Gönderen Konu: Sakın bunu yapmayın, yaptırtmayın!  (Okunma sayısı 2595 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • !!! YERDEN GİDEN TOYOTACI !!!
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 163000
  • Model Yılı: '98
  • 31 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Sakın bunu yapmayın, yaptırtmayın!
« : Temmuz 07, 2010, 22:39:04 »
Otomobillerde sıcak havalarda en çok zorlanan aksam frenler. Frenlerinizi sağlıklı kullanmak için yapmamanız gerekenler



Sıcak havalar otomobiller için zararlı olmaya başladı. Özellikle ısınan hava otomobillerin lastiklerinde aşınmalara, fren sistemlerindeki tahribatları arttırmaya başladı. En büyük sorun olarak görünen ise fren sistemindeki tahribatlar. Bunun sebebi ise sürücülerin bilgi eksikliğinden kaynaklanıyor.

Sıcağın had safhaya ulaştığı noktalarda frenin verimli kullanılması gerekiyor. Yokuş inişlerinde motor freninden faydalanılıp aracı yavaşlatmak en doğrusu. Aksi takdirde balatalar, diskler ısınır frenler tutmamaya başlar. Hele ki bunun üzerine herhangi bir dinlenme tesisinde mola verdiğinizde hemen yıkamacının aşırı derecede ısınmış tekerlere ve disklere su tutması fren sisteminde tahribat yaratır.

Sıcak günlerde otomobiliniz normal bir sıcaklığa inmeden kesinlikle yıkamaya sokmayın! Yıkatmak zorunda kalırsanız da tekerleklerine su tutturmayın. Sıcak diskler soğuk su ile karşılaşınca özelliğini kaybeder ve yamulur. Bunun sonucunda frenlerde dengesizlik, frene basıldığında tiz bir ses çıkar. Problemin giderilmesi içinse diskler tornaya girer ya da yenisi ile değiştirilir.

Tornaya giren diskler ilk karşılaştığı su darbesinde yeniden eski haline döner. Bu sebepten dolayı disklerinizi orjinali ile değiştirmenizi tavsiye ederim. Fren balatalarınızı da orjinal almaya gayret gösterin. Aksi taktirde servise veya bakıma gittiğinizde cebinizden 400-500 TL çıkabilir.

NISSAN QASHQAI - TEST ARACI

1.5 DCI, 8 valf motora sahip otomobil tam manasıyla bir yakıt cimrisi. Test sırasında şehir içi (Okmeydanı, Yenibosna arası E-5 yoğun trafik) ve şehir dışı karma olarak harcadığı 100 km'de 4.6 litre yakıtla fabrika verilerinin altında yaktığı için takdiri hak etti. 1407 kg ağırlığa sahip olmasına rağmen aracın hızlanması da oldukça iyi düzeyde. Güvenlik sisteminin üst düzeyde tutulduğu Qashqai'yi trafikte daha çok göreceğiz.

 FOTOGALERİ İÇİN TIKLAYIN

MOTOR, MEKANİK
1.5, 8 valf DCI dizel motora sahip olan Qashqai, güç bakımından kesinlikle düşük değil. 8 valfe sahip otomobillerin süratli gitmediği ve istenileni vermediği gibi bir düşünce halk tarafından düşünülüyor. Ancak yeni nesil motorlar bu ön yargıları yıkıyor. 106 beygir güç üreten Qashqai gaza bastığınız andan itibaren kendisini belli ediyor. Kısa aralıklı vites geçişleri hızlanma süresini kısaltıyor. Bozuk yollarda da süspansiyonu oldukça tatmin edici.

İÇ MEKAN
İç mekanda deri kullanmayı tercih eden Qashqai, yumuşak ön konsolu, dijital çift bölgesi kliması, entegre navigasyon sistemi, yenilenen gösterge ekranı ilk etapta göze çarpıyor. Ön konsolda sadece basit kalan öğe ise havalandırma ünitesi. Çok basit bir şekilde dizayn edilmiş olması göze hoş görünmüyor. Cam tavanı bulunan Qashqai'nin arka camları siyah. Geniş ve rahat koltukları bulunan Qashqai'nin elektrikli koltuğunun Platinium serisinde bulunmaması da bir eksiklik olarak göze çarpıyor. Arkaya doğru alçalan tavan arka koltukta oturanlar için handikap olsa da cam tavan bunu kapatıyor. Güvenlik sisteminin had safhada olduğu Qashqai'de yüksek süratler içeriden hissedilmiyor.

DIŞ GÖRÜNÜM
Otomobilin dışından bakıldığında uzun bir kaput ve büyük jantlar göze çarpıyor. Ön kısımda yapılan değişiklikler Qashqai'yi daha da asileştirmiş. Mercekli farlar, petek tasarımlı havalandırma kanalı aracın albenisini yükseltmiş. Kaputtaki kaslı görünüm, 18 inçlik alüminyum alaşımlı gösterişli jantlar, büyük elektrikli dikiz aynaları ve tavan çıtaları Qashqai'yi tamamlamış.

Aracı kısaca tanımlamak gerekirse kullanırken zevk alıyorsunuz. 4x2 olmasına rağmen, arazide de sürücüsünü üzmeyen Qashqai'i, yerden yüksekliği ile trafikte rahatlık sağlıyor. Yenilenen Qashqai'ye 45 bin 990 TL'den başlayan fiyatlarla sahip olabilirsiniz.


Tarık Metehan Bayram aracılığı ile
Link:
http://ekonomi.haberturk.com/otomotiv/haber/529514-sakin-bunu-yapmayin-yaptirtmayin

Toyota Club Türkiye

Sakın bunu yapmayın, yaptırtmayın!
« : Temmuz 07, 2010, 22:39:04 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Sakın bunu yapmayın, yaptırtmayın!
« Yanıtla #1 : Temmuz 08, 2010, 10:11:16 »
Kaşkayiii değilde verdiği bilgi bence çok iyi benim gibi acemi olanlar için :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Sakın bunu yapmayın, yaptırtmayın!
« Yanıtla #2 : Temmuz 09, 2010, 00:08:36 »
Bilgiler çok faydalı geri kalan ise tamamen Nissan reklamı olmuş.
Burak Tolga Erdoğan Kardeşimizi Saygıyla Anıyoruz.
Bir zamanlar Yaris i vardı :S

Artık Corolla sı var :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '07
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Sakın bunu yapmayın, yaptırtmayın!
« Yanıtla #3 : Temmuz 09, 2010, 00:10:14 »
Paylaşım için teşekkürler Erdi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2007 Auris 1.6 Elegant - 5 İleri Mekanik
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 131000
  • Model Yılı: '07
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Sakın bunu yapmayın, yaptırtmayın!
« Yanıtla #4 : Temmuz 10, 2010, 20:34:09 »
Nissanlar'ın dizeli zaten Renault motor. Renault'u da takdir etmek gerekir  ;)   1.5 dci (Direct Common Rail Injection), Megane'larda da var..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Sakın bunu yapmayın, yaptırtmayın!
« Yanıtla #5 : Temmuz 11, 2010, 13:12:29 »
 fren sistemleri test edilirken en zor yol koşulları baz alınır,hele hele şimdiki sistemler kendini korumaya yönelik ileri derecede geliştirilmiş metallerden üretilir...
genelde diskler hava kanalcıklıdır,sebebi aşırı ısınmayı önlemektir.
mesela dur kalklı şehir trafiğinde seyreden bir araç su birikindisine girmemeli,jantlarına su değdirmemeli diyemeyiz,buda zor şartlardan birisi olduğuna göre problem olmayacaktır(ama,mümkünse yıkama tercihi ertelenebilir)...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • daihatsu yrv turbo 1.3 lt 140 hp
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Sakın bunu yapmayın, yaptırtmayın!
« Yanıtla #6 : Temmuz 11, 2010, 15:07:04 »
paylaşım için teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Two Brother One Fate (Babo'Leee And Toyota)
    • Otomobil'den Detay
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Sakın bunu yapmayın, yaptırtmayın!
« Yanıtla #7 : Temmuz 11, 2010, 19:10:05 »
bilgiler yararlı paylaşım için teşekkürler..
yuhya 1.400 kg arabada 1.5 8V dizel motor nasıl iyi olabilir.
Bana saygı nutuğu atanlar.Önce kendi yaşınıza fiziki olarak değil,Beyin olarak gelin.....
http://fc04.deviantart.net/fs12/i/2006/301/c/5/Toyota_Trueno_AE86__by_AEvsFD.gif

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 94000
  • Model Yılı: '08
  • 46 kere teşekkür etti
  • 44 kere teşekkür edildi
Ynt: Sakın bunu yapmayın, yaptırtmayın!
« Yanıtla #8 : Temmuz 11, 2010, 21:45:04 »
verdiğin bilgiler için teşekkürler.
Her şey suretin suretinin sureti...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Sakın bunu yapmayın, yaptırtmayın!
« Yanıtla #9 : Temmuz 12, 2010, 18:41:27 »
Paylaşım için teşekkürler
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Sakın bunu yapmayın, yaptırtmayın!
« Yanıtla #10 : Temmuz 12, 2010, 20:10:13 »
fren sistemleri test edilirken en zor yol koşulları baz alınır,hele hele şimdiki sistemler kendini korumaya yönelik ileri derecede geliştirilmiş metallerden üretilir...
genelde diskler hava kanalcıklıdır,sebebi aşırı ısınmayı önlemektir.
mesela dur kalklı şehir trafiğinde seyreden bir araç su birikindisine girmemeli,jantlarına su değdirmemeli diyemeyiz,buda zor şartlardan birisi olduğuna göre problem olmayacaktır(ama,mümkünse yıkama tercihi ertelenebilir)...

Fren sistemleri genelde en adi döküm malzemesinden üretilir.
Ancak iyi fren sistemlerinde kalite ve isil islemden gecirilmis malzeme bulunur.
Frenleri o yüzden gözünüzde büyütmeyin.

Fren diskleri cok sicakken araci yikamak veya birden bire suya girmek fren disklerinde yamulmaya yol acabilir.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis 2005 1,6 : Öğretmen
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Sakın bunu yapmayın, yaptırtmayın!
« Yanıtla #11 : Temmuz 12, 2010, 20:13:24 »
Evet, yaz  ya da kış hiç farketmez yoldan geldiğimde ısınmış balata ve disklerimin bozulmaması için asla yıkama yaptırmam, yaptırmak zorunda kalırsam da tekerleklere su tutturmam. Bu önemli konuda bilgi verdiğiniz için teşekkürler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Sakın bunu yapmayın, yaptırtmayın!
« Yanıtla #12 : Temmuz 15, 2010, 00:45:59 »
Paylasım ıcın tesekkurler