Gönderen Konu: Manyetik Lastik Teknolojisi (Continental)  (Okunma sayısı 3702 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Manyetik Lastik Teknolojisi (Continental)
« : Mart 31, 2010, 16:17:22 »

Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden Continental ve Continental Otomotiv Sistemleri Grubu bünyesindeki Continental Teves'in geliştirdiği fren, süspansiyon, ESP ve prototip aşamasındaki bir lastikle, 100 km/s hızla giderken yapılan panik frenlerde, otomobili 30 metre mesafede durdurmak mümkün hale geliyor.

Aktif güvenliğin en önemli unsurlarından biri olan fren sistemiyle ilgili son dönemde birçok yenilik yapıldı. Bir dönem sadece lüks otomobillerde bulunan ABS sistemi artık mini otomobillerde bile neredeyse standart hale geldi. Fren basıncı dağıtıcısı (EBD/EBV), fren destek sistemi (Brake Assist), virajlarda tekerlekler arasındaki basıncı ayarlayan CBC gibi sistemler son 10 yılda fren mesafesinin ve duruş stabilizesinin iyileşmesini sağladı. Ancak hala spor otomobillerde bile 100 km/s hızla giderken yapılan frenlerdeki duruş mesafesi 36 metrenin
altına inemedi. Yollardaki otomobillerin önemli bir bölümünü oluşturan
kompakt sınıftaki otomobiller arasındaysa en iyi değerler 39 metre civarında.

Continental, fren mesafesini 30 metreye indirmek gibi çok iddialı bir hedef koyuyor. Lastik, süspansiyon sistemi ve fren sistemini kapsayan konsept sayesinde kompakt sınıftaki bir aracın fren mesafesi de 20 oranında düşürülebiliyor. Bu hedefe ulaşmak için Continental gibi Continental Automotive Systems Group bünyesindeki süspansiyon ve fren sistemleri üreticisi Continental Teves firmasıyla birlikte çalışılmış.

Konsept lastik
Continental'in konsept lastik olarak adlandırdığı yeni lastik kuru zemindeki frenler için özel olarak tasarlanmış. Bilgisayar simülasyonlarıyla geliştirilen lastiğin hamuru yarış otomobillerinin lastikleri gibi çok yumuşak. Bu nedenle ömrü çok kısa olan bu lastik henüz seri üretime hazır değil. Sürtünme katsayısı yüksek olan lastiğin en önemli özelliklerinden biri fren sırasında basıncın taban alanına diğer lastiklerden daha homojen dağılması. Böylece lastik tabanı, zemine tam olarak basıyor ve fren gücü artıyor. Lastiğin yüz deseni de bilgisayardaki simülasyonlar sonucu ortaya çıkmış. Fren anında lastiğin direncini üst düzeyde tutmak için orta kısmındaki kanallar arasındaki bölümler geniş tutulmuş. Bunun yanı sıra topuk kısmındaki su deşarj kanallarının sayısı da azaltılarak direnç artırılmış. 205/50 R 16 ebatındaki konsept lastik, aynı ebattaki standart lastiklere göre yüzde 4 oranında daha fazla fren gücü sağlıyor.

Yanak Gerilim Sensörü (SWT)
30 metre otomobilindeki dört yenilik arasındaki en dikkat çekici parça "Sidewall Torsion Sensor" yani "Yanak Gerilim Sensörü" sistemi. İlk kez bir lastik, elektronik ölçümlerde aktif rol oynuyor. Aslında konsept lastik için manyetik lastik tanımı da kullanılabilir. Çünkü lastiğin iç kısımda kalan yanağının içinde belirli aralıklarla dizilmiş manyetik bölümler var. Süspansiyon koluna yerleştirilen manyetik alan sensörleri lastiğin hızını ve deformasyonunu sürekli ölçüp elektronik kontrol ünitesine gönderiyor. Lastiğin hareket halindeyken yapısında oluşan deformasyonlar manyetik alanın değişmesine sebep oluyor. Böylece elektronik kontrol ünitesi lastiğin bir çukura düştüğünü, yanal kaymaya başladığını ya da lastikte bir sorun olduğunu anlayabiliyor. Yanak Gerilim Sensörü'nden alınan bilgiler ABS, çekiş kontrol sistemi, ESP ve elektrohidrolik fren sistemlerinin kontrol ünitelerine yollanıyor. Manyetik lastik sayesinde hâlen kullanılan sistemlere göre daha çabuk ölçümleme yapılabiliyor. Böylece ABS sisteminin daha çabuk devreye girmesi ya da fren sistemindeki arızaların tespiti mümkün oluyor.

Elektrohidrolik fren sistemi (EHB)
Elektrohidrolik fren sisteminin temel prensibi fren pedalıyla fren kaliperleri arasındaki hidrolik bağlantıyı kesmesi. Geleneksel fren sistemlerindeki vakum ünitesinin yerini bir pedal hissi simülatörü, elektrikli fonksiyon ünitesi ve elektronik kontrol ünitesi alıyor. Fren pedalındaki sensörler sürücünün fren pedalına ne kadar güçle ve hangi hızla bastığını elektronik kontrol ünitesine bildiriyor. Bilgiler burada değerlendirilerek elektrikli fonksiyon ünitesi çalıştırılıyor. Elektrikli fonksiyon ünitesi fren kaliperlerine gerektiği kadar hidrolik basıncı uygulayarak frenlemeyi gerçekleştiriyor. Elektrohidrolik fren sisteminin en önemli avantajı geleneksel sistemlerden daha hızlı çalışarak fren mesafesini kısaltması. Bunun yanı sıra ABS, EBD/EBV, çekiş kontrol sistemi, ESP gibi sistemleri de çalıştırması ya da desteklemesi. Elektrohidrolik fren sisteminde ABS devreye girdiğinde fren pedalında hiçbir titreme hissedilmiyor. Böylece birçok sürücünün bu durumda yaşadığı tedirginlikle fren basıncını azaltması sorunu da ortadan kalkıyor.

Elektronik Süspansiyon Sistemi (ESS)
Continental Teves tarafından geliştirilen akıllı havalı amortisör sistemi ESP'yle birlikte çalışıyor. ESP başta olmak üzere diğer elektronik sistemlerden gelen bilgilerle amortisör ve yay etkisini elektronik olarak ayarlayan sistem sayesinde karoser hareketleri kontrol altında tutuluyor. Virajlarda karoserin yana yatmasını engelleyen sistem fren sırasında da otomobilin ağırlık dağılımını iyileştirmek için ön amortisörlerin daha az kapanmasını sağlıyor. Böylece fren performansı artıyor. Elektronik süspansiyon sistemi amortisör ve yay sertliklerini yol zemini ve yüke göre sürekli ayarlayabildiği için her şartta daha konforlu yolculuk yapılabiliyor. Ayrıca hıza göre aracın yüksekliği otomatik olarak ayarlanarak yüksek hızlarda stabilize artırılıyor.
Test sonuçları


Continental'in konsept lastiğin testlerini Contidrome'de kurulan 620 metrelik özel çadır içerisindeki gerçekleştirdi. Rüzgar, nem, ısı farklılığı gibi etkenlerden korunmak için hazırlanan ısıtmalı çadır, Avrupa'nın en büyük çadırı unvanına sahip. Testte ikisi standart, ikisi Continental tarafından hazırlanan dört adet VW Golf 1.6 Otomatik araç kullanıldı. Continental test pilotları tarafından hem asfalt zeminde, hem de mermer parçaları karıştırılmış beton zeminde frenleme testi yapıldı. Sürtünme katsayısı daha yüksek olan asfalt zeminde 29 metrelik duruş mesafesi ölçüldü. Normal kullanımda daha sık karşılaşılan tozlu zemini simüle eden beton zemindeyse duruş mesafesi 30 metreydi. Normal kullanım şartlarında da tehlikenin farkedilip frene basılması sırasında geçen süre her sürücü için değişik olabiliyor. Continental mühendisleri bu süreyi azaltmanın mümkün olmadığını çünkü tamamen sürücünün algılama ve hareket etme yeteneğine bağlı olduğunu söylüyor. Buna karşılık sürücünün fren pedalına basmasıyla fren balatalarının disk ya da kampanaya sürtünmeye başlamasına kadar geçen süreyi kısaltmak daha gerçekçi bir yol. Continental'in hazırladığı otomobille fren yaparken en çok dikkat çeken hususlar frenlemenin neredeyse pedala dokunur dokunmaz başlaması ve sert frende bile karoserin öne doğru fazla yatmaması.

Fren mesafesini yüzde 20 oranında aşağı çeken ve trafik kazalarını azaltmaya yönelik önemli bir aşama olan bu sistem şu anda sadece konsept aşamasında. Bu sistemin seri üretime geçirilebilmesi için birkaç yıl daha geçmesi gerekiyor.

http://www.auto-innovations.com/site/images-115-115/swt-conti.jpg

 Alıntı adresi: http://www.modifiyeliarabalar.net/forum/t190-FrenMesafesiK%C4%B1sal%C4%B1yor.html

Toyota Club Türkiye

Manyetik Lastik Teknolojisi (Continental)
« : Mart 31, 2010, 16:17:22 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Manyetik Lastik Teknolojisi (Continental)
« Yanıtla #1 : Mart 31, 2010, 17:45:06 »
Paylaşım için teşekkürler uzun uzun okudum ama aklım almadı şimdi kompakt sınıftaki otomobiller arasındaysa en iyi değerler 39 metre civarında ise biz toyotalara neden suç buluyoruz.? Bizimkide ortlama 45metre civarında. Benimki 195 lastik+amortisör ile 42 metre olsa, bütün kıyamet 3 metre içinmi kopuyor?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Manyetik Lastik Teknolojisi (Continental)
« Yanıtla #2 : Mart 31, 2010, 20:16:14 »
  :) 3 metre hiç az değil Ümit.
 Tabi bu 45 metre gibi değerler test ortamı için (sadece aracın fren sisteminin testi) geçerli. Gerçekde bu değer 75-80metre civarıdır. Çünkü frenaja etki eden başka parametreler işin içine girer.

 Bu arada fotoğrafta solda duran lastik el ile şekillendirilmiş normal lastikdir. Kanallarıda kırmızı yapsalar güzel dururmuş. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Manyetik Lastik Teknolojisi (Continental)
« Yanıtla #3 : Mart 31, 2010, 22:19:32 »
  :) 3 metre hiç az değil Ümit.
 Tabi bu 45 metre gibi değerler test ortamı için (sadece aracın fren sisteminin testi) geçerli. Gerçekde bu değer 75-80metre civarıdır. Çünkü frenaja etki eden başka parametreler işin içine girer.

 Bu arada fotoğrafta solda duran lastik el ile şekillendirilmiş normal lastikdir. Kanallarıda kırmızı yapsalar güzel dururmuş. :)

Az değil dimi abi? Düşüneyim hmmmmmmm benim boyumdan 1 metre fazla :D yani bizim koridor kadar hmmmmmmm evet abi düşündüm hiçte az değilmiş, 3 metre kala durmak var, ALLAH korusun minibüse 3 metre arkadan girmek var :D Doğru söylüyorsun abi...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Manyetik Lastik Teknolojisi (Continental)
« Yanıtla #4 : Mart 31, 2010, 23:12:11 »
araba çarpmalarında 3 metre çok fazla önemli olmayabilir ama yaya çarpmalarında ölüme sebebiyettir. birde hakan beyin dediği gibi fren test mesafesiyle normal trafikte durmak arasında çok büyük fark var bence de. en azından birinde refleks devreye giriyor. test sırasında adam frene basmak için hazır bekliyor ama hiç kimsenin trafikteyken ayağı frenin üzerinde beklemez, bir de kaza geliyorum demez, en beklenmedik anda gelir ki (Allah korusun) siz frene basana kadar araba belki de 200 metre yol alır.
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Manyetik Lastik Teknolojisi (Continental)
« Yanıtla #5 : Nisan 01, 2010, 08:04:44 »
  Mesela süper spor bir yol otomobili, frenleri çok iyi ise günümüzde 35,5m. lerde (test) durabiliyor. Oysa bir çok standart binek otomobilinde bu değer 39m. gibi. :) Yani arada sadece 3,5m. fark var. Ama o 3,5m. yaklaşık (detaylı hesaplamadım) 25-30Km/s. demektir.
 Evet, normal trafik koşullarında frenajın içinde algılama, ayağın fren pedalına götürülmesi, uygun fren basıncının sağlanması (sürücüler bu noktada da çok hata yapar), ve fren uygulanması sonrası iş otomobilin fren performansına kalıyor. Yüksek otoyol hızlarında bu ilk ve en değerli saniyelerde araç gerçekten çok fazla metre yol katedebiliyor. Yani frenajda zaman açısından en önemli unsur sürücüdür.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Manyetik Lastik Teknolojisi (Continental)
« Yanıtla #6 : Nisan 07, 2010, 14:17:30 »
Spor otomobiller 32-33 metrelere kadar indi.
Cayenne Turbo S PCCB'lerle 33.5 metrede durabiliyor.

Ama Ae101'lerin ABS ile 45 de durabildigini hatirliyorum. ABS olmayan modellerin 45'de durabildigine biraz süphe ile bakiyorum. 48-49 metre diye düsünüyorum. Ama yaslilik unutmus da olabilirim.

Kartal'larin durma mesafesi 61 metre oldugunu düsünürsek, Ae101'lerin frenlerinin zamana göre kötü olmadigini düsünüyorum. Ama su anki araclarla boy ölcüsecek durumda degil.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Manyetik Lastik Teknolojisi (Continental)
« Yanıtla #7 : Nisan 07, 2010, 14:44:07 »
ABS durma mesafesine etki ediyormu abi? Benim bilgim durma mesafesini etkilemez ancak güvenli duruşu sağlar yönünde.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Manyetik Lastik Teknolojisi (Continental)
« Yanıtla #8 : Nisan 07, 2010, 14:44:56 »
Etki eder tabi, lastikler kilitlenince durma mesafesi uzar.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Ynt: Manyetik Lastik Teknolojisi (Continental)
« Yanıtla #9 : Nisan 07, 2010, 14:54:46 »
ABS hakkında yanlış bilinenler

Birçok sürücü tarafından trafikte seyir halinde iken her derde deva bir sistem olarak bilinen ABS fren sistemi hakkında bilinenlerin bir çoğunun yanlış olduğu bildirildi.
05 Mart 2008 / 14:51

Emniyet Genel Müdürlüğü web sitesinde sürücülere ABS  fren sistemi hakkında uyarılarda bulunuluyor. ABS  fren sisteminin virajlarda ıslak yüzeylerde çakıl ve benzeri malzemeli yollarda daha iyi yol tutuşu sağlamadığı belirtiliyor.

Bu sistemin hızla virajlara girerken araçların yol da kalmasına yardım etmeyeceği uyarısında bulunan uzmanlar, 'ABS'nin ıslak yol yüzeyinde önünüzdeki aracı yakın takip ederken ortaya çıkan bir frenleme durumunda size bir yararı olmayacaktır.' diyor.

Uzmanlar, iyi bir sürüş için araç lastikleri ile ilgili uyarılarda da bulunuyor. İyi bir sürüş ve frenleme için lastiklerin dış yüzeyini ve stepne dahil tüm lastiklerin havasını mutlaka kontrol edilmesi gerektiğini ifade eden uzmanlar, 'Kötü bir lastik her zaman kaza sebebi olabilir. Ayrıca kabak lastikler, özellikle yağışlı havalarda direksiyon hâkimiyetini tamamen sürücünün elinden alabilir. Kabak lastikleri değiştirin. Lastikleri 2 ön veya 2 arka şeklinde değiştirin. Her 2 lastiğin de aynı desende olmasına dikkat edin. Unutmayın ki lastik dış derinliklerinde eşit olmayan aşınma oluşması yani, lastiklerden birisinin ötekisine nazaran daha fazla ve normal olmayan biçimde yıpranması ön düzen sisteminde bir arıza olduğunun habercisidir.' ifadesini kullanıyor.

Emniyet kemerlerinin aracın orta direklerinde bulunan ayarlı tutucularından boyuna göre ayarlanması gerektiğini belirten uzmanlar, 'Emniyet kemeri kesinlikle boyun bölgenizin üzerinde olmasın. Bu tip kullanım kaza sırasında boğulmanıza sebep olabilir.'uyarısında bulunuyor.
kynk..http://www.modifiyem.com/haber/abs-hakkinda-yanlis-bilinenler--707.htm

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Manyetik Lastik Teknolojisi (Continental)
« Yanıtla #10 : Nisan 07, 2010, 15:13:00 »
Güzel bir paylaşım. Teşekkür ederim abi, yalnız anasayfaya haber olarak kullanılabilirdi değilmi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Manyetik Lastik Teknolojisi (Continental)
« Yanıtla #11 : Nisan 07, 2010, 15:21:31 »
Islak veya buzlu yolda zaten malum.
Kuru yolda dahi, kilitlenen tekerlek yerdeki toz toprağı toplayarak ve onun üzerinden kayarak gideceği için biraz etkileyebilir. Ama asıl fark şurda olur: ABS olmayan bir arabada, biraz hızlı gidiyorsan, devrilir mi, spin yapar mı, yana kayar mı, direksiyon kontrolden çıkar mı korkusuyla biraz temkinli basar insan frene. ABS olunca daha rahat kafayla gayet sert basılabilir. Biraz toz toprak olan bir yolda dik bir meyilde yokuş aşağı giderken ara ara devreye girdiğini farkettim, bayağı fark ediyor ve direksiyonun sürekli işlevsel kalmasını sağlıyor.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Manyetik Lastik Teknolojisi (Continental)
« Yanıtla #12 : Nisan 07, 2010, 15:21:49 »
ABS durma mesafesini kısaltmaz aksine uzatır, ama burada çok önemli bir etken var; sürücü. Bu sürücünün mükemmel fren yapabildiği konumlarda bu geçerlidir. ABS'nin amacı lastiklerin tam olarak kızaklamasını önleyerek direksiyon kontrolünü göreceli olarak sağlar. Mükemmel frenlemenin (yani lastiklerin tam olarak kiletlemeye başladığı noktadan önceki durum), ABS'den çok daha iyi fren mesafeleri sunabilir ancak gerçek kullanım şartları altında, ne kadar mükemmel şöför olursa olsun tehlike karşısında panikledikten sonra hiç bir önemi kalmayacaktır ;)

ABS'nin çalışma mantığı lastiğin kızaklamaya başladığı anda devreye girerek freni bırakıp tekrar frenlemeye devam etmesi şeklinde sirkülasyonu sağlamaktır. Yani sözgelimi saniyede 20 kere bu işlemi tekrarladığını varsayarsak, freni bırakıp tekrar frenlemenin olduğu zamana kadar geçen süreler, fren mesafesinin uzamasına neden olur. Ama ABS'nin fren mesafesini uzattığı sadece teoride kalacak kadar uç bir örnektir ;)

Kayma ile bazı ilgili bazı ayrıntıları yukarda Ahmet abi açıklamış :)
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Manyetik Lastik Teknolojisi (Continental)
« Yanıtla #13 : Nisan 07, 2010, 15:33:50 »
ABS sadece kar, kum veya çakıl gibi yüzeylerde fren mesafesini uzatır. Normal asfaltta bir kere kızaklama başlarsa sürtünme azalıyor, o yüzden fren mesafesi uzuyor.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Manyetik Lastik Teknolojisi (Continental)
« Yanıtla #14 : Nisan 07, 2010, 15:48:06 »
  Arkadaşlar, aynı şeyleri karşılaştırmıyoruz bence.
 Abs devreye girerse, kızaklama yapan (benzer bir araç) araca göre durma mesafesi kısalır. Üstelik bu sırada dAbs sistemli araçta direksiyon hakimiyeti de kaybedilmez.
 Temiz yüzeyli bir yolda, iyi bir ayak kullanımı ile, (doz uygulaması) Abs sistemi devreye girmiş bir araçtan daha önce durabilir, buradaki tek şart kızaklamaya düşmemektir.
 Hiç bir elektronik sistem (Esp, Ebd, Trc, Asr, Vsc vs.) aracın yere tutunma kabiliyetini arttırmaz.
 Şimdiki bir çok Abs sistemi içinde Ebd (kimilerinde Cbc) (fren gücü dağıtıcısı) de barındırmaktadır. Bu da virajda daha stabil, güvenli ve kısa mesafede durmayı sağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Manyetik Lastik Teknolojisi (Continental)
« Yanıtla #15 : Nisan 07, 2010, 16:04:13 »
Mümkün tabi. Ama zor..
http://www.abs-education.org/faqs/faqindex.htm
Nadir durumlarda mümkündür diyor..
O durum için de yaptığı yorum: "All in all, these benefits outweigh the rare instances where the ABS system increases distances over non-ABS equipped vehicles."
Çeviri:
"Velhasıl bu yararlar ABS'nin, ABS içermeyen araçlara nazaran fren mesafesini uzattığı nadir durumlardan daha fazla önem arzetmektedir."
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Manyetik Lastik Teknolojisi (Continental)
« Yanıtla #16 : Nisan 07, 2010, 16:46:34 »
  Tabi Abs li araç kullanımınıda bilmek gerekir. Yani Abs sistemine sahip bir araçta nasıl fren yapılacağını.