Her buji tek tek çıkarılıyor ve aynı yere bir alet monte ediliyor. Araç çalıştığında, silindirin vermesi gereken (aracın yaşı, kurumlanma vs. de önemlidir) ideal basınç değeleri cihazda okunuyor. Birim, töleranslar içinde ise sorun olmadığı anlaşılıyor. Ölçüme ve çıkan değerlere göre kaçak tespit edildi ise, kaçağın nereden (supap, jonta, segman vs.) olduğu araştırılır.
Bir örnek:
Kompresyon ölçümü nasıl yapılır
1-Motoru çalışma sıcaklığına kadar ısıtın.
2-Motoru orta sehpaya veya deteğe alın.
3-Buji kablolarını ve bujilerini sökün.
4-Bujileri sökmeden önce briaz gevşetip basınçlı hava ile etrafını temizleyin.
5-Test cihazını buji yuvasına oturtup, sıkıca bastırın
6-Jikle varsa tam çekin, gazı sonuna kadar açın ve marşa başın.
7-Krank kolu birkaç tur döndükten sonra göstergedeki değeri not edin.
8-Eğer sonuçlar normalden düşük ise bu kez ölçümü silindirlere birer çay kaşığı motoryağı damlattıktan sonra yapın.
Çıkan sonuçların değerlendirilmesi:
a)Yağlama sonrası ölçümünde kompresyon artışı varsa kaçak segmanlardadır, motor rektefiye ister.
b)Yağlama sonrası ölçümünde değişim yoksa, supaplarda kaçak vardır.
c)Kuru ölçümde sonuçlar normalden yüksek ise, piston karbon-kurum bağlamış, yanma odası daralmıştır.