0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
1.4 90 hp 8V turbo dizelHeralde yeterince işinizi görürGenel BilgilerCorolla'nın dokuzuncu nesli 2001 yılı sonunda tanıtıldı ve 2002 yılı ortasında da ülkemizde, sedan, hatchback, station ve Verso karoser versiyonlarıyla yollara çıktı. Sedan ve station versiyonları Adapazarı'nda üretilen Corolla'nın hatchback versiyonu Toyota'nın İngiltere'deki tesislerinde üretiliyor. Corolla Hatchback Toyotasa tarafından yıllarca 1.4 litre 97 HP ve 1.6 litre 110 HP'lik benzinli motorlarla satıldı. Üç kapılı T-Sport versiyonu da 1.8 litre 192 HP'lik motora sahipti. Geçen zaman içinde T-Sport ithali durdurulurken, motor gamına patlayan dizel talebine yanıt vermek için biraz geç de olsa 1.4 litre 90 HP'lik D-4D dizel motoru eklendi. Corolla'da bu motor versiyonu 5 ileri manuel ya da MMT isimli otomatikleştirilmiş sıralı elektro hidrolik şanzıman seçenekleri ile Terra ve Sol donanım versiyonlarıyla pazarlanıyor.Karoser, iç mekanDokuzuncu kuşak Corolla 2002'de bantlardan çıktığında dönemine göre ilerici çizgilere sahip olduğundan, iki yıl sonra gelen makyaj operasyonunda fazla bir yeniliğe gerek görülmemişti. 2004 yılı haziran ayında far desenleri, ön tamponu, sis farları ve arkada aydınlatma grubu deseni yenilenen otomobilin kabinindeyse değişiklik yapılmasına gerek görülmemişti. Ürün gamına yeni eklenen dizel motor versiyonunun Corolla gövdesine getirdiği tek ek, 1.4 D-4D ibareleri oldu. Ergonomik açıdan sorunsuz olan Corolla kabininde gerek kullanılan plastik kalitesi, gerekse işçilik uygulamaları kullanıcıyı mutlu edecek seviyede. Otomobilin kabininde kullanım alanları yeterince geniş, koltukların sunduğu oturma alanları ferah ve ayar mekanizmaları da sorunsuz olarak kullanılabiliyor. Corolla 1.4 D-4D'nin optitron gösterge tablosunda benzinli kardeşlerine göre gözlenen tek farklılık kırmızı bölgenin 5000 d/d'de başlaması. Corolla HB'in rakiplerine göre en önemli dezavantajlarından biri bagaj hacminin küçüklüğü. 289 litre kullanım alanı sunulan bagaj arka koltuk sırtlıklarının yatırılmasıyla biraz genişletilebiliyor.Motor, performansÜlkemizdeki dizel yakıt kalitesi belli bir düzeye ulaşmadan ticari araçlar dışında binek modellerinin motor gamına dizel seçeneğini dahil etmeyen Toyota da artık bu kuralı kırdı. Bunda tabii ki akaryakıt firmalarının dizele olan talep sonrası başlattığı, yüksek setanlı, Euro 3 ve Euro 4 dizel yakıtının yaygınlaşması da etkili oldu. Corolla'da kullanılan 1.4 litrelik yeni nesil turbo dizel motor, common rail direkt enjeksiyon teknolojisine sahip değişken turbo geometrili bir makine. Aynı motor Yaris'e de güç üretiyor. 1600 bar'lık püskürtme basıncıyla çalışan dizel motorun turbosunda motorun devrine bağlı olarak türbin kanatçıklarının (paller) açışı değiştirilerek düşük devirlerde turbo gecikmesi azaltılıyor. Böylece yüksek devirlerde de yüksek güç üretilmesi sağlanıyor. 190 Nm'lik maksimum torkunu 1800-3000 d/d arasında sürekli olarak üretebilen motor, otomobile hantallık yaşamadan kolayca akıp gitme imkanı sağlayabiliyor. Corolla'da zevkli sürüşler yapabilmek için, dizellerin çoğunda gereken, yol ve trafik koşullarına göre doğru hızda doğru viteslerde seyretmek ve üst devirleri anlamsızca zorlamaktan kaçınma olarak özetlenebilecek sürüş stilini uygulamak yetiyor. Ama 1200 kg ağırlığındaki otomobili çeken 90 HP'lik motordan da mucizeler beklememek gerekiyor. Üstelik bu otomobilin hedefinin yakıt ekonomisi öncelikli olduğunu hatırlamakta fayda var. Corolla 1.4 D-4D'yle yaptığımız test sürüşü sonrasında saptadığımız 100 km'de ortalama 5.9 litrelik mazot tüketimi makul sayılması gereken bir değer. Uzun yolculuklarda yapılacak kontrollü sürüşler 1000 km'nin üzerinde menzil sağlayabilir.Kullanım, konforRafine sürüş özellikleriyle yıllar önce kendini kanıtlayan dokuzuncu kuşak Corolla, birçok Avrupalı otomobil gibi tok kullanım hissi uyandırabiliyor. Sürüş dinamiklerine göz attığımızda mantık limitleri aşılmadıkça makul tutunma karakteri, yıllardır bütün motor ve karoser versiyonlarında şahit olduğumuz güçlü fren performansı ve hıza duyarlı elektro hidrolik direksiyonun bir aile otomobili için yeterince keskin yönlendirme hassasiyetiyle karşılaşıyoruz. Dikkat edilmesi gereken tek nokta, Corolla'nın ani ağırlık transferlerini sevmemesi ve zorlanmalarda arkasını kolay bırakabilmesi. Sürüş sırasında yaşanabilecek tek sorun da vites yollarının birbirine çok yakın olması nedeniyle zaman zaman, özellikle de hızlı vites değişimlerinde yapılabilen hatalar olarak öne çıkıyor. Motor dizel olunca otomobilde yalıtım özelliklerine yoğunlaşmak gerekiyor. Otomobil üreticileri dizelde performans sorununu aşmayı başardı ama hala hemen her firmanın yalıtım konusunda alması gereken epey yol var. Toyota motoru özellikle rölanti ve düşük devirlerde oldukça sessiz çalışıyor. Corolla'da motor sesi hıza paralel artış gösteriyor. Yaris'te duyduğumuz kaba gürültülerin daha iyi yalıtılmış olduğunu hissettiren Corolla'da bu gürültüler fark edilmiyor. Geçmişte yaptığımız fren testlerinde 37-38 metre arası duruş performansları gösteren farklı Corolla gövde versiyonlarının izinden ayrılmayan test otomobilimiz 100 km/s hızdan 38 metrede durabildi. Rakip modellerden hala bu güven verici değerlere ulaşamayanlara, Toyota'nın Corolla ile 2002'de fren performansını gerçekleştirdiğini
corolla linea donanımı az satıldı zaten.zor bulursunuz.plus line donanım olarak makul seviyede.terradan farkı alaşımlı jantlar,deri direksiyon ve vites topuzu,direksiyondan kumandalı cd çalar. aklıma gelenler bunlar.tavsiyem dizel hb sol ve düz vites. renk olarak da lacivert veya siyah.içi bej döşemedir.
metecan ışıkbi yanlışı düzeltelim.turbo her zaman çalışır durumdadır.bildiğimiz gibi sonradan devreye girmez.
Ya şimdi senin araç kullanışına bağlı abi.Mesela ben sakin kullanırım bana gayet yeterli.Araç alt devirlerde istekli fakat yüksek hızlara çıktıkça tabi kendini biraz geri çekiyor.Doldur doldur için istediğin yere ucuza git gez.Seni memnun eder.Baktın seni hiç tatmin etmedi performansı takarsın çipi işini görür.Yapanlarda vardı forumda
tam sana göre abi o zaman.
evet tam bana göre 80-90 gidiyorum ztn ben evden iş yerine doblo var 1.9D turbolu multijet modeli olmadığı için yokuşta bayılıyor. bir soru kardeş sana 1.9D doblo ile 1.4d4d aynı performanmıdır. bence değil turbolu 1.4 daha iyidir.
Mete sattınmı arabanı kaça sattın 16 verdilermi