0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Cogunlukta ust kapak contası yıpranmasından kacaklar olur. Bılhassa kapak sokulup takıldıgında cıvataların fazla torkta sıkılması sonucu kapak basma yuzeylerı bozulur ve conta yenı bıle olsa gorev gormez. Motor ustundekı her cıvatanın bır sıkma torku vardır ama maalesef bızım ustalar el yordamını tercıh eder...
Motor bloğunu toptan kirleten sızıntı çeşidi genellikle külbütör kapağından oluyor. Tüm vida sıkma işlerinin "torque wrench" tabir edilen tork ayarlı anahtarla yapılması gerekiyor. Sıkma değerlerine de tamir kılavuzlarından (Haynes Manual gibi) bakılmalı. Ya da internetten aranmalı. Sıvı conta tercih edilmemeli. Sedece normal lastik contanın köşe yaptığı yerlere az miktarda kaliteli (Würth mesela) ve ısıya dayanıklı sıvı conta veya silikon sürülmeli.Tamirciler tork ayarlı anahtar kullanmıyorsa kapakları eğebilirler. Bu durumda marka-modele kusur bulunmamalı. Önce tamircimize "tork anahtarın nerede bakıyım senin" diye sorulmalı.. Bu iş el yordamıyla yapılabilir diyenlere de 4AFE ve 7AFE motorlarında külbütör kapağının 6 Nm sıkıldığını3SFE motorunda ise bu değerin 44 Nm olduğunu (*); Aynı "üç aşağı beş yukarı"yöntemini kullanarak her iki somunu da sıkmanın nasıl mümkün olabildiğini soruverin bir zahmet. (* Kaynak Toyota Carina E, Haynes Service And Repair Manual, Haynes Publishing, somerset England, 1997)