Gönderen Konu: devir ayar sorunu  (Okunma sayısı 2245 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
devir ayar sorunu
« : Ağustos 20, 2010, 18:00:59 »
Merhabalar

11 yıldır 1997 model 1.6 GLİ A/C corolla kullanıcısıyım.
Aracımda bu güne kadar hiç arıza yaşamadım. Ancak son zamanlarda motor soğukken çalıştığında çalışır çalışmaz otomatik jiklenin devreye girerek devir ayarını 1200 -1300 rpm seviyelerinde tutması gerekirken devir 800-900 rpm arasında kalıyor. Buda motor soğuk olduğu anlarda vibrasyonlu bir çalışmaya neden oluyor. Motor ısıdıktan sonra sorun yok ya da ek yükler devreye girdiğinde (A/C, rezistans, v.s.) devir hemen kendini toparlıyor.
Acaba motor sıcaklığını ölçen, otomatik jileye sinyal gönderen bir tür sensör var mıdır? Böyle bir sensör var ise vazifesini yerine getirmediğinden mi bu sorunu yaşıyorum.
Aracımı ortalama haftada 2 kez kullanıyorum. Çoğunlukta uzun yolda. Devir sorunu yaşamama rağmen çekiş ve hız konusunda hiç bir sorunum yok.
Son olarak aracımda son 1 yıldır LPG kullanıyorum. ancak izah ettiğim sorun LPG kullanımından öncede vardı.

Böyle bir sorunu tecrübe etmiş ya da konu hakkında bilgili bir arkadaşımın ilgi ve cavpalrını bekliyorum.

Pruva Neta

Toyota Club Türkiye

devir ayar sorunu
« : Ağustos 20, 2010, 18:00:59 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: devir ayar sorunu
« Yanıtla #1 : Ağustos 20, 2010, 20:33:51 »
Bunu dünden sonra çekinerek desemde acaba tanışma bölümünde görebilirmiyiz sizi :)

Hava filitreinize baktırın gaz kelebeğinin temizliğine bakın hava sensörünün temizliğine bakın son olarak bide hava filitresi kutusuyla gaz kelebeği arasındaki boruyu temizleyin
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: devir ayar sorunu
« Yanıtla #2 : Ağustos 24, 2010, 16:41:22 »
Tanışma bölümü uyarınız için teşekkür ederim. Dikkate alıp gereğini yapacağım.
Zira siteye daha önce kayıt olmama rağmen iş yoğunluğundan ötürü inceleme fırsatım olmamıştı.

Tavsiyelerinizin hespi, distribütör kapağı, buji ve buji kabloları değişimi dahil yakın zamanda yapıldı. !!!
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: devir ayar sorunu
« Yanıtla #3 : Ağustos 24, 2010, 17:11:42 »
Tavsiyelerinizin hespi, distribütör kapağı, buji ve buji kabloları değişimi dahil yakın zamanda yapıldı. !!!
97 gli ler distribütörlü mü?

bence sorun filtreden bujiden değil, öyle olsaydı çekişi de düşerdi aracınızın, iyi bi ustaya gidin derim ben, zira sorun küçük de olsa bulması zor diye tahmin ediyorum...
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: devir ayar sorunu
« Yanıtla #4 : Ağustos 24, 2010, 17:37:40 »
ercüment bey,
ilginiz ve bilglendirmeniz için teşekkürler.
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: devir ayar sorunu
« Yanıtla #5 : Ağustos 24, 2010, 19:08:43 »
ercüment bey,
ilginiz ve bilglendirmeniz için teşekkürler.

Rica ederim :)

bişi dicem bana lütfen bey demeyin sizden küçük birisiyim :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: devir ayar sorunu
« Yanıtla #6 : Ağustos 25, 2010, 16:22:43 »
Nasıl istersen Ercüment... ;)
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: devir ayar sorunu
« Yanıtla #7 : Ağustos 25, 2010, 16:32:51 »
Nasıl istersen Ercüment... ;)

teşekkür ederim :D oyhh rhaatladım vallahi :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: devir ayar sorunu
« Yanıtla #8 : Ağustos 25, 2010, 22:26:19 »
Arkadslar bu rolantı sorunuma daır ılk ılettıgım konuya ılıskın hıc doyurucu bılgı edınemedım.
Yok mu yardım edebılecek toyotacı


Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: devir ayar sorunu
« Yanıtla #9 : Ağustos 25, 2010, 22:28:41 »
Selçuk abi bizdede vardı dediklerin boğaz temizliği çok önemli burdaki birçok kişide biliyor yapanlarında ilk kalkışlarda nasıl olduğunu biliyorlar bi bakın veya baktırın derim tekrar...
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: devir ayar sorunu
« Yanıtla #10 : Ağustos 25, 2010, 22:40:13 »
Hava fıltresı ıle emme manıfoldu arasını sokturdum bogazdakı kelebek dahıl 2 kutu solısyonla temızlettırdım. Gercekten cıddı kurumlasma vardı. Ama soruna cozum olmadı.
Zaten sorunum seyır halınde degıl sadece sabah ılk calısmadan ısınana kadar gecen surede.
Yaz aylarında sorun olmuyor ancak kıs aylarında ara gaz vermezsem stop edebılıyor
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: devir ayar sorunu
« Yanıtla #11 : Ağustos 26, 2010, 11:31:55 »
Hava fıltresı ıle emme manıfoldu arasını sokturdum bogazdakı kelebek dahıl 2 kutu solısyonla temızlettırdım. Gercekten cıddı kurumlasma vardı. Ama soruna cozum olmadı.
Zaten sorunum seyır halınde degıl sadece sabah ılk calısmadan ısınana kadar gecen surede.
Yaz aylarında sorun olmuyor ancak kıs aylarında ara gaz vermezsem stop edebılıyor

ozaman başka bişey var abi belki dediğin gibi jikleyle ilgilidir. Peki temizletince fark gördünmü ?
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: devir ayar sorunu
« Yanıtla #12 : Ağustos 26, 2010, 11:56:18 »
temizlettikten sonra ani gaza yüklenmelerde daha atak bir cevap alır oldum.
kesinlikle düzenli periyotlarda temizlik yapılması gerekli.
bu jigle olarak tahmin ettiğim soruna ilişkin eski tarihli forumlarda benzer hatta aynı sorunu yaşamış arkadaşların yazışmalarını inceledim.
kendilerinden ayrıntılı bilgi rica ettim.
bekliyorum
bu otomatik jiglede bir vakumlu bir de ısı konrtollü sistem varmış. benim araçta hangisi var o bilgiyi rica ettim.
ilgin ve bilglerin için teşekkürler
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: devir ayar sorunu
« Yanıtla #13 : Ağustos 26, 2010, 12:02:21 »
temizlettikten sonra ani gaza yüklenmelerde daha atak bir cevap alır oldum.
kesinlikle düzenli periyotlarda temizlik yapılması gerekli.
bu jigle olarak tahmin ettiğim soruna ilişkin eski tarihli forumlarda benzer hatta aynı sorunu yaşamış arkadaşların yazışmalarını inceledim.
kendilerinden ayrıntılı bilgi rica ettim.
bekliyorum
bu otomatik jiglede bir vakumlu bir de ısı konrtollü sistem varmış. benim araçta hangisi var o bilgiyi rica ettim.
ilgin ve bilglerin için teşekkürler

rica ederim Selçuk abi :) bide üsküdarın neresinde oturuyorsun? benim kuzenim var orda onunda toyotası var?
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: devir ayar sorunu
« Yanıtla #14 : Ağustos 26, 2010, 12:09:35 »
çamlıca
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: devir ayar sorunu
« Yanıtla #15 : Ağustos 26, 2010, 12:19:52 »
çamlıca

emniyet mahallesine yakınmısın abi?
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: devir ayar sorunu
« Yanıtla #16 : Ağustos 26, 2010, 13:03:14 »
3-4 km mesafe vardır herhalde
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: devir ayar sorunu
« Yanıtla #17 : Ağustos 26, 2010, 13:09:31 »
3-4 km mesafe vardır herhalde

hmm anladım umarım titremem sorununuz kesilir motor kulakarına ve ısı müşürüne baktırın bi :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • CCCXXXXVIII-RollaFx Usdm
    • Rc Garage & Fotoğraf Albümü
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 999
  • Model Yılı: '95
  • 171 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: devir ayar sorunu
« Yanıtla #18 : Ağustos 26, 2010, 13:59:15 »
Ercü baya ilgilenmiş sizinle :) selçuk abi ...

Sizin sorununuz jiklede gözüküyor herseyi yapmışınız

otomatik jikle ve ercünün dediği gibi sensörlerini kontrol ettirin ısı sensörünede bundan dolayı olabilir

Alakasız belki ama :) arabanın orjinal filtresi değilde acık hava filtresi takınca azda olsa bi rolantide bazen kaçırmalar oluyo hep 800de değilde 900de durabiliyo devir :) buda ek bilgi olsun
http://etna81.blogspot.com/ AE101TR Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon ve Arka Stop Reflektör(Kırmızı Beyaz) <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far(Mercek Bi-Xenon) <--> Anatomik Spoiler <-->  Japan Pioneer Müzik Sistemi <--> 15” Darwin Racing GTX Jant <--> Eibach ProKit Yay <--> https://goo.gl/JM6Hqh