1-Rot ayarı konusunda aklıma takılan bir konu var yorumlarınızı merak ediyorum. Yeni bir aracı sıfır lastikler ve rot ayarı sorunsuz olarak alıyorsunuz, daha sonra lastikler eskiyince ve farklı aşınınca , ilave başka sebeplerden de kaynaklanan bir sağa sola çekme işlemi çıkınca rot ayarı yaptırıyorsunuz, yani aracta mekanik bir karşı düzeltme yapılıyor.
Daha sonra yeni lastik alıp önlere taktığınzda benim ilk aklıma gelen daha önce bozuk lastiğe göre yapılan düzeltmenin geri alınması gerektini düşünmüştüm ama lastikçi bunun gerekli olmadığını söylemişti , gerçekten de yeni lastikleri takınca bu sefer aksi yöne bir çekme gibi bir şey hissetmemiştim , araç normal düz çizgisinde gidiyordu. Peki bu durumda daha önce yapılan düzeltme ayarı nereye gitti bunu anlamamıştım ama ben nereye gittiği belli omayan şeyin , direksiyonun sıfır dıuruşunda hafif sağa ya da sola bir kaç derecelik dönük durma olarak algıladım(doğru-yanlış olabilir) ve öyle yorumlamıştım. Bunlar eski aracımda olmuştu. Yorumlarınız nedir?
2- Sanayide rot ayarları yaptırınca , bu esnada toe-in ayarlarını da kontrolsuz olarak bir miktar değiştiriyorlar mı? eğer öyleyse araç verileri ellerinde muhtemelen olmadığına göre neye göre ayar yapılıyor?