Gönderen Konu: Benim Araç Kafayı Yedi  (Okunma sayısı 2096 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • teknikoto.forumup.com
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: 0+
Benim Araç Kafayı Yedi
« : Temmuz 07, 2007, 00:12:45 »
aracımı 1 ay önce servise götürdüm 40,000 km için herneyse herşey normal araç 21 günlüğüne yaylaya gitti toplam yaptığı km 500 yoktur araç geldi birde ne göreyim benim lastikler içten yemiş sonra rotbalansa soktuk ayarladık bayağı bozuk çıktı lastikleri iç dış yaptık bu seferde araç sağa çekmeye başladı tekrar kontrol gene aynı bu seferde ön arka lastik açılarını ölçtük sol 286 cm sağ 286,5 cm orjinali ise 285 cm sağ tarafı 0,5 cm geri aldık buseferde daha fazla sağa çeker oldu şimdi benim akılma takılan şu sol tarafı 285,5 sağ tarafı 286,5 yapsak düzelirmi bu konuda bilgisi olan yardım etsin yoksa delircem araç devamlı sağa gidiyor sağa dönen virajlarada direksiyonu eçvirmeme gerek kalmıyor

Toyota Club Türkiye

Benim Araç Kafayı Yedi
« : Temmuz 07, 2007, 00:12:45 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Benim Araç Kafayı Yedi
« Yanıtla #1 : Temmuz 07, 2007, 00:33:48 »
İlk önce geçmiş olsun! Yaylaya gitti diyorsunuz? Yayla da aracı kim kullandı? Kaza geçirdi mi? Pek anlamam ama ben bu tip arabalarda şöförlük öğrendiğim için soruyorum. Arabanın direksiyonunu sağa çevirirdiniz, sola giderdi  Eğer hiç bir şey olmadıysa, servise tekrar götürüp baktırın!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • teknikoto.forumup.com
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: 0+
Benim Araç Kafayı Yedi
« Yanıtla #2 : Temmuz 07, 2007, 00:39:42 »
Alıntı yapılan: Yasemin Güven
İlk önce geçmiş olsun! Yaylaya gitti diyorsunuz? Yayla da aracı kim kullandı? Kaza geçirdi mi? Pek anlamam ama ben bu tip arabalarda şöförlük öğrendiğim için soruyorum. Arabanın direksiyonunu sağa çevirirdiniz, sola giderdi  Eğer hiç bir şey olmadıysa, servise tekrar götürüp baktırın!
[/quote]
teşekkürler yasemin hanım yaylaya peder gitti inceledik aracın ön alt tarafında herhangi bir emare yok kaza felan da yok orjinal fabrika çıkışı yok sağa çevirince sola gitmiyor sadece direksiyonu bırakınca araç sağa gidiyor vede direksiyon o tarafa dönüyor servise götürecem ama sanırım faydası olmayacak çünkü serviste rotbalans hizmeti yok ne yapacağımı şaşırdım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Benim Araç Kafayı Yedi
« Yanıtla #3 : Temmuz 07, 2007, 00:45:57 »
Illa bir yere vurmasi gerekmiyor.

Yayla dediginiz yerde yol da eminim yamuk yumuktur. En iyi ihtimalle rot ayari bozuktur. Kötü ihtimalle alt kollari/tablayi veya amortisörü egmistir.

Rot hizmeti yokda 286 cm yi neyle ölctünüz? Arti cm ölcüsü nasil oluyor?
Bunu rot makinasina sokmadan düzelmez.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Benim Araç Kafayı Yedi
« Yanıtla #4 : Temmuz 07, 2007, 00:46:50 »
Siz daha iyi anlarsınız ama, lastiklerin yenmiş olması falan ilginç geldi. Sorun şaft veya defransiyelden de olabilir gibime geliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • cibili cibili şak şak şak...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 102110
  • Model Yılı: '00
  • 41 kere teşekkür etti
  • 78 kere teşekkür edildi
Benim Araç Kafayı Yedi
« Yanıtla #5 : Temmuz 07, 2007, 09:40:12 »
Bence de şaft ve defransiyeldendir  ...
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE_____ ATAM
İŞİNE BAK__________________BABAM
OĞLUM BAĞA BAK BAĞA______ DEDEM

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • www.eymirim.com
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Benim Araç Kafayı Yedi
« Yanıtla #6 : Temmuz 07, 2007, 10:32:05 »
Alıntı yapılan: Ferdi Çetinbaş
Bence de şaft ve defransiyeldendir  ...
[/quote]


Gülme sana pasta yap deseler inan sende çok komik olurdun.......  

Bence de rot ayarı bozuk veya amörtisörlerde problem vardır ama 500 km lastikler nasıl yenmiş baya zor ihtimal yaa
2005 Corolla Terra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Benim Araç Kafayı Yedi
« Yanıtla #7 : Temmuz 07, 2007, 11:19:32 »
lastikler kac km dir aracta
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Benim Araç Kafayı Yedi
« Yanıtla #8 : Temmuz 07, 2007, 12:40:06 »
ALINTI
Gülme sana pasta yap deseler inan sende çok komik olurdun.......  [/quote]

Ramiz Bey ve Ferdi Bey, biraz ayıp olmuyor mu güldüğünüz ben miyim?   Lütfen bunu sizlerden hiç beklemezdim. Burada çözüm üretmek, fikir almak için konuşmuyormuyuz  

Tekerlek sistemini çalıştıran Mahruti dişlisi, ayna dişlisi, ayna dişlisinin bulunduğu, tekerlek akslarının istavroz dişlileriyle irtibatlandığı bir aktarma ünitesidir defransiyel. Şaft, vites kutusundan aldığı hareketle defransiyele giren Mahruti dişlisini çevirir. Mahruti Dişlisi de kendisiyle irtibatlı olan ayna dişlisini çevirir. Bu iki dişli birbirlerine dik açıyla bağlandığı için, motorun hareketi Defransiyelde 90 derece ile tekerleklere iletilmiş olur. Kendisine bağlı istavroz dişlileriyle birlikte dönen ayna dişlisi de tekerlek akslarını çevirmek suretiyle hareketin tekerleklere geçmesini sağlar. İstavroz dişlilerinin görevi ise; aracın sağa sola döndürülmesi, dönemeçlere girilmesi gibi durumlarda, içte kalan tekerlekle, dışta kalan tekerlek farklı devir yapacakları için bu devir farkını karşılamaktır.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • teknikoto.forumup.com
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: 0+
Benim Araç Kafayı Yedi
« Yanıtla #9 : Temmuz 07, 2007, 13:48:00 »
lastiklerim hala hazır 40,000 km fazla yol yaptık yaklaşık 20,000km daha gitmek istiyordum ama sanırım gidemeyeceğim
her neyse önemli değil zaten lastik hapı yuttu bu arada bende yuttum 850 ytl vereceğim ama biraz daha kullanacağım
gelelim asıl konuya şanzıman veya difransiyelden lastikler bitmez nedeni benim araç arkadan itişli lastiğin içten yenmesnin tek nedeni rot ayarının kapalı olma durumandan meydana gelir rot ayarını yaptık zaten sorun yok yeme işi bitti ama işin komik tarafı araç bu sefer sağa çekmeye başladı direksiyonu bırakıyorum araç sağa kaçıyor bunu düzeltemedik zaten denege kollarını paralel hale getirdik nafile tekrar eski haline getireceğiz bu gün

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Benim Araç Kafayı Yedi
« Yanıtla #10 : Temmuz 07, 2007, 16:15:28 »
Allah işinizi rast getirsin, bir an önce eski, iyi haline döner inşallah!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • www.eymirim.com
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Benim Araç Kafayı Yedi
« Yanıtla #11 : Temmuz 07, 2007, 17:25:45 »
Alıntı yapılan: Yasemin Güven
Ramiz Bey ve Ferdi Bey, biraz ayıp olmuyor mu güldüğünüz ben miyim?   Lütfen bunu sizlerden hiç beklemezdim. Burada çözüm üretmek, fikir almak için konuşmuyormuyuz  

Tekerlek sistemini çalıştıran Mahruti dişlisi, ayna dişlisi, ayna dişlisinin bulunduğu, tekerlek akslarının istavroz dişlileriyle irtibatlandığı bir aktarma ünitesidir defransiyel. Şaft, vites kutusundan aldığı hareketle defransiyele giren Mahruti dişlisini çevirir. Mahruti Dişlisi de kendisiyle irtibatlı olan ayna dişlisini çevirir. Bu iki dişli birbirlerine dik açıyla bağlandığı için, motorun hareketi Defransiyelde 90 derece ile tekerleklere iletilmiş olur. Kendisine bağlı istavroz dişlileriyle birlikte dönen ayna dişlisi de tekerlek akslarını çevirmek suretiyle hareketin tekerleklere geçmesini sağlar. İstavroz dişlilerinin görevi ise; aracın sağa sola döndürülmesi, dönemeçlere girilmesi gibi durumlarda, içte kalan tekerlekle, dışta kalan tekerlek farklı devir yapacakları için bu devir farkını karşılamaktır.
[/quote]


Sizi kırdıysak kusura bakmayın ama sanırım Ferdi şahin doğanlardaki gibi uzun ve büyük arıza yapmaya müsait parçalar olarak anladı genelde bizim araçlarda o tip arızlara olmaz o yüzden
2005 Corolla Terra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • teknikoto.forumup.com
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: 0+
Benim Araç Kafayı Yedi
« Yanıtla #12 : Temmuz 07, 2007, 22:57:23 »
yarın yaylaya gidiyorum bu yüzden pazartesi sanırım görüşeceğiz genel merkezden teknik destek istedim bakalım ne olacak olmazsa arabayı değiştiremeyeceğimize göre rotbalansçıyı değiştirecez

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • teknikoto.forumup.com
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: 0+
Benim Araç Kafayı Yedi
« Yanıtla #13 : Temmuz 09, 2007, 21:00:37 »
bu gün toyotasadan mesaj geldi aracın plakası ruhsat sahibi şasi no ile devamlı gittiğim servise gitmemi istedi ne olur sizzce yoksa aracımı değiştircekler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • teknikoto.forumup.com
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: 0+
Benim Araç Kafayı Yedi
« Yanıtla #14 : Temmuz 09, 2007, 23:17:29 »
Alıntı yapılan: Mertol Kip
Ne şaftı ne diferansiyeli yahu..

Eğer aks kafasında eğrilik falan yoksa rot balans demektir.
[/quote]
aks kafasında eğrilik yok çünkü terazi ile ölçtük normal sınırlar içinde yaklaşık 1,5 derece dışa eğim var normaldir buda rotbalansçıyı değiştirecem gibime geliyor bakalım lastikleri değişim zamanı yaptırırım artık birde rotbalansa para vermek istemiyorum