0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Ahmet bey siz önce bi mesajları adam gibi okuyunda bi arkadaş derken laf atarken düzgün verilere dayanarak laf atın,mesajlarımı bidaha ekliyorum, umarım okuma zahmetinde bulunur ondan sonra laf söylersiniz bu arada ben veya diğer arkadaşlarımız Müneccim değiliz sizin aracınız dizelmi değilmi tahmin edemiyoruz çok afedersiniz konunun başında belirtmiş olsaydınız ona göre cevap alırdınız
evet 2006 model benim aracımın verileriyanlız 16v olmuyormu ben 16 biliyorum
Barışçıl olmak güzeldir arkadaşlar.
ayrıca aracınız dohc değil sohc motordur.
8v soch16v doch motorlarıdır diye biliyorum toyota ve honda da OHV demek Over Head Valve demektir. Yani supapları açıp kapatan ekzantrik mili bloktadır ve bir itecek yarıdmıyla uykarıya iletilri hareket. İtecegin ucundaki piyano denilen parça itecekle supapın arasındaki iletimi sağlar.SOHC ise Single Over Head Camshaft demektir. Yani suparları hareket ettiren ekzantrik mili silindir kapagına montelidir ve kranktan genellikle bir zincir vasıtasıya hareketini alır. Ekzantirk milindeki yumurta dediğimiz çıkıntılar da supapların ne zaman ve ne kadar süre ile açık kalıp kapnaacagını ayarlar..aşağıdaki resimde açıkça görülmektedir yumurtalar ekzantrik mili ve supapların hareketi..Ayrıca DOHC ise Double Over Head Camshaft yani üstten çift ekzantrik demektir. Bunu anlamı ise eksoz supapları için ayrı emme supapları için ayrı ekzantrik mili kullanılması demektir.SOHC veya DOHC motorlar dah ayuksek deivrlere çıkabilmketedirler. OHV motorlarda iteceklerdeki kayıptan dolayı yuksek devirlere çıkmak mümkün değil..Çıkmaya zorlanırsa yukarıdaki gibi bir durum sözkonusu olabilir. Henüz supap geri gelmeden piston yukarı çıkacagından piston supapa çarpar ve hasar oluşur.