Gönderen Konu: blow off  (Okunma sayısı 7583 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yan cehennem yan, geliyorum yan yan..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: blow off
« Yanıtla #20 : Ekim 01, 2010, 01:23:03 »
Motor ömrünü kısaltsa ne olur ya.. 300.000 değilde 250.000 gitsin.. En kötü 100.000 km sonra satarsınız zaten :D Onun sesi yeter.. Ses veriyorum..

"wuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu dıdıdıdııdıdıdıııdıdıdıı çuuuuuufffffff"

2012 Auris - Beyaz- 06UZ 400- 1.4 D-4D- Dizel Comfort Plus
2013 Avensis - Füme - 06UZ 789 - 1.6 - Benzinli Elegant Ex.
2016 Auris - Açık Mavi  - 06 MBM 96 - 1.6 Benzinli Premium
2015 VW Passat Variant - Mavi - 06UZ 776 - 1.6 TDİ Comfortline

Toyota Club Türkiye

Ynt: blow off
« Yanıtla #20 : Ekim 01, 2010, 01:23:03 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • we'll wrench your heart out !
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: blow off
« Yanıtla #21 : Ekim 01, 2010, 01:28:03 »

"wuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu dıdıdıdııdıdıdıııdıdıdıı çuuuuuufffffff"

3000 de  kesici  yapar  :P
Bizde  kabul görmez cahilden  gelen afra tafra !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '14
Ynt: blow off
« Yanıtla #22 : Ekim 01, 2010, 01:32:19 »
Offfff blow offf istiyorum parayı bulayım ılk modıfıyem odur arkadaş :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • AE101
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: blow off
« Yanıtla #23 : Ekim 01, 2010, 01:35:35 »
Motor ömrünü kısaltsa ne olur ya.. 300.000 değilde 250.000 gitsin.. En kötü 100.000 km sonra satarsınız zaten :D Onun sesi yeter.. Ses veriyorum..

"wuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu dıdıdıdııdıdıdıııdıdıdıı çuuuuuufffffff"


:) ya 100bin ide göremezse:) dıdıdı yaparken küt ardındanda tangur tungur sesler gelirse kötü:)  Dizelde yüksek devir daha sakat bildiğim kadarıyla:) Felaket tellalı gibiyim ama:)
Corolla 1.6 XEi 1995 (114HP)
135.000  KM

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '14
Ynt: blow off
« Yanıtla #24 : Ekim 01, 2010, 01:37:20 »
Yenı tip dizelde yüksek devirde tek bir sakatlık var çok yakıt harcarsın ;) başkada bır zararı yok evde 3 tane dizel araç var 3000-3500 ten asağı vites atmam ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yan cehennem yan, geliyorum yan yan..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: blow off
« Yanıtla #25 : Ekim 01, 2010, 01:38:36 »
:) ya 100bin ide göremezse:) dıdıdı yaparken küt ardındanda tangur tungur sesler gelirse kötü:)  Dizelde yüksek devir daha sakat bildiğim kadarıyla:) Felaket tellalı gibiyim ama:)

Birşey olmaaaaazz :) Araç stocksa eğer , biraz zor tangur tungur ses gelir.. Tabi turboyla oynanırsa durum farklı

Edit: Orjinal= Stock
2012 Auris - Beyaz- 06UZ 400- 1.4 D-4D- Dizel Comfort Plus
2013 Avensis - Füme - 06UZ 789 - 1.6 - Benzinli Elegant Ex.
2016 Auris - Açık Mavi  - 06 MBM 96 - 1.6 Benzinli Premium
2015 VW Passat Variant - Mavi - 06UZ 776 - 1.6 TDİ Comfortline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • AE101
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: blow off
« Yanıtla #26 : Ekim 01, 2010, 01:48:37 »
Dizel araçta kesici sesi nasıl ki ya bak merak ettim. Benzinlidekiyle aynı mı? Dizelin en sevmediğim yönü gaza fazla yüklenince kara duman atıyo ya o olay kötü. Ben yüksek devir yapınca acıyorum arabaya ya, heleki 2010 model falan olsa çok düzgün giderdim heralde:) 95 corollada bile mümkün oldukça yüksek devir yapmam, ama kaşınan oluncada kaşımadan bırakmam:) Aracı seviyorum 10 senedir bizde ve hala zevkle kullandığım araç. Yaşından dolayı motoru falan yorgundur tangur tungur yapar diye korkuyorum, gerçi hiç görmedim yaptıran ama:)
Corolla 1.6 XEi 1995 (114HP)
135.000  KM

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '14
Ynt: blow off
« Yanıtla #27 : Ekim 01, 2010, 01:52:59 »
Dizel araçta kesici sesi nasıl ki ya bak merak ettim. Benzinlidekiyle aynı mı? Dizelin en sevmediğim yönü gaza fazla yüklenince kara duman atıyo ya o olay kötü. Ben yüksek devir yapınca acıyorum arabaya ya, heleki 2010 model falan olsa çok düzgün giderdim heralde:) 95 corollada bile mümkün oldukça yüksek devir yapmam, ama kaşınan oluncada kaşımadan bırakmam:) Aracı seviyorum 10 senedir bizde ve hala zevkle kullandığım araç. Yaşından dolayı motoru falan yorgundur tangur tungur yapar diye korkuyorum, gerçi hiç görmedim yaptıran ama:)


Sen yenı tip dizel kullanmamısın ne kara dumanından bahsediyorsun ??? Dizel araçta kesici olmaz 5500-6000 devir'de ibre takılı kalıyor ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • we'll wrench your heart out !
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: blow off
« Yanıtla #28 : Ekim 01, 2010, 01:57:34 »
diesel candır ;)
Bizde  kabul görmez cahilden  gelen afra tafra !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • AE101
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: blow off
« Yanıtla #29 : Ekim 01, 2010, 13:57:21 »
Her dizel araç, kara duman atar, belki normal kullanmada atmasa bile gaza fazla yüklenmede veya yüksek devirde mutlaka atar. Hatta çoğu 0 km araçta bile gördüm.:) Zaten 5500,6000 devirde asılı kalması kesiciden dolayıda. Ama dıdıdıdı yapmıyo yani:)
Corolla 1.6 XEi 1995 (114HP)
135.000  KM

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B-
Ynt: blow off
« Yanıtla #30 : Ekim 01, 2010, 15:13:03 »
TURBOCHARGER NEDİR?
Turbocharger sistemleri, güçlendirilmiş endüksiyon sistemleridir. Bir akışkan olan havayı, kompresyonla yanma odası olan silindirlere gönderirler. Havayı sıkıştırmanın avantajı, silindirlere daha fazla oksijen gönderebilme imkanı demektir. Böylece; daha fazla yakıt (benzin) girdisi sağlanır. Bu sayede her patlamadan daha fazla güç elde edilir. Turbocharger uygulanmış bir motor, standart motorlardan daha fazla güç sağlar. Ayrıca şunu da gözardı etmemek gerekir ki motorun ağırlık/performans oranı önemli oranda artar.

Güç artışı; egzost manifolduyla motorun egzost çıkışının birleştiği bu araya bağlı olan ve yüksek hızdaki atık egzost gazıyla tahrik edilen bir türbinin çevrilmesiyle başlar. Bu türbin, bir hava pompasına bağlıdır. Esas olarak türbinin amacı bu hava pompasının tahrik edilmesini sağlamaktır ve dakikada 150.000 devirle döner. Egzost manifolduna bağlı olmasından dolayı türbinde sıcaklık oldukça yüksektir.

Normal bir turbocharger, motora ilave 6-8 PSI arası ek basınçlı hava sağlar. Standart şartlarda deniz seviyesindeki atmosferik basıncın 14.7 PSI olduğunu göz önüne alırsak, %50 verim artışı olduğunu görürüz. Ancak bu artış genelde %30-40 larda kalır. Bunun nedeni, egzost gazının basınçlı çıkışının bir türbini çevirmesi gerekliliğinden ileri gelir. Çünkü türbin, kütle olarak bir ağırlıktır ve gaz tarafından çevirilmesi ek bir güç gerektirir; silindirlerin ürettiği gücün bir kısmını burada harcar.

http://www.izlesene.com/video/passat-turbo-sesi-dinleyin-yeter/202903

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '14
Ynt: blow off
« Yanıtla #31 : Ekim 01, 2010, 16:50:45 »
Her dizel araç, kara duman atar, belki normal kullanmada atmasa bile gaza fazla yüklenmede veya yüksek devirde mutlaka atar. Hatta çoğu 0 km araçta bile gördüm.:) Zaten 5500,6000 devirde asılı kalması kesiciden dolayıda. Ama dıdıdıdı yapmıyo yani:)


Yok yok sen yeni tip dizel araç kullanmamışın,binmemişin,görmemişin .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B-
Ynt: blow off
« Yanıtla #32 : Ekim 01, 2010, 19:19:45 »
bnm dizelle işim olmazki dizel arabanın motoruna modifiye yapmak turbo taktırmak saçma daha açık hava filitresi bile takılmıyo her zaman benzinli :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '14
Ynt: blow off
« Yanıtla #33 : Ekim 01, 2010, 19:32:18 »
bnm dizelle işim olmazki dizel arabanın motoruna modifiye yapmak turbo taktırmak saçma daha açık hava filitresi bile takılmıyo her zaman benzinli :D

açık hava fıltersı takılıyor ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • AE101
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: blow off
« Yanıtla #34 : Ekim 01, 2010, 20:09:49 »

Yok yok sen yeni tip dizel araç kullanmamışın,binmemişin,görmemişin .
Arkadaşım duman çıkışını görmek için araca binip, kullanmak gerekmezki. Dizel araca arkadan bakarsın görürsün, gaza yüklendiğinde, zaten her araçta duman çıkar ama dizelde gözle görülüyo. İstersen dene boşta yüklen gaza arkasına bak aracın sonra. Seninde dediğin gibi aracın motoru yeniyse atmaz normal kullanımda, şöle 100bin i falan devirdikten sonra normal kullanımdada atmaya başlıcak. Yüksek devir yaptığında motor yeniykende atıyor. Zaten bende dizel aracım olsun isterim ekonomi açısından, yani dizele bi antipatim yok.
Corolla 1.6 XEi 1995 (114HP)
135.000  KM

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '14
Ynt: blow off
« Yanıtla #35 : Ekim 01, 2010, 20:15:25 »
 100bın'ın üstündeykende atmaz eğer motor sağlıklıysa.Duman atma nedenı yarı mazot kalıtesı yarı motor sağlıgına  baglı bır olaydır.dumandan dumana fark atar sen kara duman dıyorsun o tamamen yag yakma olayıdır gri duman her aractan cıkar anladın ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • AE101
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: blow off
« Yanıtla #36 : Ekim 01, 2010, 20:36:39 »
Tmm arkadaşım tmm. Sen kullanıyosun sen daha iyisini bilirsin. Yağ yakmadaki kara duman atımını biliyorum. Mazottan kaynaklı bi dumandan bahsediyorum. Benim dediğim kara duman belkide turbodaki sıkışmış egzos gazının bir anda tahliyesinden de olabilir. Beyaz ama hafif Maviliği olan dumanda bildiğim kadarıyla rektefiye istediğinden, segmanlar problemli olduğunda çıkıyo. Nese daha fazla uzatmayalım kırmayalım birbirimizi, konudan baya uzaklaştık zaten:)
Corolla 1.6 XEi 1995 (114HP)
135.000  KM

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: blow off
« Yanıtla #37 : Ekim 01, 2010, 21:25:35 »
dizelde kesici mi olurmuş?bov motor ömrünü kısaltmaz motorla alakası bile yok.turbonun ömrünü uzatır.biraz araştırırsanız arabanızı ne yapıp yapmamanız gerektiğini anlicaksınız...
takın bov yapılması en gerekli işlem 2 gün sonra arabam alt devirlerde öldü gitmiyor ne oldu ateşimi çıktı noldu demeden söliyim o çuf çuf tren sesi yüzünden
dizel neden modlanmasın ki çok fena sonuçlar alan var dizelden
duman meselesi duman atar neden atmasın....
arkadaşım sıfır dizel aldı drek çipledi tapagazda duman atıyor stocktada atar....
dizeller neden çok yakar üst devirde?
turbo full boost yaparda ondan
alt devirde vakumda gidersin o zaman daha az mazot pompalanır daha az hava motora girdiği için
fazla devirli kullanın kimse karışmıyor ama elbet sıkıntı yapar...dizelin özelliği az devir çevirmesi zaten madem devir dönceksin git vtec al atmosferik yükle 11bin dön dizeli dizel gibi kullanmakta fayda var....kendi arabana eziyet etmek sana kalır
hadi hepsini geçtim 3.06 eurodizel litresi neden sürekli gazlıyım ki?size beleş mi :) ama eski bi dizel alsam içine kullanılmış yağ koyar sabaha kadar gezerim o beleş işte
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • AE101
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: blow off
« Yanıtla #38 : Ekim 02, 2010, 00:39:59 »
dizelde kesici mi olurmuş?bov motor ömrünü kısaltmaz motorla alakası bile yok.turbonun ömrünü uzatır.biraz araştırırsanız arabanızı ne yapıp yapmamanız gerektiğini anlicaksınız...
takın bov yapılması en gerekli işlem 2 gün sonra arabam alt devirlerde öldü gitmiyor ne oldu ateşimi çıktı noldu demeden söliyim o çuf çuf tren sesi yüzünden
dizel neden modlanmasın ki çok fena sonuçlar alan var dizelden
duman meselesi duman atar neden atmasın....
arkadaşım sıfır dizel aldı drek çipledi tapagazda duman atıyor stocktada atar....
dizeller neden çok yakar üst devirde?
turbo full boost yaparda ondan
alt devirde vakumda gidersin o zaman daha az mazot pompalanır daha az hava motora girdiği için
fazla devirli kullanın kimse karışmıyor ama elbet sıkıntı yapar...dizelin özelliği az devir çevirmesi zaten madem devir dönceksin git vtec al atmosferik yükle 11bin dön dizeli dizel gibi kullanmakta fayda var....kendi arabana eziyet etmek sana kalır
hadi hepsini geçtim 3.06 eurodizel litresi neden sürekli gazlıyım ki?size beleş mi :) ama eski bi dizel alsam içine kullanılmış yağ koyar sabaha kadar gezerim o beleş işte

Özellikler son cümlene katılıyorum:)
Corolla 1.6 XEi 1995 (114HP)
135.000  KM

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • buda benim tosbak
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: blow off
« Yanıtla #39 : Ekim 02, 2010, 00:55:59 »
Blow-off u    düğmeli yaptıra bilirsiniz. ki bunuda  kolaylıkla yapıyorlar  yani  blof  her zamand evrede oluyor ancak  cufff sesini kapatıp açabiliyorsunuz o düğme ile. 1.3 corsaya yaptırdık. herhangibi bir performans kaybı vs. olmadı.  ayrıca o  cuff sesi turbo açıldıktan sonra çıkıyor zaten  yani siz  1. vitesi  1500 devirde 2. vitese alın ses cıkmaz  tekrar 1500 devirde 3. vitese alın ses çıkmaz. ama 2500 devirden sonra vites değiştirirseniz   normel bir cuff sesi çıkar.

2500 ve daha yüksek mesela 3500-4000 bin devir veya 4500 devir de vites değiştirirseniz 2500 devirdekinden daha çok ve kuvvetli bir ses duymuş olacaksınız.bunun sebebi ise   biraz daha fazla hava girip çıkmasıdır yüksek devirde. turbo basıncınıda yükseltmenizi tavsiye etmem  sonradan çok çok daha  pahallıya mal olabilir. 
tavsiyem   yan sanayi ürün almayın  ve genelde 3000 devirde vites değiştirin hem ses  iyi çıkacaktır hemde turbo ömrü uzayacaktır.

ayrıca  Polislerlede başınız ağrıya bilir heleki istanbulda yaşıyorsanız.