Gönderen Konu: İçten yanmalı motorlarda hidrojen yakıtının kullanılması  (Okunma sayısı 8951 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: İçten yanmalı motorlarda hidrojen yakıtının kullanılması
« Yanıtla #20 : Temmuz 04, 2010, 18:38:47 »
Mehmet, Honda Clarity hidrojenle oksijeni birlestirilince ortaya cikan elektrikle calisiyormus.Icten yanmali motor yok, egzos gazi yerine de su var.Araba da su an kullaniliyor.En pratigi bu degil mi?

Evet Ahmet hocam, şu anda hidrojen açısından en mantıklısı elektrik motorlular. İçten yanmalı motor açısında çok pratik birşey değil; çünkü aracın devasa boyutlarda olması lazım. Dediğin aracı sen fotoğraf ekleyene kadar bilmiyordum, ancak internetten araştırdığım kadarıyla çok iyi özelliklere sahip :)
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Toyota Club Türkiye

Ynt: İçten yanmalı motorlarda hidrojen yakıtının kullanılması
« Yanıtla #20 : Temmuz 04, 2010, 18:38:47 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: İçten yanmalı motorlarda hidrojen yakıtının kullanılması
« Yanıtla #21 : Temmuz 04, 2010, 18:40:26 »
  Böyle araçlar var ama işletimleri çok pahalı. Üstelik depoda duran hidrojen de bildiğim kadarı ile belli sürede uçuyor (yanılıyorda olabilirim).
 Çeşitli materyallerden oluşan katmanlar var ve oradan su geçirilince (katmana elektrik de veriliyor) katmanlardan oksijen geçemiyor ve böylece hidrojen ayrılmış oluyor. Sanırım geçirgenlik (atom boyutları) derecesi ile bu sağlanıyor. Ama dediğim gibi yeterli miktarda hidrojen üretmek için Mehmet'in de vurguladığı gibi büyük ve ağır ortamlar gerekli. Yani üretimide, depolamasıda biraz maliyetli şu an için. Zaten Mehmet'in de belirttiği gibi çalışmalar daha pratik yollar bulmak üzerine.
 Gelecekte elekrik motorlarının kullanılmasının yanında otomobillerde 4 adet (her tekerleğe bir motor) elektrikli motor olacak.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: İçten yanmalı motorlarda hidrojen yakıtının kullanılması
« Yanıtla #22 : Temmuz 04, 2010, 20:28:50 »
Evet Ahmet hocam, şu anda hidrojen açısından en mantıklısı elektrik motorlular. İçten yanmalı motor açısında çok pratik birşey değil; çünkü aracın devasa boyutlarda olması lazım. Dediğin aracı sen fotoğraf ekleyene kadar bilmiyordum, ancak internetten araştırdığım kadarıyla çok iyi özelliklere sahip :)

Yalniz arac satilmiyormus, Honda ayligini 600 dolara bir iki sehirde kiraliyormus(lease).Demek ki teknoloji henuz ucuz uretim asamasina gelmedi. :(  Benzini cok tuketen ulkeler Turkiye'deki gibi yuksek vergi koysalar alternatif enerji kaynaklari kisa zamanda gelistirilir ve ekonomik hale gelir...
  Böyle araçlar var ama işletimleri çok pahalı. Üstelik depoda duran hidrojen de bildiğim kadarı ile belli sürede uçuyor (yanılıyorda olabilirim).
 Çeşitli materyallerden oluşan katmanlar var ve oradan su geçirilince (katmana elektrik de veriliyor) katmanlardan oksijen geçemiyor ve böylece hidrojen ayrılmış oluyor. Sanırım geçirgenlik (atom boyutları) derecesi ile bu sağlanıyor. Ama dediğim gibi yeterli miktarda hidrojen üretmek için Mehmet'in de vurguladığı gibi büyük ve ağır ortamlar gerekli. Yani üretimide, depolamasıda biraz maliyetli şu an için. Zaten Mehmet'in de belirttiği gibi çalışmalar daha pratik yollar bulmak üzerine.
 Gelecekte elekrik motorlarının kullanılmasının yanında otomobillerde 4 adet (her tekerleğe bir motor) elektrikli motor olacak.

Hakan, Honda'nin araci elektrik kullanmiyor, hidrojenden elektrik uretiyor.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: İçten yanmalı motorlarda hidrojen yakıtının kullanılması
« Yanıtla #23 : Temmuz 04, 2010, 20:41:24 »
  Anladım, ama yine ağırlığa sahip bir sistem kullanıyorlar, yakıt hücresi sanırım. Bunların verimliliği ne düzeyde acaba?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: İçten yanmalı motorlarda hidrojen yakıtının kullanılması
« Yanıtla #24 : Temmuz 04, 2010, 20:44:21 »
  Anladım, ama yine ağırlığa sahip bir sistem kullanıyorlar, yakıt hücresi sanırım. Bunların verimliliği ne düzeyde acaba?
Evet Hakan hocam, bir çeşit yakıt hücresi. İnternetten öğrenebildiğim kadarıyla 100kw (136beygir) lik bir güç üretiyormuş. Oldukça verimli görünüyor
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: İçten yanmalı motorlarda hidrojen yakıtının kullanılması
« Yanıtla #25 : Temmuz 04, 2010, 20:49:27 »
  Bildiğim kadarı ile (yanılıyorda olabilirim) araç çalışmasada belli sürede o yakıt boşalıyor kendi kendine. Birde ağırlığı ne acaba o hücrelerin. Sanırım elektroliz ünitelerinin biraz farklı yapıdaki hali bu hücrelerde. Birde içinde (yakıt hücresinin) kullandıkları yarı geçirgen (öyle zannediyorum) maddeler ne?
 Ar Ge gerçekten çok az yapılıyor bence bu sıralar krizin de etkisi ile.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: İçten yanmalı motorlarda hidrojen yakıtının kullanılması
« Yanıtla #26 : Temmuz 04, 2010, 20:55:40 »
  Bildiğim kadarı ile (yanılıyorda olabilirim) araç çalışmasada belli sürede o yakıt boşalıyor kendi kendine. Birde ağırlığı ne acaba o hücrelerin. Sanırım elektroliz ünitelerinin biraz farklı yapıdaki hali bu hücrelerde. Birde içinde (yakıt hücresinin) kullandıkları yarı geçirgen (öyle zannediyorum) maddeler ne?
 Ar Ge gerçekten çok az yapılıyor bence bu sıralar krizin de etkisi ile.
Doğru biliyorsun Hakan hocam, zaten depolamadaki en büyük sorun da buradan geliyor (Tabii birkaç farklı şekilde depolanabiliyor ama tam olarak uzun süreli sağlıklı bir depolama yapılamıyor). Tam emin değilim ama yaklaşık 75 ~ 150kg arasında olabilir, daha önce kısmi olarak üzerine çalıştığımız bir konuydu ve bu hücreler pek uzun ömürlü değiller :(
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: İçten yanmalı motorlarda hidrojen yakıtının kullanılması
« Yanıtla #27 : Temmuz 04, 2010, 21:03:56 »
  Yerçekimi bile enerji üretmek için kullanılabilir. Bunlara kafa yorması çok zevkli ve dünyanın geleceği için faydalı aslında.

 Mesela kimisine zihnisinir gelebilecek ama bence bilimde en olmayacak şeyi bile masaya yatırmanın mantıklı olduğunu gösteren bir projeyi anlatayım izninizle. Uzay istasyonlarına roketler ile değil asansör sistemi ile çıkılmayı sağlayacak projeler bile mevcut.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Durum: Sakin
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 22 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: İçten yanmalı motorlarda hidrojen yakıtının kullanılması
« Yanıtla #28 : Temmuz 05, 2010, 09:59:59 »
  Yerçekimi bile enerji üretmek için kullanılabilir. Bunlara kafa yorması çok zevkli ve dünyanın geleceği için faydalı aslında.

 Mesela kimisine zihnisinir gelebilecek ama bence bilimde en olmayacak şeyi bile masaya yatırmanın mantıklı olduğunu gösteren bir projeyi anlatayım izninizle. Uzay istasyonlarına roketler ile değil asansör sistemi ile çıkılmayı sağlayacak projeler bile mevcut.
Hakan Abi, 1 kat çıkmak için asansör kullanılır mı ya :D.
397-393-389-385-381 yok dolacak gibi değil.