Gönderen Konu: triger kayışı  (Okunma sayısı 3205 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
triger kayışı
« : Temmuz 25, 2010, 19:27:22 »
herkese merhabalar arkadaşlar 98 toyota coroola xli sahibiyim 2 yıldırda sorunsuz biniyorum açıkçası arabaların teknik aksamlarından hiç anlamam geçenlerde samsunda toyota servisine gittim check up için bana bir sürü eksik çıkardılar ama 3 tanesi önemli yaptırman lazım dediler:devirdaim,arka viraj demir lastikleri ve arka askı rotları.işçilik dahil 700 lira fiyat verdiler tabi çok olduğu için sanayideki bir tanıdığım aracılığıyla başka bir yere gittim ve415 liraya şunları değiştirdim:ek set(muhtemelen triger seti),devirdaim,krang keçesi,hava filtresi,yağ filtresi,motor yağı,bujiler,arka z rot,arka viraj lastiği,cant kapağı ve balata spreyi,rot ayarı işçilik dahil hepsine bu fiyatı verdim.ancak tamirden sonra farkettim ki bizim kedi gibi araba olmuş kaplumbağa yokuşları 4 te rahat çıkan araba 2 de bile zorlanıyor kalkışta çok seri olan araba bayağı yavaşladı yokuşta hızını alsa bile 3 te bile basit yokuşlarda bayağı zorlanıyor servis toyota servisi değil bana triger takarken ayarını sordu bende bilmiyorum gitti bilgisayardan falan baktım dedi sonra taktı daha sonra götürdüm tekrar arabayı dedim böyle böyle deneyelim dedi çıktık yokuşa adam 4500 devirde 2 den 3 e attı vitesi ve sorun yok dedi abi ben bilgisayardan baktım ayarına dedi ama ben normalde yokuşta 2500 devirde bile 2 den 3 e yada 3 den 4 e atıyorum hiçbir sorun olmuyor çekişte şimdi 3000 de vites değiştiriyorum gerçekten ne 3. vites nede 4.vites yokuşta yemiyor arabanın performansı o tamirciye gittikten sonra çok düştü güya bakım yaptırdık ve neredeyse komple değiştirdik bir çok şeyi ama inanın uzun yolda araç sollamaya bile korkar oldum araba 160000 km de tüm bu yazdıklarımdan sonra bu performas düşüklüğünün nedeni ne olabilir birisi yardımcı olabilirse çok minnettar olacağım ona bu arada gittiğim tamirci hyundai servisi

Toyota Club Türkiye

triger kayışı
« : Temmuz 25, 2010, 19:27:22 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 7 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: triger kayışı
« Yanıtla #1 : Temmuz 27, 2010, 11:47:30 »
Kayış yanlış takılmış olabilir.Bir diş ileri veya geri takılmış ise araç rutin düzenini tutturamaz.Tekrar göstermenizde fayda var.Sübapları eğmeye kadar gidebilir.
2000 Avensis,2005 Avensis,
2007 Avensis,2011 Avensis
Bir kere Avensis,herzaman Avensis.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 36 kere teşekkür etti
  • 181 kere teşekkür edildi
Ynt: triger kayışı
« Yanıtla #2 : Temmuz 27, 2010, 11:52:20 »


bilgisayardan nereye baktı ne diye baktı acaba belki yanlış bakmıştır.
İlla gitmek istiyorsan, hoşuma git mesela :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: triger kayışı
« Yanıtla #3 : Temmuz 27, 2010, 11:59:26 »
valla açıkçası nereden baktığınıda tam anlamış değilim bugün yada yarın tekrar gideceğim o zaman tekrar bakacak bakalım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: triger kayışı
« Yanıtla #4 : Temmuz 27, 2010, 13:48:03 »
öncelikle belirteyim; o set triger seti ise çok çok hesaplı yaptırmışınız bütün bu bakımları, değilse de ucuz gibi görünüyor. triger seti değişmemiş olsa bile devirdaimi sökmek için trigeri çıkarmak gerekir ve takarken de o ayar çok önemlidir. ustanın toyota tecrübesi yoksa ki bu anlattıklarınızdan öyle olduğu belli, sente ayarını tutturamamıştır. hoş bu ayar markalara göre çok farklılık göstermiyor. 1. piston üst tepe noktasında iken 1. pistona ait tüm subapları kapalı konumda olması gibi bişeyler hatırlıyorum hayal meyal. hem krank milinin ve eksantrik milinin dişlilerinde çentikler olur genelde. en iş bilmez acemi usta, tutar fosforlu kalemle bu dişlilere işaret koyar, aradaki dişleri sayar, yinede en doğrusunu yapar. 1 sente atması çekişi düşürür, tekleme başlar, 2 sente ve daha fazla kaymalarda motor hiç çalışmaz, hatta toyota harici arabacıklarda subap eğmeye varan ciddi hasarlar oluşabilir... bence toyotadan anlayan iyi bir ustaya gösterin ve ayarlatın trigerinizi. servise demiyorum çünkü geçenlerde bi arkadaşların paylaşımından servisin de yanlış ayarladığına dair bişeyler hatırlıyorum...
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...