herkese merhabalar arkadaşlar 98 toyota coroola xli sahibiyim 2 yıldırda sorunsuz biniyorum açıkçası arabaların teknik aksamlarından hiç anlamam geçenlerde samsunda toyota servisine gittim check up için bana bir sürü eksik çıkardılar ama 3 tanesi önemli yaptırman lazım dediler:devirdaim,arka viraj demir lastikleri ve arka askı rotları.işçilik dahil 700 lira fiyat verdiler tabi çok olduğu için sanayideki bir tanıdığım aracılığıyla başka bir yere gittim ve415 liraya şunları değiştirdim:ek set(muhtemelen triger seti),devirdaim,krang keçesi,hava filtresi,yağ filtresi,motor yağı,bujiler,arka z rot,arka viraj lastiği,cant kapağı ve balata spreyi,rot ayarı işçilik dahil hepsine bu fiyatı verdim.ancak tamirden sonra farkettim ki bizim kedi gibi araba olmuş kaplumbağa yokuşları 4 te rahat çıkan araba 2 de bile zorlanıyor kalkışta çok seri olan araba bayağı yavaşladı yokuşta hızını alsa bile 3 te bile basit yokuşlarda bayağı zorlanıyor servis toyota servisi değil bana triger takarken ayarını sordu bende bilmiyorum gitti bilgisayardan falan baktım dedi sonra taktı daha sonra götürdüm tekrar arabayı dedim böyle böyle deneyelim dedi çıktık yokuşa adam 4500 devirde 2 den 3 e attı vitesi ve sorun yok dedi abi ben bilgisayardan baktım ayarına dedi ama ben normalde yokuşta 2500 devirde bile 2 den 3 e yada 3 den 4 e atıyorum hiçbir sorun olmuyor çekişte şimdi 3000 de vites değiştiriyorum gerçekten ne 3. vites nede 4.vites yokuşta yemiyor arabanın performansı o tamirciye gittikten sonra çok düştü güya bakım yaptırdık ve neredeyse komple değiştirdik bir çok şeyi ama inanın uzun yolda araç sollamaya bile korkar oldum araba 160000 km de tüm bu yazdıklarımdan sonra bu performas düşüklüğünün nedeni ne olabilir birisi yardımcı olabilirse çok minnettar olacağım ona bu arada gittiğim tamirci hyundai servisi