Gönderen Konu: Nissan’dan Elektrikli Otomobiller İçin Kablosuz Şarj Ünitesi  (Okunma sayısı 4976 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Nissan’dan Elektrikli Otomobiller İçin Kablosuz Şarj Ünitesi

Çar, Ağu 19, 2009

Endüstriyel Tasarım, Otomobil Tasarımı, Teknoloji, Ürün Tasarımı

Nissan Otomobiller için kablosuz elektrik yüklemesi yapabilecek bir sistem geliştirdi. Elektrikli otomobiller için düşünülen konseptin aynısı daha önce elektrikli diş fırçasında ve yeni nesil cep telefonlarında kullanılmıştı.



Otomobil park ettiğinde üniteye sadece yönü belirlemek kalıyor ve sistem çalışmaya hazır hale getiriliyor. Sistem plot bölge olarak Yukarigaoka, Sakai, Osaka, Nara gibi Japonya’nın farklı yerlerinde denendi.



Bu sistem gündelik hayatı kolaylaştırmanın yanısıra otomobil park yerlerine işlev de kazandırıyor.



haber kaynağı.........http://www.fikironline.com

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
En azından aldıkları otopark ücretininde bir anlamı olur değlmi? Nefret ediyorum İSPARK'tan :kötü:

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
En azından aldıkları otopark ücretininde bir anlamı olur değlmi? Nefret ediyorum İSPARK'tan :kötü:

katılıyorum sana ümit kardeşim...çok şükür Bursa da sadece belli caddelerde başlamış henüz genel uygulama başlamadı.... Eskişehir de bu tür park uygulamaları başlamadı daha...ama çok sürmez sanırım....... :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Bu sistem bir devrim niteliği taşıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
  Güzel paylaşım fakat paylaşımlarda alıntı adreslerini vermeyi unutmayalım. Bölüm kurallarına lütfen uyalım.

 Uzun süredir şarj aktarımını kolaylaştırmak için bir çok firma çalışma içindeydi.

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
  Güzel paylaşım fakat paylaşımlarda alıntı adreslerini vermeyi unutmayalım. Bölüm kurallarına lütfen uyalım.

 Uzun süredir şarj aktarımını kolaylaştırmak için bir çok firma çalışma içindeydi.

gerekli düzeltme yapıldı  ....özürdilerim......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Verimliliği ne kadar acaba.. Bir de radyasyon yayacaktır tabi bu; onun ne derece tehlike oluşturduğuna bakmak lazım "aferin nissan" demeden önce.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
gerekli düzeltme yapıldı  ....özürdilerim......
Ben teşekkür ederim. Sizden bir ricam daha olacak; verdiğiniz adresin başında onun alıntı adresi olduğunuda belirtebilirmisiniz?

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Ben teşekkür ederim. Sizden bir ricam daha olacak; verdiğiniz adresin başında onun alıntı adresi olduğunuda belirtebilirmisiniz?

elbette....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Verimliliği ne kadar acaba.. Bir de radyasyon yayacaktır tabi bu; onun ne derece tehlike oluşturduğuna bakmak lazım "aferin nissan" demeden önce.
aynen katılıyorum. kablosuz 220v iletmek de mümkün elbette ama zararı çok fazla olduğu için kullanılmıyor, geliştirilmiyor.
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Verimliliği ne kadar acaba.. Bir de radyasyon yayacaktır tabi bu; onun ne derece tehlike oluşturduğuna bakmak lazım "aferin nissan" demeden önce.
aynen katılıyorum. kablosuz 220v iletmek de mümkün elbette ama zararı çok fazla olduğu için kullanılmıyor, geliştirilmiyor.

evet ama krokiyi incelersek kablosuzdan kastın sinyal vb yollar olmadığı belli sadece bağlantı sistemi geliştirilmiş sonuçta araç yine elektriğe bağlı ......burdaki fikir aracın park halindeyken dolum gerçekleşmesi ve doğrudan bağlantı görüntüsünün ortadan kalkması.......çok büyük bir buluş sayılmaz ama pratik ve görsel olduğu kesin.....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
evet ama krokiyi incelersek kablosuzdan kastın sinyal vb yollar olmadığı belli sadece bağlantı sistemi geliştirilmiş sonuçta araç yine elektriğe bağlı ......burdaki fikir aracın park halindeyken dolum gerçekleşmesi ve doğrudan bağlantı görüntüsünün ortadan kalkması.......çok büyük bir buluş sayılmaz ama pratik ve görsel olduğu kesin.....
oğuz bey, orada indüksiyon akımı kullanılarak bi enerji iletimi söz konusu. indüklenme kullanılmış. bu durum normalde istenmeyen, büyük verim kaybına yolaçan ve sağlığa zararı olan bir durumdur. bu indüklenme direkler arasında gerilmiş yüksek gerilim tellerinde bile vardır ama azdır.

teknoloji işte hayatımızı kolaylaştırırken bişeyleri de alıp götürüyor bizden. şahsi elektrikli arabam olursa bir gün bu metodla şarj etmeyi denemem ve bu metodun kullanıldığı otoparklardan uzak dururum.
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
  35 hatta 150 KW lık elektrik telleri, içinden akım geçtiğinde ötme, ses  bile yapıyor. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Bu şarj etme sisteminin aynısı braun marka elektrikli diş fırçamda var.

Tamam induklenme mantığıyla çalışıyor yani etrafa güçlü elektromanyetik dalga yayıyor ama bu dalganın yönü araca doğru, aracın kendisi de metal olduğu için bu dalgaları keser, yani rahatlıkla aracın içinde durabilirsiniz, bir şey olmaz.

Pratik bir şeye benziyor ama direkt kabloyu takmaya göre verimsiz bir yöntem, mutlaka kayıplar olacaktır.
All I ask is a tall ship and a star to steer her by...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Timuçin bey güzel özetlemişsiniz. Çok küçük bir nokta dışında tamamen katılıyorum. Yani araç içindeyken araç çok güçlü perdeleme yapar, fakat dalgaların yönünün sadece araca doğru olması söz konusu değil. Bu ancak çok yüksek frekanslı (mikro dalga seviyesinde) dalgalarla yapılabilecek bişey. Normal bir sarmal iletkenin anten olarak kullanıldığı dalgalar radyo dalgası veya daha düşük frekans bandında yayın yapacaktır. Bunlar her here yayılan, köşeleri dönen, deliklerden geçen dalgalar.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Timuçin bey güzel özetlemişsiniz. Çok küçük bir nokta dışında tamamen katılıyorum. Yani araç içindeyken araç çok güçlü perdeleme yapar, fakat dalgaların yönünün sadece araca doğru olması söz konusu değil. Bu ancak çok yüksek frekanslı (mikro dalga seviyesinde) dalgalarla yapılabilecek bişey. Normal bir sarmal iletkenin anten olarak kullanıldığı dalgalar radyo dalgası veya daha düşük frekans bandında yayın yapacaktır. Bunlar her here yayılan, köşeleri dönen, deliklerden geçen dalgalar.

Haklısınız, bunlardan yayılacak dalgalar düşük frekanslı, muhtemelen şehir elektriğinin frekansında (50Hz) dalgalar olacağı için daha çok yayılacak, bir de yüksek güçte olacaklar, bu durumda en güvenli yer aracın içi olacak, etrafında durmamak lazım. :) Zaten bu sistemde kayıplar çok olacağı için bence pratik kullanıma başlanmaz, tasarım aşamasında kalır. Model araba ya da elektrikli diş fırçası gibi çok düşük güçlerde işe yarayan bir sistem, hatta direkt teması kestiği için güvenli de ama araba şarjı için kayıpları çok olacağından tercih edilmeyecektir.Zaten ha bu cihazın üzerinde 8 saat durmuş ha 8 saat boyunca fişe takılmış, kullanım kolaylığı açısından da çok getirisi yok. Ya yerdeki parça sabit kalacak o zaman arabayı çok iyi hizalamak lazım, ya da yerdeki parça arabayı parkettikten sonra arabanın altına yine çok dikkatlice hizalayarak yerleştirmek lazım, iki türlü de, bir kapağı açıp altındaki prize kabloyu takmaktan daha zahmetli.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Nissan arge'si güzel çalışıyor ve yaratıcı genelde ama bu beni fazla etklemedi. Halbuki Honda biraz terlese her halde gelip fişi takacak bir küçük robot yapar. :)
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Nissan arge'si güzel çalışıyor ve yaratıcı genelde ama bu beni fazla etklemedi. Halbuki Honda biraz terlese her halde gelip fişi takacak bir küçük robot yapar. :)

R2D2 gibi bir robot yapsalar ya, parkedince fişi takar, ufak tefek tamiratları yapar, arabayı yıkayıp parlatır... :) Adam taaa yıllar önce Star Wars filmlerini yaparken akıl etmiş, teknoloji biraz daha gelişse olabilir aslında böyle birşey. Yapmışken arabayı da o kullansın, biz yan gelip yatalım.
All I ask is a tall ship and a star to steer her by...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
  İncelemek lazım, mesela bu şekilde şarjın süresi ne, manyetik alanın oluşum ve yayılması nasıl bir yol izliyor.
 Belkide alta konan parça mıknatıslanma özelliği taşıyordur ve araç bunun üzerine geldiğinde kendini aracın altındaki karşıt parçaya çekerek bütünleştiriyordur. Bu sayede de endükleme yerine doğrudan akım geçisi sağlanıyor olabilir.

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi

KOMPANZASYON NEDİR?

21/5/2009 -Kategori: Elektrik

Voltaj ile akım arasında, idealde faz farkı olmaz. İndüktif ya da kapasitif yüklerin oluşturduğu etki neticesinde, akım sinyalinin, voltaj sinyaline göre maximum ±90 derecelik fazı kayar. İndüktif ve kapasitif etki neticesinde oluşan voltaj ve akım sinyali arasındaki faz kaymasını düzelterek, ideale yakın (0 derecede) sabit tutmaya yarayan işleme KOMPANZASYON denir.

             Pratikte ise,
             Elektrik sisteminde, elektrik motoru, bobin vb, mıknatıslanma etkisi ile elektrik enerjisini yine elektrik enerjisine ya da farklı bir enerjiye çeviren cihazların, bu mıknatıslanma etkisi ile Şekil1 de görülebileceği gibi faz akımını geri kaydırmasından (indüktif güç oluşturmasından) dolayı, şebeke üzerinde yaratmış oldukları indüktif reaktif gücü dengeleme ve fazın akımını olması gereken konuma geri çekme işlemine KOMPANZASYON denir. Kompanzasyonu sağlanmış olan bir sistemin akım gerilim grafiği de Şekil2'deki gibidir.
   


 

İki şekilde kompanzasyon yapılır
bullet   Dinamik faz kaydırıcılar (senkron motor) ile,
bullet   Statik faz kaydırıcılar (kondansatör) ile,

             Dinamik Faz Kaydırıcılar (Senkron Motorlar)
             Senkron motorların uyartım akımlarının değiştirilmesi ile motorun kapasitif veya indüktif olarak çalıştırılması sağlanabilmektedir. Ayrıca senkron motorun şebekeden çektiği reaktif gücün miktarı da, uyartım akımı ile ayarlanabilmektedir. Bundan dolayı, senkron motorlar, dinamik güç kompansatörü olarak kullanılmaktadırlar. Senkron motor, güç kompansatörü olarak kullanılırken, üzerinde herhangi bir yük yok ise, kaynaktan çekeceği aktif güç, sadece mekanik kayıpları karşılamak için gereklidir. Senkron motor, eğer kompanzasyon yapılan sitemde başka bir amaçla kullanılmıyorsa ekonomik değildir. Ekonomik olması nedeniyle reaktif güç kompanzasyon sistemlerinde kondansatörler yoğun olarak kullanılmaktadır.

             Dinamik faz kaydırıcı olan senkron motorlar, statik faz kaydırıcı olan kondansatörlerin daha ucuz ve kolay bakımlı olmaları nedeni ile tercih edilmezler. Dinamik faz kaydırıcılardan sadece bilginiz olması açısından bahsettik.

             Statik Faz Kaydırıcılar (Kondansatörler)
             Kondansatörler, statik faz kaydırıcılardır. Kondansatörlerin bakım masrafının olmaması, ekonomik olmaları nedeni ile günümüzde reaktif güç kompanzasyonunda kullanılmaktadırlar.

kaynak....http://turanblog.blogcu.com/kompanzasyon-nedir/5546446