Gönderen Konu: AE101 küçük yeni bir modifikasyon girişimi  (Okunma sayısı 1895 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
AE101 küçük yeni bir modifikasyon girişimi
« : Haziran 21, 2010, 13:43:17 »
Arkadaşlar ben araca hız sabitleyci (çakma cruise control) sistemi yapmaya karar verdim gaz kelebeğine metric 6 bir mil ve 4 cm çapında bir silindir ilave ederek bu silindir üzerine elektro manyetik olarak mıknatıslı bir fren sistemi düşünmeye başladım. Belirli bir hızda gider iken bir buton yardımı ile elektromanyetlik bobine elektirik gidicek ve gaz kelebeğini olduğu konumda sabit tutucak frene veya butona tekrar basıldığında elektromanyetik bobine giden  enereji kesilerek silindir serbest kalıcak ve yük tekrardan gaz pedalına kalıp herşey manuel e dönebilecek bu sistemi bizim buralar fazla dağ tepe olmadığı için (trakya) da kullanabilirim diye düşündüm.
Kısacası sistem mekanik olarak kampanalı fren sistemi şeklinde çalışacak.Devreye girip çıkma şekli elektronik kısmı rölenin mühürlenmesi ve frene basıldığında mühürün bozulması şeklinde olucak.

Sizden istediğim bu işin artı ve eksileri hakkında görüşlerinizi belirtmeniz.

Toyota Club Türkiye

AE101 küçük yeni bir modifikasyon girişimi
« : Haziran 21, 2010, 13:43:17 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 küçük yeni bir modifikasyon girişimi
« Yanıtla #1 : Haziran 21, 2010, 13:54:01 »
Tolga dediğin şey pek uygulanabilir değil,

ilk önce sebebi şu,

sen şimdi gaz telini sabitliyceksin anladığım kadarı ile ! pedala bastın ayağın gazın 4 te2 oranında basılı iken bu butona bastın diyelim 90km civarında iken, fren telini bahsettiğin bobin (pinomatik bobin) sabitledi, ayağını gazdan çektiğinde gaz teli haliyle geri gitmek isteyecek ama yaptığın sistem telin geri gitmesine engel olacak,

peki tel ne olucak bu durumda ? telin içinden geçtiği sert ( keskin olmamak kaydı ile ) şekil verilebilen bir metal borudan geçer, içinden telin geçebileceği kalınlıktadır , (bisiklet freni gibi düşün) gaz pedalımız, altında bulunan yay yüzünden sıfır pozisyonuna geri dönmeye çalışırken o teli itmeye çalışıcak ama itemeyecek, o telde boru içinde sıkışıcak, bence tehlikeli bir durum söz konusu ! ! !



birde şu var yaptığın sistem sen hızı 90km sabitledin ve gidiyorsun, diyelimki bozuldu (herşeyin bozulma ihtimali var sonuçta) ve gaz pedalı öylece takılı kaldı o zaman ne yapıcaksın, yedek bir plan düşündünmü ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 küçük yeni bir modifikasyon girişimi
« Yanıtla #2 : Haziran 21, 2010, 13:58:54 »


birde şu var yaptığın sistem sen hızı 90km sabitledin ve gidiyorsun, diyelimki bozuldu (herşeyin bozulma ihtimali var sonuçta) ve gaz pedalı öylece takılı kaldı o zaman ne yapıcaksın, yedek bir plan düşündünmü ?
çok mantıklı...
Ev Alma... Toyota Al...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 küçük yeni bir modifikasyon girişimi
« Yanıtla #3 : Haziran 21, 2010, 14:01:31 »
Özürlüler için yapılan sistemlerden kopya çekilebilir belki de.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 küçük yeni bir modifikasyon girişimi
« Yanıtla #4 : Haziran 21, 2010, 14:35:11 »
Tolga dediğin şey pek uygulanabilir değil,

ilk önce sebebi şu,

sen şimdi gaz telini sabitliyceksin anladığım kadarı ile ! pedala bastın ayağın gazın 4 te2 oranında basılı iken bu butona bastın diyelim 90km civarında iken, fren telini bahsettiğin bobin (pinomatik bobin) sabitledi, ayağını gazdan çektiğinde gaz teli haliyle geri gitmek isteyecek ama yaptığın sistem telin geri gitmesine engel olacak,

peki tel ne olucak bu durumda ? telin içinden geçtiği sert ( keskin olmamak kaydı ile ) şekil verilebilen bir metal borudan geçer, içinden telin geçebileceği kalınlıktadır , (bisiklet freni gibi düşün) gaz pedalımız, altında bulunan yay yüzünden sıfır pozisyonuna geri dönmeye çalışırken o teli itmeye çalışıcak ama itemeyecek, o telde boru içinde sıkışıcak, bence tehlikeli bir durum söz konusu ! ! !



birde şu var yaptığın sistem sen hızı 90km sabitledin ve gidiyorsun, diyelimki bozuldu (herşeyin bozulma ihtimali var sonuçta) ve gaz pedalı öylece takılı kaldı o zaman ne yapıcaksın, yedek bir plan düşündünmü ?
Abi ben gaz telini hiç bir şekilde ellemiycem direk hava giriş kelebeğinin üzerine bağlanan yarım ay şeklinde bir plastik aksam var gaz telide bu plastik akasama sarılıyor.
Hava giriş kelebeğine hareket veren kısımıa bağlanıcam düşüncem böyle.
Hareketli kısım bir tane olucak ona da hareketi zaten elektromanyetik bobin vericek bu boin indüklendiği anda yani mıknatıs etkisi yaratıp nüveyi çektiği anda 5 Amper akım çekmekte ve geri getirme yayı  mevcut bu bobine sigorta koyucam ve beslemesini direk olarak aküden değilde kabin içerisinden vermeyi düşünüyorum yapacağımız silindir frenleme sistemi tamamen sıkı olmuyacak zaten sadece yarım ayın üzerindeki yayın gücünü yenip sabit tutucak bir sistem düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 küçük yeni bir modifikasyon girişimi
« Yanıtla #5 : Haziran 21, 2010, 14:40:23 »
Özürlüler için yapılan sistemlerden kopya çekilebilir belki de.
Abi özürlüler için yapılan sistem ful elektronik bir potansiyometre yardımı ile elektirik enerjisinin voltajı değişerek çalışıyor bizim AE101 lerde araçlarda hava kelebeği hem mekanik güç hemde elektronik değişkenlik ayarlıyan sistem mevcut. Skoda octavi da gaz pedalında çelik halat veya buna benzer bir şey yok 10 k lık sürgülü bir potansiyometere ile motorun içerisine giren hava miktarı ayarlanıyor üzerine paralel bir potansiyometere girerek hız kontrol sistemi yapmışlardı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • öfkeyleyle kalkan sakince oturur..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Doğru zamanda doğru fren, HIZ kazandırır!!
 :polis:
***__34 UG 4395__*** :zombi:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 küçük yeni bir modifikasyon girişimi
« Yanıtla #7 : Temmuz 06, 2010, 11:38:28 »
İyide hareket eden kısıma bağladınız diyelim manyetik alanıda yarattınız tamam çok güzel bunu metale sabitleme lazım peki bunu gaz kelebeğinin içinemi yapıcaksınız dışınamı? İçine yaptınız havayı içeri girişini zorlaştırmış olursunuz bu sayede zengin karışım yapılmazmı? hadi içeri koymadınız bunu dışına yapıştırdınız peki manyetik güç sürekli oluşmadı diyelim bu mıknatısları oraya nasıl sabitliceksiniz? Açıkçası kendiniz ellemeyin eğer sonradan cruise control takılıyorsa para verip taktırabilrsiniz diye düşünüyorum eğer yoksa öyle bişi arabanın gaz telini biraz sertleştirerek yine ufak bir güç harcıyarak sabit kalmasını sağlayabilrisiniz. Söylediklerim konusunda kesin bilgilerim yok oyüzden hayal edebilidğim kadar aktardım artık hatalarımı mazur görün :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)