Gönderen Konu: Corona Hız ve Mekanik Problemi? (1993 model)  (Okunma sayısı 9800 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
Corona Hız ve Mekanik Problemi? (1993 model)
« : Nisan 16, 2010, 22:54:37 »
Öncelikle tüm değerli Toyota Severleri selamlayarak başlamak isterim. Merhabalar.

Corona'nın cazibesi mi dersiniz, yoksa tutulum mu bilmiyorum ama 1995 model Corolla XLI aracım ile 1993 model Corona aracı 2007'de takas ettim. Evin oturma odası gibi geniş bu araç zamanla çok da hoşuma gitti. İri kıyım gövdesi genişliği ve özellikle uzun yoldaki otomatik vites rahatlığı da oldukça güzeldi. Tabi aldığımda tam 318.000 Km. deydi. Olsun dedim sonuçta bu Toyota.

Uzun süre çok rahat kullandım. Sonra iki yıl önceydi şanzumanda bir sorun çıktı, Toyota konusunda uzman arkadaşım ile ince eleyip sık dokuyarak çıkma bir şanzıman bulup değiştirdik. 13 bin TL arabaya 1700 TL daha ekledik kısaca. Sonra Erzurum'a geldim. Herkesin arabası sabahları ayılıp bayılırken tüplü olmasına karşın tek marşta sorunsuz çalışması da güzeldi.

Sonra ön taraftan sesler gelmeye başlayınca anladım ki triger sorunumuz başladı. servise gittim. Triger set, normal bakım vs. derken 1.800 masraf çıkardılar. Tavsiye üzerine tanıdıkları bir özel servise gittim. Usta telefonla aradı dedi ki "bunun devir daimi de sorunlu sipariş veriyorum" tamam ne kadar diye sorduğumda sadece devir daim pompasını 800 TL ye getireceklerini söyledi. Altın mı bronz mu diye takıldım. Kapadım ve Ankara’daki yedek parçacı arkadaşımı aradım. Hesapladı 237 TL. dedi. Yan sanayidir mutlaka da daha ucuzmuş ne zaman yollarsın dediğimde, arkadaşım bu fiyatın içinde triger seti, gergi kayışları ve bilyası, 4 buji, yağ filtresi, hava filtresi ve birkaç ufak tefek şey de dahil dedi. Sadece devirdaim 51 TL. 2 günde kargo ile geldi teslim ettim buradaki ustalara. Bu arada motor yağını vs. de değiştirdik.

Bir haftanın sonunda çağırdılar gittim. Neyse onların ücretini de ödedim çıktım. Önce fark etmedim trafik sıkışıklığından ama sonra aracın gaz yemediğini fark ettim. (L1) ve (L2) viteste sorun yokta ancak D’ye aldığımda araç 40 Km. nin üzerine çıkmıyordu. Geri götürdüm. Bir kabloyu eksik takmışlar hatta yerini de ben gösterdim. Tekrar çıktım bu sefer arabanın başka bir sorundan gaz yemediğini fark ettim. Düşük viteslerde hız ve kalkış normal ancak D’ye alınca sanki hava filtresi kaçıran arabalar gibi “horrrrrrrrr” sesi ama hız yok. Dön tekrar geri. Araba bir hafta daha kaldı sonra dediler ki “arabanın tesisatı çürümüş ondandır” Sinirlenip aldım gittim servise. Servise de triger sentesine özellikle bakmalarını istedim. Sadece bunun için bile 100 TL istediler tamam dedim. Sorunu bulursak ararız dediler. İki gün sonra servis aradı. Bunun bütün elektrik tesisatının değişmesi gerek. 1.400 TL. sadece o tutar dediler. Koyun kapının önüne bir fakire verin dedim sinirlenerek. İki ay da gidip almadım o sinirle. Geçenlerde gittim aldım. Dışarıda bir elektrikçiye götürdüm. O da sorunun şanzumandan olabileceğini, ya da üst kapağın açılıp bakılması gerektiğini anlattı.

Gaz ayarında sorun yokmuş. Diyorum ki ustalara;

Sentesine baktınız mı? Kayış uygun oturmuş mu? (Sentede sorun yok, açtıklarını bile sanmıyorum ya)

Diagnostic soketinden baktın mı? Ölçü aletin yoksa E1 T1 çıkışını kısa devre yapıp, kontağı açıp gösterge lambasındaki lambanın kaç kere yanıp söndüğüne bakıp ordan arıza tespiti yapmaya çalıştın mı? (Cevap yok)

Mantıken şanzumanda sorun olsa araç gaz yer bağırır ama arabanın hızlı gitmemesi gerek, bu tam tersi gaz yemiyor ki gitsin, bir üst vitese atabilecek hıza çıksın, yokuş aşağı da gitmemesi gerek nasıl oluyor bu? (Cevap yok)

Bu araba triger ve set bakımı yapılmadan önce bastığım da gidiyordu, “Over Driver O/D” ya da ani tam gaz kapama çalışıyordu şimdi onlar da çalışmıyor (O/D ye basınca ışığı yanıyor), bir anda bütün tesisatı mı çürüdü bunun? (Cevap: bilmiyorum)

Corona’ların soketleri modelinden dolayı genelde arıza verir, arızalı olan bir soket varsa direk lehimlemeyi denedin mi? (Cevap yok)

Avansı kontrol ettiniz mi normal mi? Avans düşük olsa da gaz yemez hani, distribütörün cıvatasını gevşetip sağa sola çevirince gaz verince fark eder biliyorsun değil mi? (Cevap. Ee bu otomatik ateşleme distribütör yok ki)

İlk yazıda biraz fazla yazmışım özür dilerim. Ama buna rağmen, onca sıkıntıya ve masrafa rağmen o arabayı seviyorum işte. Yeni bir araba olsa tamam diyeceksiniz ver parayı yaptır, ama versem bile sorunun oradan olduğuna emin olduklarından bile emin değilim ki açıkçası.

Ankara’da aracı tanıyan arkadaşım bile sinirlendi. En sonunda ben kalkıp geleceğim sırf senin için dedi sağolsun. Kısacası anlattığım gibi. İngiliz malı Carina’ya bile orijinal Japon arabası diyen bir sanayi mantığı hakim. Otomatik vites olması da cabası. Hani dedim belki benzer bir sorun yaşayan bir arkadaşımız vardır ve paylaşmak ister, o nedenle kaleme aldım yazıyı.

Havalar sıcak olsa imkan olsa üşenmeyip kendim söküp indireceğim neredeyse motoru. Dedim ya Toyota’lar anlaşılmaz bir tutku. Kendisini size bağlıyor her soruna rağmen. Okuma nezaketiniz için teşekkürler.

Toyota Club Türkiye

Corona Hız ve Mekanik Problemi? (1993 model)
« : Nisan 16, 2010, 22:54:37 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Corona Hız ve Mekanik Problemi? (1993 model)
« Yanıtla #1 : Nisan 16, 2010, 23:06:07 »
allah sabır versin..Evet ya toyota  bir tutku size katılıyorum ama sağolsun işi bilmeyen ustalarımız tutkularımızın ortasında yıkıyorlar hayallerimizi...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Corona Hız ve Mekanik Problemi? (1993 model)
« Yanıtla #2 : Nisan 16, 2010, 23:41:03 »
Gecmis olsun.

Otomatik atesleme olunca distributor olmuyor muymus?

Sanzuman yagini bir kontrol edin Reha Bey. Dediginiz gibi diagnostic soketinden sorun anlasilir.Siz servislere goturdukce para almanin degisik yollarini denemisler, problem cozmek yerine.

On taraftan sesler gelmeye basladiktan sonra servise gittiginizde boyle bir problem yoktu anladigim kadariyla.Eger durum boyleyse servisin bu soruna yol acmis olma ihtimali yuksek.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Corona Hız ve Mekanik Problemi? (1993 model)
« Yanıtla #3 : Nisan 16, 2010, 23:49:37 »
Teşekkür ederim arkadaşlar. İlki özel servisti, normal servis pahalı malum. Sayın Ozkok bey gittiğimde böyle bir sorun yoktu O/D olsun hızlanma olsun bir problem olmamıştı. şanzıman yağını düşündüm ama normaldi ve Km. si bitmemişti daha. Sonuçta yine araç gaza yüklendiğinizde bağırması ya da nasıl desem bir şekilde kasması gerek diye düşünüyorum. Sonuna kadar bassam da yazımda da belirttiğim gibi bir horlama var gaz yemiyor. Ne yaptılar tam bilmiyorum ki, kablolara mı hasar verdiler yoksa başka bir şey mi? Üzücü olan sonra sorunu bu şekilde anlattığımda e biz çok anlamıyoruz deyip işin içinden çıkmaya kalkmaları. Hem anlamıyorsun hem nasıl doğrudan elektrik tesisatına bahane buluyorsun değil mi? Bu araçlar eski model ve zamanının teknolojisine göre şimdikiler kadar narin araçlar da değil. Hani elinizi atarsınız narindir "pıt" diye kırılır ya onun gibi de değil bu araçlar. Yıllardır kullanan bilir. Yağını suyunu eksik etmedikten sonra bakımları da normal yapılınca en sorunsuz kale gibi araçlardır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Corona Hız ve Mekanik Problemi? (1993 model)
« Yanıtla #4 : Nisan 17, 2010, 00:02:15 »
Öncelikle geçmiş olsun demek istiyorum, yazdıklarınızı tek tek okudum, bilinçsiz ellere düşerek talihsizlik yaşamışsınız. Benim şahsi düşüncem bişeyler yapmak istemişler tam emin olmayarak denemişler, artık kablo, tesisat, soket ordan sök diğerine tak vs. gibi olaylar gelişmiş belliki. Arabayı iyi bir elektirk ustasına (avrupa oto felan değil) iyi bir elektirk ustasına baktırıp gerekirse tek tek ölçü aletini eline alıp kabloların rengine göre sağlam mı değilmi? Hangi kablo nereye gidiyor kontrol ettirin, önce elektirk işinden emin olun. Sonra kaliteli bir mekanik ustası Erzurum' da varmıdır bilmiyorum, Doğuda yaşamanın en büyük sıkıntısı bu sanırım kalifiye, yetişmiş işini seven ve sırf para için değil arızayı bulup çözüme ulaştıracak birine ihtiyacınız var. Otomotik vites olmasından dolayı kaynaklanacak arızalar sanırım az çok bellidir, kaldıki otomatik vitesinde eni sonu müşürü soketi kablosu gaz ayarını yapan bir takım elektromekanik parçaları vardır. Emin olabilirsiniz sorun olan şey hiçde öyle büyük komplike bir arıza değil bence...Çözüme en kısa sürede ve zahmetsizce kavuşur burdada bizlerle paylaşırsınız inşallah.
İnsanın en büyük hatası sevmek değil, Sevmeye layık olmayan birinden sevilmeyi beklemektir !
[paul auster]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Corona Hız ve Mekanik Problemi? (1993 model)
« Yanıtla #5 : Nisan 17, 2010, 00:47:35 »
Yazık günah.. yanlış ellere düşmüş. üzüldüm. Fırsatçılar da cabası... Allah yardımcınız olsun.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Corona Hız ve Mekanik Problemi? (1993 model)
« Yanıtla #6 : Nisan 17, 2010, 01:47:49 »
http://www.clublexus.com/forums/rx-second-generation/400234-rx330-wont-go-faster-than-30-mph.html

http://www.toyota-supra.info/forums/mkiii-supra/12340-wont-go-over-30-mph.html

http://repairpal.com/wont-start-and-wont-go-over-30-mph-794

Yukaridaki linklerde benzeri sorun yasayanlar yazmis, cevap yazanlar da oksijen sensoru, yakit filtresi/pompasi, enjektor, atesleme sistemi,varsa katalitik konverter tikanmasi ve sanzuman problemi olabilir diye cevaplamislar.Diagnostik soketinden problemin ne olabilecegi daha spesifik olarak anlasilabilir.Eger guvenebileceginiz bir tamirci bulamazsaniz, okuyup arastirip kendiniz de yapabilirsiniz, ama once bu aracin tamir kitabini ya da en azindan hata kodlarinin anlamini iceren listeyi bulmaniz lazim tabii.

Toyota Corona yurtdisinda farkli isimlerle pazarlanmis olabilir mi acaba? 1995 Corona icin kitap aradigimda tek karsima gelen 1974/1982 Corona tamir kitabi. Eger farkli bir isimle pazarlanmissa o isimle ararsak buluruz belki.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Corona Hız ve Mekanik Problemi? (1993 model)
« Yanıtla #7 : Nisan 17, 2010, 07:50:55 »
  Geçmiş olsun. İnşallah sorunları en güzel şekilde halledersiniz. Yardımcı olabileceğimiz spesifik bir nokta olursa da elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışırız arkadaşların da yaptığı gibi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Corona Hız ve Mekanik Problemi? (1993 model)
« Yanıtla #8 : Nisan 17, 2010, 18:49:19 »

Toyota Corona yurtdisinda farkli isimlerle pazarlanmis olabilir mi acaba? 1995 Corona icin kitap aradigimda tek karsima gelen 1974/1982 Corona tamir kitabi. Eger farkli bir isimle pazarlanmissa o isimle ararsak buluruz belki.
T190 kasalı toyotalar,  Corona, Carina E ve Caldina olarak satılmış.
Haynes Manual'i Carina E olarak almak gerekiyor. Zaten 1992-1997 yazar.. Bizdeki Coronalar da 93-94'tür.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Corona Hız ve Mekanik Problemi? (1993 model)
« Yanıtla #9 : Nisan 17, 2010, 19:18:45 »
Dogru, oyle arayinca buldum, bakalim bir ne diyor :)
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Corona Hız ve Mekanik Problemi? (1993 model)
« Yanıtla #10 : Mayıs 05, 2010, 12:08:17 »
Reha bey merhaba,
Arızanızın çözümü için Mithat ustanın tecrübesinden yararlanabilirsiniz.
http://www.toyotronic.com/firmamiz.php 

Geçmiş olsun.   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • LeGeNd cLuP
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Corona Hız ve Mekanik Problemi? (1993 model)
« Yanıtla #11 : Haziran 19, 2010, 14:49:34 »
Merhaba;öncelikle bu araca sahip olan birisi olarak resmiyette olmayan bir mükemmeller kulübüne üye olduğunuzu biliyorsunuzdur.fakat söylediğiniz gibi hiç bi problem bir corona sahibini ondan vazgeçiremez.sizinki kadar genel felaket silsilesi olmasada benzer ve çözümü yine kendi elimden bulduğum problemleri sık sık yaşamışımdır.Özetle abi eğer bu arabaya biniyorsak elimiz tamir,takıma alışık olmalı :) yoksa 5 tamircinin sökemediği bi hız sayıcı muşürünü sırf usta geçinenler yüzünden servise bi dünya parayla (hemde tek cıvata.!) söktürürsün.
AvCı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: Corona Hız ve Mekanik Problemi? (1993 model)
« Yanıtla #12 : Haziran 19, 2010, 15:00:18 »
Ruha Beyin ustalara sorduğu sorulara bakılırsa  ustaya gitmesine gerek yok.Kendisi de yapar.Baya bilgili bir bey.