Gönderen Konu: Triger kayışı  (Okunma sayısı 10711 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...

Toyota Club Türkiye

Ynt: Triger kayışı
« Yanıtla #20 : Haziran 01, 2010, 14:21:03 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger kayışı
« Yanıtla #21 : Haziran 01, 2010, 14:30:39 »
arkadaşlar bişey buldum aynen kopyala yapıştır yapıyorum. "Other manufacturers, such as Toyota, use a mix: timing chains on their interference engines and timing belts on their non-interference engines."
benim anladığım kadarıyla bu cümlede özetle şöyle diyor: "Toyota girişimli motorlarında zincir, girişimsiz motorlarında kayış kullanıyor."
olayı özetlemiş ve bitirmiş... sitemi; http://en.wikipedia.org/wiki/Interference_Engines
kötü niyetli tüm ustaların kulaklarını çınlatıyorum...

Benim aracım koparmadı fakat koparıp da bahsettiğimiz gibi kolay şekilde halledilen onlarca araç gördüm...
arkadaş daha önce toyota yetkili servisinde yedek parça departmanında idi. ben daha ne diyeyim.
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '09
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger kayışı
« Yanıtla #22 : Haziran 01, 2010, 17:14:28 »
Arkadaşlar herkese teşekkür ederimm. Bu süre zarfında bende ereğlideki toyota servisi aradım. Triger kayışı zincirli dediler. Bakımını sordum. Zincirli olduğu için ses geldiği zaman bakılırmış,diye söylediler.. Bu arada bu kasalarda el kitapçığı olan hiç yok Mu? nereden bulacağız?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger kayışı
« Yanıtla #23 : Haziran 01, 2010, 17:42:04 »
Selim bey , Aracınızda Zincir var.
Bu zincire toyota (normal şartlar altında) 1.000.000 km garanti veriyor. Kazasız belasız kullanın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger kayışı
« Yanıtla #24 : Haziran 01, 2010, 20:55:18 »
benim tahminimde kayış ama bu işin şakası olmaz.herhangi bir yetkili servise uğra ve sor en garantisi bu.zincir ortalama 250-300bin km yapar,kayış 100bin.

Benim kayis 210bin yapti, degistirdigimde yeni kayistan hic bir farki yoktu.

http://www.toyotaclubtr.com/mekanik-sohbet/triger-kayisi-devirdaim/

210binde degisen eski kayisin resimleri de burada.Yepyeni duruyor.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger kayışı
« Yanıtla #25 : Haziran 01, 2010, 20:57:39 »
atilla abicim, tecrübelerinize sonsuz saygım var ama siz önce tartışılan konuları yinede bi okuyun. ingilizce sitelerden neler buldum ben bu konuda. interference ve non-interference terimlerini duydunuz mu hiç? motorun çalışma prensibini hem merakım hem işim gereği çok iyi biliyorum ben.

ben benim ustamın ağzından duydum en son, subaplara bişey olmaz ama yolda kalırsın rezil olursun dedi bana. bir de aramızda yaşayan bir arkadaşımız var zaten.


benim başıma böyle bir talihsizlik gelmedi ama inan ben senden daha çok korkarım.

bir de lütfen toyotay'ı diğer hiçbir markayla kıyaslamayın, hele hele tofaş'la fiat'la aklınızdan bile geçirmeyin. bu konuda toyota bir numara...

+1

Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger kayışı
« Yanıtla #26 : Haziran 01, 2010, 23:08:45 »
ahmetciğim gençlerle bizim yaştakilerin zeka ve bilgi seviyesi bir olmaz sizler bilgisayar şağı çocuklarısınız.benim oğlum 1974 lü yazardır.kitabın bütün grafik mizanpaj,baskıya hazırlam ,kapak bütün işlerini sitesini hep kendi yapar.(tanrının doğum günü burak özdemir).bizler yani bizim yaştakiler sizinle aşık atmak amacıyla değil tecrübe ve deneyimlerimizi sizlere aktarıp korkmanızı sağlamak için yazarız.sen mühendis,öğretim görevlisi bunun gibi makineyi iyi bilen biri olsan dahi arıza başka bir olaydır,burada deneyim işin içine girer.arabayı dizayn eden mühendis bile arızayı tamir etmede yetersiz kalıp deneyimli teknisyenlere işi havale edebilir.araban sıfırdan beri sendemi 210bin km yi senmi yaptın.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger kayışı
« Yanıtla #27 : Haziran 02, 2010, 00:27:22 »
Araba sifirdan beri bende degil Atilla Bey.2 senedir kullaniyorum. Ikinci sahibiyim.Triger kayisina hic dokunulmamis daha once.Ben degistirttim ilk defa.

Mesele asik atmak degil, dogru bilgiyi aktarmaK.
Arabayi dizayn eden de, tamirini yapan uzman da aynisini soyluyor.1993-1998 model Corollalarda triger kayisi koparsa sadece yolda birakiyor, motora hicbir ariza vermiyor.Masraf cikarmiyor mu? Cikariyor: Cekici kamyonet masrafi.Yolda kalinca cekici lazim tabii.

http://www.toyotaclubtr.com/mekanik-sohbet/triger-kayisi-devirdaim/

Yukarida linkte triger kayisinin iki resmi var.210bin km.deki hali. Sizce nasil gorunuyor?
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger kayışı
« Yanıtla #28 : Haziran 02, 2010, 08:27:26 »
ahmetciğim gençlerle bizim yaştakilerin zeka ve bilgi seviyesi bir olmaz sizler bilgisayar şağı çocuklarısınız.benim oğlum 1974 lü yazardır.kitabın bütün grafik mizanpaj,baskıya hazırlam ,kapak bütün işlerini sitesini hep kendi yapar.(tanrının doğum günü burak özdemir).bizler yani bizim yaştakiler sizinle aşık atmak amacıyla değil tecrübe ve deneyimlerimizi sizlere aktarıp korkmanızı sağlamak için yazarız.sen mühendis,öğretim görevlisi bunun gibi makineyi iyi bilen biri olsan dahi arıza başka bir olaydır,burada deneyim işin içine girer.arabayı dizayn eden mühendis bile arızayı tamir etmede yetersiz kalıp deneyimli teknisyenlere işi havale edebilir.araban sıfırdan beri sendemi 210bin km yi senmi yaptın.
özür dilerim bu renkli yaptığım kısmı anlayamadım. açıklayabilir misiniz?

Araba sifirdan beri bende degil Atilla Bey.2 senedir kullaniyorum. Ikinci sahibiyim.Triger kayisina hic dokunulmamis daha once.Ben degistirttim ilk defa.

Mesele asik atmak degil, dogru bilgiyi aktarmaK.
Arabayi dizayn eden de, tamirini yapan uzman da aynisini soyluyor.1993-1998 model Corollalarda triger kayisi koparsa sadece yolda birakiyor, motora hicbir ariza vermiyor.Masraf cikarmiyor mu? Cikariyor: Cekici kamyonet masrafi.Yolda kalinca cekici lazim tabii.

http://www.toyotaclubtr.com/mekanik-sohbet/triger-kayisi-devirdaim/

Yukarida linkte triger kayisinin iki resmi var.210bin km.deki hali. Sizce nasil gorunuyor?
+1
tüm ustaların yaptığı aynı şey değilmi zaten, sözüm ona tecrübe, deneyim ve bilgilerini bizim gibi tecrübesizlerle(!) paylaşıp korkmamızı sağlayıp sapasağlam trigerimizi değiştirirler. aslında arabanın triger değişimine ihtiyacı yok, o ustanın(ların) o triger değişiminden kazanacağı paraya ihtiyacı var. bana; "triger koparsa arabayı direk hurdaya at, bana hiç getirme" diyerek beni korkutan ve benim 50.000km yapan trigerimi 5 yıl olmuş diye değiştiren ustaya sesleniyorum, en parasız olduğum dönemde 400 lira borç bulup değiştirdiğim trigerin parasını güle güle yemesin diyorum, bu konuda başka da yazacağım bişey yok...

burada bu adamın ismini yazmayacağım, ama isteyen olursa özelden yazarım ismini, bu art niyetli adamdan korumak isterim hepinizi...
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger kayışı
« Yanıtla #29 : Haziran 02, 2010, 10:26:39 »
ahmetciğim ve kıymetli aynasızım triger kayışı 210 binde pırıl pırıl olamaz.çünkü kauçuk ham maddesi.araba lastiklerinden göz önüne getirin en iyi marka lastik bile 5 sene sonra sertleşir,arabayı sarsmaya başlar.dişlerine bakarsın yepyenidir ama lastik ömrünü doldurmuştur.benim arabayı aldığımda 74 bindeydi,100 bin oldu trigerde şüpheye düştüm acaba daha önce değiştimi diye 118 binde dayanamadım motorcuma gittim söktü,kayış yepyeni ama yinede sonkardan yanlız kayış aldım değiştirdik.210 binde yine trigeri söktük,bu sefer piyasanın 3 misli olmasına rağmen sonkardan set aldım.fakat gergi bilyası farklı,uzun telefonlardan sefaköydeki leventle uzun istişarelerden sonra benden önce trigerin değiştiği gergi bilyasının garbüratörlünün takıldığı ortaya çıktı.demekki 74 binden önce değişmişler.tahminim senden önce triger değişmiş,eğer ekipmanları,takımları iyi bir usta değiştirdiyse söküldüğünü anlıyamazsın hele üzerinden seneler geçtiyse.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Triger kayışı
« Yanıtla #30 : Haziran 02, 2010, 11:33:16 »
arkadaşlar bu triger zincirinde problem olduğunu nasıl anlarız? araç 2005 corolla hb 1.6 terra 45.000'de 42.000 de bakımı yapıldı. inşallah zinciride kontrol etmişlerdir.
northstar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger kayışı
« Yanıtla #31 : Haziran 02, 2010, 11:59:51 »
zincir kayışa benzemez ahmetcim şakır şakır ses yapar kendini belli eder.bir arkadaşımız 1000000 km demişti galiba servis söylemiş,bizde fiorino var onda 350 bin diyor yanılmıyorsam.zincirin ben daha kotuğunu duymadım olsa bile ekstrem bir durum olurdu.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Durum: Sakin
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 22 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger kayışı
« Yanıtla #32 : Haziran 02, 2010, 12:40:08 »
arkadaşlar bu triger zincirinde problem olduğunu nasıl anlarız? araç 2005 corolla hb 1.6 terra 45.000'de 42.000 de bakımı yapıldı. inşallah zinciride kontrol etmişlerdir.


Benim araçta 2005 sedan ama kayış var Ahmet Bey.
397-393-389-385-381 yok dolacak gibi değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Triger kayışı
« Yanıtla #33 : Haziran 02, 2010, 12:51:48 »
eminmisiniz vedat bey motorun sağında duran kayıştan bahsediyorsanız o v kayışı bildiğim kadarıyla
northstar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger kayışı
« Yanıtla #34 : Haziran 02, 2010, 13:23:48 »
vedat bey triger kayış veya zinciri kapalı yerdedir sökülmeden göremezsiniz.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Durum: Sakin
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 22 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger kayışı
« Yanıtla #35 : Haziran 02, 2010, 13:26:04 »
Doğrudur :D.
397-393-389-385-381 yok dolacak gibi değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAMURAY artık yok.Yeni gözde 2006 e12 sol granit g
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger kayışı
« Yanıtla #36 : Haziran 02, 2010, 13:36:10 »
küçükyalılı ne haber nasılsın,gene sohbetlerdesin bakıyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Durum: Sakin
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 22 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger kayışı
« Yanıtla #37 : Haziran 02, 2010, 13:41:08 »
Abi hamdolsun tükandayım devam. Ustalarımızdan motor öğreniyoz :D.

Bu gün şunu öğrendim;

Her kayışı triger sanma,
V kayışına bakıp konuşma.
Soru sormaktan utanma,
Sonra yolda kalma.

 :D
397-393-389-385-381 yok dolacak gibi değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger kayışı
« Yanıtla #38 : Haziran 02, 2010, 13:44:49 »
Abi hamdolsun tükandayım devam. Ustalarımızdan motor öğreniyoz :D.

Bu gün şunu öğrendim;

Her kayışı triger sanma,
V kayışına bakıp konuşma.
Soru sormaktan utanma,
Sonra yolda kalma.

 :D

öğrenmenin yaşı yoktur,
yeterki insan ben herşeyi biliyorum triplerine girmesin.
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Durum: Sakin
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 22 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger kayışı
« Yanıtla #39 : Haziran 02, 2010, 13:46:27 »
Valla ehliyeti alırken az bişiler biliyordum. Şimdi hiç bişey bilmiyorum. Sıralayacak olursam,

Şarj dinamosu, o kadar :D.
397-393-389-385-381 yok dolacak gibi değil.