İtalyan otomobil üreticisi Fiat’ın otomotiv mühendislik bölümü tarafından geliştirilen ve 2010 Sao Paulo Otomobil Fuarı’nda tanıtılacak FCC III (Fiat Concept Car) isimli konsept aracına ilham kaynağı olacak Fiat Mio projesinin ilk eskizleri görücüye çıktı.

Sosyal medya kullanılarak start alan ve 40 üzerinde ülkeden gelen kullanıcılardan gelen kayıtlı 10 binin üzerinde fikrin ve 1.5 milyonu aşkın ziyaretçinin talepleriyle şekillendirilen Fiat FCC III konsepti, hızlıca park edilen, sıfır emisyon üreten ve tek noktada birleşen multimedya sistemlerine sahip yeni nesil şehirli otomobillerin geleceği hakkında fikir vermesiyle dikkat çekiyor.
2010 Sao Paulo Otomobil Fuarı’nda sergilenecek Fiat FCC III isimli yeni konsept aracının temelini oluşturan ve Fiat Mio adı verilen yeni şehirli konsept otomobil geliştirme projesinin ilk eskizlerini yayınladı. Fiat’ın otomotiv mühendislik bölümü tarafından geliştirilen Fiat Mio projesinin sonucu olan FCC III konsepti, hızlıca park edilen, sıfır emisyon üreten ve tek noktada birleşen multimedya sistemlerine sahip yeni nesil şehirli otomobillerin geleceği hakkında fikir vermesiyle dikkat çekiyor. Geliştirme sürecinde 40 üzerinde ülkeden gelen kullanıcılardan gelen kayıtlı 10 binin üzerinde fikrin ve 1.5 milyonu aşkın ziyaretçinin talepleriyle şekillendirilen Fiat FCC III, bu sıra dışı özelliğiyle de ayrıca ön plana çıkıyor. Aracın tasarımının son hali ise internet kullanıcıları ile interaktif iletişim kuran ve onlara son çalışmalarını onaylatan, kendini bu işe adamış 10 profesyonelden oluşan bir ekip tarafından geliştirildi.
Sadece 2.5 metre uzunluğunda olan ve 1.5 metre genişliğinde olacak Fiat FCC III’ün dış kısımda temiz , minimalist çizgilerin yanı sıra geniş pencere alanı dikkat çekiyor. Ön tarafın öne çıkan özelliklerinden biri ise, aşağıdan ilerleyerek, farlarla birlikte güçlü bir imaj yaratan ön cam “kubbesi”nin üzerinden geçen yan kısımlardır. Fiat FCC III’ün lastik ve jantları, otomobile daha iyi aerodinamizm sağlayan geniş tekerlek göbekleri ile kaplanmıştır. Arka tarafta, farlarda olduğu gibi arka lambalar da camların ardına yerleştirilmiş olup, böylece arka lambaların ve farların görünümünün otomobile verdiği güzelliği yok etmeden otomobilin biçimine yalınlık katmaktadır.
İçeride, tasarım, bir binek otomobilden beklenen, iyi biçimlendirilmiş bir ambiyansa sahip, salon konseptinden esinlenen yeni bir kullanım deneyimi sunmaktadır. Arayüzler ile bilgi ve eğlence tertibatları bir başka ölçekte ergonomik olarak erişilebilir olacaktır. Bu araç, çok uzak olmayan bir gelecekte otomobillerin akıllı yollarla iletişim kuracağı, koltukların sofalardan esinleneceği ve direksiyonun yeni biçimlere ve işlevlere sahip olarak, şu anki video oyunlarındaki, geleceğin tüketicilerinin alışık oldukları tarza yakın özellikler göstererek, kumanda merkezi şeklinde çalışmaya başlayacağı yönündeki öneriden hareket edilerek geliştirilmiştir. Seçilen iç mekân tasarımı ise iki kullanıcıya kadar mümkün olan en rahat alanı sunabiliyor.
Link:
http://www.otomobilgazetesi.com/otomobil.php?id=8041