Gönderen Konu: Supap Ayarı..  (Okunma sayısı 5184 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '23
  • 5 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Supap Ayarı..
« : Mart 29, 2010, 15:14:09 »
Arkadaşlar aracımın sübap ayarını kendim yapmak istiyorum piyasadaki ustalara güvenemiyorum.Servistede 146 tl fiyat verdiler bana çok pahalı geldi.Elimde gerekli alet edevat ve mekanik bilgim var ama ayar yapılacak olan silindir senteye alınacakmış senteye nasıl alınır onu bilmiyorum bilen varsa yardımcı olursa pek makbule geçer.

  
 



Edıt:Aaç 1995 model corolla 1,3 xl..

Toyota Club Türkiye

Supap Ayarı..
« : Mart 29, 2010, 15:14:09 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '23
  • 5 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap Ayarı..
« Yanıtla #1 : Mart 29, 2010, 15:37:52 »
Sorumun cevabını buldum.


SENTE:İçten yanmalı motorların sıkıştırma zamanı sonunda iş zamanının başında pistonun üst ölü noktada bulunduğu emme ve egzos subablarının kapalı olduğu andır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • €ng`n
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Sübap Ayarı..
« Yanıtla #2 : Mart 29, 2010, 16:10:17 »
Umarım başarılı olursunuz bol şans.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap Ayarı..
« Yanıtla #3 : Mart 29, 2010, 16:21:24 »
bujileri söküp pistonun tepe noktasında olduğunu görmeniz gerekiyor. ayrıca bu sırada o silindire ait subap ayaklarının subaplara basmadığından emin olacaksınız. sonra bunu 4 silindire ayrı ayrı uygulayacaksınız. buradaki sıkıntı şu ki motoru nasıl ne ile çevireceksiniz. şarjı, varsa hidrolik direksiyon pompasını kayışları sökün. kranka bağlı olan kayış kasnağını da sökün, sanırım oradan lokmayla tutup çevireceğiniz bir yer bulabilirsiniz. kolay gelsin.
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Betonn
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Sübap Ayarı..
« Yanıtla #4 : Mart 29, 2010, 16:25:19 »
murat bey de söylemiş 1-3-4-2 olarak geçicen ama önceden sibop ayarı yaptınızmı hiç ?
sabır suskunluk değil..işitilmeyen bir feryattır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap Ayarı..
« Yanıtla #5 : Mart 29, 2010, 16:30:56 »
4. veya 5. vitese takılıp tek tekerlek krikodayken tekerleği çevirerek de çevrilebilir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap Ayarı..
« Yanıtla #6 : Mart 29, 2010, 16:48:46 »
  Öncelikle başlığı değiştirmenizde yarar var bence. Sübap ile Supap farklı şeyleridir ve sizin bahsettiğiniz şey Supap'dır.

 Evet, bu işi kendinizde yapabilirsiniz ancak benim tavsiyem bu konuda usta birisinin bu ayarı yapması olur. El alışkanlığı çok şey farkettirebilir bu durumda. Ayrıca uygun ayar değerlerinide (sıcak ve soğuk motor için) bulmak gerekir.
 Ayrıca neden supap ayarına ihtiyaç duydunuz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '23
  • 5 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap Ayarı..
« Yanıtla #7 : Mart 29, 2010, 17:14:24 »
  Öncelikle başlığı değiştirmenizde yarar var bence. Sübap ile Supap farklı şeyleridir ve sizin bahsettiğiniz şey Supap'dır.

 Evet, bu işi kendinizde yapabilirsiniz ancak benim tavsiyem bu konuda usta birisinin bu ayarı yapması olur. El alışkanlığı çok şey farkettirebilir bu durumda. Ayrıca uygun ayar değerlerinide (sıcak ve soğuk motor için) bulmak gerekir.
 Ayrıca neden supap ayarına ihtiyaç duydunuz?
Öncelikle bu konuda yardımcı olduğunuz için herkese teşekkürler.Daha önce supap ayarı yapmadım.Ama kendime bu konuda güveniyorum.Mesleğim gereği elim mekanik olan her işe yatkındır.(cnc torna ustasıyım+makina teknikeriyim)Elimde servis değerleri mevcut konunun başlangıcında fotoğraflara bakarsanız görürsünüz.Subap ayarına neden ihtiyaç duyduğuma gelince motor biraz sesli çalışıyor bu ses de supaplardan geliyor.Saygılar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Supap Ayarı..
« Yanıtla #8 : Mart 29, 2010, 17:31:20 »
İnşallah başarılı olursunuz fakat nacizane tavsiyem bir ustayla birlikte el ele verip yapmanızdır. Bilmediğiniz konularda o size siz ona yardımcı olur böylece inşallah istediğiniz sonucu elde edersiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Supap Ayarı..
« Yanıtla #9 : Mart 29, 2010, 18:58:52 »
  İşlem sırasında yaptıklarınızı fotoğraflayabilirseniz (adım adım) eminim burada da çok kişiye faydalı olacaktır.

 Açmışken supap lastiklerinide gözden geçirmenizde fayda var bence. Silindir içinede birşey kaçırmamaya dikkat edin. Ayrıca Triger'in daha önce doğru takıldığından ve durumundan emin olun. İşleminiz bittiğinde kapatırken (saplamaları sıkarken) dengeli sıkmaya özen gösterin. Öncelikle Egzoz supapalarını tespit edin. Daha sonra ise düşük devir egzantriğini ve yüksek devir egzantriğini. Daha sonra işin kolay kısmı kalıyor tahminimce.
 Şimdiden kolay gelsin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Betonn
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Supap Ayarı..
« Yanıtla #10 : Nisan 01, 2010, 20:57:49 »
yaptınızmı ayar merak ettim?
sabır suskunluk değil..işitilmeyen bir feryattır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Supap Ayarı..
« Yanıtla #11 : Nisan 01, 2010, 21:18:07 »
Valla iyi cesaret doğrusu. işin detayları vardır , ilk yapılan işlerde genelde öğrenmeler ve hatalar olur , sonra bir daha yaparsın falan. Astarı yüzünden pahalıya da gelebilir. Ben de yine ustalara ikinci kez güvenmeyip eski aracımın külbütör contasını bugün çıkardım , yüzeyi temizledim ve yenisini taktıp , pis ve yağlı bir iş, sonuda oldu.  Fakat subap ayarı işine girmezdim doğrusu , kolay gelsin ve ayar için gerekli teknik değerleri edinmişsinizdir umarım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Supap Ayarı..
« Yanıtla #12 : Nisan 01, 2010, 21:41:03 »
Subap ayarına neden ihtiyaç duyduğuma gelince motor biraz sesli çalışıyor bu ses de supaplardan geliyor.Saygılar
Saadettin Hocam avatar resmine bakıldığında bu durumun sebebini ziyadesiyle bize anlatıyor sanki...
 Hararet ibresi daha yerinden kımıldamamışken motora 7800 d/d çevirmişsin... :) Bu resmen cinayet :D
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Betonn
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Supap Ayarı..
« Yanıtla #13 : Nisan 01, 2010, 22:02:07 »
Saadettin Hocam avatar resmine bakıldığında bu durumun sebebini ziyadesiyle bize anlatıyor sanki...
 Hararet ibresi daha yerinden kımıldamamışken motora 7800 d/d çevirmişsin... :) Bu resmen cinayet :D
:):):) motor da buzzzzzzz gibi buzzzzzzz :)
sabır suskunluk değil..işitilmeyen bir feryattır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Supap Ayarı..
« Yanıtla #14 : Nisan 02, 2010, 08:03:54 »
Saadettin Hocam avatar resmine bakıldığında bu durumun sebebini ziyadesiyle bize anlatıyor sanki...
 Hararet ibresi daha yerinden kımıldamamışken motora 7800 d/d çevirmişsin... :) Bu resmen cinayet :D
ver hükmünü hakimcim, nasıl bi ceza verelim saadettin kardeşimize, idam kaldırıldı unutma. :D

gerçekten de motora yapılacak en büyük eziyet. daha önce hararet ibresi hiç dikkatimi çekmemişti ama ergün usta çok önemli bi noktaya dikkat çekti.
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '23
  • 5 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Supap Ayarı..
« Yanıtla #15 : Nisan 02, 2010, 10:02:05 »
Saadettin Hocam avatar resmine bakıldığında bu durumun sebebini ziyadesiyle bize anlatıyor sanki...
 Hararet ibresi daha yerinden kımıldamamışken motora 7800 d/d çevirmişsin... :) Bu resmen cinayet :D
Redline yaptığımda motor sıcaktı sadece harareti yoktu.Yoldan geleli 15 dakika olmuştu.Ergün hocam çok dikkatliymişsin doğrusu.Bu arada ayarı daha yapmadım nasip olursa bu pazar girişcem.Alnımın akıyla çıkacağım bu ayardanda.Ayar esnasında her şeyi adım adım fotoğraflayacağım.(Az daha resimleyeceğim yazıyordum.)Siz saygıdeğer TOYOTA cı arkadaşlarla paylaşacağım.Umarım herkeze bir ilham olurum.Ne demiş atalarımız?Kurdun ensesi kendi işini kendi yaptığı için kalındır.Demiş.Herkese iyi forumlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Supap Ayarı..
« Yanıtla #16 : Nisan 02, 2010, 11:39:45 »
Bir Ustam vardı.Derdiki sen yataktan kalkar kalkmaz koşabilirmisin? Hayır yüzümü yıkamadan gerilmeden kendime gelmeden koşamam derdim.Oto motorları da aynı insan gibidir hararet seviyesi normal konuma gelmeden  araç hareket ettirilmemli klima ve yüksek akım çekicek elektiriksel donanımlar çalıştırılmamlıdır derdi. O çok eski ustalardan dı şimdi yeni araçlarda 5 sn bekliyonuz basıp gidiyorsunuz ama gözüm hararet ibresinden hiç ayrılmıyor acelem yok ise ben en azından %25 e kadar kalkması için rölenti de çalıştırıyorum motoru daha sonra vitese takıp yüke alıyorum.Bir de bildiğim kadarı ile boşta yani viteste takılı olmayan normal  bir aracın 4000d/d kayı geçirmek aklımıza motor arızaları ile ilgili her şeyi getirebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Supap Ayarı..
« Yanıtla #17 : Nisan 02, 2010, 11:43:15 »
Subap ayarı için de pistonların biyel kollar ile bağlı olduğu krank kasnağının orada 3 çizgi vardı sanırım ortadaki çizgi ile kasnakta da işaret olması lazım tam aklımda değil ama o işaretler bir birii karşıladığğında 1. piston sentede olur diye biliyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '23
  • 5 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Supap Ayarı..
« Yanıtla #18 : Nisan 04, 2010, 12:47:35 »
Kendi bilgisine ve mantığına güvenen araç kullanıcıları için kendileri yapabilecekleri bakımlar tamiratlar ve nasıl yapıldıklarını gösteren bir site.



http://www.nrgizerbunny.com/frontbrakedisc.html