Gönderen Konu: Otomatik Vites motor freni  (Okunma sayısı 13410 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 24500
  • Model Yılı: '08
  • 1 kere teşekkür edildi
Otomatik Vites motor freni
« : Temmuz 13, 2010, 22:15:16 »
Selam arkadaşlar. Otomatik bi araçla yokuş aşağı inerken Vitesi D den 2 ye aldığımızda motor freni yapmış oluyoruz sanırım. Bunun bi sakıncası varmı veya bir tehlikesi?
Fiat Linea 1.4 T-Jet Dynamic (2008)
Toyota Corolla 1.6 GLİ (1994)

Toyota Club Türkiye

Otomatik Vites motor freni
« : Temmuz 13, 2010, 22:15:16 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites motor freni
« Yanıtla #1 : Temmuz 13, 2010, 22:22:41 »
şanzıman normalden fazla ısınmaya başlar. frenleri kullanmak daha sağlıklı. açil durumlarda kullanılabilir tabii.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2007 YARİS SOL SPECİAL
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites motor freni
« Yanıtla #2 : Temmuz 13, 2010, 23:21:36 »
ben kullanıyorum ama araç 60km nin altında ise yapıyorum hiçbir sakıncasıda yoktur adamlar 2 yi boşuna koymamışlardır heralde

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • henüz toyota kullanmıyorum ama sevdim buraları..
  • Kan Grubu: B-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites motor freni
« Yanıtla #3 : Temmuz 14, 2010, 01:26:04 »
Corollada olma ihtimali varmı bilmiyorum ama bizim 131 de yağa benzin karıştırıyordu ve köpüklenme yapıyordu. Yağın kokusunu bir kontrol edin bence. Corollada hiç ihtimal vermiyorum ama...
(Gecenin bir vakti mesajı tamamen farklı bir konuya nasıl yazmışım. Ben bunu yağın köpürmesiyle ilgili konuya yazdığımı zannediyordum  :D)
2001 vtec Civic-2000 vvt-i Corolla- 97 Efsane Kasa Gli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites motor freni
« Yanıtla #4 : Temmuz 14, 2010, 06:47:22 »
şanzıman normalden fazla ısınmaya başlar. frenleri kullanmak daha sağlıklı. açil durumlarda kullanılabilir tabii.

iyide ısınıcağı süre 3-5 dakika taş çatlasın yokuş uzun olsun 10dk. Zaten arada boşa atılarak rahatlatılabilir.Düz viteste babam hep öyle yapar ışığa yaklaşmadan öncede yokuştan inerken bi zararı olmıyacağı kanatindeyim.Otomatik diye dediğim gibi arada N'ye atılarak rahatlatılır.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAMURAY artık yok.Yeni gözde 2006 e12 sol granit g
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites motor freni
« Yanıtla #5 : Temmuz 14, 2010, 10:04:56 »
benim bildiğim od kullanılarak motor freni yapıldığı...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2005 corolla hb sol A/T "CC" lü :D
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites motor freni
« Yanıtla #6 : Temmuz 14, 2010, 10:15:11 »
iyide ısınıcağı süre 3-5 dakika taş çatlasın yokuş uzun olsun 10dk. Zaten arada boşa atılarak rahatlatılabilir.Düz viteste babam hep öyle yapar ışığa yaklaşmadan öncede yokuştan inerken bi zararı olmıyacağı kanatindeyim.Otomatik diye dediğim gibi arada N'ye atılarak rahatlatılır.
n ye atarsan frenlerin tutmaz kıscası westinghause işlemini görmez şişer..otomatik vites araç boşa atılmaz..;)
Benim pekmezim oldukça.. sineği bağdattan gelir..;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2005 corolla hb sol A/T "CC" lü :D
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites motor freni
« Yanıtla #7 : Temmuz 14, 2010, 10:15:43 »
benim bildiğim od kullanılarak motor freni yapıldığı...
+1 olay budur aynen...
Benim pekmezim oldukça.. sineği bağdattan gelir..;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2005 corolla hb sol A/T "CC" lü :D
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites motor freni
« Yanıtla #8 : Temmuz 14, 2010, 10:19:12 »
otomatik araçlarda dik rampalar vitesini 2 atın çok rahat tırmanışı hisseiceksiniz..işte  L  VE 2 boşuna yapmamışların cevabı sadece budur...şanzımanın sağlığı için tabi birde hakkı abinin dediği over drive yani o/d tuşunun işlerliği bunu düşünenlerden ALLAH razı olsun diyorum on numara ...bunu açık tutatrak kullandığımda yakıt sarfiyatım artsada her ne kadar.. hız vee sürüş doyumsuz..
Benim pekmezim oldukça.. sineği bağdattan gelir..;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites motor freni
« Yanıtla #9 : Temmuz 14, 2010, 10:46:29 »
ben ani frenleme için otomatik vitesi geri vitese takanları biliyorum... :) (denemenizi tavsiye etmem)
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAMURAY artık yok.Yeni gözde 2006 e12 sol granit g
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites motor freni
« Yanıtla #10 : Temmuz 14, 2010, 10:53:27 »
eyvallah,
tam tersi değil mi murat kardeş od yi kapalı konuma getirdiğinde yakıt sarfiyatı artar,ama sürüş ve hız dediğin gibi offff.doyumsuz valaa

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites motor freni
« Yanıtla #11 : Temmuz 14, 2010, 10:54:48 »
n ye atarsan frenlerin tutmaz kıscası westinghause işlemini görmez şişer..otomatik vites araç boşa atılmaz..;)
+1

Otomatik vites araç boşa atılmaz patlatırsınız şanzumanı. Hele hareket halinde boşa atıyorsanız durmadan asla geri D'ye almayın şanzumanın kitlenme riski çok yüksek.
..Tüplü ve Öfkeli..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites motor freni
« Yanıtla #12 : Temmuz 14, 2010, 10:56:18 »
+1

Otomatik vites araç boşa atılmaz patlatırsınız şanzumanı. Hele hareket halinde boşa atıyorsanız durmadan asla geri D'ye almayın şanzumanın kitlenme riski çok yüksek.

bunu bilmiyordum iyi oldu yine aynı matıktır diye yazdım ama değilmiş
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAMURAY artık yok.Yeni gözde 2006 e12 sol granit g
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites motor freni
« Yanıtla #13 : Temmuz 14, 2010, 10:59:32 »
ben ani frenleme için otomatik vitesi geri vitese takanları biliyorum... :) (denemenizi tavsiye etmem)

sen ciddimisin abi ne diyosun:(
bi de ben kendime acemi şoför derim...neler varmış.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2005 corolla hb sol A/T "CC" lü :D
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites motor freni
« Yanıtla #14 : Temmuz 14, 2010, 11:02:37 »
bunu bilmiyordum iyi oldu yine aynı matıktır diye yazdım ama değilmiş
önemli değil forumun amacı faydalı bilgilere sahip olmaktır..ve otomatik vites araç kullananlara tavsiyem..tam durmadan d ye yada herhangi vites geçmeyin aracın tam durduğundan emin olduktan sonra geçişleri sağlayın..şanzımanın sğalığı açıısndan ..ve emin olun ki toyota tam otomatik viteslerde sorunsuz şanzıman adıyla ünlüdür..tabi kullanımaöenm verirseniz.. ömrü uzun olur yağ bakımlarınıda aksatmayın..otomatik vitesin az yakıt sarfiyatının faydasınıda uzun yolda gördüğünüzde vay be diyeceksiniz ..;)
Benim pekmezim oldukça.. sineği bağdattan gelir..;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2005 corolla hb sol A/T "CC" lü :D
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites motor freni
« Yanıtla #15 : Temmuz 14, 2010, 11:06:38 »
eyvallah,
tam tersi değil mi murat kardeş od yi kapalı konuma getirdiğinde yakıt sarfiyatı artar,ama sürüş ve hız dediğin gibi offff.doyumsuz valaa
abi vallaha şu benzin ucuz olsada hep kullansak..çok keyifli..kadaranın 160 170 çıkışı aniden gerçekleşiyor ya bitiyorum o an ..180 200 'e bişey kalmıyor zaten.. ama hız felakettir..trafiğe kapalı yada boş alanlarda deneyin..bu denemelrim benim ya gece olur ..yada sabah erken saatlerde..bunuda belirteyim ben canavar değilim.. ;) kötü örnek olmamalıyız..
Benim pekmezim oldukça.. sineği bağdattan gelir..;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites motor freni
« Yanıtla #16 : Temmuz 14, 2010, 11:10:32 »
Daha önce de paylaşmış mıydım hatırlamıyorum.
Škoda forumunda tartışmıştık otomatik vitesi.
Yanlış bilgiler olabilir içerikte ancak genel anlamda güzel bir tartışma olmuştu.

OTOMATİK VİTESLE İLGİLİ SORULAR

Bende 2004 1,4 16V otomatik vites Skoda Fabia var.
Benim en çok merak ettiğim rampa çıkarken ve arabayı hızlandıracağım zaman motoru boğuyorum yardımlarınızı bekliyorum.

Roketlemezsen bayırda hızlanamazsın, topuklaman lazım gazı.

Roketleme dediğiniz işi yaptığınızda; motor devri ve süratiniz uygunsa şanzıman bir alt vitese geçip motorun devrini yükseltir ve hızlanmanın daha çabuk olmasına yardımcı olur. Yani şanzıman diyelim ki 4. kademede (viteste) ve otomobil 120 km/s hızla yol alıyor. Bu durumda roketleme yapmayabilir otomobil zira bu devir ve süratte bir alt vitese geçtiğinde pistonlar bağımsızlıklarını ilân edebilirler.
Otomatik vitesli otomobillerde, rampa çıkarken vites konumunu (4 ileri vitesli bir otomatik şanzıman için söylüyorum), rampanın durumuna göre 3 veya 2 konumuna almalısınız. Eğer D konumunda kullanırsanız, rampa çıkışlarında, gaza bastığınızda motor devri artacak, şanzıman da bu devir artışına paralel bir üst kademe dişliye geçecektir; ancak bu arada tekerlek devri (yani otomobilin sürati) düşeceğinden, üst kademedeki dişliyle otomobili götürmekte zorlanacak ve tekrar alt kademeye geçirecektir. Alt kademede motor devri yükselince tekrar üst kademeye geçecek ve gene başa dönülecektir. Eğer ki örneğin 3 konumuna alırsanız, motor devri yükselmesine rağmen şanzıman 4 konumuna geçmeyecek, motor ve şanzıman zorlanmadan rampa çıkılabilecektir.
Halk arasında otomatik vitesli otomobillerin, manuel vitesli otomobillere oranla fren balatalarını daha çabuk bitirdiği gibi genel bir kanı vardır. Bu yanlıştır. Vites konumu D' de yokuş aşağı durdunuz. Ayağınızı fren pedalından çektiğinizde otomobil harekete geçecektir. Yokuş aşağı olduğu için, tekerlek devri motor devrinden daha hızlı olacaktır ve otomatik şanzıman vites kademelerini hızla yükseltecektir. Otomobilin sürati belki de 40 km/s oluğunda, otomatik şanzıman en üst kademeye gelmiş olacaktır. Bundan sonra yavaşlamak istediğinizde frene manuel vitesli bir otomobilden daha fazla yüklenirsiniz, zira otomobil adeta boş viteste hızlanmış da siz de durdurmaya çalışıyormuşsunuz gibi bir durumdur bu. Manuel vitesli otomobillerde yokuş aşağı vitesi boşa atar da ilerlerseniz, viteste olduğundan daha fazla bir güçle frene basarsanız. Yokuş fazla dik olmasa bile otomobili yavaşlatmak üzere frene sık sık basacaksınız. Bu da fren balatalarının ısınmasına ve görevlerini tam olarak yerine getirmemesine neden olur. Yokuş aşağı inişlerde, gene yokuşun durumuna göre otomatik şanzımanın konumunu 3, 2 hatta gerekiyorsa 1 konumuna alırsanız, otomobil boş vitesteymişçesine hızlanmayacak ve fren pedalına sıkça ve sertçe başvurmak zorunda kalmayacaksınız. Örneğin dik bir yokuştan inecekseniz, 2 konumuna alırsanız, otomatik şanzıman 1. kademeyle kalkışı gerçekleştirecek, sonrasında 2 konumuna gelecek ama tekerlek devri artsa da 3 konumuna geçmeyecektir.
Tabii ki bu anlattıklarım klasik tip otomatik şanzımanlar için geçerlidir. Bir de klasik tipteki otomatik şanzımanlarda, ayağınızı gazdan çektiğinizde, motor kompresyonu nedeniyle, otomatik şanzıman bir üst kademeye geçer. Ayağınızı gazdan çekip bir üst kademeye geçmesini sağlayıp tekrar gaza basarsanız (tabii ki eğimsiz bir yolda) yakıt ekonomisi bile sağlayabilirsiniz. Tabii ki bu alışkanlık gerektirir ve bir anlık yapılır. Otomobilinize alıştıkça çok rahat uygulayabilirsiniz. Yeni nesil, bol elektronik aksamla kontrol edilen otomatik şanzımanlardaysa durum daha farklı. Eğim sensörü vasıtasıyla eğimin konumunu algılayıp yokuş inişlerinde veya çıkışlarında kademeleri otomatik olarak sabitleyenler; frene belli bir süre bastığınızda gene otomatik olarak bir alt kademeye geçenler (Renault Clio) yani vites küçülterek frenlemeye yardımcı olanlar ve daha bir çok özelliğe sahip otomatik şanzımanlar da mevcut artık.

Benim araba 2004 model eğim sensörü falan olduğunu sanmıyorum. Bir de 80 km/s hızla giderken ayağımı gazdan çekip tekrar gaz mı vereceğim? Bunu tam anlamadım açıklayabilir misin? Gerçekten fren balatalarım erken mi yıpranır? Çünkü hızımı ancak frene basarak düşürüyorum yoksa hızım azalmıyor ama hiç bir zaman freni zorlayarak durmadım her zaman frene çok narin basıyorum. Arabadan çok memnunum. Otomatik vitesli olması da çok güzel ama dediğim gibi bazen motoru istemeyerek boğuyordum. Artık 3 veya 2’ ye takacağım rampalı yollarda. Peki vitesi 3 veya 2’ ye aldığımda gaza basmam gerekecek mi yoksa hızım 50 km/s ise o hızı sabitleyecek miyim ya da hızlanmak istiyorum ne yapacağım?

...80 km hızla giderken ayağımı gazdan çekip tekrar gaz mı vereceğim? Bunu tam anlamadım açıklayabilir misin?...
 
Otomatik vitesli Fabia kullanmadığım için yorum yapmam pek doğru olmaz ama VW Polo kullanmıştım. Eğer tepkileri çok farklı değilse, ayağınızı yavaşlamasını istediğinizde yaptığınız gibi çekip gazı bıraktığınızda motor sesinin de azaldığını duyacaksınız ki bir üst kademeye geçmesi demektir. Zaten motor devir sayacından da motor devrinin düşmüş olduğunu (örneğin 3000 d/d ile giderken 2000 d/d' ye düşüşü gibi) görürsünüz. Ben VW Polo' da 50-55 km/s süratte denediğimde, 3. kademede giderken 4. kademeye geçiyordu ve böylece yakıt tüketimi bir nebze de olsa aşağı çekilebiliyordu.
 
...Gerçekten fren balatalarım erken mi yıpranır? Çünkü hızımı ancak frene basarak düşürüyorum yoksa hızım azalmıyor ama hiç biraz zaman freni zorlayarak durmadım. Her zaman frene çok narin basıyorum...
 
Fren balatası manuel viteslilerde de aşınır ne kadar nazik kullansanız da. Önceki mesajda da dedim ya, yokuş aşağı inişlerde D konumunda bırakırsanız otomobil çabuk hızlanır ve freni sıkça ve sertçe kullanmak durumunda kalırsınız veya otomobili belli bir hızda sabit tutabilmek için frene sürekli basmak zorunda kalırsınız. Bu da fren balatalarının daha çabuk aşınması demektir. 2 veya 3 konumunda tutarsanız frenlere yardımcı olursunuz. Aynen manuel vitesli otomobillerde dik bir yokuşu inerken 1. vitesi veya konuma göre 2. vitesi seçtiğiniz gibi yaparsanız, yokuş inişleriniz daha rahat ve güvenli olur.
 
...Bazen motoru istemeyerek boğuyordum. Artık 3 veya 2’ ye takacağım rampalı yollarda...
 
D konumundan 3, 2 veya 1 konumuna alırken fren pedalına da basmak gerekir ki vites seçimlerinizi yapabilesiniz. Uygulaması farklı olabilir belki Fabia' da. Ya kullanım kılavuzunuzu okumanızı ya da yetkili bir servise danışmanızı öneririm. Bir de otomobilinizi iyi tanımanızı öneririm. Çok dik olmayan rampa çıkışlarında D konumu yeterli gelebilir. Bunu da kullandıkça, otomobilinize alıştıkça göreceksiniz. İnişler için de dikkatli bir şekilde aynı rampayı bir D konumunda bir de mesela 2 konumunda inmeyi deneyebilirsiniz. Aman etraftaki yayalar ve diğer araçlara dikkat. Deneme yaparken kötü bir durumla karşılaşmayın!!!!!!!!!
 
...Peki vitesi 3 veya 2’ ye aldığımda gaza basmam gerekecek mi yoksa hızım 50 km/s  ise o hızı sabitleyecek miyim yada hızlanmak istiyorum ne yapacağım ?...
 
Hızlanarak çıkmak niyetindeyseniz gaza basacaksınız tabii. "Yok hızımı sabitleyeyim" diyorsanız da hızınızı sabitleyecek kadar gaza basacaksınız.
 
...Arabadan çok memnunum otomatik vitesli olması da çok güzel...
 
Otomatik vitesli otomobiller hele ki İstanbul gibi trafik sorunu had safhada olan şehir içi kullanımlarında büyük rahatlıktır. Yakıt tüketimleri manuel vitesli modellere göre biraz fazla olabilir ama rahatlığına değer diye düşünüyorum. Kaldı ki yeni nesil otomatik vitesli modeller artık neredeyse manuel vitesli modeller kadar yakıt tüketimi gerçekleştiriyor. Kalkışlarda gaza gereğinden fazla yüklenmezseniz bunu da bir nebze aşağı çekebilirsiniz. Gerçi bu manuel vitesli otomobiller için de geçerlidir. Sıkışık trafikte, yol yalnızca 5 metre açıldığında sert ve devirli kalkışlar otomatik vitesli de olsa manuel vitesli de olsa yakıt tüketimini gereksiz yere arttırır.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 24500
  • Model Yılı: '08
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites motor freni
« Yanıtla #17 : Temmuz 15, 2010, 22:30:12 »
Arkadaşlar güzel yanıtlarınız için teşekkür ederim.
Fiat Linea 1.4 T-Jet Dynamic (2008)
Toyota Corolla 1.6 GLİ (1994)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Durum: Sakin
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 22 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites motor freni
« Yanıtla #18 : Temmuz 16, 2010, 09:51:54 »
Selam arkadaşlar. Otomatik bi araçla yokuş aşağı inerken Vitesi D den 2 ye aldığımızda motor freni yapmış oluyoruz sanırım. Bunun bi sakıncası varmı veya bir tehlikesi?
Bence balata şanzumandan veya motordan ucuzdur. Fren kullanmalı olmadı OverDrive. Düz vites gibi yokuşta boşa at, düzde vitese geçir, cüzdanını deler adamın :). Yolda belde bırakır adamı.
iyide ısınıcağı süre 3-5 dakika taş çatlasın yokuş uzun olsun 10dk. Zaten arada boşa atılarak rahatlatılabilir.Düz viteste babam hep öyle yapar ışığa yaklaşmadan öncede yokuştan inerken bi zararı olmıyacağı kanatindeyim.Otomatik diye dediğim gibi arada N'ye atılarak rahatlatılır.
Otomatik viteste bunu yapmamak lazım Ercüment. Otomatik vites kendi rahatını düşünerek hareket ediyor zaten :). Kırmızı ışığı beklerken, 20-30 saniyeden fazla beklenecekse N ye atılabilir.
otomatik araçlarda dik rampalar vitesini 2 atın çok rahat tırmanışı hisseiceksiniz..işte  L  VE 2 boşuna yapmamışların cevabı sadece budur...şanzımanın sağlığı için tabi birde hakkı abinin dediği over drive yani o/d tuşunun işlerliği bunu düşünenlerden ALLAH razı olsun diyorum on numara ...bunu açık tutatrak kullandığımda yakıt sarfiyatım artsada her ne kadar.. hız vee sürüş doyumsuz..
+1
Kısa bir süre O/D yi kullandım ama baktımki işin suyunu çıkarıyorum, bıraktım.
397-393-389-385-381 yok dolacak gibi değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAMURAY artık yok.Yeni gözde 2006 e12 sol granit g
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites motor freni
« Yanıtla #19 : Temmuz 16, 2010, 09:58:35 »
bırakman lazımdı zaten bi yerden sonra kardeşşş.yoksaaa benzin pompası depo kapağında gezersin hehehwwww...