Gönderen Konu: Opel Manta  (Okunma sayısı 2903 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Opel Manta
« : Nisan 30, 2010, 14:56:33 »
OPEL MANTA

Hızın, konforun ve lüksün ön plana çıktığı spor otomobillerde Ford Capri’nin ardından coupe kavramına yeni boyutlar kazandıran Opel Manta, özellikle ikinci nesliyle kendi zamanına damgasını vurmuştu.



Corvette’lerin, 911’lerin, SL’lerin ve GTO’ların Avrupa yollarında giderek artarken orta gelire sahip otomobil tutkunları Opel Manta üretilene kadar bu araçlara bakmakla yetiniyorlardı. 1970 yılında üretime başlayan Opel Manta, sportif tasarımı, uygun fi yatı ve keyifli sürüşüyle gelir seviyesi düşük olan kişilerin de sahip olabileceği bir model olarak yollarla buluşmuştu. Ford Capri’ye ciddi bir rakip olan Manta, sedan görünümlü tek kapılı Avrupalı modellerin de müşterilerini kapmıştı.



Yakın zamanda 40 yaşına girecek olan Manta; geniş iç mekana, yeterli bagaja, yuvarlak farlara ve uzun kapılara sahip ekonomik bir coupe idi. Bu araç kendisinden birkaç ay sonra piyasaya çıkacak olan Ascona’nın tek kapılısı gibiydi ancak yuvarlak hatları ve coupe tasarımıyla Opel bu araca Manta adını vermişti. İlk nesil Manta’da manuel ve otomatik şanzımanlar, 1.6 lt’lik 68 HP ya da 80 HP’lik benzinli motor seçeneklerine 1.9 lt’lik 90 HP gücündeki diğer bir güç alternatifi de eklenmişti. Opel Manta, 173 km/s maksimum hıza ulaşırken 90 HP gücündeki motorunu Record’dan almıştı. Manta’nın arka "muhterem aks kafasi" düzeneğini de Kadett üzerinden geliştirmişti. Tüm özellikleriyle Opel Manta, Ford Capri ile kıyasıya mücadele edebilecek Manta SR adındaki bir versiyona bile sahipti. Manta SR, motor devir göstergesi, spor direksiyon ve geniş tabanlı lastikleriyle daha sportif bir Manta idi. Manta’nın en güçlü modeli olan GT/E seçeneği 1973’te Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıtıldıktan sonra Mart 1974’de satılmaya başlandı. Manta GT/E’de, karbüratörün yerine görev yapacak olan Bosch L-Jetronik yakıt enjeksiyon sistemi eklendi. Bu sistem sayesinde beygir gücü 90 HP’den 105 HP’ye çıktı. Daha sert süspansiyon ve helezon yaylara sahip olan bu araç selefinden 5 cm daha alçaktı.



İlk nesil Manta, 1975 yılında üretim bantlarına veda ederek yerini ikinci nesil Manta’ya bıraktı. İkinci nesil Manta’nın üretimine Ağustos 1975’de başlandı. Bu araçta bir önceki modelden alınan 1.6 lt ve 1.9 lt’lik motorlara ek olarak 1.2 lt’lik benzinli motor da görev yapıyordu. Başlangıçta 2 kapılı coupe olarak üretilen Manta’ya 1977’de 3 kapılı HB bir versiyon daha eklendi.



1982 yılında makyajlanan Manta B2’nin başta ön panjur tampon ve bagaj tasarımı olmak üzere çok sayıda parçası yenilenmişti. Bu araca 1.3 lt, 1.8 ve 2.0 lt’lik yeni motorlar eklendi. Manta’nın en güçlü modeli olan GT/E ise 1983’de yerini GSI’a bıraktı. Efsaneleşen Manta 400, özel karoser kitleri, GSI motoru ve performansıyla ön plana çıkıyordu. Bu araçta 5 kademeli Getrag marka spor şanzıman kullanılıyordu.



Manta’nın üretimi 1988’de sona ererken, aracın satışları 1989’a kadar devam etti. Hep arkadan itişli olarak üretilen bu coupe, Ford Capri ile kıyasıya mücadele ederken, Toyota Celica, VW Scirocco gibi rakipleriyle de mücadele etmek zorunda kaldı. 18 yıl boyunca üretilen Manta, 40 sene önce günümüz coupe Opel’lerine de yol göstermişti.

Alıntı : http://www.otohaber.com.tr/haber/hist/4034-klasik_opel_manta.html

İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Toyota Club Türkiye

Opel Manta
« : Nisan 30, 2010, 14:56:33 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Opel Manta
« Yanıtla #1 : Nisan 30, 2010, 14:59:32 »
Mükemmel araçtır. Ellenmemişini bulsam anında alırım... Ford capri için de geçerli, ama mümkün değil...
1982 Land Rover Series III 88 inch SWB hobi aracı
2009 Peugeot 207 1.4 Trendy 90 hp hanımın aracı
2011 Citröen C4 1.6 e-Hdi 112 hp şirket aracı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Opel Manta
« Yanıtla #2 : Nisan 30, 2010, 17:29:40 »
Dönemine göre çok başarılı bir tasarıma sahip gerçekten.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '14
Ynt: Opel Manta
« Yanıtla #3 : Nisan 30, 2010, 17:33:25 »
Opel manta hiç görmedimde zamanında ford capri kullandım 2.3 motorlu şahane bir araçtı.Küçücuk kasası olması rağmen amerikan araçları kadar zevkli ve rahattı,  zaten kasaları aynıymış galiba öle hatırlıyorum.

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Opel Manta
« Yanıtla #4 : Nisan 30, 2010, 20:10:28 »
  Otomobil dünyasında yer etmiş bir araçtı bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: Opel Manta
« Yanıtla #5 : Nisan 30, 2010, 21:06:34 »
ah nerde eski opeller :Shatta almanyada manta filmi bile vardı.youtubedan hala izlerim.filmin adıda Manta Mantaydı ;)filmin konusu ise:mantası olan bir genç var 21-22 yaşlarında.bu gencin sevgilisi beğenmiyor,külüstür diyip geçiyor,halbuki genç arabaya çok bağlı.hatta filmin bir bölümünde sanırsam araca sigorta yaptırırken görevli model soruyor,çocuk ise opel manta gsi,1988model,sanırsam 5bin kmde diyor :)görevli ise şaşkın bir şekilde bakıyor çocuğa.ayrıca genç almanyadaki mantacılar cluba katılır.hep beraber gezerler tıpkı çete gibi,ancak bu durum o zamandaki golf mk1gticıların hoşuna gitmez.onlar için mantacılar apaçidir.mantacılar ise golfcüler arasında sıkı rekabet olur.nese devamını youtubedan manta manta diye aratın izleyin:)mantanın devamı olan calibrada tam Volkswagenciler için apaçidir,kısacası o zamanlar kadett,calibra,manta gibi araçlar vwciler için kıskançlık gibi birşeymiş.GSi,GTİ rekabeti işte :D

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Opel Manta
« Yanıtla #6 : Nisan 30, 2010, 21:13:24 »
  Güzel yazmışsın Emir. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: Opel Manta
« Yanıtla #7 : Nisan 30, 2010, 21:28:01 »
abiminde kadett gsisı olduğu için opel tarihini çok araştırdım iyi bilirim yani ;)sadece opel değil 205gti,lancia delta v.b hastalık yaptı bende :Daslında anlatılacak çok şey var ama yazmak zor oluyo :D