Gönderen Konu: bujileri ve hava filtreisini değiştirdim çok yakmaya başladı.  (Okunma sayısı 5075 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
geçen ay bujileri (denso) ve hava filterisi değiştirdim. inanın arabanın çekişi düştü ve çok yakmaya başladı. bir depo benzin ile şehir içi az olmak kaydıyla 500  bilemedin 550 km gidebiliyorum. sizce normal mi. bu yakıt konusu benim çok moralimi bozuyor. 650-700 km gidenler var yaa.

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '08
  • 277 kere teşekkür etti
  • 67 kere teşekkür edildi
Ynt: bujileri ve hava filtreisini değiştirdim çok yakmaya başladı.
« Yanıtla #1 : Mayıs 12, 2010, 10:32:40 »
daha önceden kaç km yapıyordunuz... kelebek boğazınıda temizletseydiniz keşke...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: bujileri ve hava filtreisini değiştirdim çok yakmaya başladı.
« Yanıtla #2 : Mayıs 12, 2010, 11:29:08 »
Hava filtresi yan sanayi ise eğer bu durum çok normal, orjinal hava filtresi ile yan sanayi hava filtresi arasında bvariz bir kalite farkı var, orjinal filtrenin dokusu ve hava geçirgenliği çok iyi ancak yan sanayiler görsel olarak orjinale benzeselerde ne hava geçirgenliği nede kullanılan malzeme kalitesi iyidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: bujileri ve hava filtreisini değiştirdim çok yakmaya başladı.
« Yanıtla #3 : Mayıs 12, 2010, 11:34:30 »
bujiler doğru seçildimi acaba ? ??? bir ihtimal.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: bujileri ve hava filtreisini değiştirdim çok yakmaya başladı.
« Yanıtla #4 : Mayıs 12, 2010, 11:36:55 »
bujiler doğru seçildimi acaba ? ??? bir ihtimal.

evet birde o var, performans için gidip 2 veya 4 tırnaklı falan taktırmadınız değilmi :) tırnak boşluğu 1.1mm olmalı bujilerin

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '08
  • 277 kere teşekkür etti
  • 67 kere teşekkür edildi
Ynt: bujileri ve hava filtreisini değiştirdim çok yakmaya başladı.
« Yanıtla #5 : Mayıs 12, 2010, 11:41:27 »
Hava filtresi yan sanayi ise eğer bu durum çok normal, orjinal hava filtresi ile yan sanayi hava filtresi arasında bvariz bir kalite farkı var, orjinal filtrenin dokusu ve hava geçirgenliği çok iyi ancak yan sanayiler görsel olarak orjinale benzeselerde ne hava geçirgenliği nede kullanılan malzeme kalitesi iyidir.

yan sanayi hava filtresi kullanıyordum, geçen servisde orjinali takılsın dedim, aynı güzergah trafik vesaire ş.içi 10,5 civarlarındayken bugün 9,06 rakamlarına ulaştım... kesinlikle fark yapıyor...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: bujileri ve hava filtreisini değiştirdim çok yakmaya başladı.
« Yanıtla #6 : Mayıs 12, 2010, 11:47:42 »
en kötü 600 650 km gidiyordum. kelebek boğazınıda temizleteli 1 sene oldu. tek yakıt filtresini değiştirmedim. yakıt filtresinin değiştirsem faydası olur mu bilmiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: bujileri ve hava filtreisini değiştirdim çok yakmaya başladı.
« Yanıtla #7 : Mayıs 12, 2010, 12:07:10 »
bujiler denso fakat hava filtresi yan sanayi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: bujileri ve hava filtreisini değiştirdim çok yakmaya başladı.
« Yanıtla #8 : Mayıs 12, 2010, 12:11:52 »
bujiler tek tırnaklı denso (KRU11) OLMASI LAZIM

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: bujileri ve hava filtreisini değiştirdim çok yakmaya başladı.
« Yanıtla #9 : Mayıs 12, 2010, 16:13:00 »
arkadaşlar tokat ta toyota yetkili servisi yok. internetten bu hava filtresinin orjinalini bulabileceğim bir site var mı acaba ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: bujileri ve hava filtreisini değiştirdim çok yakmaya başladı.
« Yanıtla #10 : Mayıs 12, 2010, 16:27:55 »
Bujiler doğru KR-U11 1.1mm tırnak aralığına sahip ancak hava filtreni orjinali ile değiştir, ancak bir servisi ara sana kargo ile yollasınlar, internetten orjinalini bulman çok zor genelde hep yan sanayi,

yan sanayi hava filtresi kullanıyordum, geçen servisde orjinali takılsın dedim, aynı güzergah trafik vesaire ş.içi 10,5 civarlarındayken bugün 9,06 rakamlarına ulaştım... kesinlikle fark yapıyor...

bak mesela Muhammet abinin verdiği değerlere göre hesap yaparsak 10,5 ten 9 litreye düşmüş yani 100 km de 1,5LT tasaruf olmuş orjinal filtre ile

sen 500km yapıyorum diyorsun yani 1,5LT X 5 = 7,5Lt yapar , 7,5lt benzinlede 100 km yaparsın

oda  550 km ye 100km daha menzil ekler yani 650 KM yaparsın orjinal filtre ile ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: bujileri ve hava filtreisini değiştirdim çok yakmaya başladı.
« Yanıtla #11 : Mayıs 12, 2010, 16:33:59 »
Maalesef orjinalini dışarıda bulamazsınız. Ya en yakın servise telefon açıp isteyeceksiniz ( düşük bir ihtimal ) ya da açık hava filtresine terfi edeceksiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: bujileri ve hava filtreisini değiştirdim çok yakmaya başladı.
« Yanıtla #12 : Mayıs 12, 2010, 16:50:22 »
ben dışardan alınan denso bujilerede güvenmiyorum.bir keresinde bana çakma verdiler.orijinal filtreyi tak çekiş düzelmezse bujileri orjinalleri ile (servisten) değiştir.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: bujileri ve hava filtreisini değiştirdim çok yakmaya başladı.
« Yanıtla #13 : Mayıs 12, 2010, 16:53:26 »
ben triger seti,buji,hava ve yağ filtrelerini servisten alırım.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: bujileri ve hava filtreisini değiştirdim çok yakmaya başladı.
« Yanıtla #14 : Mayıs 12, 2010, 17:06:23 »
ben triger seti,buji,hava ve yağ filtrelerini servisten alırım.

+1 Atilla amcaya katılıyorum. Parça konusunda kesinlikle servis dışına çıkmamalısınız. Özellikle yürüyen-motor kısmında...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: bujileri ve hava filtreisini değiştirdim çok yakmaya başladı.
« Yanıtla #15 : Mayıs 12, 2010, 17:21:57 »
sağol Ümitciğim.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: bujileri ve hava filtreisini değiştirdim çok yakmaya başladı.
« Yanıtla #16 : Mayıs 12, 2010, 18:21:50 »
filtre o kadar büyük çekiş kaybına neden olmaz, yani çok büyük çekiş kaybı varsa, hissedilecek derecede, sorun bujidendir..yan sanayi deolsa sıfır filtre sonuçta, en kötü eski, çıkan kadar kötü olur..daha da mı geçirmeyecek :blink:
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: bujileri ve hava filtreisini değiştirdim çok yakmaya başladı.
« Yanıtla #17 : Mayıs 12, 2010, 19:17:20 »
Bujiler fabrikanin onerdigi bujiler degildir buyuk ihtimalle.Kodu ayni ise ve bujiler orijinalse tam sikistirilmamis olabilir.Kontrol edilmesinde fayda var.Bir de buji kodu tam dogru olsa bile tirnak araligi farkli olabilir.Oyle ise buji degisimine gerek kalmadan duzeltilebilir.Kablolar saglam mi?Kablonun birisi bujinin uzerine tam takilmamis olabilir, oyle ise bir silindir, atesleme olmadan yakit tuketir.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: bujileri ve hava filtreisini değiştirdim çok yakmaya başladı.
« Yanıtla #18 : Mayıs 18, 2010, 21:19:11 »
çinde buji ve filtrelerin aynı kodlu çakmaları yapılıyor piyasadada gırla.ben bir keresinde denso nosu aynı buji aldım,buji lastik şapkaları 3mm dışarda kaldı yani bujiler uzundu.aldığım yere gittim düzgünlerini aldım.yağ filtresiylede motoru yakacaktık.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: bujileri ve hava filtreisini değiştirdim çok yakmaya başladı.
« Yanıtla #19 : Mayıs 20, 2010, 23:23:56 »
aaahhhh türkayım aaaahhhhh, konuşsana kardeşim. bul güvenilir bir usta, bujiyle filtreyle uğraşma desene. arabanı emanet et aldıktan sonra arkana bakmadan kafana takmadan bas git desene. :) sadık usta kesinlikle yapmam dediklerimi yaptırıyor bana. mesela "usta arabayı yaparken kesinlikle başından ayrılmam" derdim hep...
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...