Gönderen Konu: motor bloğu neden yağlanır?  (Okunma sayısı 39262 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • daihatsu yrv turbo 1.3 lt 140 hp
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür edildi
motor bloğu neden yağlanır?
« : Ağustos 23, 2010, 16:09:47 »
selam arkadaşlar. şu sıralar oto pazarında kendime yeni bir araç bakıyorum. baktığım bazı araçlarda motor bloklarında yağ olduğunu fark ettim. aklıma araçların motorlarının neden yağlandığı geldi. motor bloğu mu çatlak, üst kapak contası mı yanmış, vs.....bilgisi, tecrübesi olan arkadaşlardan yorumlarını bekliyorum. teşekkürler.

Toyota Club Türkiye

motor bloğu neden yağlanır?
« : Ağustos 23, 2010, 16:09:47 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: motor bloğu neden yağlanır?
« Yanıtla #1 : Ağustos 24, 2010, 01:29:11 »
krank keçesi kaçırıyor olabilir. yağ pompası contaları kaçırıyor olabilir. karterden kaçırıyor olabilir. yağ filtresi kalitesizdir ordan kaçıyor olabilir. en kötüsü ise araba yağ yakıyordur çalışması için sürekli yağ ekliyorlardır bu işi de kendileri yaparken sağa sola damlatıyorlardır .. vs vs.
-===2004 corolla terra sd makyajlı kasa)))):

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: motor bloğu neden yağlanır?
« Yanıtla #2 : Ağustos 24, 2010, 01:32:19 »
motora zamanında fazla yağ koymuş olabilirler. o fazla yağın üzerine de yüksek devirde kullanmış olabilirler. biryerlerden kaçırmaya başlamıştır. yaklaşma öyle araçlara derim. bende vardı bir tane öyle araç dünyanın masrafını koydum azaldı ama tamamen geçmedi.
-===2004 corolla terra sd makyajlı kasa)))):

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: motor bloğu neden yağlanır?
« Yanıtla #3 : Ağustos 24, 2010, 09:46:48 »
külbütör kapak contası çoğu arabada çok kullanımlı olarak takılır, yani kapağı her açışda değişmesi gerekmez, bir kaç sefer hatalı takıldıysa yerine oturmamış, ezilmiş olabilir, bunun yanında yağ pompasının, eksantriklerin, krank'ın, distribütörün keçeleri ve o-ringleri zamanla sertleşip sızdırma yapabiliyor, bunlar çok normal durumlar. yani durum normal de olabilir, büyük bir sorunun habercisi de olabilir. yağlanmanın yeri ve miktarına göre durum değişir. bence en güzeli temiz motorlu arabalara bak...
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: motor bloğu neden yağlanır?
« Yanıtla #4 : Ağustos 24, 2010, 18:49:02 »
Okadar sorunun y anında yağ doldururken sağa sola döken beceriksizlerde var..Sırf arabanın üst kapagnın dolum yerinin etrafında yağ dolu..Bizim 2004 vvt -i lar 4,5 lt yağmı alıyor servis yağ değişiminde yazmışlar 4,5 ltryi.
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: motor bloğu neden yağlanır?
« Yanıtla #5 : Ağustos 25, 2010, 22:32:30 »
Cogunlukta ust kapak contası yıpranmasından kacaklar olur. Bılhassa kapak sokulup takıldıgında cıvataların fazla torkta sıkılması sonucu kapak basma yuzeylerı bozulur ve conta yenı bıle olsa gorev gormez. Motor ustundekı her cıvatanın bır sıkma torku vardır ama maalesef bızım ustalar el yordamını tercıh eder...
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: motor bloğu neden yağlanır?
« Yanıtla #6 : Ağustos 25, 2010, 22:39:42 »
Cogunlukta ust kapak contası yıpranmasından kacaklar olur. Bılhassa kapak sokulup takıldıgında cıvataların fazla torkta sıkılması sonucu kapak basma yuzeylerı bozulur ve conta yenı bıle olsa gorev gormez. Motor ustundekı her cıvatanın bır sıkma torku vardır ama maalesef bızım ustalar el yordamını tercıh eder...

Kapak basma yuzeyinden neyi kastettiniz Selcuk? Conta mi bozuluyor gerekli tork uygulanmadiysa, yoksa kapak mi? Benim de basimdan boyle bir sey gectigi icin soruyorum.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: motor bloğu neden yağlanır?
« Yanıtla #7 : Ağustos 25, 2010, 22:46:03 »
Ahmet bey,
Geregınden fazla tork ıle sıkma yapılması halınde maalesef kapak bozuluyor.
Aynı darbe almıs bır sase nasıl bıre bır orıjınal halıne donemıyorsa kapakta orıjınal laynına alınamıyor. Ancak ekstra slıkon v.s uygulamaları ıle yag kacakları onlenmeye calısılıyor
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2900
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
2000 model 16 valf 1.3 terra yağ akıtıyor
« Yanıtla #8 : Temmuz 15, 2011, 13:28:37 »
merhabalar arkadaslar ben 15 gün önce bir tane 2000 model 1.3 cc efi terra aldım aldığımda aracın motorun sağ tarafı ve direksiyon kutusunun orası bayağı yağlıydı alırkende bu şekilde aldım
direksiyon kutusunun oradan yağ kaçagı olmadığını yağın krank keçesinin oradan geldiğini söyledi tamirci arkadaşım ve keçeleri ( 2 adet )değiştirdi topladık birde baktıkki biraz çalıştırdıktan sonra yine motoru stop edince yağ damlamaya başladı tekrardan söküp yağın tam olarak nerden geldiğine baktık ve blokla keçelerin takıldığı alüminyum kapağın arasından geldiğini gördük bu sefer o kapağı söküp temizledikten sonra araya silikon sürüp topladık ama sonuç aynı oldu yine yağ akıtıyor bende bu duruma kızıp bırak dedim akıtsın aldım aracı geldim şu anda yine motoru stop edince 3-4 damla yağ akıyor
birde oto pazarına gidip aynı model araçların altına gidip baktım 5 tanesine baktım 5 taneside aynı şekilde yağ damlatmıştı bunlarda bu bir hastalıkmı acaba diye düşünmeye başladım
bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlardan bilgilerini paylaşmalarını rica ediyorum saygılarımla
2000 toyo 1.3 efi 86 h.p BRC sıralı sistem satıldı

2013 seat ıbıza style yeni aracım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: motor bloğu neden yağlanır?
« Yanıtla #9 : Temmuz 15, 2011, 14:18:03 »
geçmiş olsun. Yağ hala aynı yerden mi sızdırıyor. Kullandığınız yağ aracınıza uygun mu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2900
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: motor bloğu neden yağlanır?
« Yanıtla #10 : Temmuz 15, 2011, 14:51:15 »
Hakan bey aracı alalı daha 15 gün oldu içindeki yağın tam olarak ne olduğunu bilmiyorum fakat dediğim gibi blok la o kapağın birleştiği yerden geliyor geldiği yeride gördüm yağın ,oraya da boyacıların kullanmış olduğu bir silikon sürüldü onun daha iyi olacağını söylediler ama ben sabah 9 da gittim 3 kere sökülüp takıldı akşam saat 7 olmuştu dediğim gibi kızdım öyle geri aldım aracı birde o kapağın içinde yıldız şeklinde eksantrik bir parça vardı o tam ne oluyor ?
saygılarımla ..
2000 toyo 1.3 efi 86 h.p BRC sıralı sistem satıldı

2013 seat ıbıza style yeni aracım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: motor bloğu neden yağlanır?
« Yanıtla #11 : Temmuz 15, 2011, 15:00:26 »
Motor bloğunu toptan kirleten sızıntı çeşidi genellikle külbütör kapağından oluyor. Tüm vida sıkma işlerinin "torque wrench" tabir edilen tork ayarlı anahtarla yapılması gerekiyor. Sıkma değerlerine de tamir kılavuzlarından (Haynes Manual gibi) bakılmalı. Ya da internetten aranmalı.  Sıvı conta tercih edilmemeli. Sedece normal lastik contanın köşe yaptığı yerlere az miktarda kaliteli (Würth mesela) ve ısıya dayanıklı sıvı conta veya silikon sürülmeli.

Tamirciler tork ayarlı anahtar kullanmıyorsa kapakları eğebilirler. Bu durumda marka-modele kusur bulunmamalı. :) Önce tamircimize "tork anahtarın nerede bakıyım senin" diye sorulmalı.. :)
Bu iş el yordamıyla yapılabilir diyenlere de 4AFE ve 7AFE motorlarında külbütör kapağının 6 Nm sıkıldığını
3SFE motorunda ise bu değerin 44 Nm olduğunu (*); Aynı "üç aşağı beş yukarı"yöntemini kullanarak her iki somunu da sıkmanın nasıl mümkün olabildiğini soruverin bir zahmet.
 (* Kaynak Toyota Carina E, Haynes Service And Repair Manual, Haynes Publishing, somerset England, 1997)
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2900
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: motor bloğu neden yağlanır?
« Yanıtla #12 : Temmuz 15, 2011, 17:47:09 »
Motor bloğunu toptan kirleten sızıntı çeşidi genellikle külbütör kapağından oluyor. Tüm vida sıkma işlerinin "torque wrench" tabir edilen tork ayarlı anahtarla yapılması gerekiyor. Sıkma değerlerine de tamir kılavuzlarından (Haynes Manual gibi) bakılmalı. Ya da internetten aranmalı.  Sıvı conta tercih edilmemeli. Sedece normal lastik contanın köşe yaptığı yerlere az miktarda kaliteli (Würth mesela) ve ısıya dayanıklı sıvı conta veya silikon sürülmeli.

Tamirciler tork ayarlı anahtar kullanmıyorsa kapakları eğebilirler. Bu durumda marka-modele kusur bulunmamalı. :) Önce tamircimize "tork anahtarın nerede bakıyım senin" diye sorulmalı.. :)
Bu iş el yordamıyla yapılabilir diyenlere de 4AFE ve 7AFE motorlarında külbütör kapağının 6 Nm sıkıldığını
3SFE motorunda ise bu değerin 44 Nm olduğunu (*); Aynı "üç aşağı beş yukarı"yöntemini kullanarak her iki somunu da sıkmanın nasıl mümkün olabildiğini soruverin bir zahmet.
 (* Kaynak Toyota Carina E, Haynes Service And Repair Manual, Haynes Publishing, somerset England, 1997)

Ahmet bey haklısınız memlekette eline anahtar alan zaten ustayım diye piyasaya çıkmış benimde kızdığım nokta zaten bu oldu sabahtan akşama kadar uğraştılar ama elde var sıfır birde o kapakla bloğun arasından beyaz bir silikon türü bir şey vardı onuda kazıdılar ne yapacağımı şaşırdım aklıma geldikçe deli oluyorum zaten bu yağ konusuna ...!
2000 toyo 1.3 efi 86 h.p BRC sıralı sistem satıldı

2013 seat ıbıza style yeni aracım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
Ynt: motor bloğu neden yağlanır?
« Yanıtla #13 : Temmuz 18, 2011, 08:21:22 »
arac hararet yapmıştır. conta değiştirirken düzgün takamayınca bu şekilde yağlanma olabiliyor. Bunun için düzgün bir toyota ustası lazım.
toyota corolla 1.6 SOL 2005

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2900
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: motor bloğu neden yağlanır?
« Yanıtla #14 : Temmuz 23, 2011, 18:28:30 »
sorun çözüldü yağ akıntısı yapıldı ilk mesajımda dediğim blok la yağ pompasının arasından gelen yağ kaçağı bu sefer söküldüğünde krank keçesinin oradan geldiği anlaşıldı krank keçeside yeni değişmişti fakat takarken sanırım etrafına sıvı conta sürülmedi birde yerliydi keçe orjinal keçesi takılıp sıvı contayla sıvandıktan sonra etrafı yağ kaçağı kalmadı
bu arada servisine gittim durumu anlattım bunun yapılması için 348 lira işçilik + parça parası istediler bende bunu güzel bir usta bulup 70 liraya yaptırdım  :)
2000 toyo 1.3 efi 86 h.p BRC sıralı sistem satıldı

2013 seat ıbıza style yeni aracım