Gönderen Konu: flight simulator oynayanlar...  (Okunma sayısı 9064 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
flight simulator oynayanlar...
« : Ağustos 28, 2010, 16:28:42 »
flight simulator'ü bitirdim ama şu ILS yaklaşmasını bir türlü yapamadım. radya frekansını da ayarladım ama birşeyler eksik. bilen varmı. eğer oynamayan varsa tavsiye edilir çünkü göstergeler ve uçuş şartları çok gerçekçi.
DeSaNTe

Toyota Club Türkiye

flight simulator oynayanlar...
« : Ağustos 28, 2010, 16:28:42 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '08
  • 5 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: flight simulator oynayanlar...
« Yanıtla #1 : Ağustos 28, 2010, 16:43:28 »
Ben şimdi ikizimi çağırırım foruma =) Muhtemelen biliyordur :-[
''Çocukları, yasaların ulaşamayacağı yerlerde saklayınız."

 dissapointment=expectations/reality

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: flight simulator oynayanlar...
« Yanıtla #2 : Ağustos 28, 2010, 18:16:28 »
Ben şimdi ikizimi çağırırım foruma =) Muhtemelen biliyordur :-[
bekliyorum inşallah biliyordur yoksa burda kafayı yicem :D
DeSaNTe

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '08
  • 5 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: flight simulator oynayanlar...
« Yanıtla #3 : Ağustos 28, 2010, 18:49:13 »
Akşam girebilecekmiş öyle dedi paşam  |-\
''Çocukları, yasaların ulaşamayacağı yerlerde saklayınız."

 dissapointment=expectations/reality

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: flight simulator oynayanlar...
« Yanıtla #4 : Ağustos 28, 2010, 19:08:35 »
Akşam girebilecekmiş öyle dedi paşam  |-\
ok
DeSaNTe

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Ynt: flight simulator oynayanlar...
« Yanıtla #5 : Ağustos 28, 2010, 22:17:35 »
Bende flight simülator 2000 var arada oynuyorum ama :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: flight simulator oynayanlar...
« Yanıtla #6 : Ağustos 28, 2010, 22:25:43 »
ya  bende ki de delux (2000) herşeyi yaptım tüm bölümleri en gerçekçi (en zor) haliyle bitirdim ILS yaklaşmasını yapamıyorum
Bende flight simülator 2000 var arada oynuyorum ama :D
DeSaNTe

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Ynt: flight simulator oynayanlar...
« Yanıtla #7 : Ağustos 28, 2010, 22:35:38 »
ya  bende ki de delux (2000) herşeyi yaptım tüm bölümleri en gerçekçi (en zor) haliyle bitirdim ILS yaklaşmasını yapamıyorum

delux 2000 mi oluyor :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: flight simulator oynayanlar...
« Yanıtla #8 : Ağustos 29, 2010, 05:10:36 »
Selam, dostum sorunu okudum nagi de soyledi haberdarim..ilacin da bende, ayiptir solemesi abartisiz bu oyuna(!) 12 senemi verdim, 98den bu yana, sayfalarca konusabilirim flightsim hakkinda fakat ben suan ailemin evindeyim, bilgisayarim yanimda degil, burdaki bilgisayarda da flightsim yuklu degil.. Kendi evime gidince bi rehber hazirlarim, hic problem degil.. Simdi ezbere bi suru anlatabilirim ama gorerek yapsam daha iyi olur..ayrica flightsim ile ilgilenen birini gormek de cok mutlu etti beni.. :) her turlu mevzusunu dilim dondugunce anlatirim.. Haftaici gorusmek uzere, karsilama mesajin icin de cok tesekkurler, evime dondugumde memnuniyetle yanitlarim ikisini de.. Mobil bi cihazdan bu kadarini anlatabiliyorum :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Ynt: flight simulator oynayanlar...
« Yanıtla #9 : Ağustos 29, 2010, 11:56:03 »
Cihan abi bişiler hazırlarsan banada şutlarmısın ben kaldırıyorum uçağı afedersin mal gibi uçuruyorum bi aralar kontrol için kağıt vardı kayboldu küçükken kaldırıyordum 3-4 saat uçurup bi havaalanı blup indiriyordum şimdi onu bile yapamıyorum banada bi yardım edersen çok bomba olur :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: flight simulator oynayanlar...
« Yanıtla #10 : Ağustos 29, 2010, 15:06:08 »
delux 2000 mi oluyor :D
vallaha ben öyle biliyorum bende ki delux. değilmi  ? :)
Selam, dostum sorunu okudum nagi de soyledi haberdarim..ilacin da bende, ayiptir solemesi abartisiz bu oyuna(!) 12 senemi verdim, 98den bu yana, sayfalarca konusabilirim flightsim hakkinda fakat ben suan ailemin evindeyim, bilgisayarim yanimda degil, burdaki bilgisayarda da flightsim yuklu degil.. Kendi evime gidince bi rehber hazirlarim, hic problem degil.. Simdi ezbere bi suru anlatabilirim ama gorerek yapsam daha iyi olur..ayrica flightsim ile ilgilenen birini gormek de cok mutlu etti beni.. :) her turlu mevzusunu dilim dondugunce anlatirim.. Haftaici gorusmek uzere, karsilama mesajin icin de cok tesekkurler, evime dondugumde memnuniyetle yanitlarim ikisini de.. Mobil bi cihazdan bu kadarini anlatabiliyorum :)
ooo tamam cihan sen tam aradığım adamsın dostum :) havacılığa büyük ilgim var hatta maddi imkanlar müsait olursa planör kursuna bile gitmeyi düşünüyorum. bekliyorum seni. görüşürüz.
DeSaNTe

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '08
  • 5 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: flight simulator oynayanlar...
« Yanıtla #11 : Ağustos 29, 2010, 17:02:22 »
Sevenleri buluşturmak sevaptır :-[
''Çocukları, yasaların ulaşamayacağı yerlerde saklayınız."

 dissapointment=expectations/reality

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: flight simulator oynayanlar...
« Yanıtla #12 : Ağustos 29, 2010, 17:22:19 »
Merhaba arkadaşlar,

Ben de yıllardan beri FS oynuyorum.  Şu anda kullandığım FS 2004.  Emrah Bey, Cihan arkadaş mutlaka size çok güzel bir şekilde açıklamasını yapacaktır.  Fakat ben de sorunuz için kısa değerlendirme yapmak istiyorum : Uçağın radyo ekranında NAV1 yazan bölüme, yaklaşma yaptığınız pistin ILS frekansını girin.  Frekans bilgisini, FS'in haritasından öğrenebilirsiniz.  Ardından, radyo ekranındaki DME, MKF, NAV1 ve benzeri butonlara basın ki böylece radyo dalgalarının analiz edilmesi işlemi aktif olsun.   Son olarak, piste yaklaşırken (belli yaklaşma kurallarına uyduğunuzu farzediyorum) kumanda ekranındaki APR (automatic approach = otomatik yaklaşma) butonuna basın.   Böylece uçağın bilgisayarı, sizi pist başına kadar en uygun şekilde getirir.

Selamlar, saygılar, iyi uçuşlar.
Hikmet Otmanbölük

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Ynt: flight simulator oynayanlar...
« Yanıtla #13 : Ağustos 29, 2010, 19:18:01 »
vallaha ben öyle biliyorum bende ki delux. değilmi  ? :) ooo tamam cihan sen tam aradığım adamsın dostum :) havacılığa büyük ilgim var hatta maddi imkanlar müsait olursa planör kursuna bile gitmeyi düşünüyorum. bekliyorum seni. görüşürüz.

bende saaadece flight simulator 2000  yazıyor hatta kabında boieng 737 resmi olması lazım arkalar turuncu renkte
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: flight simulator oynayanlar...
« Yanıtla #14 : Ağustos 29, 2010, 20:35:31 »
Merhaba arkadaşlar,

Ben de yıllardan beri FS oynuyorum.  Şu anda kullandığım FS 2004.  Emrah Bey, Cihan arkadaş mutlaka size çok güzel bir şekilde açıklamasını yapacaktır.  Fakat ben de sorunuz için kısa değerlendirme yapmak istiyorum : Uçağın radyo ekranında NAV1 yazan bölüme, yaklaşma yaptığınız pistin ILS frekansını girin.  Frekans bilgisini, FS'in haritasından öğrenebilirsiniz.  Ardından, radyo ekranındaki DME, MKF, NAV1 ve benzeri butonlara basın ki böylece radyo dalgalarının analiz edilmesi işlemi aktif olsun.   Son olarak, piste yaklaşırken (belli yaklaşma kurallarına uyduğunuzu farzediyorum) kumanda ekranındaki APR (automatic approach = otomatik yaklaşma) butonuna basın.   Böylece uçağın bilgisayarı, sizi pist başına kadar en uygun şekilde getirir.

Selamlar, saygılar, iyi uçuşlar.
teşekkür ederim. aproach otomatik yaklaşma, ILS aletli iniş sistemi. ikisi birbirini kapatıyo mu şimdi denicem sanki daha önce böyle bişey geldi başıma. hemen deniyorum hocam.
bende saaadece flight simulator 2000  yazıyor hatta kabında boieng 737 resmi olması lazım arkalar turuncu renkte
belki 2000 e pach eklenmiş şeklidir delux. aynıdır herhalde
DeSaNTe

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: flight simulator oynayanlar...
« Yanıtla #15 : Ağustos 29, 2010, 20:38:08 »
Sevenleri buluşturmak sevaptır :-[
:) teşekkür ederim.
DeSaNTe

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: flight simulator oynayanlar...
« Yanıtla #16 : Ağustos 31, 2010, 01:14:56 »
tekrar merhabalar herkese, lafı uzatmadan mevzuya giriş yapıyorum..gerçi hikmet abimiz kilit noktaları açıklamış sağ olsun, ben biraz daha açıcam izninizle, başlıyorum..yalnız baştan belirteyim, her ne kadar her şeyi açıklamaya çalışsam da biraz deneyim gerektiren bir rehber olucak, yoksa çok daha uzun yazmam gerekirdi,gerçi yazarım hiç problem değil ama sıkıcı olurdu bu sefer..en azından bir kaç aylık FS kullanıcısı daha rahat edecektir..ama elbette anlaşılmayan noktalarda gelecek olan sorulara tamamen açığım.. :)

ILS, Instrumental Landing System (aletli iniş sistemi) anlamına gelir..pistin başına kurulan radyo kuleleri yardımıyla yaklaşmakta olan uçaklara gönderdiği özel radyo sinyalleri sayesinde pilota, uçağını piste en düzgün bir şekilde yaklaştırabilmesi için havada çizilen hayali bir süzülme yolu üzerinde (patern) rehberlik eder..neredeyse her pilot uçağını piste görerek yaklaştırma kapasitesine sahip olabilir elbette ama bu sistemin asıl yararlı olduğu zamanlar, pistin görülmesinin zorlaştığı gece zamanı, yoğun yağmur, kar yağışı ve sis gibi doğa olaylarıdır..ayrıca ne yazık ki ülkemizdeki her havalimanında bu sistem yoktur..geçmişte hatırladığım kadarıyla diyarbakırda thy ye ait bir uçak bu sebeple düşmüştür..aynı havalimanında ben de aynı sebepter ötürü geçen yıl 14 haziranda diyarbakıra arkadaşımı ziyarete giderken onur air yolcusu olarak sancılı bir iniş yaşamıştım, faciadan pilotun pisti son anda pas geçmeye karar vermesiyle kıl payı kurtulmuştuk..

neyse,öncelikle uçuşa plan yaparak başladığımızı farz ediyorum..CREATE A FLIGHT ekranından tercihen boeing tipi bi uçak alıyoruz, havayı suyu zamanı keyfimize göre atayıp, olmadı gerçek saat ve hava şartlarını kullanıp FLIGHT PLANNER tuşuna basıyoruz..burdan sonra basamak basamak gidelim,

1- Departure (ayrılma noktası) noktasını seçiyoruz, ardından destination (varış noktası) noktasını  seçiyoruz..FS de uçuşlar neredeyse gerçek zamanlı olduğu için sabrımızı çok zorlamadan en fazla 300-400 km ötedeki bir havalimanını seçelim..ayrıca kişisel olarak ben büyük havalimanlarını seçiyorum ki hem ILS sistemi içersin hem de inerken görsel bir şölen yaşayalım..ayrıca uçuş saatini akşam üzeri seçiyorum ki muazzam güzellikteki pist ışıklarının tadını çıkarıyorum yaklaşırken..neyse, iki havalimanını belirleyip, VFR (görsel uçuş kaideleri) ve IFR seçeneklerinden IFR (aletli uçuş kaideleri) seçiyoruz..bu bizi gerçek hayatta olduğu gibi hava kontrolörlerinin direktifleri eşliğinde avionikler (seyrüsefer aletleri) yardımıyla hedefimize ulaştıracaktır..IFR ı da seçtikten sonra NavLog butonuna basarak rotayı çizdiriyoruz,akabinde uçuş planını kaydedip ana ekrana dönüyoruz..artık uçmaya hazırız, FLY NOW!

2- uçuş başladığında ATC (hava trafik kontrol) penceresi açık gelecektir.tab tuşunun üzerindeki é tuşuyla açıp kapatabiliyoruz burayı.é tuşunu takip eden numaralar dizisiyle de atc ekranından seçimlerimizi yapıyoruz.uçuş başladığında uçakta hiç bir şeye dokunmadan önceden yapılan uçuş planı mütabakatını kuleyle paylaşıyoruz (...."as filed"...).atc nin direktifleri doğrultusunda uçuşumuza başlıyoruz..kuleden verilen parametreleri autopilot aletlerine giriyoruz, altitude (irtifa) gibi, heading (uçuş başı) gibi..

---biraz baştan aldım ama bilmeyenler için de ufak bir başlangıç olsun dedim.---

3- kalkış yapıldığında (5 derece flap, to-ga açık,autothrottle açık, 170-180 kias hızda 15 dereceyle irtifa kazanmaya başlıyoruz, 200 kias a gelmeden iniş takımlarını kaldırıyoruz) önceden girdiğimiz altitude ve heading gibi hold düğmelerini açıp autopilot switch ini aktif hale getiriyoruz bu noktadan itibaren otomatik pilottayız, ayrıca seyir hızını atayıp a/t switchini de açarsak gazı da kendisi ayarlayacaktır..artık bundan sonrası kulelerin verdiği uçuş başı irtifa gibi bilgileri autopilot hold  yerlerine girmek ve geri kalanını uçağa bırakmak..gerçi elle de devam edebilirsiniz,size kalmış..bir de mütemadiyen kule değişimlerinde birkaç atc ye cevap verilecek, hepsi bu..

4- artık iniş noktasına kabaca 100 km ya da daha az kaldığını farzederek atc nin yaklaşma bilgilerini vermeye başladığını var sayalım..


"World travel 1905, you are 60 miles north. turn right heading 210, descend and maintain 4,000 expect vectors ILS runway 12R approach."  gibi bir yönerge aldığımızı farzedelim.bu yönergelere uyuyoruz ve 12R pistini aklımızda tutuyoruz.

5- şimdi gerçek kokpitimizdeki sanal düğmelerden biri olan yıldız şeklindeki harita düğmesine basıyoruz..mor renkte kabaca çizilmiş bir rota göreceğiz, bu çizgiyi bittiği yere kadar takip edip haritaya zoom yapıyoruz ve bize atanan pistin üzerine çift tıklıyoruz..yalnız dikkat, çizginin bittiği pist atc nin bize verdiği pist olmayabilir, sağındaki ve ya solundaki de olabilir..

***pistler, baktıkları uçuş başı yönlerine göre isimlendirilir, mesela 12R pisti , 120 derece  heading doğrultusu ve yönündedir, aynı pistin aksi istikametindeki yöne ise 120+180 derece= 300 derece yani 30L pistidir.yani doğrultu aynıdır fakat 180 derece ters yönde isimlendirilmiştir..yani kısaca bir pist, başında 12 numaraysa kıçında 30 numaradır..biz piste hangi kafadan (heading) den giriyorsak, bizim için o isimlidir pistimiz.. R veya L olması da anlaşılacağı üzere bu yöndeki muhtemel olarak yanyana iki pistten sağdaki mi soldaki mi olacağını söyler bize..tabi her havalimanında  aynı yönde iki pist olmak zorunda değildir..eğer bir doğrultuda bir pist var ise sadece uçuş başı numarasıyla adlandırılır..artık bu noktada ineceğimiz pisti haritadaki pistlerden hangisi olduğunu anlayabildğimizi farzediyorum..

...inecek olduğumuz pisti tayin edip üzerine çift tıkladığımızda o piste dair bir kaç ayrıntı ile karşılaşacağız..bize şimdilik lazım olan ILS sinyalini alabileceğimiz radyo frekansı ve pistin gerçek hayattaki doğrultusu..diyelim ki 12R pistinin ILS frekansı 110.100 gibi bir değer ve uçuşbaşı 122 derece olsun..bu bilgileri not alıyoruz.

6- şimdi bu haritayı kapatıyoruz ve sanal düğmelerimizden bir diğeri olan radyo anteni ikonlu telsiz ekranımızı açıyoruz.buradaki NAV1 bölmesinde sağ taraftaki standby (stby) konumundaki bölgeye digitlerin altındaki düğmeyi kullanarak haritadan aldığımız 110.10 değerini giriyoruz, ayrıca standby numaraları üzerine gelip fare ile scrool da yapabiliriz artırıp azaltmak için,, ve yanyana iki ekran olan ACTIVE ve STANDBY arasındaki ufak switch düğmesine tıklıyoruz..bu düğme bastığımızda kendini sağa atacak,ardından hemen sola yani active kısıma dönecek ve aktif frekansı 110.10 a ayarlayacaktır..ardından bu telsiz ekranının en altındaki bir dizi ufak düğmeden NV1 isimli düğmeye tıklıyoruz ve ışığını yakıyoruz..artık ILS navigasyonumuz hazır ve iniş paternine girdiğimizde pistin vericilerinden mors kodu almaya başlayacağız..bunu iniş sırasında mütemadiyen duyacaksınız..bu ILS sistemiyle ilişkide olduğumuzu bildirecektir..NV1 dışındaki düğmelere dokunmak ILS için hayati değil, kapalı kalsa da olur..

7- ardından bu radyo ekranını da kapatıyoruz ve otopilot hold larından COURSE ekranına haritadan aldığımız 122 değerini giriyoruz..bu noktada kokpitteki GPS/NAV switch inin NAV da kaldığından emin oluyoruz..bu işlemleri yapmakta iken bir yandan da alçaldığımızı ve hızımızı düşürdüğümüzü var sayıyoruz tabi ki..pistten yaklaşık 20 kilometre (12-15 mil) ötede iken mors koduyla beraber kabaca paternde olduğumuzu bildiren hareketlenmeyi attitude göstergesinde göreceğiz..ILS e güvenmek için 2500 feet den yüksekte olmamak ve 180 kias hızın üzerinde olmamak gerekir..zaten bu yüksekliğe alçaldığımızda çoktan 10 derece flap kullanmaya başlamış,30-40 derece flap için yavaşlamakta ve 160 kias da iniş takımlarını indirmiş olmamız gerekir..

---şimdi bu noktada 2 seçeneğimiz vardır..manuel ve ya otopilot yaklaşması..

8a- birincisi bundan sonrasını elle devam edip, ekranda uçağın tipine göre çıkan biri dikey biri yatay iki çizgiyi ya da biri dikey biri yatay eksende hareket eden iki adet üçgeni, üzerinde hareket ettikleri eksen üzerinde ortalayarak en makul süzülme trendine girip bunu korumak,,tabi bir yandan hızı da kontrolde tutarak..burada ILS in asıl amacı olan ve pilota rehberlik eden bu iki çizgiyi açıklayayım..ticari uçaklarda genelde iki adet ana ekran bulunur..bunlardan biri attiute indicator (uçağın yunuslama ve yalpalama hareketlerine cevap veren, ortasından hayali ufuk çizgisi olan ve içinde "jiroskop" bulunan bir küre..tabi küre eskidendi, artık digital olarak var bu gösterge) bu gösterge, uçağın burnunun kaç derece açıyla aşağıda ve ya yukarıda olduğunu aynı zamanda kaç dereceyle sağa ve sola yatmış olduğunu gösterir..bazı uçakların ILS göstergesi bu göstergenin üzerinde etkinleşir ve iki eksende belirir..bu eksenlerin üzerindeki üçgenleri ortada tutmaya çalışmak bize en makul süzülüş paternini verir..eğer pistin sağında kaldıysak, x eksenindeki yatay üçgen orta noktanın soluna kayarak bizi sola "çağırır", aynı şekilde ters istikamette..eğer süzülüş paterninin üzerinde kaldıysak dikine eksendeki üçgen,eksenin orta noktasından aşağı kayarak bizi aşağı  "çağrırır"..tek yapacağımız %30 gözümüzde %70 aletlere güvenerek pisti ortalamaya çalışmaktır..acemiler şunu deneyebilir: kokpit kamerasındayken "w" tuşuna basın ve sadece hayati ekranları görebileceğiniz ekran moduna geçiş yapın..böylece hem pistin düzgün bir görüntüsüne hem de avioniklere sahip olacaksınız..bu üçgen şeklindeki ILS idi, bir de attitude göstergesinin altındaki 360 derecelik heading (uçuşbaşı) göstergesinin üzerinde beliren iki adet çubuktan oluşan sistemler vardır bazı uçaklarda..burada da işlem aynı..yatay çubuk tam yatay, dikey çubuk ise tam dikey pozisyonu alana kadar uçağa küçük manevralar yaptırmalıyız..yatay çubuk tam yatay noktanın altına düşerse,bizi aşağı çağırıyor demektir,,dikey çubuk biraz sağda kalıyorsa,ozaman dümenle oynayıp biraz sağa kaymamız gerekir..bu iki çizgiyi tam merkezde tutup tam bir "artı" şeklini koruyarak iniş paternini sürdürebiliriz..tabi bu işlemler sırasında flapları, hız kesici spoilerları gazı ve iniş takımlarını kontrol altından tutmamız gerekecektir..elle yaklaşma işlemi biraz daha deneyim gerektirir..kulladığınız uçağın tepkilerine alışmış olmanız gerekir..

8b- ikincisi otomatik pilot yaklaşmasıdır,telsiz ekranına 110.10 frekansı girip COURSE hold ekranına da haritadan aldığımız 122 değerini girdikten sonra hızımızı 180 kias altına düşürüyoruz, irtifamızı 3000feet altında tutuyoruz ve otopilotu devreye sokuyoruz..burada açık olması gereken iki adet hold var, birisi, seyir halindeyken kullandığımız heading yerine,az önce 122 girdiğimiz COURSE , birisi de açıldığında altitude (irtifa) holdunu otomatik olarak kapayacak olay APP isimli approach (yaklaşma) hold udur..bu iki hold un ışıklarını yakıyoruz ve hız, flap, iniş takımları gibi öğeler bizim kontrolümüzdeyken otomatik pilotun piste doğru süzülüşünü izliyoruz..yaklaşma esnasında hız ve flapların senkrone olarak açılıp kapatılmasına dikkat etmek gerçek hayatta olduğu gibi oyunda da önemlidir, her uçağın kendine has hız/flap kullanımı kneeboard lardaki checklist lerin yanındaki sekmelerde bulunabilir..yerden 400-500 feet yüksekliğe kadar alçaldığınızda otopilotu devreden çıkarın ve gerisini elle getirin..çünkü APP hold un amacı, isminden bellidir zaten..sadece yaklaşma sırasında süzülmeyi "sabit" tutar..son dakika işlemleri yine pilota bakar..

9- artık tekerlekleri yere değdirdik..inmeden önce spoilerları ARM konumuna getirirseniz iner inmez kanatlar üzerindeki hız kesiciler otomatik olarak kalkacaktır, ayrıca büyük uçaklarda AUTOBREAK denilen bir sistem vardır,yere konduğumuz anda otomatik olarak belirlenen şiddette diferansiyel fren uygular...eğer hızımız çok yüksekse F1 tuşuna bir kez basıp bırakıp ardından bir daha basıp birkaç saniye basılı tutarsak motorun itişini öne veren mekanizmayı devreye sokmuş oluruz..bu da uçağı yavaşlatmaya yarayan başka bir etmendir..spot kamerasından uçağa yandan bakarsanız bu mekanizmanın işleyişini izleyebilirsiniz..artık hızı 15 kias ın altına indirip en yakın çıkıştan taxi yoluna çıkıp uçuşumuzu sonlandırabiliriz..

---------------

benim aklıma gelenler bunlar..bu rehberi yazmadan önce tekrar bi uçuş yaptım unuttuğum bişi olmasın diye..umarım yeterince açık anlatabilmişimdir..yalnız bir hususta özür diliyorum, farkındayım çok fazla yabancı sözcük kullandım ama bu sözcükler bu alanda evrenseldir, ki bazıları tam türkçe karşılığı olmadığı için çevrilirse tam anlam hissiyatını vermiyor..yazının düzenini bozmiyim diye yüz ifadeleri kullanmadım ama ben yazarken çok eğlendim..bakın.. :) umarım yararlı olur..dediğim gibi,FS 98 den beri 2000 olsun,2002 olsun, 2004 olsun, biraz bilgisayarı kasıyor olsa da FSX deluxe edition olsun,hepsi mevcuttur, tam bir müptelasıyım..bu uğurda onlarca joystick feda ettikten sonra en son bikaç sene önce aldığım microsoft sidewinder2 ile sorunsuz bi şekilde beraberim..dümen fonksiyonu ve gaz valfi olması yetiyo zaten..gerçi artık piyasada çok uçuk jostickler var ama özenerek bakıyorum şimdilik.. :) havacılığa zaten oldum olası meraklıyımdır, model uçak yapıp boyuyorum koleksiyon olarak, kısmetse RC dünyasına girmeyi de istiyorum en yakın zamanda..daha fazla FS muhabbetine açığım yukarda belirttiğim gibi..bir kişiye bile faydası dokunursa ne ala.. :)

herkese iyi uçuşlar, iyi forumlar diliyorum..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: flight simulator oynayanlar...
« Yanıtla #17 : Ağustos 31, 2010, 01:19:59 »
Hic oyunla alakam yok, konuyu okuyunca ben de oynamak istiyorum simdi. :D
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: flight simulator oynayanlar...
« Yanıtla #18 : Ağustos 31, 2010, 01:24:05 »
Hic oyunla alakam yok, konuyu okuyunca ben de oynamak istiyorum simdi. :D

Aynen ya ben bi ara başlamştım ama beceremyip bırakmıştım :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: flight simulator oynayanlar...
« Yanıtla #19 : Ağustos 31, 2010, 01:30:43 »
Hic oyunla alakam yok, konuyu okuyunca ben de oynamak istiyorum simdi. :D


valla içinizde biraz olsun havacılık ve uçak uçurma gibi bi merak varsa, hele bi yerlerden joystick bulursanız kendinizi kaptırmanız işten bile değil.. :D uyarmadı demeyin..ya da ben bağımlı olduğum için bana öyle geliyo..bir çok insana karmaşık yapısı ve aşırı gerçekçiliğiyle pes ettirmiş bi simulasyondur kendisi..bu oyunun eğlencesi, aslında eğlence için yapılmamış olmasındadır..ki zaten dünyanın her tarafında pilot eğitiminde çok çok yaygın bi şekilde kullanılır, hatta tekeldir..hatta ve hatta kendi içersinde bi sertifikasyon  programı bile mevcuttur.. progra içersinde gerekli aşamaları geçtiğinizde size sertifika yollanır bağlantılar kurulduğu taktirde..