Gönderen Konu: Toyota'nın Son Yıllarda Karşılaştığı Sorunlar ve Çözümleri Karşısındaki Tutumu  (Okunma sayısı 4812 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
2008 Aralıktan bu yana corolla kullanıcısıyım.

İlk kez sıfır bir araç alabilecek mali gücü bulduk ve tercihimiz toyota oldu.

Ama şirketin;
- son birkaç yılda yaşadığı sorunlar ( ani hızlanma, yağ hortumu, gaz pedalı ve şu an ABD'de halen araştırılan direksiyon sistemi ),
- şirketin bariz bir şekilde sorunu kabullenme ve çözüm geliştirmede yavaş hareket etmesi,
- kendi ülkem için konuşursam, müşteri hizmetlerinni geri dönüşünün geç ve word yazım tekniklerinden kopyala yapıştır ile geri dönülmesi,
- teknik servisin çoğu şeyi normal kabul edip, pek çok güncel gelişmeden bihaber olması ( ben ABD'de direksiyon araştırması var dediğimde, üç ildeki servis, hayır yok öyle bir şey, gaz pedalı var karıştırıyorsunuz demişlerdi )
- Toyota Başkanının kendi çalışanlarından gelen uyarıları dikkate almadığının ortaya çıkması ( ABD'deki araştırmada, eski bir toyota çalışanının şirket üst yönetimine yazdığı mektupla basına yansıdı )
- Toyota Başkanının, şirketin sorunlarınnn ve tüketicilerin sağlığını,güvenliğini herşeyin üstünde tutulacağının altını çizmesine rağmen bu konuda bir şey yapıyor gibi görünmemesi ( şahsi olarak, işin reklam boyutunda hareket ettiğini düşünüyorum )
-pek çok sürücünün aracından memnun olmadığını yüksek sesle dile getirmesi...

Sonuç olarak tüm bunlar, 90 ların en iyi iki üreticisinden biri olan ( diğeri mazda) toyotanın, mazdanın başına gelenlerin kendi başına gelmesi için de var gücüyle gayret mi ediyor sorusunu gündeme getiriyor...

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 122000
  • Model Yılı: '10
andaç bey abd deki diresiyon sistemine ilişkin dökümanları gönderebilirmisiniz özelden??
öztyta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
bu yazıyı görünce toyotadan soğudum..
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Andaç Bey, tez özeti gibi yazmışsınız :) Umarım tezinizi savuncak kadar argüman vardır elinizde...
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '02
SIU Corolla T-Sport

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Direksiyon sorununu şahsen yaşadım ve yaşamaya devam ediyorum.
Servisin ve müşteri hizmetlerinin ilgi7 bilgi birikimi şahsi tecrübeme dayanıyor. ( Ayrıca bu forumda da pek cok benzer şikayet-feryat düzeyinde- yapıldı, yapılmaya devam ediyor.)

Yurtdışında da bu sorun yaşanmakta.

http://vlane.com/review/8159/2009-toyota-corolla-steering-problem-it-pulls-toyota-dealer-says-nothings-wrong


Toyota SA knew of steering problem in 2008
Feb 10 2010 13:23
"A document in possession of the Daily Maverick and the Mail & Guardian shows that  Toyota South Africa has known for years about a steering problem with its 2008 Auris model..............
This is the second steering complaint to hit the company in the latest spate of fault-finding. An American federal agency said on Tuesday it is investigating dozens of complaints about steering on the Corolla model in the United States. The complaints related to difficulty with steering on 2009 and 2010 Corollas, with drivers saying their cars can wander when they drive on the highway, making it hard to stay in the lane."


http://content.usatoday.com/communities/driveon/post/2010/02/toyota-corolla-to-be-probed-for-steering-problems/1


Toyota Corolla steering problems prompt complaints to feds
01:58 PMYahoo! BuzzShare
DiggNewsvineRedditE-mailSavePrintShare75Comment

Recommend
New Toyota Corollas are displayed on the Toyota of Marin sales lot in San Rafael, California. Toyota announced today that is recalling 2.3 million late model Toyota cars and trucks for a potential problem with the accelerator pedal sticking. The automaker previously recalled 4.2 million Toyota and Lexus vehicles for a similar problem with floor mats causing the accelerator pedal to become stuck.
CAPTIONBy Justin Sullivan, Getty ImagesUPDATE: Federal safety officials say they will look into complaints from Toyota Corolla drivers about difficulty with the steering on their vehicles. The National Highway Traffic Safety Administration has received about 80 complaints from drivers of 2009 and 2010 Corollas. Many say their cars can wander when they drive on the highway, making it hard to stay in lanes.

Just as Toyota moves from one crisis, the Prius recall, it now can move to yet another: mounting complaints about electric power steering on 2009 and 2010 Corollas.

The National Highway Traffic Safety Administration is thinking of opening another investigation, Automotive News reports. This time, it would look into possible power steering defects in the Corolla, the nation's second-best-selling car last year with 874,000 sold.

Toyota has received 83 complaints about power steering problems, 76 of which caused the car to veer right or left at speeds over 40 miles an hour, the News found. The reported defect has resulted in 10 accidents and six injuries. Reporter Neil Roland writes:

Complainants have compared the movement to being buffeted by strong winds, sliding on black ice, or hydroplaning. They said that after trying to straighten the car, it can overcorrect -- requiring the driver to use a tight, persistent, two-handed grip on the wheel to travel in a straight line.

"If you take your eye off the road for a second, the car will drift into another lane," said one driver in an Oct. 18 complaint. Another describes it as the most terrifying thing that ever happened to them.

 The Corolla is already one of eight models that Toyota stopped selling until its accelerator pedal assemblies could be retrofitted to stop unintended acceleration.




 Toyota çalışanının mektubunu da basın yoluyla öğrendim.

 http://www.hurriyet.com.tr/ekonet/14080104.asp

ABD Kongresi tarafından soruşturması devam eden Japon otomobil üreticisi Toyota’nın çalışanlarının, araç güvenliğini tehdit eden sıkıntılar konusunda yönetimi 2006’dan bu yana uyardığı ortaya çıktı.


Times gazetesinde yer alan bir habere göre, Kongre tarafından yapılan soruşturma sürecinde ortaya çıkan ve doğrudan şirketin CEO’su Katsuaki Watanabe’ye gönderilen iki sayfalık bir iç yazışmada; şirketin kâr elde etmek için güvenlik konusunda ödünler vermesinin eleştirildiği görüldü.

Yazışmada, yeni araçların tasarımlarına yeteri kadar zaman ayrılmadığına ve tasarımcıların performanslarında göze çarpan bir düşüş yaşandığı belirtildi. Çalışanlar aynı zamanda tüm önemli üretim süreçlerinin “amatörlerin” eline bırakıldığından şikayetçi oldu.

Times’a göre ortaya çıkan belgede aynı zamanda Toyota’nın yönetim politikalarının en sonunda şirketi iflasa sürükleyeceği yönelik ifadeler de yer aldı. 

Dünyanın en büyük otomobil üreticisi Toyota, dünya genelinde yaklaşık 9 milyon aracını geri çağırdıktan sonra büyük bir kriz  yaşıyor. Bununla birlikte, ABD’de gerçekleşen kazalardan dolayı her geçen gün şiddeti biraz daha artan şikayetlerle boğuşuyor.

PLAN AŞAMASINDAN BELLİYDİ

Yazışmada, şirketin dünya genelinde milyonlarca aracını geri çağırmasına neden olan sorunların üretim aşamasında değil daha planlama aşamasında başladığı da belirtildi.

Toyota yönetimi, sürücüleri ve müfettişleri gaz pedalından kaynaklanan bütün sorunları ortadan kaldırdığına ikna etmek için gösterdiği tüm çabaya rağmen henüz planlama aşamasında başlayan sorunların önüne geçebileceğine yönelik suçlamalardan yakasını kurtaramıyor.

Zaten şirket başkanı Akio Toyoda da geçtiğimiz ay, çok hızlı bir şekilde büyüdüklerini ve uzman sayısını artırma konusunda eksik kaldıklarını açıklamıştı.

Times, belgenin 2006’da, Toyota’nın en büyük fabrikalarından birinde 45 yıldır çalışan Tadao Wakatsuki tarafından yazıldığını belirtti.

UYARININ İÇERİĞİ

Wakatsuki’nin 3 Ekim 2006’da, o zaman Toyota’nın başında olan Watanabe’ye gönderdiği notta öne çıkan şikâyetler şöyle:

-Toyota, 2000 ile 2005 yılları arasında milyonlarca aracını geri çağırmak zorunda kaldı. Nerdeyse küresel otomobil üreticilerinin toplamından daha fazla araç çağırdı.

-Toyota, mevcut sorunlarını çözmezse ve sorunların köklerine inmezse, şirketin geleceğini tehdit edecek kadar ciddi sorunlarla karşı karşıya kalacak.

-Şirket şu anda, araç platformlarını toplama, modeller arası yedek parça paylaşımı yapma, planlama ve tasarımın kısa sürede gerçekleşmesi yüzünden araçların ilk modellerinde sürüş testi yapamama gibi ciddi sorunlarla karşı karşıya.

-Endişeliyiz çünkü bu süreç araçların güvenliği için oldukça önem arz ediyor. Ancak şu anda şirket rekabet gücünü kaybetmek için bu süreci göz ardı ediyor.

-Güvenliğe öncelik verilmesini,  maliyet azaltma önlemlerini gözden geçirmesini ve yeni çalışanların ciddi bir eğitim sürecinden geçmesini istiyoruz.




Direksiyon araştırmasını da basından öğrenmiştim ( Haziran 2009 dan bu yana servise en az 5 kez gittik ama çözüm bulunamadı. Foruma da yazmıştım   http://www.toyotaclubtr.com/mekanik-sohbet/2009-corolla-d-4d-aracimizda-ciddi-yol-tutus-sorunu-var/100/ )

http://www.webdebul.com/yazi/14453/toyotada-simdi-de-direksiyon-sorunu.html

Toyota'da şimdi de direksiyon sorunu
 8 milyonu aşkın aracını gaz pedalı ve fren şikayetleri yüzünden onarım için servise çağıran Japon otomotiv şirketi Toyota, şimdi de direksiyon hatası yüzünden dünyanın en çok satan otomobili olan Corolla'yı geri çekmeyi düşünüyor.
Dünyanın en büyük otomotiv şirketi olan Toyota, şikayetleri değerlendirdiğini ama henüz kesin bir karar vermediğini açıkladı.

Toyota tarafından yapılan açıklamada, ayrıca hatalı modellerini geri çekmekte gecikildiği iddiaları reddedildii.

ABD'nde otomotiv sektöründe güvenliği denetleyen kurum, Toyota hakkında bu konuda bir inceleme başlattı.

Toyota bu konuda Amerikalı yetkililerle işbirliği yaparak gereken bütün bilgi ve belgeleri temin edeceklerini bildirdi.

Şirket, Amerika Birleşik Devletlerinde Corolla ile ilgili potansiyel şikayetlerin sayısının yüzü aşmayacağını tahmin ediyor.

Toyota önce gaz pedallarındaki sorun nedeniyle dünya çapında 8 milyon aracı servislere geri çağırmış, daha sonra da son hybrid aracı Prius'un da frenlerinde sorun olduğunu açıklamıştı.

Ancak şirket, aracın fren sistemini yeniden tasarladıklarını ve şu ana dek satılmış olan otomobillerdeki sorunu gidermek için yakında çeşitli önlemler açıklayacaklarını bildirmişti.

Amerika Birleşik Devletleri Ulaştırma Bakanlığı da, 2010 model Toyota Prius otomobillerindeki fren sorununu incelemeye alacaklarını duyurdu.

Toyota, frenlerdeki sorunun sürüş güvenliği açısından bir sıkıntıya yol açmayacağını ve arızanın kolayca giderilebileceğini belirtiyordu.

Şirket, daha önce gaz pedallarındaki sorun nedeniyle iki milyar dolar kayba uğradığını açıklamıştı.

Fren sorunlarından önce, Toyota'nın yedi modelinde, gaz pedallarının sıkışma tehlikesi gösterdiği açıklanmıştı.

Uzmanlar bu sorunun satışlara etkisi ve bakım masrafları nedeniyle Toyota'ya iki milyar dolara mal olabileceğine inanıyor.

Sorundan etkilenen modeller IQ, Aygo, Yaris, Auris, Corolla, Avensis ve Verso.

Toyota yetkilileri, pedaldaki sorunun giderilmesinin yarım saatlik bir işlemden ibaret olduğunu söylüyor.

Toyota hisseleri 21 Ocak'ta ABD'de iki milyonu aşkın aracın servise çağırılmasından sonra yüzde yirmiyi aşkın değer yitirdi.

Şirketin, 2009'un son çeyreği için açıkladığı mali rakamlar ise 153 milyar yen (1,68 milyar dolar) kar ettiğini gösteriyor.

Şirket bir önceki yılın aynı döneminde ise 164 milyar yen zarardaydı.

Gaz pedalı, fren ve son olarak direksiyon sorunlarının şirkete getirdiği mali yük bu tabloyu kısmen gölgeliyor, ancak şirket hala satışlardaki artışın sürmesini bekliyor.


Toyotanın yaklaşım politasının değişeceğini, şirket üst yönetimi taahhüt etmişti. Ben şu ana kadar bir değişiklik görmüyorum.

Toyota yine özür diledi

Araç geri çağırmalarıyla gündeme gelen Toyota'nın başkanı Toyoda, sürücülerinin yaşadığı kazalardan ötürü özür diledi..
25 Şubat 2010 / 16:58
Japon otomotiv şirketi Toyota’nın başkanı Akio Toyoda, bazı ölümlü kazalardan ötürü geri çağırmalara yol açan mekanik arıza konusunda özür diledi. ABD Kongresinin alt kanadı Temsilciler Meclisinde yapılan komite toplantısına katılan Toyoda, İngilizce konuşarak, "Toyota sürücülerinin yaşadıkları her tür kazadan ötürü çok özür diliyorum" dedi.

YAKLAŞIM POLİTİKASI DEĞİŞECEK
Toyoda, firmanın müşteri şikayetlerine yaklaşım politikasını da değiştireceğini taahhüt etti. Dünyanın en büyük otomobil üreticisi olan firmanın kurucusunun torunu olan Akio Toyoda, koyu takım elbisesiyle ve canlı adımlarla komite salonuna girerken, oldukça kalabalık bir kameraman grubunca izlendi. Komite başkanı Edolphus Towns, Akio Toyoda’ya, gönüllü olarak bu toplantıya gelmeyi kabul etmesinden ötürü teşekkür etti, Toyoda’nın, otomobilin güvenliği ile ilgili taahhütlerinin memnuniyet verici olduğunu kaydetti.



Arkadaşlar toyotayı severek almıştık. Ama sorunları daha da ötesi bu sorunlara bakış açısı, ilgisiz tutumu, müşteri şikayetlerini kopyala yapıştırla geçiştirmesi beni markadan soğuttu.
40.000 tl lik, sıfır kilometre ve garanti kapsamındaki  araca karşı, daha fazla ilgi ve özen göstermeleri gerekirdi.





Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Direksiyon konusu daha once forumda gundeme geldi, yeni bir sey degil.
Sogumaya, endiseye mahal yok. Toyota her seye ragmen diger araclardan daha kaliteli arac uretiyor ve onlara gore daha fazla sorumluluk sahibi.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
eeee boşunamı hondaya zıpladık...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Müdahil olmaktan imtina ettiğim bir paylaşımcı olduğunuzu belirterek bu tip paylaşımları neden pişirip yeni gibi tekrar ettiğinizin altında yatan gerçeği düşünüyorum ve kendimce iki cevap bulabiliyorum;
Toyota servis veya müşteri ilişkileri sizi gerçekten iyi sinirlendirmiş ya da
Karşılaştığı problemleri çözümlemeden bırakmayan bir yapıya sahipsiniz ve problemin küçüğü büyüğü olmaz diye -çok ince- düşünüyorsunuz...
Sevgili dostum satın aldığınız ve problemler yaşadığınız, poblemlerini çözmeye çalışmaktan bu çözümsüzlükleri ingilizce metinleri dahil okumak çevirmek ve paylaşarak harap olduğunuza değmeyecek değerli vaktinizi harcamaktansa piyasada forum sitelerini sallamayan yaşadıkları ile amel edip 2. elde COROLLA nın sırf ismine muadillerine göre 3-5 milyar daha fazla para verecek binlerce insandan birine satmayı düşünmez misiniz?
Gerçekten bu yorumu dostane yapıyorum....Sizin bu konudaki hassasiyetinizi bildiğimden çok özençli bir dil tercih etmeye çalıştım.. Sizin sahip olanlardan hiç bir problem yaşamadığını söyleyenlere kullanmayacağınız bir dil...
TOYOTA çalışanlarının yazmış olduğu mektuptan yola çıkarak sonuca ulaşacak olursak;
Çalışanları mektup yazmıyorlar, gaz pedallarında ve hissiz direksiyonlarında problemler çok boyutlu hale gelmemiş, frenleri kansorejen madde kullanıldığı için ötmeyen Renault ve Fiat daha iyi üreticidir yorumu yapılabilir mi? Bence yorum yapılmasının düşünülmesi Corolla'nın topyekün arıza ilan edilmesi ve buna bağlı olarak Mazda örneğinin verilmesi kadar saçma olacaktır...Hatta bu tip paylaşımları okuyup Toyota alamamış olanların veya alıpta daha az tercih edilene dönüş yapmış olanların ulaşılamazlık duygularını perçinleyen iklimsel soğukluk kadar itici ve saçma...
Sat kurtul ve kurtar bizi bu ızdırabtan...
"El ağzı ile çorba içilmez"
"Güzel gözünden, yiğit sözünden belli olur"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Sn Ahmet Mücahit,
Hem Toyota servisi hem de müşteri hizmetleri beni çok sinirlendirdi doğru.
Evet, çok ince titiz bir düşünce yapısına sahibim.

Fakat ben ve benim gibi sürücüler, araç hakkında sorun yaşıyor ve şirket bunları gözardı ediyor, bazı sürücüler ise böyle bir sorun/sorunların varlığından haberdar bile değilse, bu durumun ortaya çıkaracağı yaralamalı/ölümlü kazalar toplumsal hayatta ciddi sorunlara yol açacaktır. ( Bir Türk, ABD'de gaz pedalı yüzünden eşini kaybetti ve toyotaya karşı dava açtı. Yine bir genç aracın gaz pedalının sıkıştığını, frene basmasına rağmen aracın durmadığını yıllardır ifade etmesine rağmen halen cezaevinde. )

Düşünün, araca güvenerek yol aldığınızı, hiç bir olumsuz  hareket yapmamanıza rağmen aracın bir şekilde ( üretim hatası kaynaklı ) bir kazaya yol açtığını düşünün. Bu ihtimalde hiç istemediğiniz halde bir başka insana ( ve dolaylı olarak onun sevdiklerine ) zarar verebilirsiniz.

Bu durumun hukuki (cezai - mali ) ve vicdani sorumluluğunu taşımak ne demektir bilebilir misiniz siz?

Toyota'nın ABD'ye bu kadar özen göstermesinin sebebi de işte bu hukuki sorumluluk korkusudur.( Pazar kaygısını ayrı tutuyorum )

Çünkü ABD yargısı, üretim kaynaklı sorunlarda, hiç tolerans göstermemekte ve üreticileri milyonlarca dolarlık tazminatlara mahkum etmektedir. ( Toyota aleyhine bu sebeple açılmış benim bildiğim  birkaç dava bulunmakta )

Bunu da sadece yabancı markalara değil kendi üreticilerine de uygulamaktadır. ( 90'ların sonunda, arkadan çarpma kaynaklı bir trafik kazasında yakıt deposunun alev almasıyla ciddi yanıklarla yaralanan bir kadın sürücünün açtığı tazminat davasında mahkeme, aracın yakıt depo tasarımını arka tampona çok yakın tasarladığı ve arkadan çarpmalı kazalarda tehlikeli bir tasarımın olduğuna kanaat getirdiği General Motors'u çok ciddi maddi bir tazmnata mahkum etmişti)

Ben elbette aracı satarak, araçtan kurtulabilirim. Ama aracı sattığım kişi ya da diğer sürücüler onlar da  o zaman bu sorundan kurtulurlar mı?

Amacım ne toyotayı küçümsemek ne de zorda bırakmak.
Ama dünyanın en büyük üreticisine yakışmayan bir yaklaşım içinde oldukları çok açık.
Bu politika kısa vadede kendileri için karlı gibi görünse de uzun vadede çok yıkıcı sonuçlar doğurabilecektir.

Ben Toyotanın müşterileri ve müşterilerinin kullandığı araç dolayısıyla 3. kişilerin zarar görmemesi için bu konuyu tartışmaya açtım.
Forumu takip edersen, pek çok şikayet olduğunu görebilirsiniz.

Konuyu Türkiye'deki Japon Büyükelçiliği ve Sanayi Bakanlığına da bildirmeyi düşünüyorum.

Bu arada kullandığın uslup hiç de centilmence değil. Öpüldün sözünü de sanırım yanlışlıkla yazdın. Yoksa bu kelimene karşı,  ciddi bir geri dönüş yapabilirim. 


 



 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ben centilmenlik dışı olacağını düşünmedim ama hemen sildim.
"El ağzı ile çorba içilmez"
"Güzel gözünden, yiğit sözünden belli olur"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Sat kurtul ve kurtar bizi bu ızdırabtan...
:rofl: :rofl: oh be benim gibi düşünen birileri varmış :)
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
ortalık kızışıyor :P

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür edildi
Sonuç olarak tüm bunlar, 90 ların en iyi iki üreticisinden biri olan ( diğeri mazda) toyotanın, mazdanın başına gelenlerin kendi başına gelmesi için de var gücüyle gayret mi ediyor sorusunu gündeme getiriyor...
Aynen. Olayın özeti bence de bu. Biraz daha miras var elinde onu da tüketsin başaracak yakında.
Hazıra dağ dayanmaz.
Opel Astra GTC

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
 Öncelikle burada herkes kurallar çerçevesinde yorum yapabilir ve sorunlar yaşayanlar da elbetkide bunları uygun şekilde dile getirebilirler. Araçalrın hiç birisi bizlerden daha önemli değildir. Sadece olumlu ya da olumsuz eleştiriler yapılırken öznel düşüncenin yanında, gerçek bilimsel veriler kullanmakda önemlidir. Bu, yanlı ifadelerden uzaklaşılmasını ve gerçeklerin ortaya konmasını sağlar. Herkes, her yönden daha iyi araçlar arzular ve bu tüm tüketicilerin hakkıdır.

 
frenleri kansorejen madde kullanıldığı için ötmeyen Renault ve Fiat daha iyi üreticidir yorumu yapılabilir mi?
Bu fikre nereden kapıldığınızı bilmiyorum ancak kansorejen madde dediğiniz; Aspesttir ve onunda kansorojen etkisi solunum yolu ile alındığında, akciğerlerde olur. Ancak uzun zamandır üretilen (AB 'de) hiç bir aracın balatasında bu madde kullanılmamaktadır. Burada önemli olan balatalarda Aspest 'i ikame edecek materyalin etkileri ve sonrasında seçimidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • sɹǝʇ nq ʞǝʇ ɹiq. ɐp ɐpunloʎ ʎǝsɹǝɥ iʞuɐs
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 2 kere teşekkür edildi
2. elde COROLLA nın sırf ismine muadillerine göre 3-5 milyar daha fazla para verecek binlerce insandan birine satmayı düşünmez misiniz?
Sat kurtul ve kurtar bizi bu ızdırabtan..
Güzel yorum...
Corolla Comford d-4d
nazar etme ne olur, kredi çek seninde olur.
http://tinyurl.com/24m2rfs

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Benim tek korkum andaç ta corollasına benzin döküp yakmasın.Adam servise kızıp megane yakmıstı meşhur oldu..
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Benim eleştirilerimin odak noktası, konu başlığından ve yazdıklarımından da anlaşılacağı üzere;
- şirketin 2000 li yıllardan itibaren kalite-müşteri merkezli araç düşünce yapısından uzaklaşması,
- kriz anında hızlı karar verememesi,
- müşteriyi koruyucu önlemler almakta yavaş hareket etmesi,
- müşteri şikayetleri ve bunları giderici güçlü bir müşteri bilgi/destek/geri dönüşüm sisteminin fazla önemsenmediği bir politika izlenilmesi... ( Ben araçla yol alırken durduk yerde yarım metre kaydı dediğimde veya araç sollarken araçlar birbirine neredeyse çarpacaktı dediğimde ya da araç zaman zaman yolda geziniyor dediğimde sanki yalan söylüyormuşum gibi yüzüme bakmamaları gerekirdi. Konuyu ciddiye almaları, gerekirse genel merkezden yardım isteyerek çözüm arayışına girmeleri gerekirdi.Servisin  4 rotlu araçlar bunlar, müşteri hizmetlerinin de servis ne diyorsa o olur yaklaşımında olmaması gerekirdi. Şunu da belirteyim, araç hakkında sadece ben değil babam, kardeşim ve 2 ayrı tamirci de benimle aynı şeyleri düşünüyor. Yani subjektif bir değerlendirme içinde asla değilim, olmadım bundan sonra da olmam.  )

Yoksa adi ve kullanışsız araç yapıyorlar savı değil.

Evet her aracın sorunu olabilir. Doğaldır da. Ancak önemli olan, bir sorunla karşılaşıldığında, bu sorunların giderilmesidir. En azından bu yönde bir gayret gösterilmesi gerekir.
Hele hele dünyanın en sorunsuzu ünvanını taşıyor ve bu imajı sürdürmek istiyorsanız...

Diğer kullanıcıları bilmiyorum ama şu an itibariyle, sıfır kilometre dizel bir corolla için 1,5 yıl çalışıp kazandıklarımın hepsini araca tahsis etmem gerek.

Ben eğer bu kadar çok fedakarlığa katlanacaksam, karşılığını da beklemem en doğal hakkımdır diye düşünüyorum.

Yoksa bazı araçlar sorunsuz, bazı araçlar da sorunlu ise bunu müşterinin kaderine kısmetine bağlamak....
Asıl saçma olacak olan bu tip bir yaklaşım olacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
andaç bey biz sadece kullanıcıyız, bazılarımız memnun kullanıcılarız, bazılarımız memnun olmayan kullanıcılarız..gidin..satın..kurtulun..aldığınız fiyattan bile verirsiniz, alan olacaktır, gidin alın başka marka sorunsuz bir araba..kolay gelsin..
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Politik yaklaşımları ile hiçbirşey anlatmayan çok şey yazan arkadaşlara naçizane tavsiyem şudur; önce yazılanı okuyunuz! Kimin yazdığına takılmadan saplantısız yaklaşımlar ile cevap veriniz. Kimse Toyota hakkında eleştiri yazamaz ve paylaşamaz mı demişim yoksa aynı şikayetleri defalarca kez yeni bir paylaşım gibi sunulmasını mı eleştirmişim? Burada herkes herşeyi yazabiliyor ise yaklaşımlardaki saplantıları yazdığımızda neden siliniyor? Hatta objektif yaklaşıma sahip yöneticiler olmasa uzaklaştırmaya varan susturmalara yöneliyor tavırlar? Bunları da tartışmak lazım...
Öznel nesnel bilimsel falansal filansal bol sal ekli kelimeler ile varılacak yer dimyattaki pirinçtir. Problem saplantı haline getirilmiş ise bunu defalarca paylaşmaktansa kendini bir metal parçası - evet marka sadece metal parçasıdır benim gözümde icabında satarım babaım oğlu değil- için bu kadar yıpratmaya gerek yoktur diye düşünüyorum hala aynı noktadayım...
Sat kurtul ve kurtar bizi bu ızdıraptan gerçekten insanların kendisini bir araba için bu kadar yıpratmasına tahammül edemiyorum... Hayattaki hiç bir araç; pencereyi açtığımda ciğerlerime hava çekebilmek yürümek koşmak çocuklarımla anımı değerlendirmekten daha önemli değil. Arkadaşa da bunu anlatmaya çalışıyoruz..Nedir buradaki yanlış? Benim yazmam mı? O zaman sende pencereni aç ciğerlerine aspestsiz hava çek ve soluklan..Ben sanal ortamda bir cümleyim takma sıkma her paylaşımıma koşturma yorma kendini...
"El ağzı ile çorba içilmez"
"Güzel gözünden, yiğit sözünden belli olur"