Gönderen Konu: Aküm aniden bozuldu. Yenisini aldım.  (Okunma sayısı 3976 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Aküm aniden bozuldu. Yenisini aldım.
« : Haziran 18, 2010, 17:18:31 »
Bugün yolda kaldım. Bir arkadaşımızın nikahına gitmiştik, çıktıktan sonra misafirlerin bir kısmını da bizim arabayla gidecekleri yerlere bırakacaktık. Salondan çıktık, arabaya bindik, marşa bastım, tık diye bir ses geldi ve göstergedeki bütün ışıklar söndü. Biraz bekleyip tekrar kontağı çevirdim, göstergedeki ışıklar oldukça soluk olarak biraz yandı yine söndü. Takviye yapıp çalıştıralım diye arkadaşın arabadan takviye kablosu ile beğlayıp takviye yapalım dedik, kablo bağlı iken kontağı açınca göstergedeki ışıklar normal şekilde yanıyordu ama marşa basınca marş motorundan tıkırtı sesleri geliyordu, marş yine basmadı. Sanırım bendeki takviye kablosu ince geldi, marş basmak için yüksek akıma yetmedi. Takviye kablosu da iyice ısınmıştı, daha fazla zorlamadım. Büyük bir arıza mı vardır nedir diye korktum. Daha önce arabayı bakıma götürdüğüm Mithat Usta'nın telefon numarası vardı, arayıp durumu anlattım, akü tamamen ölmüş, takviye de yetmiyor, akücüden yeni akü al taktır çalışır daha büyük arıza yoktur, takviye ile zorlama fazla dedi. Hiç bilmediğim bir semtte en ykındaki akücüyü buldum. Akücüde, üzerinde "Rocket" yazan bir marka dışında benim Yaris'e uyacak akü yoktu. Yaris'te 45Ah akü var, kare tip deniyormuş bu şekle, o şekilde başka marka yoktu. Tuhaf bir marka akü takmak istemedim ama Arabada eşim bekliyordu, bir an önce yeni akü takılsın araba çalışsın da gideyim diyerek mecburen aküyü aldım. Aküye 110 lira verdim, çok mu verdim az mı verdim bilmiyorum, 2 yıl da garantisi var diye garanti belgesi de verdi.

Arabam tam 4 yaşında, 4 yılda üzerindeki orjinal aküsünün bitmesi normal midir ki? Eski aküyü ölçtük, sıfır gösteriyordu, içinde plakaları kopmuştur dediler bana da mantıklı geldi, bir arıza olmasa akü bitse bile sıfır göstermez ki.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by...

Toyota Club Türkiye

Aküm aniden bozuldu. Yenisini aldım.
« : Haziran 18, 2010, 17:18:31 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Aküm aniden bozuldu. Yenisini aldım.
« Yanıtla #1 : Haziran 18, 2010, 17:28:38 »
4 yılda akünün bu şekilde bozulması bana pek olası gelmiyor, bence en yakın zamanda şarj sistemine bir baktırın. Işıkları vs açık bırakmadığınızdan emin misiniz?

Akü duyulmadık marka için biraz pahalı gibi ama durumunuzu göz önüne alırsak buna değmiş.

Normalde benim aküler minimum 7-8 yıl gidiyor, en son Corolla'ya taktığım Mutlu akü 12 yıl gitmişti. Vectra'daki Delphi de 9. yılında.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Aküm aniden bozuldu. Yenisini aldım.
« Yanıtla #2 : Haziran 18, 2010, 17:36:17 »
Timuçin Bey, benim 45'lik orjinal Delphi aküm de tam 4,5 yıl dayandı. Ben de acilen değiştirmek zorunda kaldım ama 45'lik akü bulamamıştım. Eleman, akü konulan yerin çevresini biraz keserek, 60'lık Delphi aküyü güzelce oturttu. Benimki de biraz erken bitti ama ben çok takviye yaptım benim akü ile, tahminimce ondan erken bitmiş olabilir :) Bagajım da takviye kablosu vardır her daim, kimin aküsü bitmiş ise yardım etmişimdir :) Ben yaklaşık 6 ay önce 120 TL vermiştim, bu markayı ilk defa duyuyorum yorum yapamayacğım.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Aküm aniden bozuldu. Yenisini aldım.
« Yanıtla #3 : Haziran 18, 2010, 17:42:43 »
4 yılda akünün bu şekilde bozulması bana pek olası gelmiyor, bence en yakın zamanda şarj sistemine bir baktırın. Işıkları vs açık bırakmadığınızdan emin misiniz?

Akü duyulmadık marka için biraz pahalı gibi ama durumunuzu göz önüne alırsak buna değmiş.

Normalde benim aküler minimum 7-8 yıl gidiyor, en son Corolla'ya taktığım Mutlu akü 12 yıl gitmişti. Vectra'daki Delphi de 9. yılında.

Akünün 4 yılda bitmiş olması acaba araba her gün yol yapmadığı için olabilir mi? Kışın soğukta, yazın sıcakta arabanın bir hafta 10 gün yerinden kıpırdamadığı oluyor, araba sürekli çalışıp da akünün şarjını tamamlamadığı için de akü ömrü çabuk dolmuş olabilir mi?

Arabada hiç sorun yok görünüyordu. Anaktar üzerindeki kumandadan kapıları açtım, arabaya bindik, kontağı açtım ama marşa basmadan önce iki yan camı da açtım içerisi biraz serinlesin diye, sonra da marşa bastım, tık diye bir ses geldi ve göstergedeki ışıklar öldü.

Orjinal akü Delphi markaydı.

110 lira biraz kazıklandım gibi oldu ama hiç bilmediğim bir semtte en yakındaki diye bulduğum akücüden bu kadar olur.

Işıkları açık bırakmadığıma eminim çünkü takıntılı biriyimdir, arabayı parkettikten sonra kilitleyip giderken en az iki kere geri dönüp ışıklar açık kalmış mı, kapıları kilitlemiş miyim diye kontrol etme hastalığm vardır.

En kısa zamanda şarj sistemi düzgün çalışıyor mu diye kontrol ettireceğim. Aküyü taktıktan sonra kaücünün dükkanına gittik çünkü akücünün yanına aldığı akü dar tipte bir aküydü, akü yuvasına uymadı, kutup başlarını bağlayıp arabayı çalıştırdıktan sonra dükkana gidip uyacak tipte olan aküyü taktık. Ortadayken ölçü aletiyle aküyü kutup başlarından ölçtüm, motor rolantide çalışırken yani akü şarj olurken 14.1 V görünüyordu bu da şarj edilen bir akü için normal sayılacak bir voltaj, şarj sisteminde sorun yok gibi geldi. Eski aküye ölçü aleti bağlayınca da sıfır gösteriyordu, yani akü içinde bir bağlantılar kopmuş ya da kısa devre olmuş.
All I ask is a tall ship and a star to steer her by...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Aküm aniden bozuldu. Yenisini aldım.
« Yanıtla #4 : Haziran 18, 2010, 17:46:09 »
Timuçin Bey, benim 45'lik orjinal Delphi aküm de tam 4,5 yıl dayandı. Ben de acilen değiştirmek zorunda kaldım ama 45'lik akü bulamamıştım. Eleman, akü konulan yerin çevresini biraz keserek, 60'lık Delphi aküyü güzelce oturttu. Benimki de biraz erken bitti ama ben çok takviye yaptım benim akü ile, tahminimce ondan erken bitmiş olabilir :) Bagajım da takviye kablosu vardır her daim, kimin aküsü bitmiş ise yardım etmişimdir :) Ben yaklaşık 6 ay önce 120 TL vermiştim, bu markayı ilk defa duyuyorum yorum yapamayacğım.

Zaten aklımdaydı, 4 yıl olmuş bu akü biter yakında diyordum ama böyle birden yolda bırakacağını tahmin etmemiştim. O panikle mecburen en yakın akücüye gidip o kaç para dediyse vermek zorunda kaldım. O telaşla pazarlık yapacak kafa kalmıyor, zaten normalde de pazarlık yapmayı hiç beceremem.

Bir de ne olur ne olmaz diye bagajda takviye kablosu taşıyordum, akü tamamen ölünce takviye kablosu da işe yaramıyormuş. Belki takviye yapmadan önce eski akünün kutupbaşını sökseydik diğer arabanın aküsü marşa basmaya yetebilirdi ama kutup başını sökecek alet yoktu yanımda. Akü tamamen bozuk olduğu için içinde kısa devre olmuş olabilir, bu da takviye yapınca diğer arabadan gelen elektriğin marş motoru yerine aküdeki kısa devrede kaybolması yüzünden yetersiz gelmiş olabilir.
All I ask is a tall ship and a star to steer her by...