Direksiyon sorununu şahsen yaşadım ve yaşamaya devam ediyorum.
Servisin ve müşteri hizmetlerinin ilgi7 bilgi birikimi şahsi tecrübeme dayanıyor. ( Ayrıca bu forumda da pek cok benzer şikayet-feryat düzeyinde- yapıldı, yapılmaya devam ediyor.)
Yurtdışında da bu sorun yaşanmakta.
http://vlane.com/review/8159/2009-toyota-corolla-steering-problem-it-pulls-toyota-dealer-says-nothings-wrongToyota SA knew of steering problem in 2008
Feb 10 2010 13:23
"A document in possession of the Daily Maverick and the Mail & Guardian shows that Toyota South Africa has known for years about a steering problem with its 2008 Auris model..............
This is the second steering complaint to hit the company in the latest spate of fault-finding. An American federal agency said on Tuesday it is investigating dozens of complaints about steering on the Corolla model in the United States. The complaints related to difficulty with steering on 2009 and 2010 Corollas, with drivers saying their cars can wander when they drive on the highway, making it hard to stay in the lane."
http://content.usatoday.com/communities/driveon/post/2010/02/toyota-corolla-to-be-probed-for-steering-problems/1Toyota Corolla steering problems prompt complaints to feds
01:58 PMYahoo! BuzzShare
DiggNewsvineRedditE-mailSavePrintShare75Comment
Recommend
New Toyota Corollas are displayed on the Toyota of Marin sales lot in San Rafael, California. Toyota announced today that is recalling 2.3 million late model Toyota cars and trucks for a potential problem with the accelerator pedal sticking. The automaker previously recalled 4.2 million Toyota and Lexus vehicles for a similar problem with floor mats causing the accelerator pedal to become stuck.
CAPTIONBy Justin Sullivan, Getty ImagesUPDATE: Federal safety officials say they will look into complaints from Toyota Corolla drivers about difficulty with the steering on their vehicles. The National Highway Traffic Safety Administration has received about 80 complaints from drivers of 2009 and 2010 Corollas. Many say their cars can wander when they drive on the highway, making it hard to stay in lanes.
Just as Toyota moves from one crisis, the Prius recall, it now can move to yet another: mounting complaints about electric power steering on 2009 and 2010 Corollas.
The National Highway Traffic Safety Administration is thinking of opening another investigation, Automotive News reports. This time, it would look into possible power steering defects in the Corolla, the nation's second-best-selling car last year with 874,000 sold.
Toyota has received 83 complaints about power steering problems, 76 of which caused the car to veer right or left at speeds over 40 miles an hour, the News found. The reported defect has resulted in 10 accidents and six injuries. Reporter Neil Roland writes:
Complainants have compared the movement to being buffeted by strong winds, sliding on black ice, or hydroplaning. They said that after trying to straighten the car, it can overcorrect -- requiring the driver to use a tight, persistent, two-handed grip on the wheel to travel in a straight line.
"If you take your eye off the road for a second, the car will drift into another lane," said one driver in an Oct. 18 complaint. Another describes it as the most terrifying thing that ever happened to them.
The Corolla is already one of eight models that Toyota stopped selling until its accelerator pedal assemblies could be retrofitted to stop unintended acceleration.
Toyota çalışanının mektubunu da basın yoluyla öğrendim.
http://www.hurriyet.com.tr/ekonet/14080104.aspABD Kongresi tarafından soruşturması devam eden Japon otomobil üreticisi Toyota’nın çalışanlarının, araç güvenliğini tehdit eden sıkıntılar konusunda yönetimi 2006’dan bu yana uyardığı ortaya çıktı.
Times gazetesinde yer alan bir habere göre, Kongre tarafından yapılan soruşturma sürecinde ortaya çıkan ve doğrudan şirketin CEO’su Katsuaki Watanabe’ye gönderilen iki sayfalık bir iç yazışmada; şirketin kâr elde etmek için güvenlik konusunda ödünler vermesinin eleştirildiği görüldü.
Yazışmada, yeni araçların tasarımlarına yeteri kadar zaman ayrılmadığına ve tasarımcıların performanslarında göze çarpan bir düşüş yaşandığı belirtildi. Çalışanlar aynı zamanda tüm önemli üretim süreçlerinin “amatörlerin” eline bırakıldığından şikayetçi oldu.
Times’a göre ortaya çıkan belgede aynı zamanda Toyota’nın yönetim politikalarının en sonunda şirketi iflasa sürükleyeceği yönelik ifadeler de yer aldı.
Dünyanın en büyük otomobil üreticisi Toyota, dünya genelinde yaklaşık 9 milyon aracını geri çağırdıktan sonra büyük bir kriz yaşıyor. Bununla birlikte, ABD’de gerçekleşen kazalardan dolayı her geçen gün şiddeti biraz daha artan şikayetlerle boğuşuyor.
PLAN AŞAMASINDAN BELLİYDİ
Yazışmada, şirketin dünya genelinde milyonlarca aracını geri çağırmasına neden olan sorunların üretim aşamasında değil daha planlama aşamasında başladığı da belirtildi.
Toyota yönetimi, sürücüleri ve müfettişleri gaz pedalından kaynaklanan bütün sorunları ortadan kaldırdığına ikna etmek için gösterdiği tüm çabaya rağmen henüz planlama aşamasında başlayan sorunların önüne geçebileceğine yönelik suçlamalardan yakasını kurtaramıyor.
Zaten şirket başkanı Akio Toyoda da geçtiğimiz ay, çok hızlı bir şekilde büyüdüklerini ve uzman sayısını artırma konusunda eksik kaldıklarını açıklamıştı.
Times, belgenin 2006’da, Toyota’nın en büyük fabrikalarından birinde 45 yıldır çalışan Tadao Wakatsuki tarafından yazıldığını belirtti.
UYARININ İÇERİĞİ
Wakatsuki’nin 3 Ekim 2006’da, o zaman Toyota’nın başında olan Watanabe’ye gönderdiği notta öne çıkan şikâyetler şöyle:
-Toyota, 2000 ile 2005 yılları arasında milyonlarca aracını geri çağırmak zorunda kaldı. Nerdeyse küresel otomobil üreticilerinin toplamından daha fazla araç çağırdı.
-Toyota, mevcut sorunlarını çözmezse ve sorunların köklerine inmezse, şirketin geleceğini tehdit edecek kadar ciddi sorunlarla karşı karşıya kalacak.
-Şirket şu anda, araç platformlarını toplama, modeller arası yedek parça paylaşımı yapma, planlama ve tasarımın kısa sürede gerçekleşmesi yüzünden araçların ilk modellerinde sürüş testi yapamama gibi ciddi sorunlarla karşı karşıya.
-Endişeliyiz çünkü bu süreç araçların güvenliği için oldukça önem arz ediyor. Ancak şu anda şirket rekabet gücünü kaybetmek için bu süreci göz ardı ediyor.
-Güvenliğe öncelik verilmesini, maliyet azaltma önlemlerini gözden geçirmesini ve yeni çalışanların ciddi bir eğitim sürecinden geçmesini istiyoruz.
Direksiyon araştırmasını da basından öğrenmiştim ( Haziran 2009 dan bu yana servise en az 5 kez gittik ama çözüm bulunamadı. Foruma da yazmıştım
http://www.toyotaclubtr.com/mekanik-sohbet/2009-corolla-d-4d-aracimizda-ciddi-yol-tutus-sorunu-var/100/ )
http://www.webdebul.com/yazi/14453/toyotada-simdi-de-direksiyon-sorunu.htmlToyota'da şimdi de direksiyon sorunu
8 milyonu aşkın aracını gaz pedalı ve fren şikayetleri yüzünden onarım için servise çağıran Japon otomotiv şirketi Toyota, şimdi de direksiyon hatası yüzünden dünyanın en çok satan otomobili olan Corolla'yı geri çekmeyi düşünüyor.
Dünyanın en büyük otomotiv şirketi olan Toyota, şikayetleri değerlendirdiğini ama henüz kesin bir karar vermediğini açıkladı.
Toyota tarafından yapılan açıklamada, ayrıca hatalı modellerini geri çekmekte gecikildiği iddiaları reddedildii.
ABD'nde otomotiv sektöründe güvenliği denetleyen kurum, Toyota hakkında bu konuda bir inceleme başlattı.
Toyota bu konuda Amerikalı yetkililerle işbirliği yaparak gereken bütün bilgi ve belgeleri temin edeceklerini bildirdi.
Şirket, Amerika Birleşik Devletlerinde Corolla ile ilgili potansiyel şikayetlerin sayısının yüzü aşmayacağını tahmin ediyor.
Toyota önce gaz pedallarındaki sorun nedeniyle dünya çapında 8 milyon aracı servislere geri çağırmış, daha sonra da son hybrid aracı Prius'un da frenlerinde sorun olduğunu açıklamıştı.
Ancak şirket, aracın fren sistemini yeniden tasarladıklarını ve şu ana dek satılmış olan otomobillerdeki sorunu gidermek için yakında çeşitli önlemler açıklayacaklarını bildirmişti.
Amerika Birleşik Devletleri Ulaştırma Bakanlığı da, 2010 model Toyota Prius otomobillerindeki fren sorununu incelemeye alacaklarını duyurdu.
Toyota, frenlerdeki sorunun sürüş güvenliği açısından bir sıkıntıya yol açmayacağını ve arızanın kolayca giderilebileceğini belirtiyordu.
Şirket, daha önce gaz pedallarındaki sorun nedeniyle iki milyar dolar kayba uğradığını açıklamıştı.
Fren sorunlarından önce, Toyota'nın yedi modelinde, gaz pedallarının sıkışma tehlikesi gösterdiği açıklanmıştı.
Uzmanlar bu sorunun satışlara etkisi ve bakım masrafları nedeniyle Toyota'ya iki milyar dolara mal olabileceğine inanıyor.
Sorundan etkilenen modeller IQ, Aygo, Yaris, Auris, Corolla, Avensis ve Verso.
Toyota yetkilileri, pedaldaki sorunun giderilmesinin yarım saatlik bir işlemden ibaret olduğunu söylüyor.
Toyota hisseleri 21 Ocak'ta ABD'de iki milyonu aşkın aracın servise çağırılmasından sonra yüzde yirmiyi aşkın değer yitirdi.
Şirketin, 2009'un son çeyreği için açıkladığı mali rakamlar ise 153 milyar yen (1,68 milyar dolar) kar ettiğini gösteriyor.
Şirket bir önceki yılın aynı döneminde ise 164 milyar yen zarardaydı.
Gaz pedalı, fren ve son olarak direksiyon sorunlarının şirkete getirdiği mali yük bu tabloyu kısmen gölgeliyor, ancak şirket hala satışlardaki artışın sürmesini bekliyor.
Toyotanın yaklaşım politasının değişeceğini, şirket üst yönetimi taahhüt etmişti. Ben şu ana kadar bir değişiklik görmüyorum.
Toyota yine özür diledi
Araç geri çağırmalarıyla gündeme gelen Toyota'nın başkanı Toyoda, sürücülerinin yaşadığı kazalardan ötürü özür diledi..
25 Şubat 2010 / 16:58
Japon otomotiv şirketi Toyota’nın başkanı Akio Toyoda, bazı ölümlü kazalardan ötürü geri çağırmalara yol açan mekanik arıza konusunda özür diledi. ABD Kongresinin alt kanadı Temsilciler Meclisinde yapılan komite toplantısına katılan Toyoda, İngilizce konuşarak, "Toyota sürücülerinin yaşadıkları her tür kazadan ötürü çok özür diliyorum" dedi.
YAKLAŞIM POLİTİKASI DEĞİŞECEK
Toyoda, firmanın müşteri şikayetlerine yaklaşım politikasını da değiştireceğini taahhüt etti. Dünyanın en büyük otomobil üreticisi olan firmanın kurucusunun torunu olan Akio Toyoda, koyu takım elbisesiyle ve canlı adımlarla komite salonuna girerken, oldukça kalabalık bir kameraman grubunca izlendi. Komite başkanı Edolphus Towns, Akio Toyoda’ya, gönüllü olarak bu toplantıya gelmeyi kabul etmesinden ötürü teşekkür etti, Toyoda’nın, otomobilin güvenliği ile ilgili taahhütlerinin memnuniyet verici olduğunu kaydetti.
Arkadaşlar toyotayı severek almıştık. Ama sorunları daha da ötesi bu sorunlara bakış açısı, ilgisiz tutumu, müşteri şikayetlerini kopyala yapıştırla geçiştirmesi beni markadan soğuttu.
40.000 tl lik, sıfır kilometre ve garanti kapsamındaki araca karşı, daha fazla ilgi ve özen göstermeleri gerekirdi.