Gönderen Konu: Corolla lar 8V mi ?  (Okunma sayısı 7205 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla lar 8V mi ?
« Yanıtla #20 : Ekim 12, 2010, 15:14:51 »
  Ayrıca verilerde Tork eğerleride NM. cinsinden yanlış. Yeni nesil değişken geometrili d4d lerde 205Nm. maksimum tork.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Corolla lar 8V mi ?
« Yanıtla #20 : Ekim 12, 2010, 15:14:51 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla lar 8V mi ?
« Yanıtla #21 : Ekim 12, 2010, 15:16:42 »
mesut abi bi sorum olcak sıkıştırma oranı 17.9:1 diyor bunu biraz açabilirmisin bana bilgileri tazelemek gerekiyor
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla lar 8V mi ?
« Yanıtla #22 : Ekim 12, 2010, 15:18:08 »
hakan bey yanlış bakmışsınız altında yazıyor 90 bg d,ye
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla lar 8V mi ?
« Yanıtla #23 : Ekim 12, 2010, 15:18:47 »
D-4D
Motor Üreticisi Toyota
Motor Yeri Ön
Motor Yerleşimi Enlemesine
Motor Yapısı  
Soğutma Türü Su
Motor Tipi DOHC
Silindir Sayısı ve Yerleşimi S-4
Silindir Başına Subap Sayısı 4    (Toplam 16 Adet)
Motor Hacmi 1364 cc     (83,24 cu in)
Çap 73 mm     (2,87 in)
Strok 81,5 mm     (3,21 in)
Çap / Strok Oranı 0,9
Silindir Başına Düşen Hacim 341 cc/silindir    (20,81 cu in/silindir)
Krank Ana Yatak Sayısı  
Sıkıştırma Oranı 17,9 : 1
Yakıt Besleme Tipi  
Hava Besleme Türü Turbo D.
Kompresör Tipi  
İntercooler Türü  
Katalitik Konvertör Var
Maksimum Motor Gücü 89 HP     (66,4 kW)
Maksimum Güç Devri 3800 d/d
Maksimum Tork 190 N.m     (140,2 lb.ft ,  19,4 kg.m)
Maksimum Tork Devri 1800 d/d
Maksimum Güç Devrinde Tork 166,8 N.m    (3800 d/d)
Güç / Ağırlık Oranı  
Güç / Motor Hacmi Oranı 65,2 HP/litre    (48,7 kW/litre)
CO2 Emisyonu 128 g/km
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 121500
  • Model Yılı: '08
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla lar 8V mi ?
« Yanıtla #24 : Ekim 12, 2010, 15:23:20 »
Ahmet bey siz önce bi mesajları adam gibi okuyunda bi arkadaş derken laf atarken düzgün verilere dayanarak laf atın,
mesajlarımı bidaha ekliyorum, umarım okuma zahmetinde bulunur ondan sonra laf söylersiniz ;)

bu arada ben veya diğer arkadaşlarımız Müneccim değiliz sizin aracınız dizelmi değilmi tahmin edemiyoruz çok afedersiniz ;) konunun başında belirtmiş olsaydınız ona göre cevap alırdınız ;)




Mesut  bey  kalbini  kırdımsa  özür  dilerim ama  dediğin kadar  otomobil bilgisine  sahip  değilim. olsam  zaten  sormazdım bu  soruyu  .  Mesajım  düz  bir  soru  mesajı  bu  anlamları  nasıl  cıkardınız  anlamış  değilim. Bu arada    ardından sizin  yazdıgınız  mesajların dozu daha yüksek.
Ben soromun cevabını  aldım diyordum ki son mesajlar  kafamı karıştırdı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla lar 8V mi ?
« Yanıtla #25 : Ekim 12, 2010, 15:25:40 »
  Önceki sayfadaki veriler ile bunlar aynısı değil. Ayrıca Toyota 1364cc. dizel 4 silindir motorları 8v.'e sahiptir. Son versiyonları, bir öncekinden farklı olarak turbo da değişken geometrilidir. Bu verdiğiniz versiyon, konvansiyonel turboya sahip eski versiyondur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla lar 8V mi ?
« Yanıtla #26 : Ekim 12, 2010, 15:27:27 »
evet 2006 model benim aracımın verileri
yanlız 16v olmuyormu ben 16 biliyorum
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla lar 8V mi ?
« Yanıtla #27 : Ekim 12, 2010, 15:28:09 »
  Arkadaşlar, ana konudan çıkmanın anlamı yok, yanlış anlatma da, yanlış anlaşılma da olabilir. Konuya dönersek; gerçekten 8V. in de, 16V. in de kendine göre avantajları ve dezavantajları vardır. Eğer istenirse bunlara da ayrıca değinilebilinir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 121500
  • Model Yılı: '08
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla lar 8V mi ?
« Yanıtla #28 : Ekim 12, 2010, 15:34:52 »

Bu konu daha  önce  tartışılmış  sanırım başka bir  başlıkta.


http://www.toyotaclubtr.com/mekanik-sohbet/selamlar-yeni-corolla-d4d-16v-mi-yoksa-8v-mi-bilginiz-var-mi/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla lar 8V mi ?
« Yanıtla #29 : Ekim 12, 2010, 15:36:24 »
evet 2006 model benim aracımın verileri
yanlız 16v olmuyormu ben 16 biliyorum

aracınız benzinliyse 16, dizelse 8 valftir.
2010 toyota avensis 1.6 elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 121500
  • Model Yılı: '08
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla lar 8V mi ?
« Yanıtla #30 : Ekim 12, 2010, 15:38:13 »
Tamam son noktayı  koyduk  galiba aracım  8 valf

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla lar 8V mi ?
« Yanıtla #31 : Ekim 12, 2010, 15:44:17 »
  Evet, 8V. ve bu sanıldığının aksine bazı avantajlarıda getirir 16V. e göre. Daha az sürtünme, düşük devirde daha etkili güç giib. Ayrıca düşük hacimli ve düşük devirli bir motorda 8V. daha etkili olabiliyor 16V. e göre.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla lar 8V mi ?
« Yanıtla #32 : Ekim 12, 2010, 15:53:42 »
ayrıca aracınız dohc değil sohc motordur. ve hakan beyin de dediği gibi 8v kötü, 16v iyi olarak algılanmamalı. 8v alt devirlerde daha etkilidir.
2010 toyota avensis 1.6 elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla lar 8V mi ?
« Yanıtla #33 : Ekim 12, 2010, 15:55:41 »
internet sayfanız açık iken F5 tuşuna basarsanız eğer sayfanız yenilenir ve tüm mesajları görürsünüz, ayrıca siz mesaj yazıp mesajı yollamak için butona bastığınızda eğer sizden önce biri mesaj attıysa mesajınız foruma gitmez ve size kırmızı renkte bir uyarı mesajı verir, sizden önce 2 3 5 kaç kişi mesaj attıysa şuakadar kişi sizden önce mesaj atmış önce onları okumak istermisiniz diye, ve mesaj atmaya çalıştığınız kutunun altında tüm yeni mesajlar gözükür.

buda sizin diğer mesajlar geldiği için okuyamıyorum hemen tezinizi çürütüyor mağlesef.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 121500
  • Model Yılı: '08
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla lar 8V mi ?
« Yanıtla #34 : Ekim 12, 2010, 16:06:10 »
Her neyse Mesut  bey  o kırmızı  yazı  cıktı ben onayladım bikere  gönderdim. sizin kadar genç  dinamık araba  ve  bilgisayar konusunda  bilgili değilim. Ama beni  tanısanız  hayatta  bile  hiç kimseye  sesimi dahi  yükseltmediğimi   görürdünüz  kaldı ki  hiç tanımadığım birine neden laf  atayım.   Her şey  gönlünce  olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla lar 8V mi ?
« Yanıtla #35 : Ekim 12, 2010, 16:21:02 »
8V ile düşük devirde yüksek tork, mis :)

16V motorlar yüksek devirli kullanımda ideal oldukları için dizele iyi gitmiyolar bence zaten.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla lar 8V mi ?
« Yanıtla #36 : Ekim 12, 2010, 16:21:45 »
  Barışçıl olmak güzeldir arkadaşlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
Ynt: Corolla lar 8V mi ?
« Yanıtla #37 : Ekim 12, 2010, 16:26:02 »
  Barışçıl olmak güzeldir arkadaşlar.

Katılıyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • we'll wrench your heart out !
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla lar 8V mi ?
« Yanıtla #38 : Ekim 12, 2010, 16:31:42 »
ayrıca aracınız dohc değil sohc motordur.

8v  soch
16v  doch

motorlarıdır  diye biliyorum  toyota  ve  honda da



OHV demek Over Head Valve demektir. Yani supapları açıp kapatan ekzantrik mili bloktadır ve bir itecek yarıdmıyla uykarıya iletilri hareket. İtecegin ucundaki piyano denilen parça itecekle supapın arasındaki iletimi sağlar.

SOHC ise Single Over Head Camshaft demektir. Yani suparları hareket ettiren ekzantrik mili silindir kapagına montelidir ve kranktan genellikle bir zincir vasıtasıya hareketini alır. Ekzantirk milindeki yumurta dediğimiz çıkıntılar da supapların ne zaman ve ne kadar süre ile açık kalıp kapnaacagını ayarlar..

aşağıdaki resimde açıkça görülmektedir yumurtalar ekzantrik mili ve supapların hareketi..


Ayrıca DOHC ise Double Over Head Camshaft yani üstten çift ekzantrik demektir. Bunu anlamı ise eksoz supapları için ayrı emme supapları için ayrı ekzantrik mili kullanılması demektir.

SOHC veya DOHC motorlar dah ayuksek deivrlere çıkabilmketedirler. OHV motorlarda iteceklerdeki kayıptan dolayı yuksek devirlere çıkmak mümkün değil..

Çıkmaya zorlanırsa yukarıdaki gibi bir durum sözkonusu olabilir. Henüz supap geri gelmeden piston yukarı çıkacagından piston supapa çarpar ve hasar oluşur.

Bizde  kabul görmez cahilden  gelen afra tafra !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla lar 8V mi ?
« Yanıtla #39 : Ekim 12, 2010, 16:40:13 »
8v  soch
16v  doch

motorlarıdır  diye biliyorum  toyota  ve  honda da



OHV demek Over Head Valve demektir. Yani supapları açıp kapatan ekzantrik mili bloktadır ve bir itecek yarıdmıyla uykarıya iletilri hareket. İtecegin ucundaki piyano denilen parça itecekle supapın arasındaki iletimi sağlar.

SOHC ise Single Over Head Camshaft demektir. Yani suparları hareket ettiren ekzantrik mili silindir kapagına montelidir ve kranktan genellikle bir zincir vasıtasıya hareketini alır. Ekzantirk milindeki yumurta dediğimiz çıkıntılar da supapların ne zaman ve ne kadar süre ile açık kalıp kapnaacagını ayarlar..

aşağıdaki resimde açıkça görülmektedir yumurtalar ekzantrik mili ve supapların hareketi..


Ayrıca DOHC ise Double Over Head Camshaft yani üstten çift ekzantrik demektir. Bunu anlamı ise eksoz supapları için ayrı emme supapları için ayrı ekzantrik mili kullanılması demektir.

SOHC veya DOHC motorlar dah ayuksek deivrlere çıkabilmketedirler. OHV motorlarda iteceklerdeki kayıptan dolayı yuksek devirlere çıkmak mümkün değil..

Çıkmaya zorlanırsa yukarıdaki gibi bir durum sözkonusu olabilir. Henüz supap geri gelmeden piston yukarı çıkacagından piston supapa çarpar ve hasar oluşur.



+1
2010 toyota avensis 1.6 elegant