Gönderen Konu: vites değişiminde devir saati dengesizliği  (Okunma sayısı 23120 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 115400
  • Model Yılı: '10
  • 12 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
vites değişiminde devir saati dengesizliği
« : Kasım 23, 2010, 11:00:08 »
Herkese selamlar.Arkadaşlar 2010 model corolla 1.6 comfort sahibiyim.Aracım 2009 eylül çıkışlı ve 8000 km'de,fazla kullanmıyorum.Daha çok şirket aracımı kullanıyorum.Aracımdan son derece memnunum ufak tefek sorunlar dışında.Özellikle de performansını beğeniyorum yüksek devirlerde deyim yerindeyse şahlanıyor.Aslında bu kronik bir sorun mudur bu model için bilmiyorum ama aldığım ilk günden beri aracımda vites değiştirirken"her viteste oluyor"devir saatinin bir miktar arttığını ve sonra boşa düştüğünü hissediyorum.Yani ayağımı gazdan çekmeme rağmen gaz veriyor bir süre daha kendiliğinden.Sanki ara gazı veriyor gibi.İlk başlarda çok sıkıntı yapmamıştım bu durumu ama bayram tatili nedeniyle 2000 km civarı yol yaptım ve bu durum canımı sıktı biraz.Servise gidip problem midir yoksa normal midir öğrenmeden önce sizlerin de görüşünü almak istedim.Şimdiden teşekkür ederim.

Toyota Club Türkiye

vites değişiminde devir saati dengesizliği
« : Kasım 23, 2010, 11:00:08 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: vites değişiminde devir saati dengesizliği
« Yanıtla #1 : Kasım 23, 2010, 11:02:52 »
söylediginiz şey devir takılması .Bizim şirketimize aldıgımız hyundai marka araçta da var servise sordugumuz da normal demişti vites geçişlerinde devrin düşmemesi için felan filan diye birşeyler söylediler .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 115400
  • Model Yılı: '10
  • 12 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: vites değişiminde devir saati dengesizliği
« Yanıtla #2 : Kasım 23, 2010, 11:10:46 »
Devir düşmemesi için denilmiş olması sanki servisin baştan savdığını düşündürdü bana.Bakalım toyota servisi ne diyecek?Çünkü vites değiştirirken zaten anlıkta olsa araç boşa geçmiyor mu devir nereye düşecek ki.Gaza tekrar bastığında devir kaldığı yere yakın bir yerden devam edecektir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • www.kayabuyukcelen.com.tr
  • Araç: Başka Toyota Modeli
  • Kan Grubu: B-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: vites değişiminde devir saati dengesizliği
« Yanıtla #3 : Kasım 23, 2010, 11:19:14 »
ayağınızı gazdan çekmeniz gerekmiyor mu vites değiştirirken?

birden boşa çıkınca devirlenmesi normal, vitese geçince devrin düşmesi de normal.

yada ben konuyu yanlış anlamış da olabilirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 115400
  • Model Yılı: '10
  • 12 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: vites değişiminde devir saati dengesizliği
« Yanıtla #4 : Kasım 23, 2010, 11:29:03 »
tabi ki gazdan çekiyorum ama ben çekmeme rağmen hala gaz veriyor gibi,normalde olmaması lazım.Kullandığım diğer araçta böyle bir sorun yok her şey olması gerektiği gibi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: vites değişiminde devir saati dengesizliği
« Yanıtla #5 : Kasım 23, 2010, 18:59:24 »
e11 kasada ( 2000 2002 vvti ) başıma geldi sanırım böyle bişey.

birkaç dakika son gaz bayır çıktıktan sonra boşa alınca devir düşmedi, yavaşça 1000 devir hizasına geldi.

birde el freni çektiğim bir gün biraz kendiliğinden gaz verdiğine şahit oldum. vites değişiminde hissetmedim belkide yazılımsal bir sorundur bunlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 115400
  • Model Yılı: '10
  • 12 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: vites değişiminde devir saati dengesizliği
« Yanıtla #6 : Kasım 24, 2010, 09:07:43 »
Yani şöyle söyleyeyim bariz bir devir yükselmesi söz konusu değil belki de çoğu kullanıcı hissedememiştir bile.Ya ben kendime sorun ediyorum ya da dediğiniz gibi yazılımsal bir sorun da olabilir.Bahsettiğiniz olay bizim en eski aracımızda olurdu arasıra 85 model renault 9.Araç seyir halinde iken gaz pedalı takılır ve devir saati redline çizgisine dayanırdı.Hemen aracı durdurur kaputu açardık babamla ve gaz kelebeğinin takıldığını görürdük.Elle düzeltip yolumuza devam ederdik.Benim bahsettiğim farklı bir olay.8 yaşımdan beri araç kullanırım ilk kez böyle bir durumla karşılaşıyorum.Hafta sonu servise gidince umarım düzelir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yan cehennem yan, geliyorum yan yan..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: vites değişiminde devir saati dengesizliği
« Yanıtla #7 : Kasım 24, 2010, 09:52:44 »
Aynısı benim araçta da var.. Debriyaja basınca devir biraz yükseliyor sonra yavaşça düşmeye başlıyor. Ben bir anormallik hissetmedim
2012 Auris - Beyaz- 06UZ 400- 1.4 D-4D- Dizel Comfort Plus
2013 Avensis - Füme - 06UZ 789 - 1.6 - Benzinli Elegant Ex.
2016 Auris - Açık Mavi  - 06 MBM 96 - 1.6 Benzinli Premium
2015 VW Passat Variant - Mavi - 06UZ 776 - 1.6 TDİ Comfortline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 115400
  • Model Yılı: '10
  • 12 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: vites değişiminde devir saati dengesizliği
« Yanıtla #8 : Kasım 24, 2010, 10:06:47 »
diyorum ya belki de bu model araç için normali odur.Çünkü kullandığım diğer araçta böyle bir durum söz konusu değil.Sadece corollaya özgü bir durum olabilir çünkü başka bir şikayet için servise gitmiştim daha önce,debriyajdan ayağınızı çektiğinizde gırç diye bir ses geliyor sanki mandal gibi bir şey var ve bir yerlere sürtüyor.Servis görevlisi bunun normal olduğunu tüm corollalarda aynı sesin olduğunu söyleyip showromda sergilenen yeni araca binip isterseniz deneyebilirsiniz demişti.Ben de denediğimde aynı sesin olduğunu duymuştum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: vites değişiminde devir saati dengesizliği
« Yanıtla #9 : Kasım 24, 2010, 10:07:43 »
Arkadaşlar VVT-I motorlarının ve Ecu sunun genel bir özelliği bu , servise hiç sormadınızmı bunu ? bu durum gayet normal özellikle yüksek süratlere çıkıp aracı birden boşa alın ve bakın en az hızınız saate 110 120 Km ye düşene kadar devir 3000 4000 gerekirse 5000 lerde sabit kalır bunun amacıda araç yüksek süratte iken , direksiyon hidroliği , fren hidroliği , debriyaj hidroliği için gerekli olan basıncı motorun üretebilmesi,

şöyle düşünün bir rampadan iniyorsunuz ve hızınız 160 km diyelim , aracınızda boşta ve devir saatiniz 900 lerde , frene bastığınızda motorun devri 500 400 lere kadar düşer çünkü yüksek hızdaki aracı yavaşlatmak için daha fazla hidrolik basıncına ihtiyacı var aracın, bu nedenle araç stop edebilir

bunu önlemek için ECU (beyin) motor devrini hep yüksek tutar ,  ayrıca bu durum subaru mitsubishi gibi birçok spor arabada aynıdır , bir diğer amacı ise vites değiştirirken devir düşüp motor bayılmasın ;)



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Durum: Sakin
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 22 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: vites değişiminde devir saati dengesizliği
« Yanıtla #10 : Kasım 24, 2010, 10:15:06 »
Hız sensörüm arızalandığında(yada ABS idi :)) motor devri, anormalleşmişti. Adeta transformerstaki gibi, gaza basmadığım halde gaz veriyordu, basıyordum gitmiyordu, otomatik vites 2ye geçmiyordu. Sol ön tekerdeki sensör değişince bişiicii kalmadı :).
397-393-389-385-381 yok dolacak gibi değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 41 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: vites değişiminde devir saati dengesizliği
« Yanıtla #11 : Ocak 02, 2013, 12:21:17 »
Istanbul Ankara otobanında Dilovası inisinde aracı bosa attım,
Arac bosta olmasına ragmen devir saati kafasına göre 2000 devire kadar gaz verdi,
Enteresan, aracın klima, fren hidroligi, teyp vs icin güce ihtiyacı varsa bunu yeterince kendi ayarlaması gerekir diye düsünüyorum,
Bence gaza fazladan yükleniyor, bu durumda motor freni ile inmek daha ekonomik olacaktır,
Sizce aracımın motorunda bir arızamı var? öyleyse garanti bitmeden yaptırayım,

Selamlar,
2010 Auris Comfort Extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2011 VVT-I Corolla Elegant
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: vites değişiminde devir saati dengesizliği
« Yanıtla #12 : Ocak 08, 2013, 19:57:32 »
Aynı olayı 2011 benzinli corollamızda yapıyor. zamanla alışırsınız

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: vites değişiminde devir saati dengesizliği
« Yanıtla #13 : Ocak 08, 2013, 20:50:00 »
Erdem bey aynı sorunu bende yaşıyorum boşta gaza basar gibi bagırıyor araba, siz bu sorunu aşabildinizmi acaba ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: vites değişiminde devir saati dengesizliği
« Yanıtla #14 : Ocak 08, 2013, 20:54:35 »
Bu hemen hemen bütün toyotalarda var.Bazılarında daha belirgin.Ben bunu gaz pedalı sensörüne baglıyorum.Eskiden tel varken pedala bastıgında direktn teli çekip yada bırakıp motor tepkisini veriyordu.Ama şimdi gaz teli yok sensör var.Pedala basacan sensör okuyacak ecuya iletecek derken eski telli sisteme göre 1-2 saniye yada daha küçük sürelerde geç kalıyor.Ama bunu en aza indirmek için gaz pedalının tepki süresini düşürmek için sprint boosterm ı buna benzer bir cihaz var herhalde.Forumda mesut akın eski 2005 corolla hb sporta uygulamıstı
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: vites değişiminde devir saati dengesizliği
« Yanıtla #15 : Ocak 08, 2013, 21:05:10 »
Arkadaşlar VVT-I motorlarının ve Ecu sunun genel bir özelliği bu , servise hiç sormadınızmı bunu ? bu durum gayet normal özellikle yüksek süratlere çıkıp aracı birden boşa alın ve bakın en az hızınız saate 110 120 Km ye düşene kadar devir 3000 4000 gerekirse 5000 lerde sabit kalır bunun amacıda araç yüksek süratte iken , direksiyon hidroliği , fren hidroliği , debriyaj hidroliği için gerekli olan basıncı motorun üretebilmesi,

şöyle düşünün bir rampadan iniyorsunuz ve hızınız 160 km diyelim , aracınızda boşta ve devir saatiniz 900 lerde , frene bastığınızda motorun devri 500 400 lere kadar düşer çünkü yüksek hızdaki aracı yavaşlatmak için daha fazla hidrolik basıncına ihtiyacı var aracın, bu nedenle araç stop edebilir

bunu önlemek için ECU (beyin) motor devrini hep yüksek tutar ,  ayrıca bu durum subaru mitsubishi gibi birçok spor arabada aynıdır , bir diğer amacı ise vites değiştirirken devir düşüp motor bayılmasın ;)

Bana biraz mantıksız geldi abi sonucda yag pompaları ayrı değilmi motorla ne gibi bir bagı olabilirki. 1-2 saniye yapıyor bunu yüksek hızlarda devir daha yüksek oldugundan daha belirgin oluyor sanki boşta gaza basıyomuşsunuz gibi. 110-120 ye inene kadar bu olay gerçekleşmiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: vites değişiminde devir saati dengesizliği
« Yanıtla #16 : Ocak 08, 2013, 21:12:50 »
Ben 3 yıla girdim böyle bir sorun görmedim veya hissetmedim. Aracım 2011 Corolla 1.6 düz vites . Fakat yol bilgisayarı anlık tüketim değerleri araç viteste iken yakıt tüketimi sıfır boşta iken 1.4 -1.6 lt arasında yakıyor görünüyor ve vitesteyken devir saati daha yüksek olduğu halde vites değişimlerinde devir saati yükselmesi ve gaz verme olmadı ama bilhassa daha fazla dikkat edeceğim bakalım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: vites değişiminde devir saati dengesizliği
« Yanıtla #17 : Ocak 08, 2013, 22:05:22 »
Ben 3 yıla girdim böyle bir sorun görmedim veya hissetmedim. Aracım 2011 Corolla 1.6 düz vites . Fakat yol bilgisayarı anlık tüketim değerleri araç viteste iken yakıt tüketimi sıfır boşta iken 1.4 -1.6 lt arasında yakıyor görünüyor ve vitesteyken devir saati daha yüksek olduğu halde vites değişimlerinde devir saati yükselmesi ve gaz verme olmadı ama bilhassa daha fazla dikkat edeceğim bakalım.
abi öyle devir saati yükselmesi veya ani gaz verme gibi olmuyor.Gaza basıyon sanki tepskiyi sonra veriyor devir saati sonra yukseliyor.Yada ayagını cekıyon hemen düşmüyor gibi.Bu anlık kısa sürede oluyor.5-10 sanıye değil.00-1 sanıye arası gibi
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: vites değişiminde devir saati dengesizliği
« Yanıtla #18 : Ocak 08, 2013, 22:08:03 »
benim araba öyle şeyler yapsaydı hemen satardım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: vites değişiminde devir saati dengesizliği
« Yanıtla #19 : Ocak 08, 2013, 22:18:53 »
sen göremen zaten abi.Analog değil senın km sayacı ve devir saati.
2011 d4d Corolla