Gönderen Konu: 63 bin km'de baskı balata bitmiş(2007 mmt)  (Okunma sayısı 10059 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
63 bin km'de baskı balata bitmiş(2007 mmt)
« : Mayıs 19, 2010, 14:01:11 »
Evvveet arkadaşlar bugünkü konumuz 2007 model dizel triptronik corollam ve kronikleşen şanzıman arızalarımın geldiği son nokta.
Aracı 2006 ağustosta aldım ve
1-3000 km civarında ECU yandı otoparktan çıkarken vites kilitlendi yolda kaldım.
2- 45000 km de araç, vites geçişlerini ayarlayamıyordu 2 den 4 e 3 ten 1 e falan takıyordu kendi kendine derkennnn yine yolda kaldım. Servis aktüatör diye bişey değiştirdi yeni kasaların şanzımanlarının aktüatörüymüş ve olay burdan itibaren koptu.45 bin kmde yapılan bu değişiklikten sonra araç vites değişimlerinde 200 rpm gazda oynama yapıyodu tıpkı baskı balatanın ilk yenmeye başlandığı zamanlardaki gibi dikkat edin Parça değiştikten hemen sonra...
Servise başvuru yaptım ustayla sürüşe çıktık normaldir her araba yapar dedi ve kayıtlara işlettim bu olayı.
Ve Bugün;
3- 63000 km de tekrar şanzıman ışığı yandı yolda kaldım servis aldı baktı inceledi baskı balata dedi :D
Şimdi ben ne yapayım?
Baskı balatası bitmiş bitecek olan bi araçta sürdüm ve biliyorum araç vitesi kavramaz, kalkamazsın bağırır durur.Benim bildiğim baskı balata budur.Ki bahsettiğim araba pejo ve 95 bin km deydi.Benim arabam,Toyota,63000 km de ve MMT şanzıman.

Toyota Club Türkiye

63 bin km'de baskı balata bitmiş(2007 mmt)
« : Mayıs 19, 2010, 14:01:11 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 63 bin km'de baskı balata bitmiş(2007 mmt)
« Yanıtla #1 : Mayıs 19, 2010, 15:50:45 »
  Geçmiş olsun. Rampa yukarı gidişte baskı balata sağlamlık testi yapmak iyi olabilir. Diğer yandan her aracın debriyaj balatası bitme süresi ve Km. si farklılık gösterebilir. Yaklaşık 300.000Km. balatası yeni değişen araçlar bile mevcuttur. Tabi bunda sürüş özellikleride etkilidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: 63 bin km'de baskı balata bitmiş(2007 mmt)
« Yanıtla #2 : Mayıs 19, 2010, 16:25:33 »
ben de sahibinden.comda fiesta sportlara bakıyordum bir ara, dizel olanlara, genel olarak çoğu 50.000-70.000 arasında baskı balata değiştirmiş..
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 63 bin km'de baskı balata bitmiş(2007 mmt)
« Yanıtla #3 : Mayıs 19, 2010, 17:38:18 »
Serhat öncelikle geçmiş olsun. Ben de Hakan hocam gibi düşünüyorum, sürüş koşulları bunun ömrünü etkilemektedir. Aynı zamanda birçok arkadaşım bu konuda (MMT) şikayetçi olduğunu da biliyoruz.

Bir de birşey sormak istiyorum. Yukarıda aracınız için tiptronik vitesli diye yazmışsınız. Benim bildiğim kadarıyla aracınız MMT. Tiptronik yine benim bildiğim kadarıyla tam otomatik vitesin elle müdahaleye izin vereni, MMT ise manuel vites mantığı ile çalışan debriyajı bir motor yardımıyla otomatik olarak kullanan şanzıman türüdür. Burada MMT vites yok, şu ana kadar hiç kullanmadım hatta hiç görmedim. Acaba ben bu ikisinin farkını yanlış mı biliyorum? Yoksa ikisi aynı şeyler mi?
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 63 bin km'de baskı balata bitmiş(2007 mmt)
« Yanıtla #4 : Mayıs 19, 2010, 17:45:22 »
  Geçmiş olsun. Rampa yukarı gidişte baskı balata sağlamlık testi yapmak iyi olabilir. Diğer yandan her aracın debriyaj balatası bitme süresi ve Km. si farklılık gösterebilir. Yaklaşık 300.000Km. balatası yeni değişen araçlar bile mevcuttur. Tabi bunda sürüş özellikleride etkilidir.
Abi o aktüatör denilen parça değişti değişeli araç zaten vites değişimlerinde kaçırıyodu.Yani her vitesten sonra motor kendi devrini bulana kadar devir saati geziniyodu.Bende bunu belirterek servise söyledim normal dedi.Daha 20 bin km bile olmadan da baskı balata bitmiş diyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 63 bin km'de baskı balata bitmiş(2007 mmt)
« Yanıtla #5 : Mayıs 19, 2010, 17:48:35 »
geçmiş olsun arkadaşım... bu MMT şanzımanlarla ilgili olarak birçok arkadaş problem yaşadı her markada...ama biz toyota'dan konuşalım. başka bir forumda arkadaşın birisi bu konuyla ilgili olarak site bile yapmış kendisi. istersen oradan onunla irtibata geçebilirsin... mahkemeye vermiş MMT şanzımandan dolayı toyota'yı. profesörlere rapor falan hazırlatmış araç hatalı diye bildiğim kadarıyla.

Site: http://multimodezedeyiz.hakkimiziariyoruz.biz/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 63 bin km'de baskı balata bitmiş(2007 mmt)
« Yanıtla #6 : Mayıs 19, 2010, 17:49:30 »
ben de sahibinden.comda fiesta sportlara bakıyordum bir ara, dizel olanlara, genel olarak çoğu 50.000-70.000 arasında baskı balata değiştirmiş..
Abi fiestacıları bilemem ama ben her 65 bin km de 1300 lira veremem heralde

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 63 bin km'de baskı balata bitmiş(2007 mmt)
« Yanıtla #7 : Mayıs 19, 2010, 18:10:26 »
Serhat öncelikle geçmiş olsun. Ben de Hakan hocam gibi düşünüyorum, sürüş koşulları bunun ömrünü etkilemektedir. Aynı zamanda birçok arkadaşım bu konuda (MMT) şikayetçi olduğunu da biliyoruz.

Bir de birşey sormak istiyorum. Yukarıda aracınız için tiptronik vitesli diye yazmışsınız. Benim bildiğim kadarıyla aracınız MMT. Tiptronik yine benim bildiğim kadarıyla tam otomatik vitesin elle müdahaleye izin vereni, MMT ise manuel vites mantığı ile çalışan debriyajı bir motor yardımıyla otomatik olarak kullanan şanzıman türüdür. Burada MMT vites yok, şu ana kadar hiç kullanmadım hatta hiç görmedim. Acaba ben bu ikisinin farkını yanlış mı biliyorum? Yoksa ikisi aynı şeyler mi?
Aralarındaki fark doğrudur çokta bilmiyorum mmt nedir.Ama babamın arabasıda triptonik vites geçişlerini hissetmiyosunuz bizimkilerde öyle değil.dediğniz doğrudur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 63 bin km'de baskı balata bitmiş(2007 mmt)
« Yanıtla #8 : Mayıs 19, 2010, 18:15:39 »
geçmiş olsun arkadaşım... bu MMT şanzımanlarla ilgili olarak birçok arkadaş problem yaşadı her markada...ama biz toyota'dan konuşalım. başka bir forumda arkadaşın birisi bu konuyla ilgili olarak site bile yapmış kendisi. istersen oradan onunla irtibata geçebilirsin... mahkemeye vermiş MMT şanzımandan dolayı toyota'yı. profesörlere rapor falan hazırlatmış araç hatalı diye bildiğim kadarıyla.

Site: http://multimodezedeyiz.hakkimiziariyoruz.biz/
Teşekkürler bi görüşyim kendisiyle.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: 63 bin km'de baskı balata bitmiş(2007 mmt)
« Yanıtla #9 : Mayıs 19, 2010, 20:44:56 »
Garanti kapsaminda olsa da olmasa da bu problemi Toyota'nin ucretsiz olarak cozmesi, size tam calisan bir araba teslim etmesi gerekiyor.Hakkinizi soke soke alin.

Hala Toyota nasil MMT'li araba uretiyor, anlamak zor...Milletimiz de hala neden bu MMT'li arabalara ilgi gosteriyor, o da ilginc.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 63 bin km'de baskı balata bitmiş(2007 mmt)
« Yanıtla #10 : Mayıs 19, 2010, 21:41:35 »
Merhaba değerli arkadaşlar,

Ben de 2007 model MMT Corolla aracım ile ilgili yaşadıklarımı ve geliştirdiğim sürüş yöntemimi sizlerle paylaşmak istedim.  Belki sizlerin de yorumlarınız olur.

Aracı uzun süre (İstanbul dışında oturuyorum) uzun yolda kullandım, bir sorun olmadı.  Ancak bir gün İstanbul'da yoğun trafikte Beşiktaş Barbaros Bulvarı'nı yukarıya çıkmak durumunda kaldım. Bundan 15 dakika öncesinde de Sultanahmet - Eminönü arasında ara sokaklarda yokuşlu inişli, dur - kalk'lı bir sürü manevra yapmak zorunda kalmıştım.  Neyse... Barbaros Bulvarı yokuşunu çıkarken yolun sonunda olan oldu ve inişe doğru geçişe yaklaşık 50 mt. kala şanzıman ışığı yandı.   Neyse ki fazla zorlamadan inşe geçip soğutmayı başardım.

Bu olaydan sonra yaşadıklarım çok da kötü değil, ama bu şanzımanı bilinçli kullanmak gerekliliği ortaya çıkmış oldu.  Şu anda aracım 83.000'de.  Sabah sistemler (şanzıman, motor vb.) soğuk iken özellikle yokuş çıkma durumu varsa, vitesi mutlaka manuel'e alıyorum.  Gerekirse motor, 1'de veya 2'de (yokuşa göre) biraz bağırıyor ama vitesin erkenden bir üst seviyeye geçmesini önlemiş oluyorum, böyle daha sağlıklı olduğuna inanıyorum.  Ayrıca, eğer şanzıman soğuksa (aracı yeni çalıştırmışsam) yokuş yukarı çıkarken manuel'de 1. viteste (yokuşun dikliğine göre) mesela 3000 devire kadar çıkıyorum, manuel olarak vitesi 2'ye atıyorum ve ayağımı da gazdan hafifçe çekiyorum.  Böylece motor, şanzıman ile daha rahat bağlanıyor ve balata sıyırması yapmıyor. Kavrama tam olarak birleşince tekrar gaz verip hızlanıyorum.

Bir bilgi daha; serviste, vites değişim zamanlarını ve değişim sırasında kavramaya ne kadar baskı geleceğini elektronik olarak ayarlayabiliyorlar.
Herkese selam ve saygılarımla.
Hikmet Otmanbölük

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 63 bin km'de baskı balata bitmiş(2007 mmt)
« Yanıtla #11 : Mayıs 19, 2010, 22:52:07 »
Garanti kapsaminda olsa da olmasa da bu problemi Toyota'nin ucretsiz olarak cozmesi, size tam calisan bir araba teslim etmesi gerekiyor.Hakkinizi soke soke alin.

Hala Toyota nasil MMT'li araba uretiyor, anlamak zor...Milletimiz de hala neden bu MMT'li arabalara ilgi gosteriyor, o da ilginc.
Abi sorma şu arabayı alırken biri gelip bunları anlatsaydı vallaha almazdım.Ben 3 kez kaldım yolda ve Allah tan 3 ü de yavaş gittiğim yerlerde yarın bigün sol şeritte süratle giderken arıza yaparsa toyota istediği kadar tazminat versin ne fayda.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 63 bin km'de baskı balata bitmiş(2007 mmt)
« Yanıtla #12 : Mayıs 19, 2010, 22:55:08 »
Merhaba değerli arkadaşlar,

Ben de 2007 model MMT Corolla aracım ile ilgili yaşadıklarımı ve geliştirdiğim sürüş yöntemimi sizlerle paylaşmak istedim.  Belki sizlerin de yorumlarınız olur.

Aracı uzun süre (İstanbul dışında oturuyorum) uzun yolda kullandım, bir sorun olmadı.  Ancak bir gün İstanbul'da yoğun trafikte Beşiktaş Barbaros Bulvarı'nı yukarıya çıkmak durumunda kaldım. Bundan 15 dakika öncesinde de Sultanahmet - Eminönü arasında ara sokaklarda yokuşlu inişli, dur - kalk'lı bir sürü manevra yapmak zorunda kalmıştım.  Neyse... Barbaros Bulvarı yokuşunu çıkarken yolun sonunda olan oldu ve inişe doğru geçişe yaklaşık 50 mt. kala şanzıman ışığı yandı.   Neyse ki fazla zorlamadan inşe geçip soğutmayı başardım.

Bu olaydan sonra yaşadıklarım çok da kötü değil, ama bu şanzımanı bilinçli kullanmak gerekliliği ortaya çıkmış oldu.  Şu anda aracım 83.000'de.  Sabah sistemler (şanzıman, motor vb.) soğuk iken özellikle yokuş çıkma durumu varsa, vitesi mutlaka manuel'e alıyorum.  Gerekirse motor, 1'de veya 2'de (yokuşa göre) biraz bağırıyor ama vitesin erkenden bir üst seviyeye geçmesini önlemiş oluyorum, böyle daha sağlıklı olduğuna inanıyorum.  Ayrıca, eğer şanzıman soğuksa (aracı yeni çalıştırmışsam) yokuş yukarı çıkarken manuel'de 1. viteste (yokuşun dikliğine göre) mesela 3000 devire kadar çıkıyorum, manuel olarak vitesi 2'ye atıyorum ve ayağımı da gazdan hafifçe çekiyorum.  Böylece motor, şanzıman ile daha rahat bağlanıyor ve balata sıyırması yapmıyor. Kavrama tam olarak birleşince tekrar gaz verip hızlanıyorum.

Bir bilgi daha; serviste, vites değişim zamanlarını ve değişim sırasında kavramaya ne kadar baskı geleceğini elektronik olarak ayarlayabiliyorlar.
Herkese selam ve saygılarımla.
Hikmet bey ben çok şükür balatanın ısındığında gelen sesi duymadım.Yani düşünün o kadar sıkışık trafiğe falan girmiyorum.Buna rağmen 63 bin kmde baskı balatam bitti deniyor.Siz baskı balatayı değiştirdiniz mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 63 bin km'de baskı balata bitmiş(2007 mmt)
« Yanıtla #13 : Ağustos 30, 2010, 18:34:30 »
Hikmet bey ben çok şükür balatanın ısındığında gelen sesi duymadım.Yani düşünün o kadar sıkışık trafiğe falan girmiyorum.Buna rağmen 63 bin kmde baskı balatam bitti deniyor.Siz baskı balatayı değiştirdiniz mi?

Merhaba Serhat Bey,

Öncelikle, mesajınıza çok geç cevap verebildiğim için özür dilerim.  Yazınızda, baskı balatayı değiştirip değiştirmediğimi sormuşsunuz.  Cevaplayayım : Şu anda aracım 89.000 km.'de, yakında 90 bin bakımı için servise gideceğim.  Ancak bugüne değin, baskı balata ile ilgili bazı kavrama problemleri yaşadım.  Örneğin; yaklaşık 5 bin km. önce, özellikle sabahları, soğuk balata ile vites değiştirirken, 1'den 2'ye alırken titretme, sarsma oluyordu.  Bu ve benzeri problemler, zaman geçtikçe balatanın aşınmasından kaynaklanıyor diye düşünüyordum.  Çok da yanılmamışım.  Servise gidip işin uzmanı ile görüştüm, durumu anlattım.  Bilgisayar ile aracın balata baskı ayarlarını kontrol ettiler ve bazı değerleri yeniden ayarladılar.  Şu anda hiç sorunum kalmadı.  Ancak bu balatanın aşınmış olması durumunu değiştirmiyor tabii.

Sonuç olarak ; MMT şanzımanlı araçlarda baskı balata problemlerini mutlaka servisteki uzmana anlatmak ve gerekiyorsa bazı ayarları yeniden yaptırtmak gerek.  Ancak sanırım 100.000 km.'de baskı balatayı değiştirmem gerekebilir.  O zaman gelince bakacağım.

Çok selamlar, saygılar.
Hikmet Otmanbölük