Gönderen Konu: Turbonun yakıta etkisi varmıdır?  (Okunma sayısı 23842 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Bilgi güçtür...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '12
  • 1 kere teşekkür edildi
Turbonun yakıta etkisi varmıdır?
« : Kasım 04, 2010, 15:13:18 »
Turbonun devreye girmesinin (1800 devir/dak.dan sonra) yakıt tüketimine olumlu veya olumsuz etkisi varmıdır?
Ustalardan yorum ve tecrübe bekliyorum.
saygılar.
Kanaat en büyük hazinedir.

Toyota Club Türkiye

Turbonun yakıta etkisi varmıdır?
« : Kasım 04, 2010, 15:13:18 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Turbonun yakıta etkisi varmıdır?
« Yanıtla #1 : Kasım 04, 2010, 15:32:01 »
Benim kendi aracımdan gözlemlediğim, turbonun genel olarak az yaktırdığı. Zira basmaya gerek bırakmıyor. Ama yine de turbo anlık olarak fazla yaktırabilir diye düşünüyorum. Her ne kadar aynı yakıta daha fazla hava gönderiyoruz denilse de arada ben biraz daha yakıt geldiğini düşünüyorum. Ama genel olarak turbolu araçlar, aynı aracın turbosuzundan, standart devirlerde daha az yakıyor.
Tırtolla 2003 (terradır kendileri)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbonun yakıta etkisi varmıdır?
« Yanıtla #2 : Kasım 04, 2010, 17:43:17 »
Turbonun devreye girmesinin (1800 devir/dak.dan sonra) yakıt tüketimine olumlu veya olumsuz etkisi varmıdır?
Ustalardan yorum ve tecrübe bekliyorum.
saygılar.
aynı beygir gücünde bir turbolu birde turbosuz aracı yakıt sarfiyatı konusunda kıyasladığınızda ciddi bir fark olacak ve turbolu her zaman avantajlı olacaktır. aynı zamanda turbolu araçta litre olarak hacimde de ciddi oranda bir küçülme söz konusudur.
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1994 xli extra japan
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbonun yakıta etkisi varmıdır?
« Yanıtla #3 : Kasım 04, 2010, 17:47:02 »
 hiç turbolu arabam olmadıki cevap yazabileyim aldık bir efsane o bizden biz ondan memmunuz yıllardır
Gidene yol vermek saygımızdandır Gitmeyenden yol istemekde acil işimiz olduğundandır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbonun yakıta etkisi varmıdır?
« Yanıtla #4 : Kasım 04, 2010, 17:48:50 »
hiç turbolu arabam olmadıki cevap yazabileyim aldık bir efsane o bizden biz ondan memmunuz yıllardır
benimde yoktuda sonradan taktırdım:D
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Bilgi güçtür...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '12
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbonun yakıta etkisi varmıdır?
« Yanıtla #5 : Kasım 04, 2010, 21:01:10 »
vaktiyle bizimde paramız yoktu efsane alamadık,
parayı buluncada geç kaldık efsane için :)
Kanaat en büyük hazinedir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbonun yakıta etkisi varmıdır?
« Yanıtla #6 : Kasım 04, 2010, 22:47:13 »
Aynı hacimdeki bir turbolu ve bir turbosuz araçları kıyaslarsanız turbolu araç dahafazla yakar tabi bunun yanında turbosuzdan daha güçlüdür.

Fakat aynı güçteki turbolu ve turbosuz araçları kıyaslarsanız turbolu araç daha az yakar sebebi ise motor hacminin daha düşük oluşudur .

Örnek: 1.6 turbo insigna 1.6 atmosferik avensisten fazla yakar ama 2.0 atmosferik avensizden daha az yakar 1.6 turbo insignanın ürettiği güç ise 2.0 atmosferik avensizden daha fazladır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbonun yakıta etkisi varmıdır?
« Yanıtla #7 : Kasım 04, 2010, 23:04:06 »
  Turbo, belli bir devirde devreye girmez, motor çalışıp egzoz gazı üretmeye başladığı andan itibaren devrededir zaten. Sadece elektronik programlar, turbo boyutu vs. paralelinde etkili olduğu devirler farklılık gösterebilir.
 Arkadaşlarında söylediği gibi; Turbo, motorda verimi arttıran bir parçadır. Çalışma prensibi de; Egzozdan atmosfere atılan sıcak gazların basıncından faydalanıp motora daha fazla hava yollayabilmektir. Tabikide bu daha fazla yakıtla (turbosuz araca göre) beslenmeyi gerektirir. Ancak açığa çıkan güç bazında tüketim daha azdır verim arttığı için.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Turbonun yakıta etkisi varmıdır?
« Yanıtla #8 : Kasım 05, 2010, 00:00:00 »
Maksimum torkun devreye girdiği devirler vardır. Turbonun devreye girmesinden kastımız budur. Yani turbo lag'in bittiği nokta. Burada AFR konusu vardır. Derin mevzuudur.
Tırtolla 2003 (terradır kendileri)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbonun yakıta etkisi varmıdır?
« Yanıtla #9 : Kasım 05, 2010, 07:35:34 »
  Tabi ama Turbo Lag sadece bunu kapsamaz, gaz pedalı hareketleri, gaz verip çekme, tekrar gaz vermeyide kapsar o zaman işin içine motor sağlığı için pek iyi olmayan ancak Lag'ı önemli ölçüde bertaraf eden ve Toyota'nın geliştirdiği ALS (Anti Lag System girer ancak bunu trafikte kullanılan araçlarda uygulamak ekonomik olmaz uzun vadede. Diğer yandan motor hacmininde bu gecikmede (LAG) önemli bir etkisi vardır turbonun fiziksel özellikleri ve motor programlaması paralelinde. Diğer yandan günümüzde bir çok küçük hacimli dizel motorda Değişken Geometrili Turbo kullanılmaktadır. Corolla ve Auris'in 205Nm. torklu olanları bunlara örnektir.
 Maksimum Tork'a da o kadar endekslenmemek lazım, bence maksimum torkdan daha önemlisi tork dağılımıdır. Bunun içinde tork eğrisini izlemekte fayda var.
 Sonuç olarak; eğer yakıt tüketimi paralelinde düşünecek olursak turbonun etkili devirlerine gelmeden kullanım tüketimi azaltır ancak bu şekildeki sürekli kullanımlarında motor ömrü konusunda sakıncaları olabilmektedir özellikle kurumlanmaya meğil yüzünden. Ancak bu daha çok dizel yakıtlı araçlar için geçerlidir. Yine yol ve yük durumuna göre daha yüksek devirler, daha ekonomik olabilir. Yani düşük devir her zaman ekonomi sağlamaz genelde bilinenin aksine.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Turbonun yakıta etkisi varmıdır?
« Yanıtla #10 : Aralık 24, 2010, 23:37:40 »
Aynı hacimdeki bir turbolu ve bir turbosuz araçları kıyaslarsanız turbolu araç dahafazla yakar tabi bunun yanında turbosuzdan daha güçlüdür.

Fakat aynı güçteki turbolu ve turbosuz araçları kıyaslarsanız turbolu araç daha az yakar sebebi ise motor hacminin daha düşük oluşudur .

Örnek: 1.6 turbo insigna 1.6 atmosferik avensisten fazla yakar ama 2.0 atmosferik avensizden daha az yakar 1.6 turbo insignanın ürettiği güç ise 2.0 atmosferik avensizden daha fazladır.

Bunu neye göre söylüyorsunuz? İki farklı araba birbiri ile kıyaslanamaz ki?
Opel Vectra 2000 motor otomatik kullandım iki yıl. 60Lt depo ile 400km şehir içi yapardım. Sonra Mondeo 2000 motor otomatik aldım, aynı ağırlıkta ve sınıfta arabalar, mondeo 60Lt depo aynı yol güzergahı 1 depo ile 550KM yapardım. Üstelik Mondeo 145 Bg, Vectra 136 idi.

Turbolu olan model daha az yakar. Bende 1.8 Passat vardı, Otomatik, yakın bir ahbabımda da 1.8T olanı. Yaklaşık benden 100km daha fazla yapıyordu 1 depo yakıt ile, aynı kullanım tarzlarımız da.
2011 Corolla 1.4 D-4D Comfort Extra M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbonun yakıta etkisi varmıdır?
« Yanıtla #11 : Aralık 25, 2010, 00:01:32 »
Bunu neye göre söylüyorsunuz? İki farklı araba birbiri ile kıyaslanamaz ki?
Opel Vectra 2000 motor otomatik kullandım iki yıl. 60Lt depo ile 400km şehir içi yapardım. Sonra Mondeo 2000 motor otomatik aldım, aynı ağırlıkta ve sınıfta arabalar, mondeo 60Lt depo aynı yol güzergahı 1 depo ile 550KM yapardım. Üstelik Mondeo 145 Bg, Vectra 136 idi.

Turbolu olan model daha az yakar. Bende 1.8 Passat vardı, Otomatik, yakın bir ahbabımda da 1.8T olanı. Yaklaşık benden 100km daha fazla yapıyordu 1 depo yakıt ile, aynı kullanım tarzlarımız da.

Özgür abi ben sadece örnek verdim ama aynı hacimdeki aynı teknolojiye sahip motorlardan turbolu olan daha fazla yakar turbonun görevi motora daha fazla hava göndermektir buda aynı oranda yakıt anlamına gelir bu konuda çokta teknik bilgiye sahip dilim ama bunu birkaç yerde okumuştum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbonun yakıta etkisi varmıdır?
« Yanıtla #12 : Aralık 25, 2010, 00:05:40 »
Peki Turbı bizim AE 101 lere de takılır mı? Maaliyeti ne olur takılırsa? Sadece DDizel araçlara mı takılır?
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbonun yakıta etkisi varmıdır?
« Yanıtla #13 : Aralık 25, 2010, 00:14:56 »
Mujdat abi dediğim gibi fazla teknik bilgim yok ama benzinli araçlardada turbo mevcut sadece dizellerde yok.

Ama az önce Otomotiv hakkında herşey başlığı altında bir link paylaştım o siteye bir göz at belki o sitede gerekli bilgi mevcuttur.