Otomobillerde sıcak havalarda en çok zorlanan aksam frenler. Frenlerinizi sağlıklı kullanmak için yapmamanız gerekenler

Sıcak havalar otomobiller için zararlı olmaya başladı. Özellikle ısınan hava otomobillerin lastiklerinde aşınmalara, fren sistemlerindeki tahribatları arttırmaya başladı. En büyük sorun olarak görünen ise fren sistemindeki tahribatlar. Bunun sebebi ise sürücülerin bilgi eksikliğinden kaynaklanıyor.
Sıcağın had safhaya ulaştığı noktalarda frenin verimli kullanılması gerekiyor. Yokuş inişlerinde motor freninden faydalanılıp aracı yavaşlatmak en doğrusu. Aksi takdirde balatalar, diskler ısınır frenler tutmamaya başlar. Hele ki bunun üzerine herhangi bir dinlenme tesisinde mola verdiğinizde hemen yıkamacının aşırı derecede ısınmış tekerlere ve disklere su tutması fren sisteminde tahribat yaratır.
Sıcak günlerde otomobiliniz normal bir sıcaklığa inmeden kesinlikle yıkamaya sokmayın! Yıkatmak zorunda kalırsanız da tekerleklerine su tutturmayın. Sıcak diskler soğuk su ile karşılaşınca özelliğini kaybeder ve yamulur. Bunun sonucunda frenlerde dengesizlik, frene basıldığında tiz bir ses çıkar. Problemin giderilmesi içinse diskler tornaya girer ya da yenisi ile değiştirilir.
Tornaya giren diskler ilk karşılaştığı su darbesinde yeniden eski haline döner. Bu sebepten dolayı disklerinizi orjinali ile değiştirmenizi tavsiye ederim. Fren balatalarınızı da orjinal almaya gayret gösterin. Aksi taktirde servise veya bakıma gittiğinizde cebinizden 400-500 TL çıkabilir.
NISSAN QASHQAI - TEST ARACI
1.5 DCI, 8 valf motora sahip otomobil tam manasıyla bir yakıt cimrisi. Test sırasında şehir içi (Okmeydanı, Yenibosna arası E-5 yoğun trafik) ve şehir dışı karma olarak harcadığı 100 km'de 4.6 litre yakıtla fabrika verilerinin altında yaktığı için takdiri hak etti. 1407 kg ağırlığa sahip olmasına rağmen aracın hızlanması da oldukça iyi düzeyde. Güvenlik sisteminin üst düzeyde tutulduğu Qashqai'yi trafikte daha çok göreceğiz.
FOTOGALERİ İÇİN TIKLAYIN
MOTOR, MEKANİK
1.5, 8 valf DCI dizel motora sahip olan Qashqai, güç bakımından kesinlikle düşük değil. 8 valfe sahip otomobillerin süratli gitmediği ve istenileni vermediği gibi bir düşünce halk tarafından düşünülüyor. Ancak yeni nesil motorlar bu ön yargıları yıkıyor. 106 beygir güç üreten Qashqai gaza bastığınız andan itibaren kendisini belli ediyor. Kısa aralıklı vites geçişleri hızlanma süresini kısaltıyor. Bozuk yollarda da süspansiyonu oldukça tatmin edici.
İÇ MEKAN
İç mekanda deri kullanmayı tercih eden Qashqai, yumuşak ön konsolu, dijital çift bölgesi kliması, entegre navigasyon sistemi, yenilenen gösterge ekranı ilk etapta göze çarpıyor. Ön konsolda sadece basit kalan öğe ise havalandırma ünitesi. Çok basit bir şekilde dizayn edilmiş olması göze hoş görünmüyor. Cam tavanı bulunan Qashqai'nin arka camları siyah. Geniş ve rahat koltukları bulunan Qashqai'nin elektrikli koltuğunun Platinium serisinde bulunmaması da bir eksiklik olarak göze çarpıyor. Arkaya doğru alçalan tavan arka koltukta oturanlar için handikap olsa da cam tavan bunu kapatıyor. Güvenlik sisteminin had safhada olduğu Qashqai'de yüksek süratler içeriden hissedilmiyor.
DIŞ GÖRÜNÜM
Otomobilin dışından bakıldığında uzun bir kaput ve büyük jantlar göze çarpıyor. Ön kısımda yapılan değişiklikler Qashqai'yi daha da asileştirmiş. Mercekli farlar, petek tasarımlı havalandırma kanalı aracın albenisini yükseltmiş. Kaputtaki kaslı görünüm, 18 inçlik alüminyum alaşımlı gösterişli jantlar, büyük elektrikli dikiz aynaları ve tavan çıtaları Qashqai'yi tamamlamış.
Aracı kısaca tanımlamak gerekirse kullanırken zevk alıyorsunuz. 4x2 olmasına rağmen, arazide de sürücüsünü üzmeyen Qashqai'i, yerden yüksekliği ile trafikte rahatlık sağlıyor. Yenilenen Qashqai'ye 45 bin 990 TL'den başlayan fiyatlarla sahip olabilirsiniz.
Tarık Metehan Bayram aracılığı ile
Link:
http://ekonomi.haberturk.com/otomotiv/haber/529514-sakin-bunu-yapmayin-yaptirtmayin