Gaz Kelebek boğazı temizliği için şu adımları takip ettim..
1 nolu resimde görülen hava filtresi kapağı ve bağlı kalın siyah hortumu kırmızı dairelerde gösterilen vida ve klipsleri açarak ve kırmızı dörtgenlerde gösterilen hortum ve sensörleri çıkararak çıkardım.
2 nolu resimde boğazın üzerinde bulunan küçük hortumu çekerek çıkardım. Sonra lpg sistemine hava girişini sağlayan parçanın etrafında bulunan küçük civataları gevşeterek çıkardım.
3 nolu resimde numaralandırma sırasına göre gaz teli tertibatını (tabi önce gaz telini tertibattan çıkardım.), sensör ve valf fişlerini, boğaz kelebeği civata ve somunlarını söktüm. Bunları söktükten sonra alt kısımda ikisi soğutma suyu giriş ve çıkış hortumu olan ortadaki hava olan 3 adet hortumu çıkardım. Ve bu durumda kelebek boğazı manifolddan ayrılmış oldu..
4 nolu resimde rölanti devir ayar valfini kelebek boğazından çıkarmak için 4 adet görülen civataları çıkardım. Bu civata başlarının beşgen yıldız olduğunu söyleyim. Gerçi ben pense kullandım sökmek için..)
Her iki parçayı da boğaz kelebeği temizleyici spreyi ve bez, pamuk v.s. kullanarak temizledim. Valfin çalışma prensibine dikkat edin temizlerken. Belki valfi de çıkarıp daha ayrıntılı temizleyebilirdim ama kurcalamak istemedim daha fazla..
Hazır çıkartmışken kelebek pozisyon sensörünü de multimetre kullanarak ölçün..
Valfin olduğu parçayı tekrar kelebek boğazına takmak için hem eski contayı kullandım, hem de sıvı conta sürdüm bir miktar.
Aynı şeyi kelebek boğazı contasında da uyguladım. Aslında contaları yenilemek iyi olacaktı ama ben eskisini kullandım, sıvı contaya güvenerek.
Sökme işleminin tersini uygulayarak bütün bağlantıları yaptım. Özellikle kelebek boğazının altına bulunan hortumları karıştırmamak lazım. Gerçi hava ve su hortumlarının çapları farklı ama yine de uyarayım dedim.
Sonuç: Rölanti devrinde yaşadığım gezinmeyi bertaraf ettim, ama şimdi de yüksek rölanti devri problemi yaşıyorum. Önce motor ısındıktan sonra 600-700ü gösteriyordu. Şimdi ısındıktan sonra 1150'den aşağı inmiyor. Bu problemi gazda da benzinde de yaşıyorum. gazda ibre 1150, benzinde ise 1050 civarında. Bu konuda da bilenlerden yardım bekliyorum. Önceki aracım 94 kia sephia idi onda da aynı işlemleri yapmıştım. Onda boğaz kelebeğinde rölanti ayar vidası vardı, onunla rölanti ayarı yapabiliyordum. Bunda rölanti ayarının nasıl yapıldığını bilmiyorum. Bayaa bi bakındım ama bulamadım. Gaz için çeşitli ayar vidaları görüyorum ama benim sorunum sadece gazda değil, benzinde iken de yüksek. Daha önce her ikisinde de düşüktü, ama rölanti devri çok düzensizdi, çok sarsıntı oluyordu. Şimdi rölanti devri düzelti, sarsıntı bitti ama motor devri çok yüksek çalışıyor..
