Gönderen Konu: devir saatindeki anormallik  (Okunma sayısı 7103 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2007 hb corolla d-4d
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
devir saatindeki anormallik
« : Temmuz 21, 2010, 16:36:40 »
gaza  bastığım anda devir saatinde bir artma oluyo sonra geriye düşüyor ve araç hızlanmaya başlıyor. mesela 3. viteste 2 bin devirde giderken hızlanmak istediğimde gaza basınca devir saati 3 bine geliyor fakat hızlanma yawaş oluyor ve devir saati tekrar düşmeye başlıyor ve belli bi yerden sonra araç daha iyi ivmelenmeye başlıyor. lastiklerden kaynaklandığını ve aracın patiye kalktığını düşünmüştüm ilk başta ama lastiklerimde hiçbir sorun yok..

açıkçası 2007 model bir corolla da bu kadar çok sorun yaşayacığımı sanmıyodum ve dizel araç olduğu için araca yüklenmeden düzgün kullanmaya çalışıyorum ama sanırım sakınan göze çöp batar misali daimi arıza çıkıyor araçta

Toyota Club Türkiye

devir saatindeki anormallik
« : Temmuz 21, 2010, 16:36:40 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: devir saatindeki anormallik
« Yanıtla #1 : Temmuz 21, 2010, 16:39:23 »
baskı balata durumunuz ne alemde acaba... el freni çekiliyken kalkış yapmayı deneyerek kontrol edebilirsiniz...
Ev Alma... Toyota Al...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2007 hb corolla d-4d
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: devir saatindeki anormallik
« Yanıtla #2 : Temmuz 21, 2010, 16:59:38 »
100 bin bakımda balatalar ve arka diskler  değişti.şu an da 112 binde araba

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2011 Auris Sport
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '11
  • 120 kere teşekkür etti
  • 222 kere teşekkür edildi
Ynt: devir saatindeki anormallik
« Yanıtla #3 : Temmuz 21, 2010, 23:43:46 »
bence balatalardan dolayı diycem ama yeni değişmiş. 5. viteste60-70 arası bi hızla seyrederken yokuşta gaza basın ve devir saatiyle hızınız orantılı olarak artmıyorsa baskı balatadandır. deneyin bi derim.
2011 Auris Sport
Atiker Nanofast, Eibach Pro-kit, Philips LumiLeds 5000k(farlar), Photon Xenon Effect 5000k(sisler), Cree Led 6000k (uzunlar), Amerikan Park(ayna ve sinyaller), Ayna Altı Kartalgöz Led, Ayakaltı Aydınlatma

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • www.kayabuyukcelen.com.tr
  • Araç: Başka Toyota Modeli
  • Kan Grubu: B-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: devir saatindeki anormallik
« Yanıtla #4 : Temmuz 22, 2010, 01:38:44 »
100 bin bakımda balatalar ve arka diskler  değişti.şu an da 112 binde araba

Kemal bey, bahsettiğiniz değişen balatalar fren balataları mı yoksa baskı balata mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • henüz toyota kullanmıyorum ama sevdim buraları..
  • Kan Grubu: B-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: devir saatindeki anormallik
« Yanıtla #5 : Temmuz 22, 2010, 09:34:35 »
Kemal beyin bahsettiği muhtemelen fren balataları, çünkü disklerle beraber bahsetmiş. Tarif ettiği sorun ise tipik debriyaj kaçırması gibi duruyor. 100000 km de olduğuna göre debriyaj balatasının bitmiş olması kuvvetle muhtemel.
2001 vtec Civic-2000 vvt-i Corolla- 97 Efsane Kasa Gli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: devir saatindeki anormallik
« Yanıtla #6 : Temmuz 22, 2010, 09:59:13 »
ben biraz daha farkli yaklasacagim, her ne kadar sorunun daha iyi tanimlanmasina ihtiyac olsada. Eger motor devri arttiktan sonra dusuyorsa debriyaj balatasi kaynakli bir problem oldugunu dusundurmuyor bana. Cunku bu durumda devir yuksek kalir, arac sonradan hizlanirdi. Yazinizin ilk basinda, acaba araciniz dizelmi diye dusunmustum ve oyleymis. Acaba dizel motor calistirma, durdurma, yakit ve bakim ozelliklerine gerekli ozeni gosteriyormusunuz? Aracin ilk sahibi misiniz? Egzoz sisteminiz sagliklimi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Durum: Sakin
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 22 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: devir saatindeki anormallik
« Yanıtla #7 : Temmuz 22, 2010, 10:01:38 »
Bende otomatik 05 corolla var. Bir ara gaz verdiğim halde araba gitmiyordu. Sonradan hızlanıyordu, 2 ye geçmiyordu falan. Baktık sol öndeki ABS sensörü arızalanmış (veya kirden işlev yapamazz hale gelmişti. Çıkma taktık o gün bu gündür no problem. Bi baktırın bence.
397-393-389-385-381 yok dolacak gibi değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: devir saatindeki anormallik
« Yanıtla #8 : Temmuz 22, 2010, 13:10:27 »
vedat'in yasadigi da ayni olabilir. O zaman bence en iyisi arkadaslarin dedigni ilk olarak dikkate alin ve araciniz ile hafif rampa cikarken ve en buyuk viteste, arac hizi 60km/s. Civarinda iken gaza yuklenin. Eger devir hizla yukseliyor ancak arac hizlanmiyorsa o zaman debriyaj balatasindan suphelenebilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2007 hb corolla d-4d
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: devir saatindeki anormallik
« Yanıtla #9 : Temmuz 22, 2010, 16:22:01 »
değişenler fren balatasıydı. aracı 2. el aldım ama 10 bin km dydi aldğmda ilk sahibi sayılırm yani. yakıta ve kullanıma baya bi özen gösteriyorum. araç şu anda serviste ve baskı balatanın değişmesi gerektiğini söylediler.sanırım problem ondan kaynaklanıyomuş. değişmesi için 1400 lira para istediler. bnm anlamadığım olay ise daha 2 bin km önce arabayı check-up a sokmuştum dumankaya da ve hiçbir problem olmadığını herşeye bakıldığını söylemişlerdi.şimdi de telefon açıp diyolar ki bu arabayı bu haliyle nası kullandınız değişmeden burdan gönderemem ancak imza karşılığı teslim ederim aracı diyolar. 2 bin km de bu kadar düzenli ve özenli kullanılan bir arabanın baskı balatası o kdr kötü duruma gelebilir mi ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: devir saatindeki anormallik
« Yanıtla #10 : Temmuz 22, 2010, 16:30:28 »
sorun balata ise bence nispeten iyi bir durum. Balata cok biterse volana zarar verebilir ve bu da masrafi arttirir. Servis check up olayi ise tam bir muamma bence. Bu duruma birsey diyemiyorum. Bence kaliteli parcalar uygulanmasi sarti ile iyi bir ozel servisdende fiyat alin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2007 hb corolla d-4d
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: devir saatindeki anormallik
« Yanıtla #11 : Temmuz 22, 2010, 16:43:34 »
aracın diyotları patlaktı ve değişmesi gerekiyoken check-up a girdi araba.bana dedikleri arabanın iyi durumda olduğu ve hiçbir sorununun bulunmadığıydı.müşteri çekmek amacıyla yapılmış bir kampanya gibi geliyo bana.üstünkörü bakılıyo sadece araçlara..ödeme planı,fiyat ve kalite bakımından bir araştırma yapmadan serviste değiştirmem asla.

yardımlarınız için herkese teşekkür ederim ..:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Durum: Sakin
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 22 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: devir saatindeki anormallik
« Yanıtla #12 : Temmuz 22, 2010, 17:48:57 »
aracın diyotları patlaktı ve değişmesi gerekiyoken check-up a girdi araba.bana dedikleri arabanın iyi durumda olduğu ve hiçbir sorununun bulunmadığıydı.müşteri çekmek amacıyla yapılmış bir kampanya gibi geliyo bana.üstünkörü bakılıyo sadece araçlara..ödeme planı,fiyat ve kalite bakımından bir araştırma yapmadan serviste değiştirmem asla.

yardımlarınız için herkese teşekkür ederim ..:)
Zaten kampanya kapsamındaki check-up ta neler bulunduğu yazıyordu reklamlarında. Ivır zıvır su pompası, filtreler falan.
397-393-389-385-381 yok dolacak gibi değil.