Gönderen Konu: COROLLA E12 2005 ÖNCESİ VE SONRASI FARKI  (Okunma sayısı 12165 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 172998
  • Model Yılı: '90
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA E12 2005 ÖNCESİ VE SONRASI FARKI
« Yanıtla #20 : Eylül 18, 2010, 18:20:06 »
1.4 90 hp 8V turbo dizel
Heralde yeterince işinizi görür
Genel Bilgiler

Corolla'nın dokuzuncu nesli 2001 yılı sonunda tanıtıldı ve 2002 yılı ortasında da ülkemizde, sedan, hatchback, station ve Verso karoser versiyonlarıyla yollara çıktı. Sedan ve station versiyonları Adapazarı'nda üretilen Corolla'nın hatchback versiyonu Toyota'nın İngiltere'deki tesislerinde üretiliyor. Corolla Hatchback Toyotasa tarafından yıllarca 1.4 litre 97 HP ve 1.6 litre 110 HP'lik benzinli motorlarla satıldı. Üç kapılı T-Sport versiyonu da 1.8 litre 192 HP'lik motora sahipti. Geçen zaman içinde T-Sport ithali durdurulurken, motor gamına patlayan dizel talebine yanıt vermek için biraz geç de olsa 1.4 litre 90 HP'lik D-4D dizel motoru eklendi. Corolla'da bu motor versiyonu 5 ileri manuel ya da MMT isimli otomatikleştirilmiş sıralı elektro hidrolik şanzıman seçenekleri ile Terra ve Sol donanım versiyonlarıyla pazarlanıyor.



Karoser, iç mekan
Dokuzuncu kuşak Corolla 2002'de bantlardan çıktığında dönemine göre ilerici çizgilere sahip olduğundan, iki yıl sonra gelen makyaj operasyonunda fazla bir yeniliğe gerek görülmemişti. 2004 yılı haziran ayında far desenleri, ön tamponu, sis farları ve arkada aydınlatma grubu deseni yenilenen otomobilin kabinindeyse değişiklik yapılmasına gerek görülmemişti. Ürün gamına yeni eklenen dizel motor versiyonunun Corolla gövdesine getirdiği tek ek, 1.4 D-4D ibareleri oldu. Ergonomik açıdan sorunsuz olan Corolla kabininde gerek kullanılan plastik kalitesi, gerekse işçilik uygulamaları kullanıcıyı mutlu edecek seviyede. Otomobilin kabininde kullanım alanları yeterince geniş, koltukların sunduğu oturma alanları ferah ve ayar mekanizmaları da sorunsuz olarak kullanılabiliyor. Corolla 1.4 D-4D'nin optitron gösterge tablosunda benzinli kardeşlerine göre gözlenen tek farklılık kırmızı bölgenin 5000 d/d'de başlaması. Corolla HB'in rakiplerine göre en önemli dezavantajlarından biri bagaj hacminin küçüklüğü. 289 litre kullanım alanı sunulan bagaj arka koltuk sırtlıklarının yatırılmasıyla biraz genişletilebiliyor.

Motor, performans
Ülkemizdeki dizel yakıt kalitesi belli bir düzeye ulaşmadan ticari araçlar dışında binek modellerinin motor gamına dizel seçeneğini dahil etmeyen Toyota da artık bu kuralı kırdı. Bunda tabii ki akaryakıt firmalarının dizele olan talep sonrası başlattığı, yüksek setanlı, Euro 3 ve Euro 4 dizel yakıtının yaygınlaşması da etkili oldu. Corolla'da kullanılan 1.4 litrelik yeni nesil turbo dizel motor, common rail direkt enjeksiyon teknolojisine sahip değişken turbo geometrili bir makine. Aynı motor Yaris'e de güç üretiyor. 1600 bar'lık püskürtme basıncıyla çalışan dizel motorun turbosunda motorun devrine bağlı olarak türbin kanatçıklarının (paller) açışı değiştirilerek düşük devirlerde turbo gecikmesi azaltılıyor. Böylece yüksek devirlerde de yüksek güç üretilmesi sağlanıyor. 190 Nm'lik maksimum torkunu 1800-3000 d/d arasında sürekli olarak üretebilen motor, otomobile hantallık yaşamadan kolayca akıp gitme imkanı sağlayabiliyor. Corolla'da zevkli sürüşler yapabilmek için, dizellerin çoğunda gereken, yol ve trafik koşullarına göre doğru hızda doğru viteslerde seyretmek ve üst devirleri anlamsızca zorlamaktan kaçınma olarak özetlenebilecek sürüş stilini uygulamak yetiyor. Ama 1200 kg ağırlığındaki otomobili çeken 90 HP'lik motordan da mucizeler beklememek gerekiyor. Üstelik bu otomobilin hedefinin yakıt ekonomisi öncelikli olduğunu hatırlamakta fayda var. Corolla 1.4 D-4D'yle yaptığımız test sürüşü sonrasında saptadığımız 100 km'de ortalama 5.9 litrelik mazot tüketimi makul sayılması gereken bir değer. Uzun yolculuklarda yapılacak kontrollü sürüşler 1000 km'nin üzerinde menzil sağlayabilir.

Kullanım, konfor
Rafine sürüş özellikleriyle yıllar önce kendini kanıtlayan dokuzuncu kuşak Corolla, birçok Avrupalı otomobil gibi tok kullanım hissi uyandırabiliyor. Sürüş dinamiklerine göz attığımızda mantık limitleri aşılmadıkça makul tutunma karakteri, yıllardır bütün motor ve karoser versiyonlarında şahit olduğumuz güçlü fren performansı ve hıza duyarlı elektro hidrolik direksiyonun bir aile otomobili için yeterince keskin yönlendirme hassasiyetiyle karşılaşıyoruz. Dikkat edilmesi gereken tek nokta, Corolla'nın ani ağırlık transferlerini sevmemesi ve zorlanmalarda arkasını kolay bırakabilmesi. Sürüş sırasında yaşanabilecek tek sorun da vites yollarının birbirine çok yakın olması nedeniyle zaman zaman, özellikle de hızlı vites değişimlerinde yapılabilen hatalar olarak öne çıkıyor. Motor dizel olunca otomobilde yalıtım özelliklerine yoğunlaşmak gerekiyor. Otomobil üreticileri dizelde performans sorununu aşmayı başardı ama hala hemen her firmanın yalıtım konusunda alması gereken epey yol var. Toyota motoru özellikle rölanti ve düşük devirlerde oldukça sessiz çalışıyor. Corolla'da motor sesi hıza paralel artış gösteriyor. Yaris'te duyduğumuz kaba gürültülerin daha iyi yalıtılmış olduğunu hissettiren Corolla'da bu gürültüler fark edilmiyor. Geçmişte yaptığımız fren testlerinde 37-38 metre arası duruş performansları gösteren farklı Corolla gövde versiyonlarının izinden ayrılmayan test otomobilimiz 100 km/s hızdan 38 metrede durabildi. Rakip modellerden hala bu güven verici değerlere ulaşamayanlara, Toyota'nın Corolla ile 2002'de fren performansını gerçekleştirdiğini

teşekkürler yani yeter diyosun güç hemde turbo hemde 1800 devirde devreye giriyor
1990 Mercedes 300 sel

Toyota Club Türkiye

Ynt: COROLLA E12 2005 ÖNCESİ VE SONRASI FARKI
« Yanıtla #20 : Eylül 18, 2010, 18:20:06 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 172998
  • Model Yılı: '90
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA E12 2005 ÖNCESİ VE SONRASI FARKI
« Yanıtla #21 : Eylül 18, 2010, 18:20:56 »
corolla linea donanımı az satıldı zaten.zor bulursunuz.plus line donanım olarak makul seviyede.terradan farkı alaşımlı jantlar,deri direksiyon ve vites topuzu,direksiyondan kumandalı cd çalar. aklıma gelenler bunlar.
tavsiyem dizel hb sol ve düz vites. renk olarak da lacivert veya siyah.içi bej döşemedir.
aynen dizel sol dediğin renkleri alacağım aklımda zaten
1990 Mercedes 300 sel

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA E12 2005 ÖNCESİ VE SONRASI FARKI
« Yanıtla #22 : Eylül 18, 2010, 18:24:07 »
metecan ışık
bi yanlışı düzeltelim.turbo her zaman çalışır durumdadır.bildiğimiz gibi sonradan devreye girmez.
2010 toyota avensis 1.6 elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 172998
  • Model Yılı: '90
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA E12 2005 ÖNCESİ VE SONRASI FARKI
« Yanıtla #23 : Eylül 18, 2010, 18:43:23 »
metecan ışık
bi yanlışı düzeltelim.turbo her zaman çalışır durumdadır.bildiğimiz gibi sonradan devreye girmez.
her zaman çalışır onu biliyorum 1800 devirde tam güç çalışmaya başlıyor
1990 Mercedes 300 sel

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Two Brother One Fate (Babo'Leee And Toyota)
    • Otomobil'den Detay
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA E12 2005 ÖNCESİ VE SONRASI FARKI
« Yanıtla #24 : Eylül 18, 2010, 18:44:13 »
Ya şimdi senin araç kullanışına bağlı abi.Mesela ben sakin kullanırım bana gayet yeterli.Araç alt devirlerde istekli fakat yüksek hızlara çıktıkça tabi kendini biraz geri çekiyor.Doldur doldur için istediğin yere ucuza git gez.Seni memnun eder.Baktın seni hiç tatmin etmedi performansı takarsın çipi işini görür.Yapanlarda vardı forumda
Bana saygı nutuğu atanlar.Önce kendi yaşınıza fiziki olarak değil,Beyin olarak gelin.....
http://fc04.deviantart.net/fs12/i/2006/301/c/5/Toyota_Trueno_AE86__by_AEvsFD.gif

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 172998
  • Model Yılı: '90
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA E12 2005 ÖNCESİ VE SONRASI FARKI
« Yanıtla #25 : Eylül 18, 2010, 18:47:25 »
Ya şimdi senin araç kullanışına bağlı abi.Mesela ben sakin kullanırım bana gayet yeterli.Araç alt devirlerde istekli fakat yüksek hızlara çıktıkça tabi kendini biraz geri çekiyor.Doldur doldur için istediğin yere ucuza git gez.Seni memnun eder.Baktın seni hiç tatmin etmedi performansı takarsın çipi işini görür.Yapanlarda vardı forumda
benim performans anlayışım yokuşta bayılmasın yürüsün gitsin kalkışta seri olsun yani patinaj çekmeyeceğim ama kalksın yeter birde turbonun ıslıkı sesi güzel geliyor bana
1990 Mercedes 300 sel

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Two Brother One Fate (Babo'Leee And Toyota)
    • Otomobil'den Detay
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA E12 2005 ÖNCESİ VE SONRASI FARKI
« Yanıtla #26 : Eylül 18, 2010, 18:50:48 »
tam sana göre abi o zaman.
Bana saygı nutuğu atanlar.Önce kendi yaşınıza fiziki olarak değil,Beyin olarak gelin.....
http://fc04.deviantart.net/fs12/i/2006/301/c/5/Toyota_Trueno_AE86__by_AEvsFD.gif

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 172998
  • Model Yılı: '90
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA E12 2005 ÖNCESİ VE SONRASI FARKI
« Yanıtla #27 : Eylül 18, 2010, 18:53:29 »
tam sana göre abi o zaman.
evet tam bana göre 80-90 gidiyorum ztn ben evden iş yerine doblo var 1.9D turbolu multijet modeli olmadığı için yokuşta bayılıyor. bir soru kardeş sana 1.9D doblo ile 1.4d4d aynı performanmıdır. bence değil turbolu 1.4 daha iyidir.
1990 Mercedes 300 sel

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Two Brother One Fate (Babo'Leee And Toyota)
    • Otomobil'den Detay
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA E12 2005 ÖNCESİ VE SONRASI FARKI
« Yanıtla #28 : Eylül 18, 2010, 18:59:05 »
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-toyota-corolla-50-bin-km-de-cok-temiz-sahibinden-corolla-2006-sol-dizell-30287377/detay
Dijital klima 8 hava yastığı
Bir kere mukayese edilecek araçlar değil biri ticari biri binek.Turbosuz dizel kesinlikle alınmaz bence.Yürümez yani o araba.
80-90 en az yakıtla en iyi konforla gayet iyi işini görür abi
Bana saygı nutuğu atanlar.Önce kendi yaşınıza fiziki olarak değil,Beyin olarak gelin.....
http://fc04.deviantart.net/fs12/i/2006/301/c/5/Toyota_Trueno_AE86__by_AEvsFD.gif

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Two Brother One Fate (Babo'Leee And Toyota)
    • Otomobil'den Detay
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA E12 2005 ÖNCESİ VE SONRASI FARKI
« Yanıtla #29 : Eylül 18, 2010, 19:01:33 »
Bir kaç tane plusline gördüm 40.yıl için diyorlar.Sol ile aynı donanımda
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-toyota-corolla-40-yil-ozel-seri-hatasiz/detay
Ama onun dışındaki diğer plusline olanlar düz klima 4 hava yastığı
Bana saygı nutuğu atanlar.Önce kendi yaşınıza fiziki olarak değil,Beyin olarak gelin.....
http://fc04.deviantart.net/fs12/i/2006/301/c/5/Toyota_Trueno_AE86__by_AEvsFD.gif

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA E12 2005 ÖNCESİ VE SONRASI FARKI
« Yanıtla #30 : Eylül 18, 2010, 19:24:25 »
evet tam bana göre 80-90 gidiyorum ztn ben evden iş yerine doblo var 1.9D turbolu multijet modeli olmadığı için yokuşta bayılıyor. bir soru kardeş sana 1.9D doblo ile 1.4d4d aynı performanmıdır. bence değil turbolu 1.4 daha iyidir.

yokuşda bayılıyorsa ya benzinli 1,2 ya da 1,4 fire motor dur.
2010 toyota avensis 1.6 elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA E12 2005 ÖNCESİ VE SONRASI FARKI
« Yanıtla #31 : Eylül 18, 2010, 19:27:46 »
Plus line donanımı sol ile aynı değildir.En üst donanım sol special (Sol donanımına ek olarak hız sabitleme ve sunroof otomatik seçenegiyle sadece alınabiliyordu),sonra sol donanımı geliyor.2005 sonrası ara donanım olarak sport ve plus line donanımı çıktı bunlar sol donanımıyla eş değer değiller.sol donanaım olarak plus line donanımından fazlalıkları önceki mesajımda yazdıgım gibi kendiliginden kararan iç dikiz aynası yagmurşfar sensörü 2005 sonrası makyajlanmıs sol donanımlarında yalnızca var..
Ayrıca ben Corolla Hb lerde linea donanımına hiç denk gelmedim.Sedan larda linea donanımı var ama Hb lerde oldugunu bilmiyorum..
İç bej döşeme seçenegi okyanus mavisi(şuan kullandıgın renk) siyah ve granit gride mevcut.Ayrıca sedanların hiçbir seçeneginde  bej döşeme yok sadece hb lerde var...
Benim için yagmur far sensörü ve kendiliginden kararan iç dikiz aynası önemli değil diyorsan plus line donanımı al..Dijital klima yada gerek yok manuel olsun diyorsan da terra al..Hepsi olsun diyorsan Sol donanım al
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA E12 2005 ÖNCESİ VE SONRASI FARKI
« Yanıtla #32 : Eylül 18, 2010, 19:43:15 »
doğru linea donanımı sadece sedanda var.yalnız sedanda içi bej döşeme yeni kasa çıkmaya yakın satıldı.hatta bir tane de ben satmıştım.
2010 toyota avensis 1.6 elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA E12 2005 ÖNCESİ VE SONRASI FARKI
« Yanıtla #33 : Eylül 18, 2010, 19:50:39 »
Burak bey 2007 sonrası E15  kasalarda var zaten bej döşeme.elegant donanımında var zaten...
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA E12 2005 ÖNCESİ VE SONRASI FARKI
« Yanıtla #34 : Eylül 18, 2010, 19:53:08 »
evet var da ben eski kasadan bahsediyorum.
2010 toyota avensis 1.6 elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA E12 2005 ÖNCESİ VE SONRASI FARKI
« Yanıtla #35 : Eylül 18, 2010, 19:58:29 »
e12 sedanlarda bej döşeme seçenegi görmedim.Hb lerde sadece 3 renkte geliyordu.Var diyorsanız doğrudur..2007 sonrası e15 kasa corolla larında benzinli elegant donanımında vardı dizel seceneginde ise 2010 makyajlı kasalarda gelmeye başladı daha yeni yeni..
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA E12 2005 ÖNCESİ VE SONRASI FARKI
« Yanıtla #36 : Eylül 18, 2010, 22:01:43 »
evet tam bana göre 80-90 gidiyorum ztn ben evden iş yerine doblo var 1.9D turbolu multijet modeli olmadığı için yokuşta bayılıyor. bir soru kardeş sana 1.9D doblo ile 1.4d4d aynı performanmıdır. bence değil turbolu 1.4 daha iyidir.
Otomobilin performansı ile doblonun performansını karşılaştırmak doğru olmaz.Yüksek araçların kullanımında performans işi farklı.Örnek vereyim.Woklswagen Caddy çok güçlü bir motora sahiptir.İnanılmaz hızlı kalkar,çok seridir.Vay canına dedirtir.Benim 2008 d-4d Caddy'nin gücü karşısında aciz kalıyor.Fakat Caddy ile 100 km'nin üstünde seyahat etmek zor.120 km hız 250 km hız gibi gelir.Bu açıdan otomobil avantajlıdır.Doblonun performansı Corolla d-4d  'den daha iyi olmaz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 172998
  • Model Yılı: '90
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA E12 2005 ÖNCESİ VE SONRASI FARKI
« Yanıtla #37 : Eylül 18, 2010, 23:20:39 »
arkadaşlar hepsini gördüm 2 ay sonra kısmetse alacağım o zamana kadar dobloyla yokuşta bayıla bayıla.inşallah benim benzinli kadar temizini bulabilirim.
1990 Mercedes 300 sel

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA E12 2005 ÖNCESİ VE SONRASI FARKI
« Yanıtla #38 : Eylül 18, 2010, 23:39:17 »
Mete sattınmı arabanı kaça sattın 16 verdilermi  :D
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 172998
  • Model Yılı: '90
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA E12 2005 ÖNCESİ VE SONRASI FARKI
« Yanıtla #39 : Eylül 19, 2010, 00:09:00 »
Mete sattınmı arabanı kaça sattın 16 verdilermi  :D
pazartesi biri 22 verecek kısmetse 16 ya ancak öpücük veririm
1990 Mercedes 300 sel