Gönderen Konu: lastik havası  (Okunma sayısı 14080 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: lastik havası
« Yanıtla #20 : Ocak 10, 2011, 19:07:38 »
lastik hava basınları 4 lastikte 32 olmalıdır.bu değerin azı lastiklerin gereksiz yere yıpranmasına yol açar fazla olması ise lastiğin yol tutuşunu azaltır fren mesafesini uzatır.
Corolla Comfort Ekstra(Dizel)

Toyota Club Türkiye

Ynt: lastik havası
« Yanıtla #20 : Ocak 10, 2011, 19:07:38 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • TODAY TOMORROW TOYOTA
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '95
  • 10 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: lastik havası
« Yanıtla #21 : Ocak 10, 2011, 19:21:56 »
Lastik hava basınçları önler ve arkaların eşit olması gerekiyormuş

http://www.uzmantv.com/dogru-lastik-basinci-ne-kadar-olmalidir


Kaynak: uzman tv
1995  Corolla  1.6 16v  114 hp  xei  a/c  zavoli sıralı lpg    ~ N A M-I   D İ Ğ E R   E F S A N E ~

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: lastik havası
« Yanıtla #22 : Ocak 10, 2011, 19:33:15 »
  Öncelikle her araçta ön ve arka lastik basıncı eşit olacak diye bir kaide yok. Özellikle Hb. araçlarda. Zira benim aracın ön ve arka lastik hava basınç değerleri farklıdır.

 32 Psi gibi sabit bir değerde yoktur arkadaşlar. Sadece belli basınç aralıkları vardır, yol, yük vs. şartlara göre bu değerler arasında basınç ayarlanır. Normalden düşük basınçlı lastik ile asıl frenleme mesafesi uzar. Ayrıca lastik patlama, yarılma riski artar. Normalden düşük basınçta aşınma omuzlara yakın bölgeden olur. Normalden yüksek basınçta ise aşınma lastiğin tam ortasında daha fazla olur.