Gönderen Konu: 5. Vites  (Okunma sayısı 1573 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2014 1.4 S/D4D Advance
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
5. Vites
« : Nisan 04, 2010, 19:47:10 »
Arkadaşlar dün aracı 4. ten 5 alırken müthiş bir cartlama sesi ayağımı debriyajdan  çekmedim bile ne oluyoruz demeden bir daha denedim yine aynı ses ısrar etmedim dörde çektim. Daha sonra 5 attığımda bu sorunu yapmadı 1- Bu ses senkromençlerden mi gelmiştir?
2- Şanzıman dişlilerinde sorun olmuşmudur?
3- yüksek devir çevirirken olması neye işarettir?
4- 2 ve 3 geçerken bazen rahat geçmiyor aynı geri vites gibi ne önerirsiniz (şanzıman yağı değşimi yada Katkı maddesi) ?
ilgilenip yorum yapan arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
Aldanma insanların samimiyetine Menfaatleri uğruna gelirler vecde, Cenneti vaad etmeseydi eğer Allah'a bile etmezlerdi secde. .
''Mehmet Akif ERSOY''

Toyota Club Türkiye

5. Vites
« : Nisan 04, 2010, 19:47:10 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Corolla 1.6 xei 16v a/c
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 5. Vites
« Yanıtla #1 : Nisan 04, 2010, 20:21:01 »
adem bey olayı biraz daha detaylı anlata bilir misiniz?
Bu otomobilde dünyanın en pahalı yakıtı kullanılıyor!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2014 1.4 S/D4D Advance
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 5. Vites
« Yanıtla #2 : Nisan 04, 2010, 21:27:45 »
araç sollarken yaklaşık 4500 devir felan çeviriyordu araç hahatlaması amacıyla 5 almak istedim bahsettiğim olay gerçekleşti  konu tamamen bu şekilde birde dediğim gbi her zaman olmuyor ama hiç beklemediğim zaman araç sıcakken bile takılmalar oluyor özellikle 2. ve 3. viteslere geçişlerde takılma derken ikinci denemede sorunsuz geçiyor işte böyle yalnız bu yüksek süratte aracı aldığımdan beri 2. yapışı tam çözemedim o yüzden paylaşmak istedim.
Aldanma insanların samimiyetine Menfaatleri uğruna gelirler vecde, Cenneti vaad etmeseydi eğer Allah'a bile etmezlerdi secde. .
''Mehmet Akif ERSOY''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Corolla 1.6 xei 16v a/c
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 5. Vites
« Yanıtla #3 : Nisan 04, 2010, 21:44:41 »
adem bey sorun debriyaj balatasından kaynaklanabilir. yani siz vites değiştirmek için debriyaja bastığınızda deriyaj balatası görevini tam olarak yapmazsa tam ayrılma sağlanmadığından bu problem meydana gelir. yani debriyaj balatanız eskimiştir muhtemelen.
Bu otomobilde dünyanın en pahalı yakıtı kullanılıyor!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Corolla 1.6 xei 16v a/c
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 5. Vites
« Yanıtla #4 : Nisan 04, 2010, 21:45:14 »
bu arada aracınız modeli ve km'si nedir?
Bu otomobilde dünyanın en pahalı yakıtı kullanılıyor!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 5. Vites
« Yanıtla #5 : Nisan 04, 2010, 23:00:26 »
hız, devir normal gibi, sorun debriyajdan olabilir, dişlilerde problem olup olmadığını mevcut yağı boşaltarak anlayabilirsiniz. yağ talaşsız çıkarsa sorun yok demektir.
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2014 1.4 S/D4D Advance
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 5. Vites
« Yanıtla #6 : Nisan 04, 2010, 23:21:47 »
bu arada aracınız modeli ve km'si nedir?
Levent aracım avatar resmindeki araçtır model ile ilgili bilgilerde altta yazıyor araç 99000 binde 
hız, devir normal gibi, sorun debriyajdan olabilir, dişlilerde problem olup olmadığını mevcut yağı boşaltarak anlayabilirsiniz. yağ talaşsız çıkarsa sorun yok demektir.
hımmm o zaman yağ değişiminde şanzıman yağını da değiştirteyim bakalım gerçi ustada anlar ama bende bir gözlemleyeyim.
Aldanma insanların samimiyetine Menfaatleri uğruna gelirler vecde, Cenneti vaad etmeseydi eğer Allah'a bile etmezlerdi secde. .
''Mehmet Akif ERSOY''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Corolla 1.6 xei 16v a/c
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 5. Vites
« Yanıtla #7 : Nisan 04, 2010, 23:51:03 »
bildiğim kadarıyla şanzıman yağı motor yağı gibi tamamen boşaltılıp değiştirilmiyor. seviyesi ölçülüyor ne kadar eksik ise o kadar üzeri tamamlanıyor. ben geçen yıl yaptırmıştım. 1/3 oranında eksik çıkmıştı üzerini tamamladılar. ancak dediğim gibi muhtemelen debriyajdadır problem.
Bu otomobilde dünyanın en pahalı yakıtı kullanılıyor!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 5. Vites
« Yanıtla #8 : Nisan 05, 2010, 08:11:56 »
  Bence de öncelikle debriyajın tam ayırıp ayırmadığına bakmak lazım. Bu şekilde sürtmeler zamanla senkromeçe zarar verebilir. Senkromeçin her noktasına olmasa bile belli noktalarına.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 5. Vites
« Yanıtla #9 : Nisan 05, 2010, 12:02:19 »
bildiğim kadarıyla şanzıman yağı motor yağı gibi tamamen boşaltılıp değiştirilmiyor. seviyesi ölçülüyor ne kadar eksik ise o kadar üzeri tamamlanıyor. ben geçen yıl yaptırmıştım. 1/3 oranında eksik çıkmıştı üzerini tamamladılar. ancak dediğim gibi muhtemelen debriyajdadır problem.
bildiğiniz doğru olabilir levent bey, ama arkadaş gidip ustaya başından geçenleri anlatırsa yağı komple temiz bir kaba alırlar, incelerler, sorun yoksa doldururlar.
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 5. Vites
« Yanıtla #10 : Nisan 05, 2010, 12:27:37 »
baskı balata bitmiş olamazmı. depriyaj pedalında bir değişiklik yokmu eskiye nazaran aşağıya düşme, sertleşme gibi?
JA 8668

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2014 1.4 S/D4D Advance
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 5. Vites
« Yanıtla #11 : Nisan 05, 2010, 12:44:50 »
baskı balata bitmiş olamazmı. depriyaj pedalında bir değişiklik yokmu eskiye nazaran aşağıya düşme, sertleşme gibi?
Mert sertlik yok ama sanki en alt seviyede dibe yapıştırınca daha rahat geçiyor yalnız eğer vida avansı varsa üst kısımda kavrama şeklinde ayarlandığını duydum eğer gelmediyse debriyaj ayarlama yapılabilir belki...
Aldanma insanların samimiyetine Menfaatleri uğruna gelirler vecde, Cenneti vaad etmeseydi eğer Allah'a bile etmezlerdi secde. .
''Mehmet Akif ERSOY''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • toyota sahibi olmak ve besyo ayrıcalıktır,,,
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 5. Vites
« Yanıtla #12 : Nisan 06, 2010, 13:33:39 »
sizin baskı balata takımınız alarm veriyor büyük ihtimal,ikinci ihtimalde şanzıman yağınız yüksek dercede azalmış olmalı,ve bizim ae101 motorların özelliği biliyorsunuz dayanıklı olması,o nedenle şöylede olmuş olabilir,yağınız bitmek üzere fakat araç size bunu uzun süre hissettirmemiştir,şimdi ise biraz aşınma varsa onun işaretide olur, şanzıman yağını kesinlikle yağcıda değil servis yada sanayide baktırın,çünkü geçmişte bu sebeple şanzıman korumamı çatlattı yağcı ve 500 liraya sebep oldu :(
toyota sahibi olmak ve besyo ayrıcalıktır,,,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Her zaman kalbimizde yaşayacaksın...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 5. Vites
« Yanıtla #13 : Nisan 06, 2010, 14:42:26 »
şanzıman yağı en son ne zaman değişti ?
Ince Bir Zevk ve Çevikliğin Zekice Birleşimi > Toyota