Gönderen Konu: Atatürk ve Otomobil  (Okunma sayısı 4754 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Atatürk ve Otomobil
« : Ekim 28, 2010, 10:21:06 »
Anıtkabir’in Tandoğan kapısından içeri girdiğiniz zaman beklediğiniz üzere sadece Atatürk’ün mozolesiyle değil, tarihe tanıklık etmiş birçok ayrıntıyla daha karşılaşacaksınız. Özellikle Atatürk’ün otomobillerinin bulunduğu kulelerin bunlar arasında bambaşka bir yeri var. İşte Cumhuriyet tarihinin en önemli dönemlerine tanıklık etmiş olan otomobiller...
 1936, Cadillac 80 serisi Türkiye İş Bankası’nın Atatürk’e armağan ettiği 1936 model Cadillac marka özel otomobilin sergilendiği 23 Nisan Kulesi’ndeki arabayı yakından görmek için özel bir izinle cam paravanın arkasına geçmek gerekiyor. Geçtiğinizde ise devasa metal ızgarası, yuvarlak farları, beyaz koltukları ve zamana karşı direnen kaportası muhteşem 1936 model Cadillac 80 ile karşılaşıyorsunuz. Atatürk bu otomobili 1936-1938 yılları arasında kullanmış. Vefatının ardından da aracın kullanımına devam edilmiş. Ancak daha sonra 1959’da Maliye Bakanlığı bu otomobili Anıtkabir’e bağışlamış. 12 silindirli bu eski Cadillac 80 serisinin motoru 6.8 litrelik ve 150 HP güç üretiyor. Ön konsolu basit birkaç düğme ve göstergeden ibaret. Ancak tabii ki artık çalışmıyor. Cadillac’ın yuvarlak çerçeveli gösterge tablosundaki saat 09.05’e ayarlanmış. 12 silindirli motor, zamanının en güçlülerinden biriydi. Ama artık zamana yenilmiş ve suskun. Muhteşem Lincoln’ler 23 Nisan Kulesi’nden, Atatürk’ün tören ve makam otomobillerinin sergilendiği Barış Kulesi’ne geldiğinizde Lincoln’lerle karşılaşıyorsunuz. Burada sergilenen iki Lincoln 1935 ile 1938 yılları arasında Cumhurbaşkanlığı’nca Atatürk’e tahsis edilmiş. Tören otomobili 1934 model bir cabriolet. Yani Lincoln’ün K serisinin tek cabriolet versiyonu. Siyah renkte, 12 silindirli bir motoru var. Atatürk, bu cabriolet’i devlet başkanlarını selamlarken kullanırmış. Aracın bez tavan bölümü arkaya doğru toplanmış duruyor. Bakımsız ve yırtılmış. Atatürk’ün vefatından sonra bir süre daha, hatta Celal Bayar döneminde de kullanılmış. Paslı ve kötü boyanmış yerleri var. Hem Lincoln’lerde hem de Cadillac’ta önde yer alan amblemler zamanında kopartılmış ve yerine yenisi konmamış. Her üç otomobilde de bulunan gösterişli V12 amblemleri ise hâlâ sağlam. Adeta zamana karşı koymaya çalışıyor bu üç otomobil. Atatürk’ün kullandığı bir diğer makam otomobili ise de Lincoln K. Kocaman bir ızgarası ve mavi bir V12 amblemi var. Arabaya binip inmek için açılan bir basamağı mevcut. İçeride kullanılan malzemeler zamanına göre lüks sayılır. 3 ileri manuel vitesli, Stromberg karbüratörlü, 6.8 litrelik, 150 HP gücünde 12 silindirli bu otomobilden sadece 45 tane üretilmiş. Ayrıca arabanın bir önemli özelliği var; zırhı. Atatürk’ün makam şoförü Atatürk’ün makam şoförü Ahmet Fahri Uçar 1997’de vefat etti. Çocukları ve torunlarına anlattıklarına göre Ahmet Fahri, Atatürk’ün mavi şimşek gibi çakan gözlerine bakamazmış. Uçar’a göre Atatürk disiplinli, ama sevecen, her zaman şık ve bakımlıymış. Ahmet Fahri Uçar, Atatürk’ün alnından öpmesini anlatmaktan hoşlanıyor. Atatürk birisini yanına çağıracağı zaman “Asker evladım, bir dakika gelir misin?” diye seslenirmiş. Şoför Fahri’ye de hep “Evladım” diye hitap etmiş. 6 yıllık makam şoförlüğünün en acı gününü 10 Kasım 1938 günü yaşadığını anlatan Fahri Ahmet Uçar’ın makam şoförü olarak son görevi doktoru alıp Dolmabahçe’ye getirmek olmuş. Atatürk’ün çenesinin bağlandığı mendili ve kahve içtiği son fincanı yıllarca hatıra olarak saklayan Ahmet Fahri Uçar yıllar sonra oğlunu ve karısını da kaybetmiş, ancak iki cenazede de ağladığını gören olmamış.
 
 
 

 Teknoloji çok da eski yıllara, çağlara dayansa bile yine teknoloji olmaktan öteye gidemiyor. Yani teknoloji kavramı her sahada, her zaman boyunu posunu göstermeye devam ediyor. 1923 yılında dünyada otomobil yarışlarının başladığı dönemde, Osmanlı Devleti Sanayi Devrimi’ni kaçırdığından dolayı Anadolu’da sadece at arabası yapılabiliyordu. Bu nedenle ülkemizde otomobil sporunun başlangıcı Batı Avrupa’daki gelişimlerden çok sonra oldu. Türkiye’de otomobilcilik, 1923 yılında o günkü ismi Türk Seyyahin Cemiyeti olan (Türkiye Turing ve Otomobil Kulübü)’nün kurulmasıyla resmi kimliğine kavuştu. Bu kulübün kurulmasından 4 yıl sonra ülkemizdeki ilk otomobil yarışı TOŞD (Türkiye Otomobilciler Şoförler Derneği) tarafından, İstanbul Veliefendi Çayırı’nda yapılmış 30 otomobilin katıldığı bu yarışı Suphi Bey kazanmıştır.

1931 yılında İstinye-Maslak yolunda yapılan tırmanma yarışına Mustafa Kemal Atatürk’ün gelip yarışmacıları kutladığı ve Türk gençliğinin ileri teknoloji isteyen bu spora eğilmesini istediği bilinmektedir. İlk Türk bayan otomobil yarışçısı olan Samiye Morkaya, o dönemlerde yapılan pist yarışlarından bazılarının birincisi olarak madalya ile ödüllendirilmiştir. Daha sonra otomobil rallisi olarak organize edilen bu yarışlar günümüze kadar gelmiş ve Türkiye uluslararası bir kimliğe kavuşmuştur.

 Alıntı adresi: http://www.arabam.com/yazdir.aspx?haberId=284854
                  http://www.tasimacilar.com/haber.asp?wtc=haber&id=1160
 Düzenleme: Hakan Öztürk

Toyota Club Türkiye

Atatürk ve Otomobil
« : Ekim 28, 2010, 10:21:06 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Atatürk ve Otomobil
« Yanıtla #1 : Ekim 28, 2010, 10:37:21 »
Çok anlamlı bir paylaşım Hakan, bu bilgileri ilk kez okuyorum. Paylaşım için teşekkürler.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Atatürk ve Otomobil
« Yanıtla #2 : Ekim 28, 2010, 10:45:11 »
güzel bir paylaşım olmuş teşekkürler...
ama gönlüm efsaneden yana...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Atatürk ve Otomobil
« Yanıtla #3 : Ekim 28, 2010, 10:50:57 »
Atam sen olmasaydın biz şuanda burda olmazdık paylaşım için teşekkürler
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Atatürk ve Otomobil
« Yanıtla #4 : Ekim 28, 2010, 11:32:59 »
Paylaşım için teşekkürler
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: Atatürk ve Otomobil
« Yanıtla #5 : Ekim 28, 2010, 11:52:35 »
Çok güzel ve anlamlı bir paylaşım emeğine sağlık.
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Atatürk ve Otomobil
« Yanıtla #6 : Ekim 28, 2010, 13:05:31 »
çok güzel çok iyi paylaşımdı duygulandım o araçları anıtkabirde görmüşdüm adeta Atatürk' e hizmet edebilmenin gururunu taşıyorlar hala.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Atatürk ve Otomobil
« Yanıtla #7 : Ekim 28, 2010, 13:31:31 »
Çok güzel bir paylaşım teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • !!! YERDEN GİDEN TOYOTACI !!!
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 163000
  • Model Yılı: '98
  • 31 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Atatürk ve Otomobil
« Yanıtla #8 : Ekim 28, 2010, 15:30:32 »
Paylaşım için sağol Hakan abi :)

Atam senin yolundan gelmeye çalışıyoruz.....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Atatürk ve Otomobil
« Yanıtla #9 : Ekim 28, 2010, 15:34:38 »
  Ben hepinize teşekkür ederim, bazı şeylerin yokluğunda değeri daha iyi anlaşılıyor değil mi? Ata'mızı her fırsatta daha iyi tanımalıyız, her fırsatta ve araştırarak.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Atatürk ve Otomobil
« Yanıtla #10 : Ekim 28, 2010, 16:13:59 »
Atam izindeyiz toyotacıyız =))
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
Ynt: Atatürk ve Otomobil
« Yanıtla #11 : Ekim 28, 2010, 18:18:15 »
Çok gerekli, güzel bir paylaşım. Teşekkürler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '16
  • 2 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Atatürk ve Otomobil
« Yanıtla #12 : Ekim 28, 2010, 19:02:22 »
Paylaşım için teşekkürler Hakan Abi, o siyah arabayla resmim vardı benim de :islik:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Atatürk ve Otomobil
« Yanıtla #13 : Ekim 28, 2010, 20:04:07 »
Ankara'da otururken ilkokul arkadaslarimla Anitkabir'e sik sik gider gelirdik.Ilk o zaman gordum bu arabalari.
Yerden yuksek, alisik oldugumuz arabalardan farkli devasa makineler.
Bu arabalar eger paslaniyorsa, calismiyorsa ayip edilmis. Aslinda gec de degil tedbir almak icin.Restore edilebilir, calisir duruma getirilir, piril piril yapilir istendikten sonra.Cok masrafli da olmaz.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Atatürk ve Otomobil
« Yanıtla #14 : Ekim 28, 2010, 23:16:27 »
 Tarihte bugün;
Yıl:1923 Yer:Çankaya Köşkü
"Yarın, CUMHURİYETİ ilan edeceğiz..."
M.Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
Ynt: Atatürk ve Otomobil
« Yanıtla #15 : Kasım 01, 2010, 11:50:59 »
paylaşımın çok güzel bir gün özel olarak ankaraya gelip atamızı ziyaret edecem..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 36 kere teşekkür etti
  • 181 kere teşekkür edildi
Ynt: Atatürk ve Otomobil
« Yanıtla #16 : Kasım 07, 2021, 00:17:03 »
Çocuklarım 1. sınıfa başladılar bu yaz okumayı sökerlerse anıtkabire götüreyim diyorum bir aksilik olmazsa. Kendileri okusunlar neler neler olmuş cumhuriyet ne demek daha iyi anlarlar.
İlla gitmek istiyorsan, hoşuma git mesela :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Atatürk ve Otomobil
« Yanıtla #17 : Kasım 07, 2021, 03:30:05 »
Biz 2018 de Ankara ziyaretimiz esnasında çocukları Anıtkabir'e götürmüştük,ama o zaman okuma yazma bilmiyorlardı bütün her yerini gezdik görsel olarak hatırlıyorlar dediğin gibi şuanda ikiside okuma biliyor tekrar götürüp tazeleme yapmak lazım,her türk gencinin gitmesi gerek ama sadece ziyaretle olmaz Atatürk'ün hayat felsefesini okuyarak dinleyerek anlaması gerek,öncesinde Çanakkale şehitler abidesini,oradaki mevzileri şavaş alanını detaylı olarak görmesi oranın ruhunu hissetmesi lazım.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 144000
  • Model Yılı: '13
  • 170 kere teşekkür etti
  • 120 kere teşekkür edildi
Ynt: Atatürk ve Otomobil
« Yanıtla #18 : Kasım 08, 2021, 10:19:00 »
Atam sen olmasaydın biz şuanda burda olmazdık paylaşım için teşekkürler

Keşke bir 15 yıl daha yaşasaydı........

Japonlar ilkokula başlamadan hemen öncesinde çocuklarına iki yeri mutlaka gezdirirler. Hiroşima ve Nagazaki şehirleri.

Biz de de Anıtkabir ve Çanakkale yarımadası mutlaka her çocuğun görmesi, gezmesi ve o ruhu hissetmesi gerekli iki yer.
Cep telefonları;
Trafikte sosyal medya takibi veya  Kırmızı ışıkta beklerken mesajlaşma için DEĞİLDİR.
Sağa veya Sola dönerken önce sinyal sonra dikiz aynaları LÜTFEN