Gönderen Konu: 30,000 Bakımı öncesinde ve sonrasında şikayetlerim  (Okunma sayısı 6560 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
30,000 Bakımı öncesinde ve sonrasında şikayetlerim
« Yanıtla #20 : Mayıs 26, 2007, 20:22:26 »
Bugün İtibariye Derinderede 30.000 Km Bakımı Yaptırdım. Siz Fatura Fiyatlarımı aynen yansıtıyorum..

1. 30.000 Km Bakımı                             56.70 YTL
2. Ön fren balataları sökme takma          21.60 YTL
3. Karter Tapa Contası                             1.25 YTL
4. Yağ Filitresi                                        10.70 YTL
5. Fren Balata Temizleme Spreyi               3.14 YTL
5. Shell Helix Plus 10W/40                       74.25 YTL
6. Cam Yıkama Suyu 250 Litre                  1.78 YTL
7. Polen Filitresi                                      37.12 YTL
8. Fren Balatası Ön                                 92.82 YTL
9. Yedek Anahtar Immobilizerli                42.74 YTL
10.Ham Anahtar Diş Açılması                   10.00 YTL
Toplam                                                352.10 YTL
KDV                                                      63.40 YTL
G.TOPLAM                                            415.50 YTL

Extra Yapılan İşlemler
-------------------------
- Teypten Gelen Çıtırtı Sesi Giderildi (Teyp Kısmına İzolasyon Yapılmış dediklerine göre) Artık Göğüslükten Hiç ses gelmiyor..

- Arka Bagaj Kapağından Gelen Tıkırtı sesi (daha sonra gördüm çözümlerini) Çift Taraflı Elyaf Yapışkanla Çözülmüş ses kesilmiş.ç

- Tes Spriralleri Yağlandı Vites Geçişleri Normale döndü

- Rölantideki Titreme düşük devir olayı ortadan kalktı.

- Değişen Polen Filitresi Sayesinde Klima Soğutması ve Çalışması çok verimli hale geldi.

- Lastik Basınçları ayarlandı.

- El Freni Ayarı Yapıldı Fren artık tutması gereken yerde kavrıyor.

- Sağ Arka kapı kenarına küçük rötuş yapıldı.

- Uzaktan Kumanda Resetlendi ve Normal Çalışıyor.

Servis Derindere Zeytinburnu
Araç Corolla HB 1.6 Sol
Always TOYOTA

Toyota Club Türkiye

30,000 Bakımı öncesinde ve sonrasında şikayetlerim
« Yanıtla #20 : Mayıs 26, 2007, 20:22:26 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
    • Toyota Club Türkiye
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '13
  • 34 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
30,000 Bakımı öncesinde ve sonrasında şikayetlerim
« Yanıtla #21 : Haziran 13, 2007, 09:48:17 »
Evet, 30.000 bakımını da maceralı bir şekilde atlattık.  Toyota servislerinden gittikçe soğumaya başladım. Toyota nın kendisine Derindere ve Sonkar servislerinin her ikisini de şikayet ettim. Neydi derdin diye soracak olursanız, elimden geldiğince anlatmaya çalışayım.

Tarih 10.06.2007, randevu saati olan 10:00 dan yarım saat evvel Derindere'deyim. Servis danışmanlarının (cumartesileri öyleymiş) az oluşu ve olanların da yerlerinde olmamasından dolayı yarım saat bekliyorum ve 10:00 da işlemler başlıyor. Şikayetlerimi bir bir anlatırken servis danışmanı arkadaş formda yer kalmadığını, kendi arabalarında bu kadar şikayet olmadığını söylüyor. "İşte oluyormuş" diyorum ben  

Randevu alırken 10:00 da getirin 12:00 de işiniz biter demişlerdi. Ancak ben ilk mesajımdaki şikayetlerimi söylediğim zaman teslim zamanı birden 17:00 olarak değişti. Sebep sorduğumda da bu şikayetlerin incelenmesinin zaman alacağı, ön paneli sökmenin uzun süreceği ve  cumartesi servisin yarım kadro olarak çalışması gösterildi. Yapacak birşey olmadığından çok fazla itiraz etmedim.

Neticede cumartesi günümün büyük bir kısmını Derindere'de çay kahve içerek harcadım. Yapmam gereken bir çok işi yapamadım. Ayrıca servis tarafına camdan bakarken arabamın en az 2 saat kadar yattığına tanık oldum. Yapılan kontrollerde bulunan tespitler ve yapılan işlemler de şöyle :
1- Direksiyon kutusu arızalıymış,
2- Rölanti devrinin düşmesi normalmiş,
3- El freninde problem görülmemiş, bizim kasalarda 6-9 diş arası normalmiş.
4- Arka fren balataları minimum seviyenin altına düşmüş, değiştirildi.
5- Ön konsoldan ve sol kapıdan herhangi bir ses duymamışlar (allah kulaklarınızı açsın)
6- Ampuller değiştirilmiş (dörtlü ve kalorifer aydınlatmaları)
7- Ön frenlerden ses geliyor diye şikayetim sanırım kulakardı edilmiş. Ne bir açıklama ne de bir düzeltme yapmışlar.

Ön paneli sökmek için 26 YTL alınması da çok ağırıma gitti doğrusu. Bundan sonra bakıma gittiğim zaman sadece kontrollerini yaptıracağım. Mecbur kalmadıkça adamlara işçilik vermeyi düşünmüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
    • Toyota Club Türkiye
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '13
  • 34 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
30,000 Bakımı öncesinde ve sonrasında şikayetlerim
« Yanıtla #22 : Haziran 13, 2007, 10:06:26 »
İkinci macerayı için de ikinci bir mesaj açayım dedim. Derindere'de direksiyon kutusu arızalı tespiti yapıldı fakat ellerinde parça olmadığı için de salı gününe randevu verdiler, biz parça gelince sizi ararız demişlerdi (bugün çarşamba ve hala kimse aramadı).

Bu hareketi tahmin ettiğim için pazartesi Sonkar ile görüştüm. Ellerinde olduğunu öğrendikten sonra arabayı salı sabahı bir arkadaşım ile onlara göndereceğimi söyledim. Ayrıca aracın orjinal cd çalarının cd leri alıp bir süre sonra geri çıkardığını yetkili kişiye ilettim.

Tarih 12.06.2007, ikinci macera başlıyor  Sağolsunlar varolsunlar Sonkar'daki elemanlar direksiyon kutusunu değiştirmişler, o konuda bir problem kalmamış. Ancaaak, herkese tavsiyemdir; elektrik-elektronik işlemleriniz varsa sakın Sonkar'a gitmeyin. Hele işleme Fuat usta bakacaksa kaçın ordan  Neden ?

Benim aracımda orjinal cd çalara ilaveten bir de küllüğün üzerinde ikinci bir cd çalar mevcut. Şu anda orjinal cd çalar herşeyi ile çalışıyor ama kapı bağlantılarındaki soketler çıkık olduğundan hoparlörlere ses vermiyor.  

Dün aracı arkadaşıma servise götürmesi için verirken kendisi ikinci cd çaların kafasını almadı. (müzikle arası yok fazla) Bütün olay da burdan çıktı. Sonkar'daki Fuat usta ya, servis danışmanı Canan hanıma defalarca derdimin orjinal cd çalardan ses almak olmadığını, cd nin alınıp DISK IN yazısının ekranda sabit kalması gerektiğini söylememe rağmen nedense ordakiler sürekli orjinal cd çalardan ses çıkartmaya çalıştılar  Fuat ustayla aramızda geçen 16 dakikalık dialogtan kısa bir alıntı sunayım size :

Ben: Fuat usta, alttaki cd çalar ile üsttekinin arasında aynı aküden elektrik almaları dışında bir bağlantı yok. Üstteki cd çaların cd yi alamaması ile alttakinin hiç bir alakası olamaz.
Fuat usta: Ama orjinal cd çaların anteni alltakine takılmış.
Ben: Yahu antenin cd okuma problemi ile ne alakası var? Boşver sen elleme hiç birşeyi, olduğu gibi kapat ben cumartesi uğrarım size ...

Sonuç, direksiyon kutusu tamam fakat cd çalar aynen duruyor. Tüm bunlara ilaveten 21.84 YTL de cd takma çıkarma ücreti faturalanmış.

Tüm bunları dün akşam 354 0 354 numaralı Toyota iletişim merkezine aktardım. Bugün itibari ile elimdeki servis formlarını da faksladım. Bakalım sonuç ne olacak.

Allah sonumuzu hayır etsin

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
30,000 Bakımı öncesinde ve sonrasında şikayetlerim
« Yanıtla #23 : Haziran 13, 2007, 14:15:40 »
abi ne yapmışlar sana öyle ya

allah vahap ustadan hepimiz korusun o zaman

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
30,000 Bakımı öncesinde ve sonrasında şikayetlerim
« Yanıtla #24 : Haziran 13, 2007, 16:21:20 »
Geçmiş olsun Günal abi. Bazı zamanlarda servisler böyle aptalca hareketler yapıyorlar. İyi ki Toyota'ya şikayet etmişsin. Ellerine sağlık...
2006 Corolla Sedan D-4D Gümüş Gri

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
30,000 Bakımı öncesinde ve sonrasında şikayetlerim
« Yanıtla #25 : Haziran 14, 2007, 00:02:32 »
Alıntı yapılan: Günal Yılmaz
Ben: Fuat usta, alttaki cd çalar ile üsttekinin arasında aynı aküden elektrik almaları dışında bir bağlantı yok. Üstteki cd çaların cd yi alamaması ile alttakinin hiç bir alakası olamaz.
Fuat usta: Ama orjinal cd çaların anteni alltakine takılmış.
Ben: Yahu antenin cd okuma problemi ile ne alakası var? Boşver sen elleme hiç birşeyi, olduğu gibi kapat ben cumartesi uğrarım size ...  [/quote]

puhauhauhua çok iyi yaa..... Günal kardeş yukarıdaki sorunlarını dinlerden aklıma şunlar geldi.

 

1. Derinderede benim araçla ilgilenen müşteri temsilcisi suratsız adamın tekiydi (hakaret amaçlı sölemiyorum) ama tüm sorunlarımı çözdü zaten mühim olan sonuç birazda güleryüzlü olsa fena olmazdı ama..

2. Sakınılan göze çöp batarmış bende sizin gibi arabama çok hassasım yolda giderken arabayı devamlı dinlerim ordan burdan gelen normal dışı seslere karşı alerjim var. ama biz böle hassas oldukça hertürlü sorun bizi buluyor. Geçen gün arabayı okadar sağlam yere park etmeme rağmen biri yanıma park etmiş kapısını benimkisine çarpmış boyamı kazımış gitmiş gelde deli olma ama dediğim gibi biz sakındıkça çöp gelip batıyor işte eheh

 

Ama toyotaya şikayette bulunduğunuz çok iyi olmuş... Geçmiş olsun

Always TOYOTA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
    • Toyota Club Türkiye
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '13
  • 34 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
30,000 Bakımı öncesinde ve sonrasında şikayetlerim
« Yanıtla #26 : Haziran 15, 2007, 10:24:33 »
Dün önce Sonkar'dan aradılar  

- İyi günler Günal Bey, Toyota'ya bir şikayet iletmişsiniz, frenleriniz ve cd çalarınız ile ilgili olarak. Eğer müsaitseniz cumartesi sizi buraya davet etmek istiyoruz. Sorunlarınızı gidermek için.



Ardından Toyota müşteri hizmetlerinden aradılar.

- Sonkar dan sizi bugün aradıkları ve cumartesi için randevu verdikleri doğrumudur ? diye.

Teşekkürler Toyota.

edit: Bu arada elektrikçi ustamızın (?) adı Fuat değil, Vahap'mış. Yanlışlık olmasın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
30,000 Bakımı öncesinde ve sonrasında şikayetlerim
« Yanıtla #27 : Haziran 15, 2007, 12:30:47 »
Toyota Sen Bizim Herşeyimizsin  Adamlar markayı korumaya çalışıyorlar.. Güzel bişey bizim içinde
Always TOYOTA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
    • Toyota Club Türkiye
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '13
  • 34 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
30,000 Bakımı öncesinde ve sonrasında şikayetlerim
« Yanıtla #28 : Haziran 16, 2007, 09:47:05 »
Tekrar merhaba herkese, şu anda Sonkar'dayım  Vahap ustayı kolayca ikna edebildim. Sonradan takılan cd çalara bağlanan antenin cd almama ile alakası olmadığını anladı en sonunda  

Bu arada VIP müşteri olarak işlem görüyorum. Toyota merkez iyi haşlamış galiba

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
    • Toyota Club Türkiye
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '13
  • 34 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
30,000 Bakımı öncesinde ve sonrasında şikayetlerim
« Yanıtla #29 : Haziran 16, 2007, 12:33:32 »
Ve sonuç:

Cd çalar yenisi ile değiştirildi. Frenler ile ilgili olarak ta disklerde aynalama tarzı bir problem olduğu belirtilerek gerekenin yapılacağı söylendi. Ama ne yapıldığını bilemiyorum. Birazdan işlem bitecek. Deneyip göreceğiz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
30,000 Bakımı öncesinde ve sonrasında şikayetlerim
« Yanıtla #30 : Haziran 16, 2007, 12:49:12 »
Günal Baba Helal olsun sana dize getirdin servisi vallahi..  Hakkını aramanın mükafatı.. aslında olması gereken de diyebiliriz. ama ülkemizde olması gereken normal şeyler bile olağanüstü hizmetmiş gibi görülüp verilmekte imtina edildiği için genede sonuç başarıdır
Always TOYOTA

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
30,000 Bakımı öncesinde ve sonrasında şikayetlerim
« Yanıtla #31 : Haziran 16, 2007, 13:32:50 »
vahap olarak duzelltım

bu arada hadi geçmiş olsun dıyelım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
    • Toyota Club Türkiye
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '13
  • 34 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
30,000 Bakımı öncesinde ve sonrasında şikayetlerim
« Yanıtla #32 : Haziran 17, 2007, 10:52:00 »
Dün koşuşturmadan dolayı tam sonucu yazamadım. Frenler ile ilgili olarak disk değişimi yapılmış. Çok güzel oldu bu. 30,000 km de yepyeni fren disklerim, sıfır cd çalarım oldu. Daha ne olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • hkup@mynet.com
  • Kan Grubu: ---
30,000 Bakımı öncesinde ve sonrasında şikayetlerim
« Yanıtla #33 : Ağustos 09, 2007, 22:15:34 »
Alıntı yapılan: Günal Yılmaz
Dün koşuşturmadan dolayı tam sonucu yazamadım. Frenler ile ilgili olarak disk değişimi yapılmış. Çok güzel oldu bu. 30,000 km de yepyeni fren disklerim, sıfır cd çalarım oldu. Daha ne olsun.
[/quote]
peki günal sen müzik sistemini değiştirmişsin.senin ses sistemin garantiden cıkmadımı.merak ettim.
çünkü bende kolonları değiştirdim de onun için sordum soruyu.
sormamın nedeni ise gecenlerde servis görevlisine zenon taksam garantiye bi şey olurmu dedim.
onlarda sadece farlar garantiden cıkar dedi.sende müzik sistemini değiştirdiğine göre garantiye bişey
olmamış.aydınlatırsan sevinirim.
98 euro civic 1,4is

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
    • Toyota Club Türkiye
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '13
  • 34 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
30,000 Bakımı öncesinde ve sonrasında şikayetlerim
« Yanıtla #34 : Ağustos 10, 2007, 00:23:29 »
Ben müzik sistemini değiştirdim ama orjinal cd çalar olduğu gibi yerinde duruyordu. Üstelik benim problemim cd çaların cd almamasıydı yani bir mekanik problemi idi. Belki de genel merkeze şikayet nedeni ile beni çağırdıklarından fazla problem yaratmak istemediler.  Bilemiyorum.

Fakat bu tarz bir problemden dolayı "Yok, sizin ürün ilavelerden dolayı garantiden çıkmış" deselerdi çıldırırdım sanırım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
30,000 Bakımı öncesinde ve sonrasında şikayetlerim
« Yanıtla #35 : Ağustos 10, 2007, 03:48:05 »
Alıntı yapılan: Kerim Aldemir
Yuh    20 bin bakımı 320 milyonmu bide corolla çok değilmi yahu ?
[/quote]
vallahi ben baktımki, hiç bi **** yapmıyorlar, 10 ve 20 bin bakımlarını yaptırmadım, sadece yağ ve yağflitresini değiştirttim, servis kayıtlarıa "müşteri talimatı üzerine bakım yapılmamıştır, sadece yağ ve filitre değişmiştir" diye bir not koydu, ancak tahmin ettiğim gibi hiç bir konuda hiç bir sorun yaşamadım, 30 bin bakımına soktum çünki polen filitresinin de değişmesi gerkiyordu ama dediğiniz gibi bir fiyat değildi 205 ytl idi, bana kalırsa sizlerde gereksiz periyotları atlayın , boşa masraf oluyor

Alper: Lütfen kelimeleri dikkatli seçelim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
30,000 Bakımı öncesinde ve sonrasında şikayetlerim
« Yanıtla #36 : Ağustos 10, 2007, 09:58:29 »
Servis için "yılda bir" ya da "6 ayda bir" şartları koymaları daha da garip.

Babam bazen 10bin km'yi 3-4 yılda yapıyor çünkü

Bir kere 20bin küsür km'de (ama 4. ya da 5. yılda) triger setini değiştirelim dediler Opan'da. Ben de olmaz dedim ve aynen faturaya yazdılar.

Geçen ay değiştirdim trigeri (aradan bir 5 yıl daha geçti yani). Ve de hiç de birşeyi yoktu diyebilirim. Usta şöyle bir baktı ve bilyeler aşınmaya başlamış dedi, ama ben baktığımda birşey göremedim
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
30,000 Bakımı öncesinde ve sonrasında şikayetlerim
« Yanıtla #37 : Ağustos 10, 2007, 12:23:57 »
Geçenlerde aracımın 40 bin km bakım fiyatını sordum. 385 YTL fiyat verdiler. Çıldırdım, deliye döndüm. Yapılan işlemler de rutin işlemler. Yağ, yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi, mazot filtresi. O parayı vermek istemedim ve dışarıda yaptırdım bakımı. Bütün parçaları orjinal, polen filtresi hariç 150 YTL tuttu. Arabam da son derece sağlıklı şu an. Yakıt tüketimi düştü, performansı arttı. Kısmet olursa artık bakımlara servise gitmeyeceğim. İnsanları sömürmekten başka bir iş yapmıyorlar çünkü. 2 ayda bir 250 lira para vermek belli bir zaman sonra adama dokunuyor....
2006 Corolla Sedan D-4D Gümüş Gri