Gönderen Konu: hararet,kalorifer ve tüp sorunu  (Okunma sayısı 6884 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
hararet,kalorifer ve tüp sorunu
« : Kasım 07, 2010, 01:14:16 »
Arkadaşlar merhaba,
Bir sorum var.Araç 5-10 km de anca tüpe geçiyor. hararet göstergesi orta seviyeye gelmesine rağmen bu 5-10 km boyunca da hafif eğimli yerlerde hararet göstergesi yukarı aşağı oynuyor.Hararet seviyesine gelecek diye korkuyoruz.kaloriferde soğuk üflüyor. Tüpe geçtikten sonra sorun yok gibi.kaloriferde sıcak üflemeye başlıyor.  Bunun üzerine gittiğimiz usta radyatör kapağını ve termostatı değiştirdi fakat hala tüpe geç geçiyor. Tüpe gelen sıcak su borusuna bakmış ve oraya sıcak suyun gelmediğini görmüş yada yetersiz veya geç geldiğini. Bunun üzerine silindirde bir sorun olabilir demiş. Açıp bakalım,1000 lira masraf çıkabilir demiş.Anladığım kadarıyla kalorifer ve tüp aynı su borusunu kullanıyor ve bu kısma su geç geliyor gibi. Dedikleri gibi silindirde çatlak gibi bir şey olabilirmi. ayrıca aracı kullanma hararet yapar demiş babama.
yardımlarınızı bekliyorum.
Teşekkürler...
toyota corolla 1.6 SOL 2005

Toyota Club Türkiye

hararet,kalorifer ve tüp sorunu
« : Kasım 07, 2010, 01:14:16 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 36 kere teşekkür etti
  • 181 kere teşekkür edildi
Ynt: hararet,kalorifer ve tüp sorunu
« Yanıtla #1 : Kasım 07, 2010, 01:52:26 »
recep bey öncelikle aracınızın model bilgilerini alabilir miyiz. Kullanmakta olduğunuz lpg kitinin modeli ve markasını?
İlla gitmek istiyorsan, hoşuma git mesela :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
Ynt: hararet,kalorifer ve tüp sorunu
« Yanıtla #2 : Kasım 07, 2010, 02:22:08 »
corolla terra 1.4 2006 model
Tüpün markası OMVL
Aslında sorun tüpten değil gibi, çünkü kalorifere ve tüpe sıcak su geç gidiyor gibi, yada az.
toyota corolla 1.6 SOL 2005

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: hararet,kalorifer ve tüp sorunu
« Yanıtla #3 : Aralık 28, 2011, 21:50:49 »
selam  alk
recep bey acaba sorun çözüldü mü?
benim aracımda da aynı sorun var 2003 14 corolla.kalorifer soğuk üflediğinde yaklaşık 1 bardak su eksiltmiş oluyor. radyatöre su eklenince hemen ısıtıyor ve tpe geçiş yapıyor.sorun aracınızın kapağında değil. su ekdiltmesinde. bende de aynı sorun var. sorun şu araç fazla ısınınca termostatlı radyatör kapağı genleşince artan suyu dışarı atıyor. ve bir sonraki kullanıma aracın suyu eksilmiş oluyor. ikinci kullanımda su eklemezseniz araç d kalorifer çok geç ısıtıyor(suyun genleşmesi için gerekli zaman) yani radyatöre eklenen su miktarı tam olmamalı genleşme hesaba katılarak biraz eksik su koymalısınız. ancak ne kadar eksik olmalı? bnede bunu çözemedim. hala su ekliyorum. bazen bir hafta bazen bir ay bazen hemen ertesi gün tekrARdan su eklemem gerekiyor. eğer sorunu çözerseniz lütfen beni de bilgilendirin.:)
uzeyirdogdu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: hararet,kalorifer ve tüp sorunu
« Yanıtla #4 : Aralık 29, 2011, 09:41:58 »
Öncelikle şunu söyleyim yedek su tankının üzerindeki kapaktan tahliye var zar zaten eger motordaki su fazla ise burada atıyor .Nerde biliyorsunuz derseniz kışlık bakımda radyötör suyunu degiştirdim .Usta biraz fazla su koydu.Eger devirdaimden sonra fazla gelirse buradan atar  kendi ayarlar dedi eger eksilirse tamamlarsınız dedi eve geldim baktıgımda ustanın gösterdigi yerden bir miktar atmış.Sbah motor sogukken baktıgımda hem radyötör suyum tamdı hemde yedek su tankım max çizgisinde duruyordu.

Arızaya gelecek olursak buradaki kimse tabi usta degil sadece tahmin yürüten olabilecek şeyleri fikirlerini beyan ediyorlar .Ben kendi şahsi fikrimi söyleyim Eger araçta su eksiltme varsa vede kalorifer soguk üflüyorsa.Bu sizi 2-3 şeyi işaret eder. 1 devirdaim arızalıdır su kaçırıyordur.gerekli devirdaim olmadıgı için kalorifer ısıtmıyor motor lpg ye geçmiyordur.Aracınız conta yakmıştır ki yeni nesil motorlar lpg olayında çok daha hassas araç su eksiltir kompresyon kaçagı vardır kalorifer ısıtmaz araç su eksiltir.Hararet yapma olasılıgı çok yüksektir.En kısa sürede yaptırlmazsa motor yersiniz.Sistemde hava vardır araba yeterli devidaim yapmıyordur.havadan dolayı  lpg ye geç geçer kalorifer ısıtmaz aracın harareti çok oynak olur hatta yüksek.hava basıncından dolayı sistemin zayıf yerlerinde su atmaları olur.Termostat arızası olabilir düzensiz çalışıyordur devirdaim düzensiz çalışmasına neden oldugundan araçta hararet durumu ve kalorifer ısıtmama sorunu baş gösterebilir.

Baştada söyledigimn gibi bunların hepsi varsayım ve olasılık ama ustanızın koydugu teşhis genel anlamda dogru gibi görünüyor .Eger ustanıza güveniyorsanız kesinlikle bekletmeyin yaptırım .Tam emin degilseniz farklı 2-3 ustaya daha aracı gösterin
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "