Gönderen Konu: 2001 avensis d-4 2.0  (Okunma sayısı 27769 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
2001 avensis d-4 2.0
« : Nisan 07, 2010, 16:00:14 »
merhaba arkadaşlar 96 corollamızı dün sattık.şimdi yeni bi araç arayışına girdik ve 2001 model avensislere baktım fiyatları iyi ve oturaklı araçlara benziyorlar.sizden ricam bu araçları nasıl bilirsiniz , sorun çıkarır mı , performansı nasıldır ? yardımcı olursanız sevinirim şimdiden teşekkürler
japon mucizesi TOYOTA

Toyota Club Türkiye

2001 avensis d-4 2.0
« : Nisan 07, 2010, 16:00:14 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 avensis d-4 2.0
« Yanıtla #1 : Nisan 07, 2010, 16:03:06 »
  Bence oldukça güzel araçlar, heleki fiyatları düşünülünce.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
Ynt: 2001 avensis d-4 2.0
« Yanıtla #2 : Nisan 19, 2010, 11:57:16 »
t22 lerde makyajlı olanlarında (2001-2002) lpg takılamama gibi bir özür var.oyuzden o modellerde fiyatlar uygundur sana tavsiyem 1998-2000 arası bak onun haricinde ben büyük bir sorun yaşamadım konforlu seri ve güvenilir bir araçtır.Parça olarakta oyle pahalı değil tabi servisine gidipte parça alırsan çok pahalı :)).Ben ortalama bir yıldır 2 defa yağ ve filtreleri değiştirdim yürüyende vs sinde bir sorun yok yani extra bir masrafı kolay kolay olmuyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 avensis d-4 2.0
« Yanıtla #3 : Nisan 20, 2010, 13:54:55 »
98-00 modelleri ben de tavsiye ediyorum. sorunsuz sıkıntısız araba. temizini aramanızı öneririm bunun yanında donanımsızı zaten yok türkiyede. sol-sol extra donanım sınıfları var, extra sı deri koltuk ve sunroof.
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 2001 avensis d-4 2.0
« Yanıtla #4 : Nisan 21, 2010, 00:01:31 »
verdiğiniz bilgiler için cok teşekkür ederim arkadaşlar
japon mucizesi TOYOTA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
Ynt: 2001 avensis d-4 2.0
« Yanıtla #5 : Nisan 27, 2010, 19:07:49 »
98-00 modeller 128 ps 2001 D4 ler 150 ps.98-00 avensislerde olmayan bisürü extradan özellik var yol bilgisayarı VSC 4 teker disk vs. 98-00 lpg uyumlu bendede2001 D4 var lpg olmuyor D4lere onun dışında her yönüyle çok güzel bi araba 1 yıldır kullanıyorum çok mennunum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
Ynt: 2001 avensis d-4 2.0
« Yanıtla #6 : Mayıs 03, 2010, 00:15:11 »
Ben de 2001 Avensis kullanıyorum. Oldukça memnunum. Ses yalıtımına da bayıldım.
Yol tutuşu oldukça iyi. Yakıt konusunda diğer 2000 motorlara nazaran az yakıyor. Benim aracım ortalama (karışık) 30 Krş. civarında  yakıyor.
Rover'dan sonra bindiğim bir araç. Rover  oldukça sorunlu idi. Psikolojimi bozmuştu. Allah Rover sahibi yapmasın.
Toyota harikaymış !
2001 Avensis

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 2001 avensis d-4 2.0
« Yanıtla #7 : Mayıs 04, 2010, 21:01:23 »
verilen bilgiler için hepinize çok teşekkür ederim kazasız belasız
japon mucizesi TOYOTA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 avensis d-4 2.0
« Yanıtla #8 : Temmuz 12, 2011, 21:18:33 »
98-00 avensis ile 01-02 avensis arasında motor dışında belirgin bir fark varmıdır acaba. en çok merak ettiğim konforları arasında bir fark var mı ? hangisi daha yumuşak süspansiyonlu araçtır ?
SAAB 9.3 LPT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 490000
  • Model Yılı: '01
  • 4 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 avensis d-4 2.0
« Yanıtla #9 : Temmuz 18, 2011, 12:31:40 »
2001 avensis d4 motor kullanıyor.bu motor 2009 yılına kadar 2.0 avensislerde kullanıldı.dolayısıyla güncel bir motor.150 hp güç ve 204 nm torku var.. araştırırsanız günümüz atmosferik motorlarınında bu değerlerde gidip geldiğini göreceksiniz.yakıt tüketimi şehir dışı 6 .6.5  litre şehir içi 10 lt  civarı.  bu araçlara lpg şimdilik yok. kasa 1240 kilo  motor kasaya biraz fazla geliyor...araç piyasada fazla olmadığından yetkili servis dışında çözüm bulmanız zor oluyor... dolayısıyla orjinal parça kullanmak zorundasınız...polen filtesi 100 küsür ancak 30.000. km...yakıt filtresi 70 küsür ancak 80.000. km bujiler 200 küsür ancak 100.000 km.hava filtresi 40 küsür ancak 40.000 km'bir değişiyor... araçta trigiyer yok zincir var...bu dediklerim size uyuyorsa orjinal km de yetkili servis bakımlı temiz bir araç bulursanız kaçırmayın.... tabi temizine 25.000 tl bile verebilecek meraklıları atlatırsanız.....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 avensis d-4 2.0
« Yanıtla #10 : Temmuz 19, 2011, 14:24:40 »
haklısınız temiz bir araca 25.000 tl verecek hevesli birileri muhakkakki vardır. şu sıralar ikinci el araç almak için sanıyorum en kötü zaman. 2001-2002 d4 avensis otomatik vites temiz bir aracı 3 aydan fazladır ki arıyorum fakat nafile. fiyatlarda ayrıca en üst seviyelerde şuaralar. keşke 2000 model subaru legacy mi satmasaydım diye çoooook söylendim kendi kendime. şimdi sattığım arabanın aynısını bulmak hayal gibi... neyseki acele etmemeyi yavaş yavaş da olsa öğreniyorum. bazı işler aceleye gelmez, bazı işlerse acele olmadan olmaz. bu arada konfor, yumuşak süspansiyon konusunda bir fikriniz varsa ve paylaşırsanız çok memnun olurum. iyi günler
SAAB 9.3 LPT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 490000
  • Model Yılı: '01
  • 4 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 avensis d-4 2.0
« Yanıtla #11 : Temmuz 20, 2011, 10:30:58 »
98.00  avensis kullanmadım.2001  avensissi ise bir yıldır kullanmaktayım.konfor olarak 2001 avensis yumuşak süspansiyonlu rahat bi araba...  bence  kilo başına 150 bg/1240= 1.2 beygir düşen bir araçta daha sert süspansiyonlar kullanılmalıydı....araç çok rahat yüksek süratlere çıkabiliyor.Ancak virajlı yollarda yumuşak süspansiyondan dolayı yana yatma  eğilimi gösterebiliyor...düz yolda 2.5- 3.0  araçlara kafa tutuyorsunuz  ancak yol virajlıysa yumuşak süspansiyon tedirgin ediyor....içi geniş rahat ....orjinal yol bilgisayarlı teypten vazgeçmeden fm transmiter harici mp3 sorununu  halledememenizde dezavantaj....herşeye rağmen güzel araba tavsiye ederim.....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 avensis d-4 2.0
« Yanıtla #12 : Temmuz 20, 2011, 11:35:32 »
benim için en önemli olan özellik, bahsettiğiniz yumuşak süspansiyon ve konfor. belki bugüne kadar kullandığım araçların hep sert yapıda olmasıyla ilgili olarak bir özlem duyuyorumdur.
siz 2001 avensis kullanıcısı olarak, aracınızı en iyi tanıyan olduğunuzu düşünerek;
birkaç soru,
1 -  yazın ikinci el araç bulmak - hele ki benim aradığım / sizin sahibi olduğunuz aracın sınırlı sayıda olduğu düşünülürse - bir hayli zor.
2 -  2001- 2002 d4 avensis iki farklı donanımla mı piyasada mevcut. öyle ise hangisi tavsiye edilir.
3 -  aracınızın özellikle şehir içi ( ben İstanbul' da ikamet ediyorum ) yakıt tüketimi lt bazında nedir acaba. ( aracınız otomatik vites mi? )
4 -  varsayalım düşük kilometrede temiz görünen bir avensis buldum. yetkili servise götürüp ekspertiz yaptırdım. fakat bunun dışında benim özellikle dikkat etmem gereken neler olabilir.
5 -  bu araçlara sonradan Hız Sabitleyici eklenebilir mi?
6 -  bu araçların fiyat aralığı reel olarak sizce nedir ?
teşekkür ederim.
SAAB 9.3 LPT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 490000
  • Model Yılı: '01
  • 4 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 avensis d-4 2.0
« Yanıtla #13 : Temmuz 20, 2011, 13:42:08 »
cevaplayayım...
1-evet zor ancak imkansız değil....aracımı 2010 temmuzda aldım....bana 19.000'e maloldu....
2-sol ve sol extra donanım var...extrada fark  olarak a) deri koltuk+koltuk ısıtma(önlerde) b)6 hava yastığı...sol de 4 var c)sunroof sol de yok....tercihe kalmış.... benim arabada sunroof olsa fena olmazdı...teknik olarak başka fark yok.
3-aracım manuel ... istanbulda 8.ila 9 litre arası şehir içi tüketimim vardı....E6 yakını esenlerde oturuyordum. işyerim şişlideydi....şimdi başka bir şehirdeyim görev gereği daha kısa mesafeler kullanıyorum..10 litre şehiriçi ortalaması var...otomatik olsa 1 litre fazla olurdu.....
4-bence düşük kilometre takıntısını bırakın.....Bende başta sizin gibi düşük kilometrede otomatik bakıyordum...sonra  o dönem piyasadaki araçların kilometrelerinin hep oynanmış olduğunu farkettim...Yüksek km ancak yetkili servis bakımlı  ilk sahibi araçlara yöneldim otomatik manuel ..... kısmet  manueleymiş....sizde öyle yapabilirsiniz....
5.zannetmiyorum.takılsa bile çok çok maliyetli olur......
6. bence kazasız bakımlı tüm donanımları sıkıntısız bi 2001, 20 bin'in   üstü eder .....

bu arada aracın lpg uygulanabilen 1.8 vvti modelide mevcuttur....Bilgilerinize.............


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 avensis d-4 2.0
« Yanıtla #15 : Temmuz 20, 2011, 19:01:48 »
teşekkür ederim. hergün muhakkak sahibinden.com a bakar oldum. gönderdiğiniz linkteki avensisler otomatik vites olsalardı şimdiye satın almış olurdum. İstanbul da düz vites araba sürmek bana çok yorucu geliyor. bir kere otomatik vitese bulaştım, bırakamıyorum :) muhakkakki bir yerlerde kalbi ve arabası temiz birilerine rastlayacağım diye bir temennim var... :)
iyi günler
SAAB 9.3 LPT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 avensis d-4 2.0
« Yanıtla #16 : Temmuz 21, 2011, 00:38:13 »
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-toyota-deri-dosemesunroofkoltuk-isitmaotomatik-vites-full-full-53264234/detay/
bu linkteki aracı aradım bugün. boya var ama neresinde bilmiyorum dediler. muhtemelen heryerindedir diye düşünüyorum. galeriler açıkçası çok tercih ettiğim satıcılar olmadığından... geçen ay galeriden bir araca bakmaya gittim, sahibinden.com da yayınladıkları ilanla sattıkları araba farklı çıktı. pes doğrusu bu olsa gerek.
bu işlerde sabır sabır sabır...
SAAB 9.3 LPT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 490000
  • Model Yılı: '01
  • 4 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 avensis d-4 2.0
« Yanıtla #17 : Temmuz 21, 2011, 09:02:20 »
umarım gönlünüze göre bir araba bulursunuz...........

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 avensis d-4 2.0
« Yanıtla #18 : Temmuz 22, 2011, 15:42:15 »
Derviş bey teşekkür ederim.
göndermiş olduğum linkdeki 2001 model avensisi test etmek için bağcılar oto centere gittim. araç ilk bakışta belli etti kendini. müthiş hırpalanmış. 4 amortisörden ses geliyor, araç çalışır vaziyette beklerken ciddi titriyor, her yeri yıpranmış vs.vs.
galerici neyini beğenmedin ki diye sordu bana ;)
aracın konforu daha önce test ettiğim carinaya göre daha sert geldi. bunu yıpranmışlığına bağlamak gerekir değil mi ?
yoksa carina lar daha yumuşak araçlar mıdır ?
SAAB 9.3 LPT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 avensis d-4 2.0
« Yanıtla #19 : Temmuz 22, 2011, 16:44:24 »
2001-2002 toyota avensis VVT-İ D-4 aracın arabam.com da yayınlanmış test verileri


TOYOTA Avensis 2.0 VVT-i D4 aracın genel özellikleri



Genel Bilgiler

Görünümünde küçük değişiklikler yapılan Avensis´teki en önemli yenilik, motor kaputunun altında. Yeni direkt enjeksiyonlu ve VVT-i motoruyla hem yüksek performans hem de düşük yakıt tüketimi sunan Avensis, elektronik donanımlarıyla da artık daha güvenli.

Toyota´nın Avrupalı tüketicilerin beklentilerine cevap vermek amacıyla İngiltere´de ürettiği Avensis, 1997 sonunda Carina´nın yerini almıştı. Üç üretim yılının ardından makyaj operasyonuna tabi tutulan Avensis´teki asıl yenilikler dış görünümden çok motor ve güvenlik donanımlarında yapıldı. Yeni Avensis, ülkemize 1.8 litre 129 HP´lik Terra ve 2.0 litre 150 HP´lik Sol donanım versiyonlarıyla ithal ediliyor. Şimdilik sadece manuel şanzımanla satılan Avensis´in otomatik şanzımanlı versiyonları kasım ayından itibaren piyasaya sunulacak. Yurtdışında sedan, liftback ve station wagon karoser seçenekleri bulunan Avensis, Türkiye´ye sadece sedan karoserle ithal ediliyor. Toyota Avensis´ler, diğer Toyota modelleri gibi 3 yıl/100 bin km garantiyle satılıyor.

Karoser, iç mekan
http://arabam.milliyet.com.tr/images...vvti-d4_ic.jpg Makyajlanan Avensis´in dış görünümünde eskisine göre çok küçük değişiklikler yapılmış. Önde eski farlarının yerini daha iyi aydınlatma sağlayan multi-reflektörlü yeni tip farlar alırken tamponun tasarımı da yenilenmiş. Radyatör ızgarasındaysa krom çıtalar kullanılmış ve üzerindeki Toyota logosu büyütülmüş. Avensis´in arka görünümündeyse stop lambalarının tasarımı elden geçirilmiş.

İç mekanda yapılan değişiklikler, kokpitteki bazı iyileştirmelerden ibaret. Avensis´in küçük değişiklikler yapılan kokpitinde genel olarak bütün kumandaların kullanımı sorunsuz. Ahşap görünümlü kaplamalarla takviye edilmiş kokpitte, orta konsoldaki bazı kumanda elemanlarının şeklinin ve yerlerinin değiştiğini görüyoruz. Örneğin eski tip radyo-teybin yerini, ekranı yol bilgisayarıyla ortak kullanan daha gelişmiş bir müzik sistemi almış. Yaris ve RAV4´te de kullanılan yeni radyo-teybin altınaysa dairesel havalandırma kumandaları yerleştirilmiş. Plastik kalitesinde de iyileşme dikkati çekiyor. Avensis´te kapı içindeki elektrikli cam ve merkezi kilit düğmelerinin kullanımı sorunsuz. Kapı tutamağındaki kapaklı küçük göz faydalı. Avensis´in direksiyonun solunda far yükseklik ayarı, elektrikli ve ısıtmalı ayna kumandasıyla far yıkama sisteminin düğmeleri yer alıyor. Bu düğmelerden sadece ayna kumandası direksiyon tarafından perdeleniyor.

Önde ve arkada sürücüyle yolculara geniş oturma alanı ve yeterli baş/diz mesafesi sunan Avensis´in koltuk ayarları manuel olarak yapılıyor. Ön koltukların dairesel kumandayla yapılan sırtlık ayarı pek pratik değil. Geniş ve rahat olan arka koltuğun ortasındaki kol dayanağıysa açıldığında iki bardaklık ve küçük bir göz sunuyor. Vites konsolunda da iki bardaklık bulunuyor.

Toyota Avensis´in 500 litrelik bagaj hacmi orta sınıf bir otomobil için yeterli büyüklükte. Arka koltukları iki parça halinde yatırarak bagaj hacmini daha da genişletmek mümkün. Ancak bagajın yükleme eşiği yüksek kaldığından kullanımı biraz zahmetli.

Motor, performans
Makyajlı Avensis´te en önemli yenilik, motor kaputunun altında gizli. Toyota´nın tüm modellerine uyguladığı VVT-i teknolojisine sahip motorlar artık Avensis´te de yerini aldı. Testini gerçekleştirdiğimiz Avensis Sol´un önde enlemesine yerleştirilmiş, 4 silindirli, üstten çift eksantrikli, 16 supaplı motoru, direkt enjeksiyon sistemine sahip. 1998 cc´lik motor, 5700 d/d´de 150 HP ve 4000 d/d´de 200 Nm maksimum tork üretiyor. Bu motorun en önemli avantajı, direkt yakıt püskürtme sistemine sahip olması. Sistem, yakıtı direkt olarak silindirlerin içine püskürtüyor ve havayla yakıt, silindirlerin içinde karışarak yanma işlemi gerçekleşiyor. Bu işlemle motorun ürettiği güç artarken yakıt tüketimi de düşüyor. Toyota´nın D4 olarak adlandırdığı motor, eski 2.0 litre 128 HP´lik motora göre yüzde 17 daha fazla güç ve yüzde 12.4 daha yüksek tork üretiyor, fabrika verilerine göre yüzde 7 oranında da yakıt tasarrufu sağlıyor. Elde edilen daha fazla güce karşın motorun egzoz gazı emisyonu da yüzde 30 daha düşük gerçekleşiyor.

Tabii bu verim artışında değişken supap zamanlama kontrol sistemi VVT-i´ın (Variable Valve Timing-intelligence) büyük rolü var. Toyota´nın önce Lexus modellerine ardından da Prius, Yaris, Corolla, Avensis, RAV4 gibi yeni modellerine uyguladığı VVT-i teknolojili yeni motorlar, temel olarak daha az yakıtla daha çok verimi amaçlıyor. VVT-i sistemi, motorun farklı devirlerde çalışırken ihtiyaç duyduğu değişken hava emiş ihtiyacını elektronik olarak düzenlemek için emme supaplarının açık kalma sürelerini kontrol ediyor. Sistem emme supaplarının açık kalma süresini, motor devri, sürücünün gaz pedalından verdiği komutlar, motor sıcaklığı gibi verilerden yararlanarak elektronik olarak ayarlıyor. Devirlenmeye çok istekli ve atak olan D4 motor, otombilin kullanımını zevkli kılıyor.

Avensis´le yaptığımız hızlanma ölçümlerinde başarılı veriler elde ettik. 0-100 km/s hızlanmasını 9.1 saniyede tamamlayan yeni Avensis, eski Avensis´e göre 0.2 saniye daha iyi. Bu rakam, otomobilin önemli rakiplerinden Opel Vectra 2.0´dan da 0.9 saniye daha başarılı. Esneklik ölçümlerindeyse Avensis 60-100 km/s hızlanmasını dördüncü viteste 6.9, beşinci viteste 10.1 saniyede gerçekleştirdi. 90-120 km/s hızlanmasınıysa dördüncü viteste 6.2, beşinci viteste 8.9 saniyede tamamladı. Bu elastite verileri, Avensis´le ani hızlanma isteklerinin zevkli, sollamalarınsa güvenli olduğunu gösteriyor.

Test süresince 100 km´de ortalama 7.4 litre olarak gerçekleşen yakıt tüketimiyse Avensis´in bir diğer başarısı oldu. 2.0 litrelik motora sahip, üstelik performanslı bir orta sınıf bir otomobil için 7.4 litrelik tüketim gerçekten iyi bir değer. Bu değer eski Avensis´te 9 litreydi. Toyota Avensis 2.0, 60 litrelik deposuyla 810 km menzile ulaşabiliyor.

Kullanım, konfor
Avensis´in deri kaplı direksiyon simidinin kullanımı kolay. Hıza duyarlı olarak çalışan hidrolik direksiyon, manevralarda kullanım kolaylığı sağlarken yüksek hızlarda da güven veriyor. Genel olarak yumuşak tasarlanan süspansiyon sistemi zeminden gelen darbeleri başarıyla filtre ediyor. Bu yumuşaklık yol tutuşta da problem yaratmıyor. Ancak virajlarda biraz yana ve ani kalkış ya da duruşlarda öne-arkaya yattığı bir gerçek. Yüksek hızlarda dengeli karakter gösteren Avensis, virajlarda da yeni elektronik donanımları sayesinde sorun yaşatmıyor. Standart olarak elektronik araç denge kontrol sistemi VSC (vehicle stability control) ve çekiş kontrol sistemi TRC´yle donatılan Avensis, gerek virajlarda gerekse kaygan zeminlerde güvenle yol alıyor.

Toyota Avensis´in gürültü yalıtımı da iyileştirilmiş. Özellikle rölantide son derece sessiz ve sarsıntısız çalışan motor, üst devirlerde de rahatsızlık yaratmıyor. Aynı şekilde yol ya da lastik gürültüsü de Avensis´in kabinine sızmıyor. Yaptığımız ses ölçümlerinde Avensis´in gürültü düzeyini rölantide 43 dB(A), 100 km/s hızda 61 dB(A) ve 130 km/s hızda 66 dB(A) olarak ölçtük. Bu değerler yenileme çalışmasından önce 2-3 dB(A) daha yüksekti.

Güvenlik donanımları zenginleştirilen Avensis´te standart sunulan sürücü, yolcu ve yan havayastıkları, elektronik fren gücü dağıtıcısı EBD destekli ABS fren sistemi, VSC ve TRC sistemleri, rakiplerine göre üstünlük sağlarken sürücü ve yolcularına güveni hissettiriyor. Avensis´le yaptığımız fren testlerinde 100 km/s hızda yaptığımız panik frenlerde otomobilin 40 metre mesafede dengeli ve güvenli şekilde durduğunu gördük.
SAAB 9.3 LPT