Toyota Türkiye, aynı hatta bir çok model aracın üretimini yapabilecek kapasitede Dünya standartlarında bir otomobil üretim tesisidir.
Tesis, 502,000 metrekaresi kullanılan alan olmak üzere toplam 917,000 metrekare alan üzerine kurulmuştur. Tesiste, Pres, Kaynak, Boya, Montaj birimleri ve kapsamlı bir çevre kontrol birimi mevcuttur.
Toyota Üretim Sistemi tüm üretim süreçlerinde tam anlamı ile uygulanmaktadır. Bir aracın üretimi pres kısmındaki operasyonlarla başlamaktadır. Kesilmiş metal levhalar kalıplar arasında sıkıştırılarak gövde panelleri haline getirilmektedir. Ardından, metal paneller birbirine kaynak fabrikasında birleştirilerek, araca ilk şekli verilmektedir.
Boya fabrikasında araç gövdeleri koruyucu malzemelerle kaplandıktan sonra, boyanarak son rengini almaktadırlar. Montaj fabrikasında, çoğu yerli tedarikçilerden alınmış olan parçalar aracın üzerine monte edilmektedir.
Yüksek kalitede üretim yapmak, Toyota'nın "Tam Zamanında Üretim" anlayışını bütünüyle benimsemiş olan tedarikçilerle çalışmakla başlamaktadır.
Ancak güçlü bir kalite anlayışına sahip çalışanlar, kaliteyi üretebilirler.
Pres
Çelik rulolar, özel şekillerde düz plakalara dönüştürülür. Metal plakalar, pres hattında rahat şekil alabilecek geometrilerde kesilirler.
İki hat halinde yerleştirilmiş olan preslerde kesilmiş metal plakalar, kalıplar arasında üzerlerine basınç uygulanarak şekillendirilirler. Büyük parçalar, yüksek kapasiteli ilk hatta, küçük olanlar da daha düşük kapasiteli ikinci hatta şekillendirilirler.
Kalıp değiştirme süresi, kökeni Toyota Motor Şirketinin kuruluşundan başlayan "kaizen-sürekli gelişim" çalışmaları ile kısaltılmaktadır. Kısa kalıp değişim süresi, yüksek stok tutmanın getireceği problemleri önlemektedir. Yüksek stok miktarı sadece maliyet ve alan kullanımı açısından değil aynı zamanda problemlerin teşhisini güçleştirmesi açısından da problem yaratabilmektedir.
Operatörler, süreçlerin kalite seviyesini sürekli olarak kontrol etmektedirler. Sadece yüksek kaliteli ürünler, kaynak fabrikasına gidecek ve ürettiğimiz araçların bir parçası olmaya hak kazanacaktır.
Kaynak
Press fabrikasında üretilmiş olan parçalar, burada hassas bir şekilde birleştirilmektedirler. Bazı operasyonlar robotlar tarafından yapılmaktadır. Yüksek kaliteli parçalar, yüksek kaliteli işgücü sayesinde kaynak fabrikasında birleştirilmektedirler. Hassas kalıplar, hataya elvermeyecek şekilde parçaları birleştirmektedir. Üretilen gövdenin ölçümlere gönderilmeden önceki son kaynak işlemleri, yüksek teknolojiye sahip robotlar tarafından yapılmaktadır.
Boya

Kaynak fabrikasında üretilmiş olan gövdeler, boya fabrikasına sadece renklendirme amaçlı değil, aynı zamanda ses yalıtımı ve korozyona karşı uzun ömürlü olmalarını sağlayacak kaplamalarının yapılması için giderler.
ED (Electro Deposition) kaplama işlemi öncesinde, saç gövde yüzeyinin ön temizliği için bir dizi prosesten geçerler. Yüzey şartlandırması işleminden sonra araçlar ED havuzundan geçerek kataforez boya ile kaplanırlar. ED boyasının pişirilmesi sonrasında ses yalıtımını ve korozyona karşı dayanıklılığı sağlamak için yapılan mastik uygulamalarının ardından araçlar tekrar fırına girerler. Bundan sonraki aşama "ilk kat" boyadır. Bu işlem, ultraviyole güneş ışınlarına karşı mukavemet ve son kat boyanın yüzey kalitesini artırmak için yapılır. İlk kat boyama işlemi bitince araçlar, fırına girdikten sonra "son kat" boya kabinine göderilirler. Subazlı boyanın kullanıldığı son kat kabininde robot ve kartuş makinaları ile minimum atık boya elde edilmektedir. Bu boya atıkları çevreye zarar vermeyecek şekilde titiz yöntemlerle toplanır. Şu anda 9 metalik 2 solid renk olmak üzere toplam 11 değişik renkte araç üretilmesine rağmen, boya fabrikamız pazardan gelecek taleplere göre istenilen renk grubunu üretebilecek esnekliktedir.
Montaj
Boyanmış gövdeler montaj fabrikasına girerken, gerekli diğer parçalar da "tam zamanında" prensibine uygun olarak montaj istasyonlarına ulaşır. Değişik modellerin aynı hatta üretilmesi sırasında dengeli üretime büyük önem verilmektedir. Japonca "Heijunka" teriminde ifade edildiği şekliyle, zor işler ve kolay işler makina ve insanları zor bir durumda bırakmayacak şekilde dengelenmelidirler.
Araçlar montaj fabrikasına girer girmez, "manifest" adı verilen ve araç ile ilgili tüm özellikleri anlatan bir kağıt üzerlerine yerleştirilir. Araçlar ana hatta ilerlerken, mükemmel bir senkronizasyonla alt parçaların üretildiği hatlar üzerinde de parça üretimine başlanılır.
Alt parçalar gövde ile "tam zamanında" buluşur. Bu işlem ne erken ne de geç gerçeklekleşir. Tedarikçilerden gelen küçük parçalar da aynı şekilde "tam zamanında" istasyona ulaşır. Üretim kontrol lojistik grubu tarafından organize edilen işlemler sayesinde, istasyon kenarında sadece az bir emniyet stoğu bulundurulur.
Bir zorluk durumunda, takım elemanları, "Andon ipi ve andon tabelaları" sisteminden yararlanmaktadır. Çalışanların mutlak hedefi, üretim verimliliğini sürekli artırırken, kalite seviyesini daha da yükseltmektir.
Kalite

Toyota'nın tüm tesislerinde olduğu gibi, Toyota Türkiye'de de mükemmel kaliteye ulaşmanın temel prensibi "yerinde kalite"dir. Yerinde Kaliteyi destekleyici en önemli unsurlar ise, gerek parça gerekse komple araç üzerinde yapılan statik ve dinamik performans testleridir. Bu testler üretim hattında, özel test yollarında ve mühendislik laboratuarında gerçekleştirilir.
Toyota Türkiye çalışanlarının üstün sahiplenme duygularıyla güçlendirilmiş Toyota Kalite Güvence Sistemi filtresinden geçen mükemmel araçlar Türkiye ve Avrupa'daki müşterilerimize ulaştırılmak üzere limanlara ve bayilere sevk edilirler.
Lojistik
3000'in üzerinde çalışan ve binlerce parçanın mükemmel senkronizasyonu, Üretim Kontrol grubu tarafından gerçekleştirilen bir mucizedir. Bu işlemde lojistik en kritik konudur. Toyota Türkiye'de uygulanan süt tüccarlarının eskiden kullandığı yöntem benzeri bir sistemle parçalar tedarikçilerden fabrikaya getirilmektedir. TMMT ve tedarikçilerin arasında sürekli sefer yapan kamyonlara, tedarikçiler küçük miktarlarda ürün hazırlamakta ve tam zamanında teslim etmektedirler. Bu arada, daha önceki sevkiyatın boş kutuları da tedarikçiye teslim edilmektedir.
Toyota Türkiye, Avrupa merkez, ve lojistik şirketleri arasında sevkiyat açısından mükemmel bir işbirliği mevcuttur. Yeni üretilmiş araçlar, stok alanından kamyonlara yüklenmekte ve Avrupa'ya gitmek üzere limana gönderilmektedirler.
kynk.....
http://www.toyotatr.com/tr/manufact.asp