Gönderen Konu: ROT ayarı ve yeni lastik hakkında  (Okunma sayısı 1983 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
ROT ayarı ve yeni lastik hakkında
« : Temmuz 01, 2010, 23:21:27 »
1-Rot ayarı konusunda aklıma takılan bir konu var yorumlarınızı merak ediyorum. Yeni bir aracı sıfır lastikler ve  rot ayarı sorunsuz olarak alıyorsunuz, daha sonra lastikler eskiyince ve farklı aşınınca , ilave başka sebeplerden de kaynaklanan bir sağa sola çekme işlemi çıkınca rot ayarı yaptırıyorsunuz, yani aracta mekanik bir karşı düzeltme yapılıyor.
 Daha sonra yeni lastik alıp  önlere taktığınzda benim ilk aklıma gelen daha önce bozuk lastiğe göre yapılan düzeltmenin geri alınması gerektini düşünmüştüm ama lastikçi bunun gerekli olmadığını söylemişti , gerçekten de yeni lastikleri takınca bu sefer aksi yöne bir çekme gibi bir şey hissetmemiştim , araç normal düz çizgisinde gidiyordu. Peki bu durumda daha önce yapılan düzeltme ayarı nereye gitti bunu anlamamıştım ama ben nereye gittiği belli omayan şeyin , direksiyonun sıfır dıuruşunda hafif sağa ya da sola bir kaç derecelik dönük durma olarak algıladım(doğru-yanlış olabilir) ve öyle yorumlamıştım. Bunlar eski aracımda olmuştu.  Yorumlarınız nedir?

2- Sanayide rot ayarları yaptırınca , bu esnada toe-in ayarlarını da kontrolsuz olarak bir miktar değiştiriyorlar mı? eğer öyleyse araç verileri ellerinde muhtemelen olmadığına göre neye göre ayar yapılıyor?


Toyota Club Türkiye

ROT ayarı ve yeni lastik hakkında
« : Temmuz 01, 2010, 23:21:27 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: ROT ayarı ve yeni lastik hakkında
« Yanıtla #1 : Temmuz 02, 2010, 10:35:58 »
  Araç fabrika verileri ellerinde olması lazım.
 Rot ayarındaki bozulma sadece lastik aşınmasına bağlı olmayabilir. Ayrıca kullanılan yolun genel durumuna göre de sağ ve sol lastikler ile bunların iç ve dış bölümleri farklı aşınabilir.
 Direksiyon ile ön aks arasında hafif bir boşluk bilerek bırakılır. Bu yol konforu ve güvenliği için gereklidir. Yoksa yoldaki en ufak eğim içeride hissedilirdi. Bu küçük boşluk sayesinde ön lastikler yolun eğimine ayak uydurabilir.