tekerlek çapını artırınca aslında göstergeye göre daha mı hızlı gidilir?
ve aracın km si orjinal lastiğe göre bulunurken bu durumda değişme olurmu?
Bu ilişki jant değiştirmek istememız durumunda aracımıza nasıl yansıyacak ?
Taksicilerin insafsızları, 14 jantlı kuş serisine 13 takarak taksimetreyi şişiriyorlardı bir zamanlar. Buna istinaden, ciddi bir fark olacağını sanmıyorum. Matematiksel olarak çıkacaktır ama pek aram iyi değil.

Dış çevresi(Düzeltme) 200cm olan bir lastik yerine, 210 olan bir lastik arasında bir turda 10 cm farkeder. 100 metrede bu rakam 500 cm ye çıkar.
Olur tabii ki. Hatta aracın beynine o an kullanılan lastik ebatını işlemek gerekiyor. Yoksa ölçümlerde fark ortaya çıkar.
Örneğin
195-60-15 yerine 205-50-16 taktığınızda, kadranda 100 gösterirken hızınız 99,4 olacaktır.
195/60/15 ile 205/50/16 arasında lastiğin tüm çapı arasında pek fark yok 3mm kadar bunun yerine şöyle bir örnek olsa idi.
195/60/15 yerine 195/60/16 olan bir tekerlek taksa çap 25 mm aratacak. durum böyle mi olurdu..
Bu durumda aracın km (katettiği yol ) göstergeye göre göre daha düşük olurdu sanırım .
Aynı ilişki geçerli tabii ki.