Toyota Corolla HB 1.6 Sol Otm. aracın genel özellikleri
--------------------------------------------------------------------------------
Genel Bilgiler
Toyota Corolla'nın 2002 yılında satışa çıkan dokuzuncu nesli, farklı kullanım amaçlarına yanıt veren üç farklı karoser yapısında sunduğu motor ve şanzıman seçenekleriyle otomobil pazarına "ailecek" ağırlığını koydu. Corolla ailesinin İngiltere'de üretilen hatchback üyesi, 1.4 litre 97 HP ve 1.6 litre 110 HP'lik motorlarla sadece beş kapılı olarak satılırken 1.8 litre 192 HP'lik motora sahip sportif versiyon T-Sport sadece üç kapılı karoserle üretiliyor. Diğer Toyota modelleri gibi üç yıl/100 bin km mekanik, 6 yıl paslanmazlık garantisiyle satılan Corolla Hatchback'te otomatik şanzıman sadece 1.6 litrelik motorla birlikte sunuluyor. Dört ileri vitesli otomatik şanzımanlı Corolla Hatchback'i Terra ya da Sol donanımlarıyla satın almak mümkün.
Karoser, iç mekan
Fransa'daki ED2 tasarım merkezinde biçimlendirilen Corolla Hatchback, aynı platformu paylaştığı kardeşleri gibi 2600 mm'lik aks mesafesine sahip. Ancak aracın 4180 mm'lik boyu, sedandan 205 mm, kompakt vandan 60 mm daha kısa. Kardeşleriyle aynı radyatör ızgarasını kullanmasına karşın, far, kaput, tampon ve ön çamurluk yapısı farklı olan hatchbackin arka yapısı da Audi A3'ü çağrıştıran çizgilerden oluşuyor. Corolla Hatchback 1.6 Sol'un diğer kardeşleri gibi kaliteli ve geniş iç mekanında sadece otomatik vites kolu görsel bir farklılık yaratıyor. Taban halısından kokpit plastiğine kadar yüksek kalite ve başarılı işçiliğin dikkat çektiği kabinin ergonomisi de iyi. Optitron gösterge tablosu, büyük karakterlerin kullanılmasıyla rahatça takip edilebiliyor. Cam ve kapı kumandalarının kullanımı da çok pratik. Koltukların oturma alanı, omuz, diz, baş mesafeleri yeterli genişlikte. Otomobilin 289 litrelik bagajı, kompakt hatchback sınıfı standardının epey altında. Ancak küçük sınıf otomobillere rakip olabilecek kullanım alanı sunan bagajı arka koltuk sırtlıklarını yatırarak genişletmek mümkün.
Motor, performans
Toyota'nın yıllardır yaptığı geliştirmelerle, performans, tüketim ve egzoz emisyonu konularında üst noktalara taşıdığı 1.6 litrelik motoru, tüm Corolla ailesi gibi hatchback versiyona da enerji veriyor. 1598 cc hacimli, üstten çift eksantrikli ve 16 supaplı motor, VVT-i (akıllı değişken supap zamanlama kontrol) sistemi sayesinde her devirde mümkün olan en yüksek yanma verimini elde edebiliyor. Bu da kullanıcıya performans ve yakıt ekonomisi olarak geri dönüyor. Japon üretici Corolla Ailesi'nde hala geleneksel yapılı otomatik şanzımanı tercih ediyor. Elektronik kontrollü olmasına karşın otomatik şanzımanda sürücünün kullanım stiline uyan adaptif yapı, akıllı özellikler, manuel kullanım imkanı gibi gelişmiş özellikler bulunmuyor. Keza kaygan zeminlerdeki kalkışları kolaylaştırmak için kış modu ve sportif kullanım için spor modu da yok. Sistemin sahip olduğu en önemli özellik yüksek hızdaki sürüşlerde sessizlik sağlayan overdrive fonksiyonuna sahip olması. Bilindiği gibi bu sistem sayesinde şanzıman, sabit hızdaki sürüşlerde aracın mümkün olan düşük devirde ilerlemesini sağlıyor. Bu da yakıt kontrolü ve yüksek hızlarda daha az motor sesi anlamına geliyor. Motorla uyum içinde çalışan şanzıman, sarsıntısız değişimleriyle puan topluyor. Ve elektronik kontrollü yapısıyla motorun cimri karakterine ayak uydurabiliyor. Test süresince 100 km'de ortalama 8.6 litre yakıt tüketen Corolla Hatchback 1.6 Otomatik, 639 km'lik menzil vaat ediyor.
Kullanım, konfor
Aracın orta sertlikteki süspansiyonu, önde MacPherson tipi, arkadaysa burulma çubuklu elemanlarla yeterince iyi tutunma karakteri kazandırıyor. Viraj içlerinde gaza yüklenildiğinde dışa açılma eğilimi gösteren araç, riskli sürüşlerde özellikle süspansiyon ısındıktan sonra arkasını bırakabiliyor. Otomobili kontrol altına almanın en önemli güvencesiyse mükemmel işleyen direksiyon sistemi. Özellikle kaygan zeminlerdeki kalkışlarda kolay patinaja düşmesiyle dikkat çeken araç, bu durumu motorunun alt devirlerde bile canlı karaktere sahip olmasından yaşatıyor. Patinajı önlemek için gaz pedalını hassas kullanmak yeterli. Corolla Ailesi'nin fren sistemi BMW modelleri kadar güven verici. Yüksek dozlama hassassiyeti, kolay ısınmaması, kaçırma yapmaması ve sonuç olarak sağladığı mükemmel duruş mesafesiyle Toyota güvenliği sürücünün "ayağının altına sermiş". 100 km'deki fren testlerinde elde ettiğimiz 38 metrelik duruş mesafesi çok başarılı.
http://www.frmpc.com/motorlu-araclar-dunyasi/markalar/toyota/300326-toyota-toyota-corolla-hb-1-6-sol-otm-aracin-genel-ozellikleri.html