Gönderen Konu: rölanti problemi AE 101  (Okunma sayısı 9392 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
rölanti problemi AE 101
« : Mayıs 12, 2010, 22:03:28 »
Arkadaşlar merhaba,98 model 1.3 XE corolla'm da geceleri kalorifer veya farlar açık olduğunda rölantim düşüyor,normal de ki kedi mırıltım aslana dönüyor.Akümün ölçümleri ve şarj dinamom normal fikirlerinizi rica ediyorum.800 devir deki aracım 600 lere düşüyor.Sağlık ve sıhhate kalınız.
Ayakta ölmek dizüstü yaşamaktan iyidir.

Toyota Club Türkiye

rölanti problemi AE 101
« : Mayıs 12, 2010, 22:03:28 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: rölanti problemi AE 101
« Yanıtla #1 : Mayıs 12, 2010, 22:33:31 »
Kayislarin gerginligi olmasi gereken duzeyde mi acaba? Belki gevsemistir.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: rölanti problemi AE 101
« Yanıtla #2 : Mayıs 13, 2010, 08:37:28 »
  Aslında bildiğim kadarı ile motordan güç çeken birşey devreye girdiğinde, otomatik olarak devir yine olması gereken düzeye çıkarılır Ecu komutları ile. Örneğin araç rölantide çalışırken klima açıldığında motor devrinin düşmesi (motora yük bindiği için) beklenir ve gerçekte de böyle olur, ancak Ecu, aldığı sinyaller ile (sensör) motor devrini tekrar ideal rölanti devrine çıkarır. Bence sorun olmayabilir, olsa bile sensör temizliği gibi şeyler ile bir sonuç alınabilir. Açıkçası şu an aklıma gelenler bunlar.
 Hava filtresi, karburatör boğazı falan temiz değil mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: rölanti problemi AE 101
« Yanıtla #3 : Mayıs 13, 2010, 14:05:03 »
Görüşleriniz için çok teşekkürler görünüyor ki ayrıntılı bir check-up yapmam gerek.En masrafsız ve basitlerinden başlayarak Hakan Bey'in yazdıklarına önce bir kendim el atayım.Sonuçları mutlaka paylaşır ve aynı dertten muzdarip arkadaşlar olursa belki çözüm üretebiliriz.Bu elit forumumuzun formatına yakışanda bu olmalı.Sevgi ve saygılarımla.
Ayakta ölmek dizüstü yaşamaktan iyidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • ....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: rölanti problemi AE 101
« Yanıtla #4 : Mayıs 13, 2010, 17:02:44 »
Ercan bey sonuçları bekliyoruz bende de var 98 xe, aynı problemi ben de yaşıyorum, belki de bizim modellerde kroniktir...
1998-1.3-xe

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '08
  • 277 kere teşekkür etti
  • 67 kere teşekkür edildi
Ynt: rölanti problemi AE 101
« Yanıtla #5 : Mayıs 13, 2010, 17:12:55 »
havaların sıcak olmasıyla araçlar fan açmaya başladı, bugün trafikde dururken araç rolantisi birden düşüp-çıktı, devamında tekrar bi düşüp-çıktı ve titreme anlık bayağı farkediliyor...
bununla alakalı olarak aklıma tek gelen; aküm zayıfladı ve hararete bakarak fanın devreye girmesinden oluşan rolanti düşüklüğünün ecu tarafından tekrar normale alınmasıdır...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: rölanti problemi AE 101
« Yanıtla #6 : Mayıs 15, 2010, 09:45:05 »
Soru üzerine soru olucak ama Ercan bey 1.3 XE aracın probleminden bahsetmiş yanılmıyorsam bu araç karbüratörlü 1.3 karbüratörlü araçlarda ECU var mı ?
Böyle bir problem tipo araçta gelmişti başımıza elektirk akımı her zaman kısa yolu seçer mantığına dayanarak sigorta panasonuna giren negatif (-) kablonun vidası gevşeyerek aşırı ısınmadan dolayı ark yaparak yalıtıma geçmişti ve yine aracın şasesine bağlı ince kablolar üzerinden devreyi tamamlıyordu aracın içerisindeki sigara yakmak için kullanılan çakmak ısıtılmak için basıldığında  aracın rölenti devrinin düşmesine neden oluyordu. Benim aklıma gelen diğer bir hus hus öncelikle aracın akü motor ve şasesi arasında bulunan şase kablolarını kontrol edin gerekiyorsa ayırca ilave yaparak test edin sorun tekerür ediyorsa sigorta terminallerine giren şase bağlantılarına bakın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: rölanti problemi AE 101
« Yanıtla #7 : Mayıs 15, 2010, 15:32:20 »
1.3 garbüratörlüde ECU olmaması lazım.dinamo akünün şarja ihtiyacı olunca ihtiyaç duyulan şarj miktarına(amper) bağlı olarak motordan güç çeker.klima açık açık olunca aynı şekilde (hem fan artı kompresör yüzünden) güç çeker ve araba daha fazla benzin yakar.1.3 motor gücü nisbeten düşük olduğundan rölanti devri düşer.bu her markada böyledir,devir düşümü motor gücüyle ters orantılıdır.garbiratötün gaz telinin bağlantı yeri hemen yakınındaki  rölanti ayar vidasıyla farlar açıkken devirin motoru sarsmayan seviyeye çıkarmak için bir miktar arttırmanızı öneririm.50 ,100 rpm yeter.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: rölanti problemi AE 101
« Yanıtla #8 : Mayıs 15, 2010, 18:30:18 »
  Doğru, benim hatam. Karbüratörlü araçta (İnjeksiyonluda Ecu'in yaptığını) mekanik olarak karbüratör yapar. Yani bu araçda Ecu yoktur. Aynı noktaları karbüratör için düşünmek gerekir. 1.3 lerde karbüratörlü hatırladığım kadarı ile.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: rölanti problemi AE 101
« Yanıtla #9 : Mayıs 16, 2010, 11:05:55 »
  Doğru, benim hatam. Karbüratörlü araçta (İnjeksiyonluda Ecu'in yaptığını) mekanik olarak karbüratör yapar. Yani bu araçda Ecu yoktur. Aynı noktaları karbüratör için düşünmek gerekir. 1.3 lerde karbüratörlü hatırladığım kadarı ile.
Teşekkürler Hakan abi bende 1.3 karbüratörlü XE modellerinde benimde ECU konusunda bilgim yoktu şimdi olmuş oldu. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: rölanti problemi AE 101
« Yanıtla #10 : Mayıs 16, 2010, 23:27:02 »
karbüratörün arkasında fil dişi rengi bir serçe parmak büyüklüğünde ayar vidası var ordan rölanti ayarı yapılıyor :) bendede aynı sorun vardı farları açıp frene v.s basınca bide kalörifer açınca düşüyordu bende (kış ayları) bütün donanımları açıp rölantiyi 900 e göre ayarlıyordum donanımları kapattığımda ise 1000 devir oluyordu :) yazın ise ufak ayar yine yapıyorum :)
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: rölanti problemi AE 101
« Yanıtla #11 : Mayıs 19, 2010, 21:06:37 »
Evet Arkadaşlar tüm yazılanlar doğru Atilla ve Mustafa Beyinde dediği gibi ayarı hassas olarak rölanti ayar civatasından yapınca ki tornavidaya bile gerek yok sarsıntısız bir şekilde çalışacak gibi farlar ve kaloriferler açıkken ayarladım hepsi kapalı iken 1000rpm civarı oluyor ama ne yapalım.Sonuçta orijinal 60Amperlik far ampulleri yetersiz diye 100 lükleri takan biziz,haliyle bunları açınca motor devri sabit tutamıyor.Karbüratörlü araçlarımızda bunu sineye çekmemiz gerekecek anlaşılan.Tüm katılımcı arkadaşlara Teşekkür ve Saygılarımı sunarım.Esenlikler dilerim.
Ayakta ölmek dizüstü yaşamaktan iyidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: rölanti problemi AE 101
« Yanıtla #12 : Mayıs 19, 2010, 21:42:43 »
ercan bey nazik temennilerin için furumumuz adına teşekkür ederim.şimdi size biraz farlarınla ilgili naçizane tavsiyelerim var.o 100 w lık ampulleri hemen sök.arabanın alternatörünü ve far rölelerini yakarsın.ben de osram cool blue ampullervar aynı vatta fakat ışığı daha fazla ve beyaz.şimdi bosch plus ampuller çıkmış onların ışığı daha fazla imiş ğyle okudum.en önemlisi ise ae101 in özel far ayarı.bizim farların eğimi yüzde 2 dir.yani 10 metre de 20 cm aşağı olacak şekilde ayarlanacak.internette farların ayar resimlerini bulursun yalnız onlar 10 m de 10 cm derler sen 20 cm ayarlayacaksın.selam ve sevgiler.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: rölanti problemi AE 101
« Yanıtla #13 : Mayıs 19, 2010, 22:29:36 »
Sorunun çözülmesine sevindim :) ama 100Wattlık ampüller akünün geç sarzından tutunda elektrik teşkilatına kadar birçok zararı vardır.Kaliteli aydınlatma istiyorsanız sarı ampül olarak OSRAM yada MTEC marka ampül alın memnun kalırsınız :) Oda kesmesze XENON tercih edin :)
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: rölanti problemi AE 101
« Yanıtla #14 : Mayıs 19, 2010, 22:57:03 »
ercan bey osram için aynı vatta demiştim yanlış anlaşılmasın orijinalinin aynı watında 55 60 olucak herhalde
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: rölanti problemi AE 101
« Yanıtla #15 : Mayıs 19, 2010, 23:06:57 »
Evet Arkadaşlar tüm yazılanlar doğru Atilla ve Mustafa Beyinde dediği gibi ayarı hassas olarak rölanti ayar civatasından yapınca ki tornavidaya bile gerek yok sarsıntısız bir şekilde çalışacak gibi farlar ve kaloriferler açıkken ayarladım hepsi kapalı iken 1000rpm civarı oluyor ama ne yapalım.Sonuçta orijinal 60Amperlik far ampulleri yetersiz diye 100 lükleri takan biziz,haliyle bunları açınca motor devri sabit tutamıyor.Karbüratörlü araçlarımızda bunu sineye çekmemiz gerekecek anlaşılan.Tüm katılımcı arkadaşlara Teşekkür ve Saygılarımı sunarım.Esenlikler dilerim.

Ercan bey 100 Lük ampuller çok tehlikelidir fara gelen kablolar aşırı ısınarak yanmaya  ve aracınızın elektrik aksamına zarar vermeye sebep olabilir ! kablolar sağlam olsa bile bir süre sonra 100 wattlık ampuller eski ampullerine göre daha çok ısı yayayacağı için farların yuvaları ve far çanakları şekil değiştirmeye başlıycaktır ! Dikkatli olmanızı tavsiye ederim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: rölanti problemi AE 101
« Yanıtla #16 : Mayıs 20, 2010, 19:11:11 »
Sevgili Atilla,Mustafa ve Mesut bey değerli bilgi ve önerileriniz için çok teşekkürler.Yazdıklarınızı okudum ve bugün işten geldiğim gibi önceki arabalarımdan kalan philips 60/55W orijinal çıkma ampullerimi aradım.buldum ve hemen taktım,şimdi farlar yanınca da rölanti önceki gibi aşırı düşmüyor.Aydınlatma nasıldır şimdi deneyemedim ama tavsiye edilen markalara göre bir seçim yaparak değiştireceğim .Yeterki şimdilik aksi bir durum olmasın.Paylaşım ve ilginiz için tekrar teşekkürler.Sevgi ve saygılarımla.
Ayakta ölmek dizüstü yaşamaktan iyidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: rölanti problemi AE 101
« Yanıtla #17 : Mayıs 20, 2010, 19:16:10 »
  Geçmiş olsun.