Gönderen Konu: Command and Conquer 4: Tiberian Twilight (7,8) PC  (Okunma sayısı 1483 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Mercedes CLA 180d AMG
    • Kendi Sitem
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '14
  • 2 kere teşekkür edildi
Command and Conquer 4: Tiberian Twilight (7,8) PC
« : Nisan 17, 2010, 09:34:39 »
Bu barış can yakacak

İyisiyle, kötüsüyle Tiberium serimizin sonuna geldik. Command & Conquer, strateji bazında oyuncuların gönlünde ayrı bir taht kurmuştur. Nedendir bilinmez; C&C oyuncuları kolay kolay aynı tadı başka bir oyundan alamazlar. Sadece bağlılık olarak değil, geçtiği ambiyans ve sundukları olarak da C&C oyunları akranlarından ayrılır. Tiberium Wars ve onun genişleme paketi olan Kane's Wrath'ten 2 sene sonra, Command And Conquer 4: Tiberian Twilight ile karşı karşıyayız. Tiberian Twilight'ta oyun anlayışını değiştirebilecek yenilikler görüyoruz. Lafı daha fazla uzatmayalım, açıkçası biz de durumu size aktarmak için oldukça sabırsızlanıyoruz.

Başkasına benzemez senin videoların!..

Video ve C&C denildiğinde genelde şöyle bir durulur, hemen genel oyunlardaki videolar göz önüne getirilir. Gerçek oyuncularla birlikte çekilen videoları ile her oyununda adından epeyce söz ettiren C&C serisinin son oyununda da durum değişmiş gibi görünmüyor. Az önce epeyce değişiklik var demiştik, ancak burası her zamanki halini koruyor. Videolarda harikulade bir hava hakim. Videoları yine birinci şahıs kamerasından görüyorsunuz. Muhtemelen serinin son oyunu olmasının verdiği gazla, C&C 4 oynarken "komuta bende" havalarına girebilirsiniz. Girin tabii, sonuna kadar haklısınız. Çünkü yapım içerisinde yer alan ara sinematikler o kadar güzel hazırlanmış ve gaz verici ki; izlerken o sıkıntılı havanın kokusunu alabiliyor, kendinizi kurtarıcı addedebiliyorsunuz. Tabii renklerin oldukça soluk olmasının da etkisi var.


Kane'in olmadığı bir Command&Conquer düşünülemez

Oyunda 3 adet 'topluluk' görüyoruz. Bunlardan birisi Allied'lar değil tabii ki. Oyunda Küresel Savunma Girişimi (Global Defense Initiative) ve NOD örgütü dışında bir de The Forgotten (unutulmuşlar) topluluğu bulunuyor. The Forgotten sınıfındakiler, tiberyum zehirlenmesiyle bir nevi mutasyona uğramış kabilelerden oluşuyor. Saf insanları sevmeyen bu grup mensupları, paralı asker gibi kullanılabiliyor.

Yargı, Yasama, Yürütme

Yapımdaki 'kutsal gübre' dedirtecek değişikliklerden bir tanesi, seçtiğimiz fraksiyonun da kendi içerisinde ayrılması. Oyundaki her iki örgütte de 3 farklı sınıf bulunuyor. Bunlar Offense, Defense ve Support. Her grubun kendisine özgü üniteleri bulunuyor. Bu bağlamda oyunun kullanıcılara daha zevkli bir deneyim sunacağına inanıyoruz. Zira bu şekilde henüz başlamadan, bir bakıma oyun karakterinizi belirlemiş oluyorsunuz. Offense birimi daha saldırı odaklıyken, Defense'te adı üzerinde; savunma yapıyoruz. Support ekibinde çok ağır silahlı olmayan ancak bir o kadar yetenekli -ara eleman- üniteler bulunuyor. Support üniteleri işinizi hiç ummadığınız bir anda kolaylaştırabiliyor.

Az önce de söylediğimiz gibi, her grup ünitelerinin farklı bir özelliği var. Ancak biraz daha genellememiz gerekirse, GDI üniteleri hafif havada olduğundan daha iyi zıplayabiliyorken, NOD üniteleri yer altından giderek haritada kendisini rakibe belli etmiyor.

C&C4'te fevkalade mobil bir ambiyans yer alıyor. Crawler adlı ana üssünüzü istediğiniz yere taşıyabiliyorsunuz. Bu durumun farklı savaş taktikleri geliştirmek adına çok iyi olduğunu söyleyebiliriz. Üssünüzü klavye kısayolu 'F' ile olduğu yere kurabilir, ya da olduğu yerden kaldırabilirsiniz. Bu vesileyle kolay bir şekilde dilerseniz haritanın ortalık yerine yapı dikebilir, rakibinizi zor duruma sokabilirsiniz.

Harita ve üretim paneli Generals'ta olduğu gibi ekranın alt tarafına taşınmış. Bireysel olarak sağ tarafta yukarıdan aşağı uzanan panel sistemini ben daha çok seviyordum; alışmıştım da. Neyse, canımız sağolsun. Bu panelde ekranın en sol tarafında harita yer alırken, orta bölümde ünite bilgisi, sağ tarafta ise üretim bölümü yer alıyor.

NE? ATEŞKES Mİ?!

Buyrun size şok dalgası. Oyunun giriş videosunu izlediğinizde, tiberyum elementinin GDI yapılarına dahi yavaş yavaş sıçramaya başladığını görüyorsunuz. Bir helikopter geliyor ve GDI binasına iniyor. İçindeki bir grup kişi, karargahın toplantı salonuna doğru gidiyor. Sözü geçen kişiler apar topar toplantı salonuna girdiğinde takke düşüyor, kel görünüyor. Ortaya kim çıkıyor? Hep bir ağızdan sesi uzata uzata "Kane!!!" diye bağırdığınızı duyar (!) gibiyiz. Evet, önümüze taş koyan, insanları örgütüne dahil ederek onların resmen beyinlerini yıkayan Kane bu sefer farklı bir öneriyle karşımızda: Ateşkes!..


Yeni eklenen birimlerle savaşlar artık çok daha etkileyici

İlk görevimiz olarak Kane'in grubuna eskortluk yaparak, ana üssünü güvenli bir şekilde bölgesine taşımasını sağlıyoruz. Belki bu karardan memnun olmayabilirsiniz. Ancak yalnız değilsiniz. Sinematiklerde göreceğiniz üzere karakterler de Kane ile uzlaşmaya gidilmesinden pek memnun değil.

Gözlere tiberyum banyosu

Oyunun otomatik olarak düşük grafiklerde açılması önce biraz korkuttu. Zira otomatik algılama sonucunda bilgisayarım oyunu düşük ön-ayarlarla açtığı için, yüksek grafiklerden biraz çekindim. Gözümü karartıp çözünürlüğü ve grafikleri yükselttiğimde ise, bambaşka bir tiberyum dünyasıyla karşılaştım. Size tavsiyem; zaten uçuk bir sistem istemeyen bu oyunu mümkün mertebe yüksek grafiklerde oynamanız.

Tiberian Twilight'ın renkleri göze fazlasıyla hitap eder nitelikte. Tiberium Wars'tan öte çok fazla değişiklik gördüğümü söyleyemeyeceğim, ancak ışıklandırmalar ve yeşil tonları -zümrüt yeşili- göze daha iyi görünüyor. Fizikler doğrultusunda, araçların tekerlek izleri, düşen ağaçlar, dumanlar ve türevi detaylar çok iyi görünüyor.

Al kırdın kırdın!

Oyunda her ünitenin bir tür cephanesi bulunuyor. Ünite ateş ettikçe, atış türüne göre gücünün hemen altında yer alan indikatör düşmeye başlıyor. Bunun yanında cephanenin yenilenmesi için tamamen bitmesi gerekiyor. Atış gücüne gelen gerçeklik ünitelerin "har har har" ateş etmesinin önüne geçmiş. Ayrıca askerlerinizi yönetebileceğiniz komutlar bu oyunda da göz önünde duruyor. Üniteyi seçtiğiniz anda, ekranın sağ alt tarafında kalan panelde seçenekler beliriyor. Bunun yanında bazı ünitelerin ikinci özellikleri de mevcut.

Yapım, içerisinde geliştirmeleri bulunduruyor. Geliştirmeler, doğal olarak gruplar ve fraksiyonlar arasında dağıtılmış durumda. Tahmin edebileceğiniz gibi, teknolojinizi geliştirerek üniteleri bir üst seviyeye taşıyabiliyor, saldırı, savunma ya da destek özelliklerinizi güçlendirebiliyorsunuz.


C&C serisinin vazgeçilmezi tabii ki ara videoları...

10 kişiye kadar çoklu olarak oynama şansınız var. Ancak LAN oyunu C&C4'te bulunmuyor. Zaten DRM korumasından ötürü oyunu oynayabilmek için İnternet bağlantısına her koşulda ihtiyaç duyuyorsunuz; o bakımdan, yerel oyun eksikliğinin oyunculara çok çok problem yaratacağını düşünmüyoruz.

Yardır meyhaneci

C&C ve müzik konusu açıldığında eller şöyle bir kaldırılır "bi' dakka" denir. Aslına bakarsanız sadece Command & Conquer serisi için değil, FIFA olsun, NFS olsun Electronic Arts'ın yaptığı diğer bütün oyunlarda müzik fazlasıyla ön planda. Tiberian Twilight'ta da seslerin kulağa oldukça güzel geldiğini belirtmeliyiz. Menü müzikleri tek kelimeyle şahane. Oyunun sinematiklerini izleyip de havaya girdikten sonra müzikler gerçekten 'katalizör' görevi görerek ateşlenmenizi sağlıyor. Ancak şahsen Red Alert 2, 3 tarzı müzikleri sevdiğimden, C&C4'ün bazı oyun içi klasik şarkıları beni ne yazık ki tavlayamadı. Ancak grafikler ve videolarla gelen soğuk ve gergin ortamdan sonra müzikler fevkalade tamamlayıcı bir görev görüyor. Fanatikleri uyarıyorum, sonra "ben Charmander'ım" diye kendinizi camdan atmayın!..

http://www.gametrailers.com/remote_wrap.php?mid=63602

http://www.gametrailers.com/remote_wrap.php?mid=62029
www.envarencok.com
Lider dediğin...
ATATÜRK gibi OLmaLı......OLdu mu VATAN....ÖLdü mü EFSANE

Toyota Club Türkiye

Command and Conquer 4: Tiberian Twilight (7,8) PC
« : Nisan 17, 2010, 09:34:39 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 7 kere teşekkür etti
Ynt: Command and Conquer 4: Tiberian Twilight (7,8) PC
« Yanıtla #1 : Nisan 17, 2010, 15:24:21 »
bu oyundaki oynanış serilerden çok farklı olduğundan      
Command and Conquer severler tarafından hiç hoş karşılanmamış. Yani yapımcılar çok büyük bir risk almışlar. Bende merakla bekliyordum ama hevesim kırıldı bunun yüzünden:S