Gönderen Konu: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi  (Okunma sayısı 716816 defa)

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 230000
  • Model Yılı: '97
  • 21 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2640 : Nisan 29, 2015, 07:58:12 »
Mehmet Bey;
Öncelikle günaydın.
Benim sorunum veya sorun olarak gördüğüm olay akl marka lpg kitinin enjektör sesini motor ısındıktan sonra içeri fazla ses vermesi.
Araacım 98 model avensis. Önceki aracım 97 model corolla gli idi onda brc my11 kit vardı onun enjektörleride sesliydi ama içeri ses vermiyordu.
şimdiki aracımda sesin fazla olduğunu düşünüyorum normalmidir? kitin garantisi dolmadı henüz değişmesi icab ederse garanti kapsamında değişim yapılır mı?
Teşekkür ederim.
CESARETLE ATILAN İLK ADIMLAR BÜYÜK BAŞARILARIN MÜJDECİSİDİR.

Toyota Club Türkiye

Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2640 : Nisan 29, 2015, 07:58:12 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2641 : Nisan 30, 2015, 20:44:02 »
Ertan Bey Merhaba  ;

AKL enjektörleri 3 ohm valtektir ve bu enjektör sesli çalışmaz. İçeriye ses geliyorsa muhtemelen enjektör rail hattı motor bloğu üzerinde bir yere temas ediyordur. Şayet temas olmayıp enjektör ses yapıyorsa enjektörünüzde sorun var demektir , değişimi ile sorununuz düzelecektir. Selamlar...

Mehmet Bey;
Öncelikle günaydın.
Benim sorunum veya sorun olarak gördüğüm olay akl marka lpg kitinin enjektör sesini motor ısındıktan sonra içeri fazla ses vermesi.
Araacım 98 model avensis. Önceki aracım 97 model corolla gli idi onda brc my11 kit vardı onun enjektörleride sesliydi ama içeri ses vermiyordu.
şimdiki aracımda sesin fazla olduğunu düşünüyorum normalmidir? kitin garantisi dolmadı henüz değişmesi icab ederse garanti kapsamında değişim yapılır mı?
Teşekkür ederim.
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 62000
  • Model Yılı: '12
  • 1 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2642 : Mayıs 01, 2015, 19:31:17 »
2012 1.6 otomatik vites usta romano takalım sorunsuz ve sessiz bir sistem tamamen italyan diyor sizce nasıl ustam

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 14 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2643 : Mayıs 01, 2015, 23:49:53 »
Yeri doğrumu bilmiyorumda gasitaly diye lpg markası varmış hiç duymadım daha önce. Bu lpg markası iyimidir prinsi aratırmı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2644 : Mayıs 02, 2015, 00:20:41 »
Yeri doğrumu bilmiyorumda gasitaly diye lpg markası varmış hiç duymadım daha önce. Bu lpg markası iyimidir prinsi aratırmı?
Prins kadar kaliteli değil ama dandikte değil ..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2645 : Mayıs 02, 2015, 09:43:47 »
Ahmet Bey Merhaba ;
Romano AEB yazılım kullanır bunun dışında kendine özgü enjektörleri var. Ürün kötü bir ürün değil lakin servis ağı ve satış sonrası için çok tavsiye etmiyorum. O fiyatlara servis ağı daha yaygın bir ürün tercih edebilirsiniz.

2012 1.6 otomatik vites usta romano takalım sorunsuz ve sessiz bir sistem tamamen italyan diyor sizce nasıl ustam

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 02, 2015, 09:45:21
Abdullah Bey Merhaba ;
Gasitaly ve prins kesinlikle aynı sınıfın ürünü değil arada çok fark var. Kıyaslamayı Atiker , lovato vb ürünler ile yapabileceğiniz bir ürün. Benim tavsiyem BRC'dir.

Yeri doğrumu bilmiyorumda gasitaly diye lpg markası varmış hiç duymadım daha önce. Bu lpg markası iyimidir prinsi aratırmı?
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2646 : Mayıs 02, 2015, 10:11:44 »
Merhabalar şu aralar aracıma lpg taktırıp taktırmamak arasında git gel yaşıyorum. Aracımın 20.000 bin bakımı geldi. Eğer Lpg taktırmaya karar verirsem bakımı montajdan öncemi yoksa sonramı yaptırmam da fayda var.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • Doğa Fotoğrafçısı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 83000
  • Model Yılı: '11
  • 149 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2647 : Mayıs 02, 2015, 12:07:20 »
Merhabalar şu aralar aracıma lpg taktırıp taktırmamak arasında git gel yaşıyorum. Aracımın 20.000 bin bakımı geldi. Eğer Lpg taktırmaya karar verirsem bakımı montajdan öncemi yoksa sonramı yaptırmam da fayda var.
bence hiç taktırma. senin araba çok mu yakıyor ki lpg taktıracaksın :)
2011 MODEL TOYOTA COROLLA 1,6 COMFORT EXTRA TAM OTOMATİK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2648 : Mayıs 02, 2015, 15:11:13 »
bence hiç taktırma. senin araba çok mu yakıyor ki lpg taktıracaksın :)
Arabayı kullandığım güzargahtan ötürü 9-10 lt ortalamam var :)
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2649 : Mayıs 03, 2015, 19:57:54 »
Merhaba Mehmet Bey
Periyodik bakım sonrası lpg montajını yaptırabilirsiniz. LPG'li güzel günler dilerim.

Merhabalar şu aralar aracıma lpg taktırıp taktırmamak arasında git gel yaşıyorum. Aracımın 20.000 bin bakımı geldi. Eğer Lpg taktırmaya karar verirsem bakımı montajdan öncemi yoksa sonramı yaptırmam da fayda var.
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2650 : Mayıs 04, 2015, 15:01:07 »
Benim sorum şu olacak, bizde 15.000 km geldik benzinle devam ediyoruz. Fakat bu yakıt fiyatları LPG düşündürüyor
Geçen günlerde bi kaç ölçüm yaptım, şehir içinde (ilçede) evden bir yere gidip gelince en fazla 5 km yol var, en uzun mesafesi ise 10 km
Şehir içi bu rakamlarla LPG ne kadar önerilir? Şehirler arası 100 lira ile 330 km yol gittik. Şehirlerarası LPG ile düşer bu rakamlar ama şehir içinde 35 derecede gaza geçiyor diye biliyorum, yol durumu ise kesinlikle bir çıkış ve iniş var. Ne dersiniz?
Mesela ben evdeyken arada sırada üst devirlerde kullanırım, 4.500 devirden sonra benzine geçmesi için ayarlama yapılabiliyor mu?
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 62000
  • Model Yılı: '12
  • 1 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2651 : Mayıs 04, 2015, 21:38:33 »
Romano yu takdırdım usta kendi aracını gösterdi o bile romano takmış adam brc lavato atiker romano bayiligi var vardır birbildigi dedim şu an cok sessiz hiç ses yok sorunsuz bakalım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2652 : Mayıs 04, 2015, 22:28:19 »
Mehmet bey merhabalar. Aracim 2006 corolla 1.6 sol otomatik. 5700km de brc my11 takildi. Aracim suan 33 bin kmde. Artik araci aktif olarak kullaniyorum. Ve uzun yolda devirli kullaniyorum. 3500 devir ustu. Ve kisa zamanda subaplari elime alacagimi dusunuyorum. Subap yaglama sistemini tavsiye edermisiniz?
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2653 : Mayıs 05, 2015, 01:17:21 »
Merhaba Mehmet Bey
Periyodik bakım sonrası lpg montajını yaptırabilirsiniz. LPG'li güzel günler dilerim.

Teşekkürler. Bir sorum daha var. Prinsis silverline da obd özelliği mevcutmu.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • İskender ERSÖZ
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '12
  • 49 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2654 : Mayıs 05, 2015, 08:47:58 »
Mehmet bey merhaba,
Belki benim sorumu başlarda mutlaka soran olmuştur.Ama  formu okumaya şu an fırsatım yok.2012 Avensisim var.LPG taktırmak düşüncem var.Ama çevremden araba ağır LPG de çok bayılır diyorlar.Ayrıca bundan önceki arabama (Honda Cıvıc)  LPG taktırdıktan sonra hiç yağ eksiltmeyen araba (7 yıldır hiç yağ eksiltmedi.) 5 bin km sonra yağ eksiltmeye başladı,bu sebeble çok tereddütlerim var.Lütfen bilgi verirmisiniz.Saygılarımla..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2655 : Mayıs 05, 2015, 08:58:19 »
Prins'in her iki ürününde de OBD özelliği yok.

Teşekkürler. Bir sorum daha var. Prinsis silverline da obd özelliği mevcutmu.

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 05, 2015, 09:10:38
Merhabalar ;
Subab yağlama sistemlerini önermiyorum , faydası olduğunu da düşünmüyorum aksine bu cihazların ticari kazanç sağlamak amacıyla satışının da bazı kimseler tarafından yapıldığını düşünüyorum.Piyasada lpg montajı yaptırana bu cihazların hediye bile edildiğini duyuyoruz burdan da anlayabiliriz ki piyasada bir çok farklı yağlama sistemi mevcut ve bunların büyük bir kısmının fiyatı oldukça düşük olmalı ki hediye dahi ediliyor.
Öncelikle piyasadaki bir çok yağlama sistemi emme manifoltundan vakum beslemeli olarak tek kanaldan gönderiliyor ; diyelim ki bu mucizevi yağ subablarda koruma yapıyor !
Vakum yoluyla tek kanaldan verilen bu yağ her silindire nasıl eşit ölçüde gönderiliyor? Bogaz kelebeğinin gerisinde ortak noktadan verilen bu yağ her silindire eşit gidemez!Hadi eşit gittiğini düşünelim peki silindire gönderilen bu yağ her devirde eşit yağ püskürtüyor ama silindirlerdeki yanma oranları ve ısısı her devirde aynı değil ki !!! 2.000 RPM de gönderdiğiniz yağı 5.000 RPM de de aynı oranda gönderiyorsunuz sizce her devirde aynı miktarın gönderilmesi ne kadar mantıklı?
Şimdi bunun da farklı devirlerde farklı oranda ve farklı silindirlerden gönderildiğini düşünelim (pahalı bir markanın yağlama sisteminin yaptığı gibi )
 Subap yağlama sistemi emme manifoldu üzerinden emme subaplarına bir miktar yağ gönderiyor ve bu içeriği %100 bilinmeyen yağın subaplara yapışıp ,subab üzerinde koruyucu bir tabaka oluşturacağı ya da soğumaya neden olacağı varsayılıyor. Yağın miktarı ve fiyatı da ayrı bir olay , binlerce kilometre sonunda biten yağın miktarı bir kaç litre ve bu bir kaç litre yağın fiyatı da hiç de ucuz değil . 4 silindire bölerseniz ve ortalama olarak 2500 devirde giden bir aracın her bir pistonunda saniyede 50 ye yakın patlama olduğunu hesaplanırsa nasıl bir soğuma olacak o da merak konusu !

Hadi buna da tamam dedik , bu mucizevi yağ bir koruma hatta soğuma meydana getirdi Peki, ŞİMDİ DİKKAT!!! Emme subabları bu yağ sayesinde korundu peki EKSOZ SUBABLARI NE OLDU???

Yağ emme manifoldundan sübaba verildi, hadi sübap o kısacık zaman aralığında bir miktar soğudu varsayalım. Ardından buji çaktı, patlama-yanma gerçekleşti ve içeriye giren bir miktarcık yağ yandı gitti... Pekiii, egzoz sübapları NE OLACAK?

Emme subaplarını korumayı başarsanız bile EKSOZ sübapları yine öngörülen zamanda eriyip gidecek. Sadece egzoz subapları da değil, subap yatakları ve ilerleyen zamanda silindir kapağı da mutlaka zarar görecek. Peki emme subapları daha az zarar gördü diye motor kapağı bir kez açılınca sadece egzoz subapları mı değiştirilir? Tabii ki hayır! 16 valfin hepsi de takım olarak değişir!

Peki sübap yağlama sisteminin faydası nerede kaldı? Neye yaradı?


Yağlama sistemlerini kesinlikle önermiyorum başta da dediğim gibi bir işe yaradığını da düşünmüyorum , Siz bir aracı yanlış sistem ve yanlış ayar ile yürütürseniz fakir karışımdan dolayı ister yağlama sistemi ister ballama sistemi ister ne sistemi olursa olsun o subablar aşınır.Burda subabı korumak içinaracı doğru AFR ile yürütmeniz gerekiyor ,bunun içinde doğru ürün doğru montaj ve doğru kalibrasyon gerekir

 


Mehmet ÖZENÇ
BRC Bölge Bayi ve Bölge Teknik Sorumlusu
BRC Çorum Yetkili Servisi


Mehmet bey merhabalar. Aracim 2006 corolla 1.6 sol otomatik. 5700km de brc my11 takildi. Aracim suan 33 bin kmde. Artik araci aktif olarak kullaniyorum. Ve uzun yolda devirli kullaniyorum. 3500 devir ustu. Ve kisa zamanda subaplari elime alacagimi dusunuyorum. Subap yaglama sistemini tavsiye edermisiniz?
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2656 : Mayıs 05, 2015, 09:17:30 »


Prins'in her iki ürününde de OBD özelliği yok.

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 05, 2015, 09:10:38
Merhabalar ;
Subab yağlama sistemlerini önermiyorum , faydası olduğunu da düşünmüyorum aksine bu cihazların ticari kazanç sağlamak amacıyla satışının da bazı kimseler tarafından yapıldığını düşünüyorum.Piyasada lpg montajı yaptırana bu cihazların hediye bile edildiğini duyuyoruz burdan da anlayabiliriz ki piyasada bir çok farklı yağlama sistemi mevcut ve bunların büyük bir kısmının fiyatı oldukça düşük olmalı ki hediye dahi ediliyor.
Öncelikle piyasadaki bir çok yağlama sistemi emme manifoltundan vakum beslemeli olarak tek kanaldan gönderiliyor ; diyelim ki bu mucizevi yağ subablarda koruma yapıyor !
Vakum yoluyla tek kanaldan verilen bu yağ her silindire nasıl eşit ölçüde gönderiliyor? Bogaz kelebeğinin gerisinde ortak noktadan verilen bu yağ her silindire eşit gidemez!Hadi eşit gittiğini düşünelim peki silindire gönderilen bu yağ her devirde eşit yağ püskürtüyor ama silindirlerdeki yanma oranları ve ısısı her devirde aynı değil ki !!! 2.000 RPM de gönderdiğiniz yağı 5.000 RPM de de aynı oranda gönderiyorsunuz sizce her devirde aynı miktarın gönderilmesi ne kadar mantıklı?
Şimdi bunun da farklı devirlerde farklı oranda ve farklı silindirlerden gönderildiğini düşünelim (pahalı bir markanın yağlama sisteminin yaptığı gibi )
 Subap yağlama sistemi emme manifoldu üzerinden emme subaplarına bir miktar yağ gönderiyor ve bu içeriği %100 bilinmeyen yağın subaplara yapışıp ,subab üzerinde koruyucu bir tabaka oluşturacağı ya da soğumaya neden olacağı varsayılıyor. Yağın miktarı ve fiyatı da ayrı bir olay , binlerce kilometre sonunda biten yağın miktarı bir kaç litre ve bu bir kaç litre yağın fiyatı da hiç de ucuz değil . 4 silindire bölerseniz ve ortalama olarak 2500 devirde giden bir aracın her bir pistonunda saniyede 50 ye yakın patlama olduğunu hesaplanırsa nasıl bir soğuma olacak o da merak konusu !

Hadi buna da tamam dedik , bu mucizevi yağ bir koruma hatta soğuma meydana getirdi Peki, ŞİMDİ DİKKAT!!! Emme subabları bu yağ sayesinde korundu peki EKSOZ SUBABLARI NE OLDU???

Yağ emme manifoldundan sübaba verildi, hadi sübap o kısacık zaman aralığında bir miktar soğudu varsayalım. Ardından buji çaktı, patlama-yanma gerçekleşti ve içeriye giren bir miktarcık yağ yandı gitti... Pekiii, egzoz sübapları NE OLACAK?

Emme subaplarını korumayı başarsanız bile EKSOZ sübapları yine öngörülen zamanda eriyip gidecek. Sadece egzoz subapları da değil, subap yatakları ve ilerleyen zamanda silindir kapağı da mutlaka zarar görecek. Peki emme subapları daha az zarar gördü diye motor kapağı bir kez açılınca sadece egzoz subapları mı değiştirilir? Tabii ki hayır! 16 valfin hepsi de takım olarak değişir!

Peki sübap yağlama sisteminin faydası nerede kaldı? Neye yaradı?


Yağlama sistemlerini kesinlikle önermiyorum başta da dediğim gibi bir işe yaradığını da düşünmüyorum , Siz bir aracı yanlış sistem ve yanlış ayar ile yürütürseniz fakir karışımdan dolayı ister yağlama sistemi ister ballama sistemi ister ne sistemi olursa olsun o subablar aşınır.Burda subabı korumak içinaracı doğru AFR ile yürütmeniz gerekiyor ,bunun içinde doğru ürün doğru montaj ve doğru kalibrasyon gerekir

 


Mehmet ÖZENÇ
BRC Bölge Bayi ve Bölge Teknik Sorumlusu
BRC Çorum Yetkili Servisi

Verdiginiz bu aydinlatici bilgi icin tesekkur ederim. Yaglama sisteminin teknigini bilmedigim icin sizin gibi konusamamistim. Yaglama sisteminin mantigini anlattiktan sonra hak verdim dediklerinize.
Teşekkurler.
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '23
  • 278 kere teşekkür etti
  • 474 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2657 : Mayıs 05, 2015, 09:19:14 »
Mehmet bey 27 nisanda özelden mesaj atmıştım cevaplarsanız memnun olurum. İyi çalışmlar
2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2658 : Mayıs 05, 2015, 09:19:31 »
Merhaba Kaan Bey ;

Anladığım kadarıyla 2 sorunuz var;
1)LPG Geçiş Sıcaklığı : Aracınız yaklaşık 5 saniyede 1 derecede ısınır  (dakikada 12 derece) bu durumda havanın ve buna bağlı olarak motor ısınızın 0 derece olduğunu var sayarsak bu durumda aracınız 3 dakikada LPG'ye geçecektir , yazın bu geçiş daha da kısa mesafelerde gerçekleşecek.

2)Yüksek Devirlerde LPG : Aracınıza BRC montajı yaptırdığınızda VSR özelliği aktif edilirse ,  4.500 RPM üzerinde aracınız %15 benzin %85 LPG ile kullanabilirsiniz . Bu sayade alt devirlerde %100 LPG ile tasarruf , üst devirlerde LPG + Benzin ile tasarruf ve koruma elde edersiniz. Selamlar...


Benim sorum şu olacak, bizde 15.000 km geldik benzinle devam ediyoruz. Fakat bu yakıt fiyatları LPG düşündürüyor
Geçen günlerde bi kaç ölçüm yaptım, şehir içinde (ilçede) evden bir yere gidip gelince en fazla 5 km yol var, en uzun mesafesi ise 10 km
Şehir içi bu rakamlarla LPG ne kadar önerilir? Şehirler arası 100 lira ile 330 km yol gittik. Şehirlerarası LPG ile düşer bu rakamlar ama şehir içinde 35 derecede gaza geçiyor diye biliyorum, yol durumu ise kesinlikle bir çıkış ve iniş var. Ne dersiniz?
Mesela ben evdeyken arada sırada üst devirlerde kullanırım, 4.500 devirden sonra benzine geçmesi için ayarlama yapılabiliyor mu?

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 05, 2015, 09:22:55
Merhaba İskender Bey ;
Aracınız BRC ile %100 uyumludur . 2011 yılında montajını yaptığım Avansis 200.000 KM'yi aşkın hala  LPG ile devam etmekte. Gönül rahatlığıyla aracına dönüşüm yaptırabilirsiniz. Tabi doğru ürün , doğru montaj ve doğru kalibrasyon ile bu aracı yürütmek gerek.
Motorun yağ eksiltmesi ile LPG'nin bağlantısı yoktur. Selamlar...

Mehmet bey merhaba,
Belki benim sorumu başlarda mutlaka soran olmuştur.Ama  formu okumaya şu an fırsatım yok.2012 Avensisim var.LPG taktırmak düşüncem var.Ama çevremden araba ağır LPG de çok bayılır diyorlar.Ayrıca bundan önceki arabama (Honda Cıvıc)  LPG taktırdıktan sonra hiç yağ eksiltmeyen araba (7 yıldır hiç yağ eksiltmedi.) 5 bin km sonra yağ eksiltmeye başladı,bu sebeble çok tereddütlerim var.Lütfen bilgi verirmisiniz.Saygılarımla..

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 05, 2015, 09:26:13
Merhaba Selman Bey ;

Özel mesajlara bakmadığım için mesajınız dikkatimden kaçmış. Şimdi cevap gönderdim. Selamlar...

Mehmet bey 27 nisanda özelden mesaj atmıştım cevaplarsanız memnun olurum. İyi çalışmlar

ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • İskender ERSÖZ
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '12
  • 49 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2659 : Mayıs 05, 2015, 13:44:27 »
Alakanıza teşekkür ederim. Mehmet bey