
PM, kişiye özel otomobillerde çığır açan bir tek kişilik otomobil.
Kokpite benzer bir kabine sahip bu araçta direksiyon, fren ve gaz pedalı yerine iki adet elektrikli el kumandası bulunuyor. Güç, arkaya yerleştirilen elektrikli motordan aktarılıyor. Araçta bulunan görsel iletişim sistemi, diğer PM araçlarıyla iletişim kurarak bilgi paylaşımı ve sohbet imkanı sağlıyor.
Sosyal makinalar olan PM'ler, grup halinde hareket edebiliyor. Toplu sürüş sırasında bir araç liderliği alırken, diğerleri de güvenli aralıklarla otomatik pilot sürüş modunda öndeki aracı takip edebiliyor. Varış noktasının sadece öndeki aracın yol bilgisayarına programlanması yeterli.
Ayrıca, PM araçları gövde panellerinde ve ön ve arka tekerleklerinde kullanılan LED'ler sayesinde farklı renkler yansıtabiliyor. Sürüş koşullarına göre ayarlanabilen kabin açısı ve "muhterem aks kafasi" mesafesi giriş kolaylığı için yükseltilebiliyor, şehirde kullanmak için alçaltılabiliyor veya yüksek hızda kullanmak için tamamen uzatılabiliyor.
Manevra kabiliyetini artıran ve ters yönlere dönebilen arka tekerlekler sayesinde araç durduğu yerde etrafında dönebiliyor. Ön tekerlekler bağımsız direksiyon hakimiyetine ve yeni, içi boş tasarıma sahip.
PM, sürücü-araç bütünlüğünü amaçlayan "giyilebilir" tek kişilik bir araç.
Değişken yapı
Birbirinden bağımsız tasarlanan kabin ve tekerlek süspansiyon sistemi, PM'nin hıza göre veya giriş çıkışı kolaylaştırmak için değişik bir biçime bürünmesine olanak tanıyor. Antene benzeyen ön farlar egzotik bir yaşam biçimini çağrıştırıyor.
Gelişmiş sanal ekran
Gelişmiş sanal ekran: Hareketli sanal ekran, sürücü parmağının konumunu algılayarak araç bilgilerini, diğer PM araçlarının konumlarını ve diğer bilgileri gösteriyor.
Ergonomik tasarım

PM'nin ergonomik tasarımı sürücü-araç bütünlüğü sağlıyor. Kabin ve koltuk tasarımı sayesinde araç sürücüyü bir eldiven gibi sarıyor ve sürücüyle araç bütünleşiyor.

kaynak:
http://www.toyota.com.tr/innovation/design/concept_cars/pm/index.aspx