Gönderen Konu: kule gergisi (denge çubuğu) corolla hb lerdeki önden kaymalar için...  (Okunma sayısı 3597 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
arkadaşlar dün itibariyle ilk arabam olarak 2002 corolla hb aldım daha öncede yorumlarda görmüştüm sert viraja girişlerde önden kayıyor diye hakkaten önünü toplamasında sorun var aracın ,acaba kule gergisi taktırsam faydası olur mu? veyahutta bu sorunu ben gibi başka yaşayanlarda varsa ne gibi çözümler bulmuşlar? normalde hızlı araba süren biri değilimdir ama virajlara sert girmeyi severim ben ölmeyelim sonra:)))

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
bilgilenme amaçlı bi kaç sorum olacak cevaplarsanız sevinirim...
« Yanıtla #1 : Mart 25, 2010, 19:48:30 »
arkadaşlar dün itibariyle 2002 corolla 1.6 terra hb aldım 99000 de şu an için bana ne yapmamı tavsiye edersiniz arabayla ilgili?ayrıca araca tüp taktırmayı düşünüyorum tüp konusunda ne diyorsunuz ayrıca marka olarak ne önerirsiniz servis brc dedi gönlümdende brc geçiyor ama atikerle 600 milyon fark var değer mi, birde dedikleri gibi hakkaten viraja sert girişlerde aracın önü toplayamıyor kendini hafif kayıyor bunun için yapabileceğim birşey var mı? kule gergisi işe yarar mı? şimdiden çok teşekkür ederim...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
damat toyotacı mesut abim yardımcı olur. Cevap vermesini bekleyin :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
 Yavuzalp bey sizi öncelikle Tanışma bölümünde açtığınız konu üzerinde biraz tanıyabilir miyiz?
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
tek başına kule gergisi pek işe yaramaz, lastiklerinizin marka modeli ve kaç yılında üretilmiş bunları yazarsanız daha iyi olur, ayrıca yay veya daha geniş tabanlı lastik taktırmanız gerekebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
 Yeni aracınız hayırlı olsun.
Yavuzalp bey sizi öncelikle Tanışma bölümünde açtığınız konu üzerinde biraz tanıyabilir miyiz?
Aynı fikirdeyim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
  Aynen Mesut yöneticimize katılıyorum.
 Önden çekişli araçlarda önden (kafadan) kayma (virajlarda) daha çok görlür ve bazı sürüş teknikleri ile bu kaymayı azaltmak ve önlemek mümkündür.
 Önemli olan hangi durumlarda kaymanın gerçekleştiğidir. Yani her aracın bir sınırı vardır ve sınır aşıldığında da bu tarz tepkiler vermesi fizik kuralları gereği doğaldır.
 Aracınızda yol tutuşu iyileştirmek için öncelikle lastiklerin her yönden (yıpranma, basınç, kalite vs.) durumuna bakılmalı. Daha sonra amortisör ve yay kombinsayonları düşünülebilir. Kule gergisi ise; daha çok uzun ve hızlı virajlarda aracın gövdesinin daha stabil kalmasını sağlamak için bir çeşit gövde sertlik arttırıcıdır. Yani aracın gövdesinin esnemesini azaltarak süspansiyonun daha efektif çalışmasına olanak verir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Corolla 1.6 xei 16v a/c
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
yavuzalp bey aracınız hayırlı olsun. ne kadara aldınız?
Bu otomobilde dünyanın en pahalı yakıtı kullanılıyor!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
teşekkürler 17.5 a aldım hemşehrim...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Corolla 1.6 xei 16v a/c
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
çok uygun fiyata almışsınız. güle güle kullanın.
Bu otomobilde dünyanın en pahalı yakıtı kullanılıyor!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
teşekkürler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
hayırlı olsun öncelikle, aracın önden kayması virajdayken gaza basmanızla ortaya çıkar bu ilk nedenlerden ,

birsürü nedeni var daha, belki lastiklerinizin durumu iyi değildir yada lastiklerin yıl olarak ömrü dolmuştur, belki viraj denge çubuğunda sorun vardır, belki amortisörlerde sorun vardır bunları servise gösterdinizmi ? benim aracımda 215 taban lastik ve spor yay ve kule gergisi var daha önce 60 ile girdiğim virajlara şuan 90 ile rahat girebiliyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Kan Grubu: AB+
Hayırlı olsun, kazasız belasız...

Aracınızın motor sağlığı açısından carbon clean yaptırın derim ilk etapta,
kendi dizel aracımda bu işlem sonucu yaklaşık 26 nm tork artışı oldu
enjektör ve kızdırma bujisi yerlerinden mini kamera ile silindir içindeki kurum partikürlerini işlem öncesinden ve sonrasında gördükten sonra daha iyi anladım. Bu arada merak edenler varsa işlem ücreti 60 tl, tabi ki standart-fix bir rakam değil bu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Kan Grubu: B+
aracınızda kafadan kayma olması normaldir, ön çeker standart binek bir araba için üreticiler tarafından istenen bir özelliktir.
eğer limitlerde kullanmayı seviyorsanız bence dikkatli olmanız gereken aracınızdaki gizli lift-off oversteer (gazla girilen hızlı virajda gaz pedalının bırakılması sonucu oluşan arkadan kayma) özelliğidir. kafadan kayma için kule gergisinin hiçbir faydası olmaz, önlere daha geniş lastik yada arkayı daha sertleştirecek çözümler düşünebilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
  Aynı soruyu Modifikasyon bölümünde de sormuşsunuz. Bu yüzden buradaki başlığı oraya taşıyorum.