0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bende bu durumda ilk Volan'dan şüphelendirim ancak vites boşta iken ve motor ısındıktan sonra rölantide ya da değişik motor devirlerinde ve gaz verip kesmelerde de titreme var mı?
Zaten bildiğim kadarı ile eğer gerekli ise Volan'ın bir yüzü taşlanıyor ve ters çevrilip kullanılıyor. Birdaha taşlama yapılabiliyor ancak sonra Volan'ın değişmesi gerekiyor. Bazı marka ve model araçlarda ise baskı balata, Volan ile takım halinde değişiyor. Eğer usta kontrol etti ise sorun yoktur, muhtemelen balatanın alışma süresi gereklidir. Volan, balata çok bittiği halde kullanmaya devam edildiğinde, balata üzerindeki perçinlerin volanı çizmesi ile sorunlu hale geliyor genelde. Birde sürekli patinajla kalkışlar bozuyor. Volan yüzeyi iyi korundu ise taşlatmaya gerek yok. Aslında Volan yüzeyi bildiğim kadarı ile tam düzde değildir fabrikasyon olarak, hafif kavislidir. Taşlama bu kavisi bozar. Tabi daha çok bilgisi olan arkadaş vardır eminimki. Bence sen bu durumda motor kulaklarını bir gözden geçirebilirsin Bekir. Ayrıca yakıt, hava filtresi, kelebek temizliği vs. kontrolü de iyi olur.