye hendek atlatılmıştır..
Benim pekmezim oldukça.. sineği bağdattan gelir..;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '13
  • 32 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
Ynt: TOYOTALARIN GÜVENLİĞİ
« Yanıtla #51 : Kasım 26, 2010, 12:28:59 »
Bu kazayı yapan kullaınıcı ne kadar kızsa, küfür etse hakkı var
Adamın canı yanmış, çok güvediği aracıyla talihsiz bir durum yaşamış ve umduğu görüntü oluşmamış,
Havayastıklarının açılmamış olması makul şekilde bu kişiye anlatılmaya çalışılabilir ki çok zor,

Ancak konunun dışından arkadaşların o patlatmış bu patlatmamış falan şeklindeki söylemleri, bilakis iddaa ettiğiniz gibi marka fanatizmine girer bana kalırsa,

Bu kadar teknik veriye açıklamaya aydınlanamamış konuya bir açıklama da benden,
Farzedelim ki bu aracın sensör konumları hatalı, ampul gibi apaçık kapının orta yerine konmalıydı ve hadi tut ki oraya da kondu,
Bu araç günlerden bir gün trafikte seyrederken 30 40 gibi süratlarde biri yandan çarptı, ne olurdu bu durumda??
Adını koyamazsanız yardımcı olayım 3 havayastığı da patlar 500 liraya ayağa kalkıcak arabadan 3 4 bin lira masraf çıkardı.
Özetle varmaya çalıştığım nokta budur, havayastıklarının ihtiyaç olduğu konumda çalışması hedeflenir,
1 kişi çıkıp deseydi arkadaş bu arabada niye takla sensörü yok?
Çıkar eline öperdim ama keza bunu kullanan bir üretici de yok,
Hoş teknik olarak bu mümkün mü o da tartışılır, ancak olsa fena olmazdı sanki
Mantık çerçevesinde negatif ya da pozitif açıklamalar yapmaya çalışalım

http://www.uzmantv.com/arac-hava-yastiklari-nasil-calisir

1:25 civarlarında ne zaman çalışmaz da açıklanıyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • www.kayabuyukcelen.com.tr
  • Araç: Başka Toyota Modeli
  • Kan Grubu: B-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: TOYOTALARIN GÜVENLİĞİ
« Yanıtla #52 : Kasım 26, 2010, 13:12:02 »
Birde şöyle bir durum var arkadaşlar.
Bu aracın sürücüsü emniyet kemerini takmış mı?

Şu da bilinen bir gerçek ki; çoğu aracın hava yastığı emniyet kemerleri takılı olmadığı durumlarda bazı havayastıklarını sürücünün hayatını kurtarmak için(!) açmıyor. Malum hava yastığı çok büyük basınçla açıldığı için insana çok büyük zararlar verebiliyor, öldürebiliyor.

Omurga hasarı zaten tahminimce emniyet kemeri takmayıp fırladığı içindir.

Toyota'nın sistemi hakkında bir bilgim yok. Önceden Volvo kullanıyordum. Tek darbe sensörü vardı. Arabanın tam ortasındaydı. araç herhangi bir yerden darbe aldığında ilgili hava yastıklarını açıyordu.

O kazayı yapan kişiye de geçmişolsun. İllaki bağıracak çağıracak. Ama kimse şunu da unutmasın. Sizin kafanıza göre yapacağınız sensörü şöyle yapsalardı o zaman yorumları hiçbirşeye yaramaz. Yüzlerce mühendis tasarlıyor ve kaza testi yapıyor bu araçlarla. En iyisini fabrikanın mühendisleri düşünür. Bir bildikleri vardır diyorum. Toyota zaten bu. Dandik bir araç ta değil.

Arkadaşlar emniyet kemerlerimizi takalım. Emniyet kemeri hayat kurtarır. Kendinizi düşünmüyorsanız sevdiklerinizi düşünün!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: <'90
  • 9 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: TOYOTALARIN GÜVENLİĞİ
« Yanıtla #53 : Kasım 26, 2010, 13:20:23 »


Uploaded with ImageShack.us


daha ne olması gerekiyor ki airbag açılması için? tavan koltuk kafalıklarına kadar inmiş böyle büyük bir kazada açılmamışsa bu araçta bi iş var tekrarlıyorum
???

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: TOYOTALARIN GÜVENLİĞİ
« Yanıtla #54 : Kasım 26, 2010, 14:02:50 »
Öncelikle bahsi geçen resimlerdeki kazaya karışan kişilere acil şifalar dilemek istiyorum.

Belli ki oldukça yüksek süratte yapılmış bir kaza.

Airbagler genelde ideal koşullarda, yani hız limitleri dahilinde, emniyet kemeri takılarak araç kullanıldığında işlevlerini yerine getirirler. Koşullar ideal olmadığı zaman ise yarardan çok zararlı da olabilirler. Bence tavanın ezildiği bir araçta airbag açılması ile daha da fazla daralan iç mekan çok daha güvensiz bir durum ortaya çıkarabilir.

Bir araçta airbag olması hız kurallarına uymanın veya emniyet kemeri kullanmanın kesinlikle yerine geçmez.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: <'90
  • 9 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: TOYOTALARIN GÜVENLİĞİ
« Yanıtla #55 : Kasım 26, 2010, 14:09:24 »
Öncelikle bahsi geçen resimlerdeki kazaya karışan kişilere acil şifalar dilemek istiyorum.

Belli ki oldukça yüksek süratte yapılmış bir kaza.

Airbagler genelde ideal koşullarda, yani hız limitleri dahilinde, emniyet kemeri takılarak araç kullanıldığında işlevlerini yerine getirirler. Koşullar ideal olmadığı zaman ise yarardan çok zararlı da olabilirler. Bence tavanın ezildiği bir araçta airbag açılması ile daha da fazla daralan iç mekan çok daha güvensiz bir durum ortaya çıkarabilir.

Bir araçta airbag olması hız kurallarına uymanın veya emniyet kemeri kullanmanın kesinlikle yerine geçmez.

perde airbag leri parçalanan camların araç içindekilere zarar vermesini ve takla attıktan sonra kafalarını çarpmalarını engelleyebilir burada perde airbag lerininde açılmaması bence araç içindekilere zarar vermiştir neyse ki arka koltukta kimse yoktu zannedersem sadece sürücünün omuriliği kırılmış (arkadaş kendisi ilandada buradaki açıklamasındada öyle söylemişti) Allah beterinden korusun ama bu kaza büyük bir kaza bence
???

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: <'90
  • 9 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: TOYOTALARIN GÜVENLİĞİ
« Yanıtla #56 : Kasım 26, 2010, 14:12:22 »
ayrıca sırf honda ilanı göstermedim ben vw gurubundan araçlarında ilanları vardı sırf hondayı savunuyorsun demeyin diye ama vw araçlarına bakmamışsınız yada cvp verememişsiniz ben bu konuda kim ne derse desin airbag açılmalı diyorum tavan koltuklara gelmiş hala sensör diyorsunuz
???

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: TOYOTALARIN GÜVENLİĞİ
« Yanıtla #57 : Kasım 26, 2010, 14:33:44 »
Takla atarken hava yastıklarının açılması sizce ne kadar işe yarar. Bırakalım işe yaramasını zarar bile verir. Tavanla hava yastığı arasında kafanızın ezilmesi sizi ne kadar kurtarır?
 
ALLAH kimseye vermesin, düşünmesi bile kötü ancak takla esnasında hava yastığının açılıp hava yastığı ile ezilen tavanın arasında hamburger köftesi gibi kafamın ezilmesi beni kurtarmaz.
 Sefa iddia edip duruyorsun ama anlattığım şeyleri ALLAH vermesin takla atan bir arabanın içinde yaşamamışsın. O yüzden sadece açılsın, açılmalı diye söyleyip duruyorsun. Ama emin ol açılması fayda sağlamaz, zarar verir.
 Bu arada bu kazayı yaşayan vatandaşa ben de acil şifalar diliyorum...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: TOYOTALARIN GÜVENLİĞİ
« Yanıtla #58 : Kasım 26, 2010, 14:37:34 »
Sefa git kardeşim git Allah aşkına git ya, valla adamı sinirden çatlatırsın ne laftan anlamaz bir arkadaş çıktın sen !  

evinde televizyonun dümesine basmadan açılmasını nasıl beklersin, bunun cevabını ver sen bana ;) ya en basitinden şöyle düşün , radyatörün termostatı su belirli bir dereceye gelmeden kendi kendine bu su ısınır dur ben bi termostatı açayımda su çok ısınmadan soğusun varmı böyle birşey ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2005 corolla hb sol A/T "CC" lü :D
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: TOYOTALARIN GÜVENLİĞİ
« Yanıtla #59 : Kasım 26, 2010, 14:39:45 »
Sefa git kardeşim git Allah aşkına git ya, valla adamı sinirden çatlatırsın ne laftan anlamaz bir arkadaş çıktın sen ! 

evinde televizyonun dümesine basmadan açılmasını nasıl beklersin, bunun cevabını ver sen bana ;) ya en basitinden şöyle düşün , radyatörün termostatı su belirli bir dereceye gelmeden kendi kendine bu su ısınır dur ben bi termostatı açayımda su çok ısınmadan soğusun varmı böyle birşey ?
relax relax mesut abim ...abi sakin teflon gibi ol yapıştırma üzerine..bişey..:D ;)
Benim pekmezim oldukça.. sineği bağdattan gelir..;)