Gönderen Konu: Corolla 1,6 rolanti sorunu  (Okunma sayısı 16909 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Corolla 1,6 rolanti sorunu
« : Ekim 13, 2010, 13:25:55 »
   Merhaba Arkadaşlar...
 Toyota almak anca otuzdokuz'umda kısmet oldu ve ne yazıkk ki geç kalmışım. Aracım 2005 corolla terra 1,6 HB. Kafama takılan ise, motor ısındıktan sonra herhangi bir sebepten durduğumda vites boşta iken rolanti düşüyor ve motor ( dolayısıyla araba ) titremeye başlıyor ve stop edecekmiş gibi oluyor. sebep ne olabilir ? yardımcı olabilirseniz sevinirim. teşekkürler
  Birde tvsiye edbileceğiniz buji marka ve modeli

Toyota Club Türkiye

Corolla 1,6 rolanti sorunu
« : Ekim 13, 2010, 13:25:55 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla 1,6 rolanti sorunu
« Yanıtla #1 : Ekim 13, 2010, 13:28:58 »
   Merhaba Arkadaşlar...
 Toyota almak anca otuzdokuz'umda kısmet oldu ve ne yazıkk ki geç kalmışım. Aracım 2005 corolla terra 1,6 HB. Kafama takılan ise, motor ısındıktan sonra herhangi bir sebepten durduğumda vites boşta iken rolanti düşüyor ve motor ( dolayısıyla araba ) titremeye başlıyor ve stop edecekmiş gibi oluyor. sebep ne olabilir ? yardımcı olabilirseniz sevinirim. teşekkürler
  Birde tvsiye edbileceğiniz buji marka ve modeli

Bu araçların karakteristik özelliği motoru ısıtana kadar otomatik jikle açık olur ısındıktan sonra araç otomatik olarak düşürü benzin tasarrufu için ;) yani arabanızda bir problem yok korkmayın :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla 1,6 rolanti sorunu
« Yanıtla #2 : Ekim 13, 2010, 13:29:53 »
Ayrıca kendinizi tanışma bölmünde tanıtıp profil kimliğinizi doldurmanız site için iyi olucaktır :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla 1,6 rolanti sorunu
« Yanıtla #3 : Ekim 13, 2010, 13:30:55 »
Bu araçların karakteristik özelliği motoru ısıtana kadar otomatik jikle açık olur ısındıktan sonra araç otomatik olarak düşürü benzin tasarrufu için ;) yani arabanızda bir problem yok korkmayın :)

+ olarak devrin 600 civarlarında olması normaldir.

tavsiye edilecek buji orjinal bujisi olan Denso K16R-U 1.1mm tırnak aralığına sahiptir :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla 1,6 rolanti sorunu
« Yanıtla #4 : Ekim 13, 2010, 14:39:24 »
teşekkürler arkadalar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla 1,6 rolanti sorunu
« Yanıtla #5 : Ekim 13, 2010, 16:06:21 »
benim ae101 in rolantisi motor ısınınca 0,9 ile 1 arasında duruyor sizce normal mi .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla 1,6 rolanti sorunu
« Yanıtla #6 : Ekim 13, 2010, 16:11:41 »
benim ae101 in rolantisi motor ısınınca 0,9 ile 1 arasında duruyor sizce normal mi .

normal evet ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '11
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla 1,6 rolanti sorunu
« Yanıtla #7 : Ekim 14, 2010, 00:23:43 »
biz alıştık devrin düşmesine
artık kafaya takmıyoruz
fark bile etmiyoruz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla 1,6 rolanti sorunu
« Yanıtla #8 : Ekim 14, 2010, 00:27:41 »
Rolantinin düşmesi araçla titreme yapabilir ama kafanıza takmayın bu kötü birşey değil , hatta iyi birşey bile denebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla 1,6 rolanti sorunu
« Yanıtla #9 : Ekim 14, 2010, 23:01:05 »
arkadaşlar içimi rahatlattınız... hepinize teşekkürler...bide yeri gelmişken clup süper, tam bir aile ortamı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla 1,6 rolanti sorunu
« Yanıtla #10 : Ekim 14, 2010, 23:02:59 »
arkadaşlar içimi rahatlattınız... hepinize teşekkürler...bide yeri gelmişken clup süper, tam bir aile ortamı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla 1,6 rolanti sorunu
« Yanıtla #11 : Ekim 14, 2010, 23:32:16 »
arkadaşlar, bora beyin başlığı altında kendisinin de müsadesini isteyerek ben de benzer bir soru sormak istiyorum;
klima açılınca motorun devri bir anda 300devir kadar düşüyor, yani normalde 800-1000 (ısınmış halde) aralığpında iken klima açıldığı anda devir bir anda 500-600lere kadar iniyor, bu durum normal mi?
5,0lt/100km
urban drive

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla 1,6 rolanti sorunu
« Yanıtla #12 : Ekim 15, 2010, 13:30:22 »
arkadaşlar, bora beyin başlığı altında kendisinin de müsadesini isteyerek ben de benzer bir soru sormak istiyorum;
klima açılınca motorun devri bir anda 300devir kadar düşüyor, yani normalde 800-1000 (ısınmış halde) aralığpında iken klima açıldığı anda devir bir anda 500-600lere kadar iniyor, bu durum normal mi?

yükseltmesi gerek klima açıkken . Ama klimayı açmadan havalandırmayı açarsanız düşürür bunu uzun yolda boşa atarakta deneyebilirsiniz :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla 1,6 rolanti sorunu
« Yanıtla #13 : Ekim 15, 2010, 13:40:50 »
arkadaşlar, bora beyin başlığı altında kendisinin de müsadesini isteyerek ben de benzer bir soru sormak istiyorum;
klima açılınca motorun devri bir anda 300devir kadar düşüyor, yani normalde 800-1000 (ısınmış halde) aralığpında iken klima açıldığı anda devir bir anda 500-600lere kadar iniyor, bu durum normal mi?

ilk etapda devrin düşmesi normal, klima açıldığında motordan ekstra güç aldığı için motora bir anda yük biniyor ama daha sonra normal rolanti devrine dönmesi gerekir eğer dönmüyorsa ozaman bi sıkıntı var demektir .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla 1,6 rolanti sorunu
« Yanıtla #14 : Ekim 16, 2010, 22:48:40 »
hocam şimdi beni iyi dinle.
aynı sorun gecen hafta basıma geldi ve bugun sorunu çözdüm.
aracın eğerki tüplü ise sorunumuz aynı.
bir kere bujilerden dolayı rolantin düşmüyor.ben 2 hafta önce sıfırladım sorun ise geçen hafta başladı.
araç sabahları calısırken yada 4-5 saat sonra calıstırmaya kalkınca rolantı dusurek stop ediyordu.ya da çalışırsa da yoldayken
tümsekte felan vites değiştirince yolda stop ediyordu.
bugun atikere gittim ve servis regülatörün ki beyin de deniyor bu parçaya değişmesi gerektiğini söyledi 2-3 senedir kullanılan bir beyin takılıymış bende onu değiştirelim dedi. 150 tl ye beyni ve 30 tlye gaz filitresini değiştirdim.ve sorun düzeldi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 270000
  • Model Yılı: '05
  • 15 kere teşekkür etti
Ynt: Corolla 1,6 rolanti sorunu
« Yanıtla #15 : Ocak 16, 2025, 18:06:22 »
2005 model toyota corolla sol model arabamda yaklaşık 8-10 yıldır rölanti de titreme araç elektrik yüklenmesi (lamba , fan, cam ısıtma gibi ) olduğunda motor sıcakken araç kibardan gaz veriyor gibi oluyordu ardından rölantide titreme meydana geliyordu.Tamir yönünden birçok uygulama yapıldı fakat sorun hiç geçmedi.Ustanın biri şarj dinamosunun kablosunu araba çalışıyorken çıkardı arabada hiç bir sorun kalmadı.Ardından şarj dinamosunun çıkmasını üzerindeki bütün parçalar orjinal olanı ile değiştirdi.Hiç bir sorun kalmadı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: Corolla 1,6 rolanti sorunu
« Yanıtla #16 : Şubat 12, 2025, 23:41:24 »
2005 model toyota corolla sol model arabamda yaklaşık 8-10 yıldır rölanti de titreme araç elektrik yüklenmesi (lamba , fan, cam ısıtma gibi ) olduğunda motor sıcakken araç kibardan gaz veriyor gibi oluyordu ardından rölantide titreme meydana geliyordu.Tamir yönünden birçok uygulama yapıldı fakat sorun hiç geçmedi.Ustanın biri şarj dinamosunun kablosunu araba çalışıyorken çıkardı arabada hiç bir sorun kalmadı.Ardından şarj dinamosunun çıkmasını üzerindeki bütün parçalar orjinal olanı ile değiştirdi.Hiç bir sorun kalmadı.

Neyi değiştirdi dinamo da