Gönderen Konu: BioShock 2 (Pc, Ps3, Xbox360) 9.4  (Okunma sayısı 1150 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Mercedes CLA 180d AMG
    • Kendi Sitem
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '14
  • 2 kere teşekkür edildi
BioShock 2 (Pc, Ps3, Xbox360) 9.4
« : Ağustos 13, 2010, 14:11:07 »
Denizde bir şey var


Atlantis Okyanusu’na düşen uçaktan kurtulan Jack, kendini bir zamanlar rüya gibi olan su altı şehri Rapture’da bulmuştu. Neler olacağını bilmeden şehrin içinde derinliklere ilerledi. Sonunda Rapture’la ve kendisiyle ilgili gerçekleri de öğrendi… 2007’de çıkan BioShock atmosferi, hikayesi, aslında tümüyle oyuncuların akıllarına kazındı. Birçok yerden olmak üzere “Yılın En İyi Oyunu” ödülünü de kaptı. Yapımı System Shock 2 gibi bir klasiği bizlere kazandıran, 2K Games bünyesine geçince de adı değişen “Irrational Games” geliştirmişti. Yakın zamanda Rapture’a yeniden geri dönüyoruz, ama Jack olarak da değil, Big Daddy olarak.

Bir zamanların düşmanı şimdi biziz!

BioShock 2’nin ilk ortaya çıkışı BioShock’un PS3 sürümündeki Teaser videoyla duyulmuştu. Yapımla ilgili daha fazla ayrıntı nisan ayındaki Gamer Informer dergisinde açığa çıktı. Oyunun “There's Something in the Sea” ismindeki Teaser sitesi de yayına girmişti. Sitede ilginç dokumanlar ve resimler yer alıyordu. BioShock 2’le ilgili farklı bir promosyon da yapıldı. Farklı sahillere ait bazı koordinatlar yayınlandı. Bu sahillere giden kişiler Rapture’dan çıkan ve sahile vurmuş Arcadia şişeleriyle karşılaştı. Şişelerde oyunla ilgili posterler ve diğer promosyonlar yer alıyordu. Daha önceki ön bakışta, BioShock 2’le ilgili ilk bilgileri ve ayrıntılara yer vermiştik. Zaman geçtikçe yapımla ilgili daha fazla ayrıntı ve farklı materyaller ortaya çıktı. Bunlara bir göz atalım.


"Yapımda tekrar aktif olan ilk Big Daddy'i yönetiyoruz."

Oyun ilk BioShock’un 10 yıl sonrasında yani 1970’te geçiyor. Rapture’un kontrolü Sophia Lamb adında bir kadındadır. Sophia’nın ilginç görüşleri ve fikirleri vardır. Big Daddy’lere göre daha farklı olan Big Sister’lardan bir ordu kurmuştur. Sophia, Atlantik kıyısındaki kasabalardan kız çocuklarını kaçırmak için Big Sister’ları göndermiştir. Amacı kaçırdığı kız çocuklarıyla yeni Little Sister’lar yaratmaktır. Yeni yıl arifesinde Rapture’un ilk prototip Big Daddy’si yeniden aktivite olur. 10 yıl içinde neler olduğuyla ilgili bir anısı yoktur. Bundan sonrasında Rapture ve Sophia Lamb için daha farklı gelişmeler yaşanacaktır…

Yapımda tekrardan aktif olan ilk Big Daddy’yi kontrol ediyoruz, Jack’i değil. Burada şöyle bir artı parantez açayım, Jack ikinci yapımda dindar bir figür olarak yerini alıyor ve ilk BioShock’ta yaptıklarının etkilerini de göreceğiz. Karakterimize tekrar geri dönersek, diğer Big Daddy’lere göre daha zeki ve daha hızlı. Sol elimiz boşta, sağ kolumuzda ise büyük bir matkap takılı. Matkapla sert vuruşlar yapıp, yüksek hasar verebileceğiz.

Matkabı bir süre kullandıktan sonra ısınabilir. Bu durum sizi korkutmasın, matkap yerine farklı silahlar da kullanabileceğiz. Sağ kolumuza bir lav silahı takıp, rakiplerimizi öldürebileceğiz. İlk oyundakine benzer şekilde, silahların farklı türde cephaneleri de olacak. Karakterimiz plasmid de kullanacak. Geliştirme de yapabileceğiz. Farklı bir özellik olarak plasmid’ler birbiriyle combo edilebilecek. Dondurma ve elektrik özelliğine sahip plasmid’leri bir araya getirip, düşmana daha fazla zarar verebileceğiz. Mesela rakibimiz hem donup bize vuramazken, bir yandan da elektriğin etkisiyle hasar alacak. Plasmid’leri ve silahımızı aynı anda kullanabileceğiz.

Rapture’da ölümcül dans!

BioShock 1’de sürekli olarak Rapture içindeydik, bu sefer adımımızı arada dışarı atabileceğiz. Şehir dışında okyanus tabanında dolanırken işimize yarayabilecek, özel eşyalara da rast gelebiliriz. EVE Hypo’lardan, ADAM oluşturmaya yarayan saf malzemelere kadar. Yapımın diğer odak noktası ve en büyük düşmanımız Big Sister. Big Sister tek değil, birkaç tane olacak. Hızlı ve öfkeli bir düşman. Beklenmedik zamanlarda, planlanmamış bir şekilde bize saldırabilecek. Telekinesis özelliğiyle üstümüze nesneler fırlatabilecek. Yalnız Big Sister’ın saldırısını daha önceden de kestirebiliriz. Nasıl mı? Little Sister’lar sayesinde. Eğer bir Little Sister’a sahip olursak, Big Sister’ın geldiği uyarısını yapacak.


"Himayemiz altındaki Little Sister bizim için cesetlerden ADAM maddesi toplayacak."

İlk BioShock’ta Little Sister ve Big Daddy ikilisine denk gelirdik. Onlara saldırmadığımız sürece bize de hiç dokunmazlardı. Eğer Big Daddy’i öldürürsek, Little Sister’ın kaderi ellerimizde olurdu. Onu ya özgür kılardık ya da tam tersi ADAM için ölüme sürüklerdik. BioShock 2’de de gene aynı mantık var. Diğer Big Daddy’lerle dövüşüp, Little Sister’ları himayemiz altına alabiliriz. Yine onları ADAM için ortadan kaldırabilir ya da tam tersi olabilir. Eğer bizle birlikte yanımızda olurlarsa (Harvest etmezsek), çevredeki cesetlerden ADAM maddesi çıkartacaklar. Little Sister, ADAM’ı çıkarmaya uğraşırken Splicer’lar gelip saldırabilecek. Splicer’lar Little Sister’a zarar veremeyecek, ancak cesetten ADAM çıkarma işini uzatacaklar. Süre ne kadar uzarsa, daha fazla Splicer başımıza musallat olacak.

Rapture kapılarını tüm oyunculara açıyor

Daha önceleri fazla ayrıntısı olmayan multiplayer’ın BioShock 2’de yerini alacağı söylenmişti. Unreal Tournament ve Pariah gibi yapımlardan tanıdığımız Digital Extremes, BioShock 2’nin çoklu oyuncu modunu geliştiriyor. Multiplayer bizlere ilk BioShock’tan 1 sene öncesinde Rapture gerçekleşen Sivil Savaş’ta rol üstlenmemizi sağlıyor. Aslında neden işlerin karıştığını ve arka plan hikayesinin detaylarını veriyor. Toplamda yedi farklı mod var. Bunlardan kısaca bahsedelim.

Survival of the Fittest: Klasik bildiğimiz Deathmatch aslında. Öldürdüğünüz oyunculardan puan kazanıyorsunuz.

Civil var : Bu mod da Team Deathmatch sayılır. Oyuncular iki takımda yer alıyor ve birbirleriyle savaşıyorlar.

Last Splicer Standing: Survival of the Fittest’ın farklı bir versiyonu. Aradaki değişik nokta ise ölen oyuncunun bir daha spawn olmaması. Hayatta kalan son oyuncu maçı kazanır.

Capture the Sister: Capture the Flag’e benzer yapıda olan bu modda, iki farklı takım yer alıyor. Bayrak yerine Little Sister var. Bir takım Little Sister’ı korurken, diğer takım onu çalıp, kendi yerlerine götürmeye çalışıyor. Belirli bir zaman sonra takımların rolleri değişiyor. En çok puanı yapan ekip modu kazanıyor.


"Multiplayer konu olarak ilk BioShock'tan öncesini, neden insanların birbirine düştüğünü ele alıyor."

ADAM Grab: Bu mod içinde de bir tane Little Sister var. Little Sister’ı en çok elinde tutan oyuncu birinci oluyor.

Team ADAM Grab: Bu sefer iki takım var, amaç da yine ADAM Grab moduyla aynı.

Turf var : Oyuncular gene iki takıma ayrılıyor. Önceden belirlenen noktalar var. Takımlar bu noktaların kontrolünü ele geçirmeye çalışıyor. Uzun zaman boyunca en çok noktayı elinde tutan takım maçı kazanıyor.

Big Daddy olarak multiplayer modlarının bazı kısımlarında oynanabilecek. Mesela Survival of the Fittest ve Civil var  modlarında Big Daddy kostümü haritanın bir yerinde rastgele şekilde spawn olacak. Onu bulan ilk oyuncu da Big Daddy kılığına bürünecek.

Kostüm oyuncuya daha fazla dayanıklılık ve güç kazandıracak, ama diğer yandan eksi taraf olarak plasmid kullanmayı da engelleyecek. Big Daddy kostümü BioShock’taki Rosie Big Daddy modelinde, silah olarak da Rivet Gun ve Proximity mayınlarını kullanacak. Diğer artılar olarak Big Daddy, diğer oyuncuları sersemletecek ve görünmez olanları ise görünür hale sokabilecek. Capture the Sister modunda ise defansif tarafta yer alan birisi Big Daddy olarak otomatik başlayacak. Big Daddy haricinde tüm oyuncuların sağlığı kendi kendine tekrar yenilenecek.

Oyuncular multiplayer’da kendini temsil eden altı farklı karakterden birini seçecek. Bunlar: Jacob Norris, ev kadını Barbara Johnson, futbol yıldızı Danny Wilkins, iş adamı Buck Raleigh, pilot Naledi Atkins ve gizemli Hintli Suresh Sheti. Eğer oyunu GameStop veya EB Games'ten ön sipariş ederseniz balıkçı Zigo d'Acosta veya aktris Mlle Blanche de Glace karakterine de sahip olabilirsiniz. Multiplayer’da karakterler tecrübe kazandıkça kilitli olan silahlar ve plasmid’ler açılacak. Maça çıkmadan önce kendimize golf sopası, İngiliz anahtarı gibi yakın dövüş silahı seçeceğiz. Silahlardan söz açılmışken BioShock 2’de yeni silahlar ve plasmid’ler olacak. Ölümcül yeni oyuncaklardan özellikle plasmid’ler dikkat çekici. Multiplayer’da Invisibility plasmid’ini seçip görünmez olabileceğiz veya Aero Dash plasmid’i sayesinde daha hızlı koşabileceğiz.


"Big Sister oldukça hareketli ve hızlı. Aniden, plansız bir şekilde karşımıza çıkıp, bize saldırabilir."

Birinciyi biliyoruz da, devamında işler nasıl?

BioShock 1’in grafikleri, özellikle su altında geçmesiyle su efektleri müthişti. Art Deco mimarisindeki Rapture Şehri’nin tasarımı, bölümler görsel olarak etkileyiciydi. Devam yapımında da görsellik kaliteli olacak. Eskisine göre daha fazla detay bulunacak. Arkane Studios oyunun sanat tasarımı için destek veriyor. İlk oyunda büyüleyen müzikler unutulmazdı. Özellikle Rapture’a ilk girişte çalan parça… BioShock 2 aynı konuda selefiyle yarışacak. Müzikleri ve ses efektleriyle harika bir sunum yapacak. Bunlara daha da geliştirilmiş yapay zekayı da ekleyelim.

Gerek tekli gerekse çoklu oyuncu modlarının içeriği, tecrübeli ekiplerin işin üstünde yoğunlaşması BioShock 2’nin belki de birincisinden daha iyi olabileceğini gösteriyor. Yapım şubatın başlarında raflardaki yerini alacak, yani çok uzun bir zaman da kalmadı. Birkaç kere de ertelenmişti, umarım daha ileri bir tarihe atılıp, tekrar ertelenmez. Biraz daha dişimizi sıkmamız gerekiyor.

http://www.gametrailers.com/video/review-bioshock-2/61279  http://www.gametrailers.com/video/review-bioshock-2/61279

http://www.gametrailers.com/video/rapture-metro-bioshock-2/100113  http://www.gametrailers.com/video/kill-em-bioshock-2/100057
alıntı: merlininkazanı.com

Videoları HD izlemenizi tavsiye ederim.



www.envarencok.com
Lider dediğin...
ATATÜRK gibi OLmaLı......OLdu mu VATAN....ÖLdü mü EFSANE

Toyota Club Türkiye

BioShock 2 (Pc, Ps3, Xbox360) 9.4
« : Ağustos 13, 2010, 14:11:07 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: BioShock 2 (Pc, Ps3, Xbox360) 9.4
« Yanıtla #1 : Ağustos 27, 2010, 03:29:18 »
oyun gerçekten muhteşem, inanılmaz bi atmosfer ve gerilim..1080p çözünürlükte tam detayda 94cm braviada hdmi bağlantısıyla oynamaktayım,tabi bir de 5+1 sistem ile birlikte..bazı sahnelerde 15 fps nin altına düşüyorum bikaç saniye kadar ama genelde güzel akıyo..gereksinimleri kaldıran bir makineniz varsa denemeye değer..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 7 kere teşekkür etti
Ynt: BioShock 2 (Pc, Ps3, Xbox360) 9.4
« Yanıtla #2 : Ağustos 27, 2010, 09:07:39 »
ilk oyunu defalarca oynadım hatta hala bile oynuyorum canım istedikçe, ama bu 2. si pek hoşuma gitmedi bilmiyorum ama ilki kadar sarmadı beni. Ama yinede birçok çıkan oyunun arasında oynanabilecek iyi bir oyun

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Durum: Sakin
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 22 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: BioShock 2 (Pc, Ps3, Xbox360) 9.4
« Yanıtla #3 : Ağustos 27, 2010, 10:01:42 »
Ya başka bir psiko oyun daha. Ama oynamak lazım çünkü, standart temeller üzerine kurulmamış, kendine has oyun mantığı var sanırım.
397-393-389-385-381 yok dolacak gibi değil.